השבוע הרצתי הרפתקה קצרה של וורהאמר פנטזי מהדורה 4. רוב המשחק לא עסק בקרבות אבל לקראת סוף ההרפתקה היה קרב אחד רציני.
השיטה מתגאה בקרבות קטלניים, וזה אכן הרושם. השיטה היא ק100, גלגול מנוגד שהנזק נקבע לפי הנשק, ההפרש בגלגול, קשיחות ושריון אם יש. לדמויות יש 10-15 פצעים ותקיפה יכולה לגרום לרוב הסביב ה 3-6 פצעים, אז בתוך 3-4 מכות נופלים.
זה בגדול הקרב, גלגול של אותה פעולה שוב ושוב, כשאין באמת משהו טקטי או מעניין, אבל קטלני. משעמם תחת כמו רוב משחקי מו״ד קופסאות / חרבות וכשפים / OSE וכדומה.
העניין שמגיע הוא מתימטי בסגנון של פציעה קריטית בגלגול מספרים זהים (22 או 33) אבל זה אקראי. לפחות אין כאן מוות בגלל גלגול גרוע אחד שקיים בשיטות / חיקויים של מו״ד קופסאות.
כשבדקתי במרשתת לראות אם קרבות באמת כאלה מונוטוניים, אז התשובה ההגיונית היא ״קרבות זה דבר מסוכן, לא אמור להיות מעניין בשיטה״ והתשובה המטופשת היתה ״אז תמציא! תפעיל טקטיקה! תנפנף עם הידיים״ - מה זה עוזר שבסוף לשחקן אין שום החלטה מעניינת בקרב חוץ מלגלגל קוביה וכל הדיבורים לא משנים את זה בכלום….
מצד אחד זה הגיוני לשיטה כזו כי קרבות הם משהו שקורה פעם במפגש במשחק, מצד שני זה מאכזב כי וואלה, וורהאמר מה׳ 3 הייתה עם מכאניקה מצוינת לקרבות (שאחר כך התפתחה ל genesys). כל השחקנים יצאו די מבואסים.
זה גרם לי לתהות, על מה אני אוהב בקרבות, וזה ממקד אותי בשלוש שיטות שעושות קרב מצוין, כל אחת בסגנון שלה:
- עולמות פראיים, המון אקשן והתרגשות בכל קרב. כל היכולות מתאפסות בכל קרב אז אפשר להשתמש בהכל. הקרב הוא משהו מיוחד, למבוך שבכל חדר נלחמים באורק, פחות מתאים.
- מבוכים ודרקונים 4 - מכאניקת הקרב הכי טובה של מבוכים ודרקונים מעולם. אם אני מחפש שיטה עם קרב מעניין, שהטקטיקה באמת משפיעה בו, צריך לתכנן מראש ולחשוב, עם הרבה שליטה של המנחה - ארבע מנצחת. אם המשחק שלך לא ממוקד קרבות, פחות מתאים.
- פאת׳פיינדר 1 - השיטה שעושה קרבות מבוכים ודרקונים קלאסי הכי טוב לטעמי, אבל בהחלט מסורבלת. פחות הטעם שלי אבל יש לה מקום של כבוד.
השיטה מתגאה בקרבות קטלניים, וזה אכן הרושם. השיטה היא ק100, גלגול מנוגד שהנזק נקבע לפי הנשק, ההפרש בגלגול, קשיחות ושריון אם יש. לדמויות יש 10-15 פצעים ותקיפה יכולה לגרום לרוב הסביב ה 3-6 פצעים, אז בתוך 3-4 מכות נופלים.
זה בגדול הקרב, גלגול של אותה פעולה שוב ושוב, כשאין באמת משהו טקטי או מעניין, אבל קטלני. משעמם תחת כמו רוב משחקי מו״ד קופסאות / חרבות וכשפים / OSE וכדומה.
העניין שמגיע הוא מתימטי בסגנון של פציעה קריטית בגלגול מספרים זהים (22 או 33) אבל זה אקראי. לפחות אין כאן מוות בגלל גלגול גרוע אחד שקיים בשיטות / חיקויים של מו״ד קופסאות.
כשבדקתי במרשתת לראות אם קרבות באמת כאלה מונוטוניים, אז התשובה ההגיונית היא ״קרבות זה דבר מסוכן, לא אמור להיות מעניין בשיטה״ והתשובה המטופשת היתה ״אז תמציא! תפעיל טקטיקה! תנפנף עם הידיים״ - מה זה עוזר שבסוף לשחקן אין שום החלטה מעניינת בקרב חוץ מלגלגל קוביה וכל הדיבורים לא משנים את זה בכלום….
מצד אחד זה הגיוני לשיטה כזו כי קרבות הם משהו שקורה פעם במפגש במשחק, מצד שני זה מאכזב כי וואלה, וורהאמר מה׳ 3 הייתה עם מכאניקה מצוינת לקרבות (שאחר כך התפתחה ל genesys). כל השחקנים יצאו די מבואסים.
זה גרם לי לתהות, על מה אני אוהב בקרבות, וזה ממקד אותי בשלוש שיטות שעושות קרב מצוין, כל אחת בסגנון שלה:
- עולמות פראיים, המון אקשן והתרגשות בכל קרב. כל היכולות מתאפסות בכל קרב אז אפשר להשתמש בהכל. הקרב הוא משהו מיוחד, למבוך שבכל חדר נלחמים באורק, פחות מתאים.
- מבוכים ודרקונים 4 - מכאניקת הקרב הכי טובה של מבוכים ודרקונים מעולם. אם אני מחפש שיטה עם קרב מעניין, שהטקטיקה באמת משפיעה בו, צריך לתכנן מראש ולחשוב, עם הרבה שליטה של המנחה - ארבע מנצחת. אם המשחק שלך לא ממוקד קרבות, פחות מתאים.
- פאת׳פיינדר 1 - השיטה שעושה קרבות מבוכים ודרקונים קלאסי הכי טוב לטעמי, אבל בהחלט מסורבלת. פחות הטעם שלי אבל יש לה מקום של כבוד.