• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

קרב חלל-מחפש שיטה.

Dreadlord

פונדקאי ותיק
טוב במשחק שלי "הגבול האחרון" הגעתי לנקודה די חשובה בעלילה ,קרב ספינות חלל כנגד האויב בין הראשיים של המשחק (השחקנים האלו לא מצליחים להילחם בינם לבין עצמם, אז אני שם מולם כמה אויבים חזקים מאוד )
בעיקרון הקרב אמור להתנהל אם איחוד כוחות של שלושה גזעים שהשיגו דומיננטיות ביקום הידוע והם .
הדיטאורים-גזע בעל שלטון דתי צבאי נוקשה ,בעלי כוחות פיסיונים המאפשרים להם לשרוד בחלל ואפילו להזיז מטאורים ממקום למקום במקום חלליות הם אמורים להיות אלו שנלחמים באופן ישיר בלי ספינות חלל.
אלו הלוחמים הטובים ביותר שניתן לראות בכול היקום הידוע בעלי משמעת ברזל ובעלי כוח פיסיוני שיכול להזיז מטאורים כאשר הם עובדים ביחד .
הם די מפגרים מבחינה טכנולוגיה אבל מפצים על כך בדרכים שונות על מנת לתעל כוח פיסיוני (חרבות,שריונות,בועות טיסה במהירות גבוהה בחלל,ואפילו הזזה של שרידי הירח של עולם הבית שלהם)
בני הדרקון- ה"אורקים" של המשחק גדולים ,חזקים,מתרבים במהירות כול כך גדולה עד שלא תספיק להגיד "גבינה" וכבר יוולדו שלושים.
היתרון החשוב ביותר שלהם הוא המספרים ,הם די בינוניים בטכנולוגיה אך מרכיבים את רוב רובו של הצי אשר מתייצב כנגד האויב. (אם ספינות אשר בערך בעלות רמה טכנולוגית שווה לטכנולוגיה שלנו ללא מאגרי האנרגיה העצומים שלהם הם לא היו מצליחים בכלל להגיע לחלל)
הלארוס-גזע אשר לקח את האינטרנט שלב אחד קדימה ומחובר כולו לרשת ענקית ,משתמשת במוח שלהם ובכוח הפיסיוני החלש שלהם על מנת להתחבר לשאר חברי הגזע הם מאוד חופשיים ומאוד והטכנולוגיה שלהם מתקדמת משלנו בהרבה יותר הם המדענים של היקום ,הסוחרים,ואנשי העסקים בעלי הכוח הכלכלי והטכנולוגי ביקום .
קחו את ארצות הברית תכפילו את גודלה לכמה וכמה עולמות וככה בערך נראה סוג המשטר של הלארוס.

אלו נלחמים כנגד "לגיון" תודעה מלאכותית עתיקה אשר שולטת על צבא רובוטים רצחני אשר השמיד מליארדים לפני מאות אלפי שנים.

עכשיו הבעיה שנתקלתי בה היא איך בעצם להריץ את קרב החלל הזה ? הציעו לי כבר שיטה אבל אני די מחפש משהו קבוע למקרה שאצטרך עוד פעם להריץ קרב חלל שכזה .

יש למישהו הצעות ? רעיונות ?
 
טוב בקשר לחווית משחק.....
אני יותר רוצה להתמקד בחלק האסטרטגי של המשחק, פחות אקשן שבו מתנפצות ספינות חלל על ימין ועל שמאל אלא על יותר ניצול של יתרון אסטרטגי, על מנת לגרום להכי הרבה נזק בכמה שפחות נזק שאתה סופג .
סדר הגודל אמור להיות לא גדול במיוחד (אני לא רוצה להיתקע אם קרב ענקי ,שיקח לי שעות רק בשביל לעדכן מהלך אחד ) משהו די קטן כאשר המספרים הם יותר כמה יחידות יכולות לסבול נזק וכמה נזק הם יכולות לעשות, מאשר ממש לייצג את המספרים .
וכמו שאמרתי תפקיד השחקנים הוא לארגן את הקרב הזה, אני רוצה שיטה שבו אני אדבש את לגיון בעוד שאר השחקנים יצטרכו להתנגד לי אם כול מה שיש להם בקרב החלל הזה .
(בעיקרון הקרב אמור לשלב קרב בין ספינות חלל ופשיטה לתוך ספינות לגיון ולהפך )
 
מו"ד 4.

לא, ברצינות.

תן לשחקנים שלך לבנות דמויות במו"ד4 שייצגו את החילות המרכזיים בקרב. המקצוע יכול לייצג את היעוד של הספינה: קבוצה של ספינות-שליטה פסיוניות יכולה להיות אשף, ספינות-קרב יכולות להיות לוחם, וכן הלאה. אותו דבר לגבי הגזעים, שיכולים לציין את דגם הספינות - מעבורות קטנות עם מנגנוני עיוות-חלל הן אלדרין, ספינות מטען מוסבות הן גמדים וכן הלאה. תתעלם לחלוטין מכישורים. אם אתה רוצה לחסוך זמן, בקש מהם לבנות דמויות בדרגה 1 לפי הtemplates שבפרק המקצועות בספרי השחקן.

בקש מהם לתת לך דפי דמות ודפי כוחות. שבו ביחד בתחילת הסשן ושנו את השמות של הכוחות שנבחרו לדברים תמטיים יותר :במקום "גאות פלדה" - "מטח רקטות"; במקום "כדור אש" - "ראש נפץ גרעיני".
אתה עושה את אותו הדבר בדיוק עבור צי הדב"שים.
אם יש לך כח ומצב רוח, אתם יכולים לתרגם למד"ב-ית גם את שאר מונחי הקרב (להפוך את ההגנות השונות לשריון, מגן אנרגיה, מגן פסייוני ומשבשי אלקטרוניקה) ואת שמות הנשקים, אבל זה באמת לא חובה.

שחק את הקרב כקרב מו"ד4 כהלכתו, עם לוח משבצות ומיניאטורות. נקודות בונוס: הוסף שדות אסטרואידים בנקודות רנדומאליות וחור שחור במרכז הלוח. אפשר לתת לכל שחקן לשחק קבוצה אחת בצי, או שאפשר לתת להם את השליטה המשותפת בצי. במקרה השני, אין צורך להתאים בין מספר הדמויות למספר השחקנים.

זה אמנם דורש קצת עבודת שכתוב ממך ומהקבוצה, אבל רק במישור הפלאף. במישור הקראנץ' אתה מקבל משחק טקטי מאוזן ומגניב. אם אתה שומר על הדמויות והדב"שים בדרגות נמוכות, הקרב יהיה מהיר ולא יימרח יותר מדי.
 
על זה לא חשבתי ...זה בהחלט מעניין .
ואיך בדיוק אני הולך לשלב יחידות מחוץ לספינות חלל ? (יחידות פשיטה ,או דיטאורים שיכולים לשרוד בריק)
 
תודה על הח"ח, אשר.

דרדלורד, יחידות אתה יכול לשלב באחת משתי צורות: או שהם דמות ככל הדמויות (אפשר לייצג גדוד של דיטאורים המרחפים באמצעות נוכל, כי קשה לפגוע בהם והם יכולים להכנס לתוך ספינות ולנטרל את המערכות שלהן), או שהם משולבים בפלאף כסוג של התקפה (שזה נראה לי הפתרון הראוי ליחידות פשיטה - לא לייצג אותן על הלוח, אבל לקרוא לכוחות קפא"פ מסויימים 'פלישה').

אם הדמויות הן חלק מיחידת הפשיטה, אפשר לפתור את זה כמו שאתה פותר קרבות אחרים במשחק שלך.
 
חזרה
Top