• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

קפיצה ונזק

the chenmn

פונדקאי ותיק
אם הדמות שלי קופצת על יריב מעץ נגיד זה רק יהיה הגיוני שהיא תעשה יותר נזק (ואולי גם תוספים להתקפה)
יש חוקים לזה? אני וזכר שראיתי בחד הספרים של וורקראפט כשרון כזה אבל לא נראה לי שדמות צריכה כשרון בשביל לעשות את זה
מה דעתכם?
 
the chenmn אמר/ה:
אם הדמות שלי קופצת על יריב מעץ נגיד זה רק יהיה הגיוני שהיא תעשה יותר נזק (ואולי גם תוספים להתקפה)
יש חוקים לזה? אני וזכר שראיתי בחד הספרים של וורקראפט כשרון כזה אבל לא נראה לי שדמות צריכה כשרון בשביל לעשות את זה
מה דעתכם?
במו''ד, אם אני זוכר נכון, יתרון גובה מעניק לך תוסף של +2 או +4 להתקפה. או שמא מפחית את הדרג''ש של היריב? לא משנה, אבל בכל אופן, יש חוק כזה... וואי, כמה זמן לא שיחקתי מו''ד...
 
בהחלט לא!
זה גם קפיצה לגובה והנחיטה של הקפיצה (בעיקר הנחיתה). תוך כדי שימוש במיו' אני מאמין שאתה לומד איך לנחות ככה שתוכל לנחות על הרגלים ולא על הגב או לחילופין אם הרגליים על היריב ולא אם חלק אחר. לדעתי אתה פשוט הופך אותו למטח נחיתה שלך ולכן מחשבים את הגובה שלך ממנו ולא מהאדמה. בנוסף לדעתי הוא צריך לגלגל תגובה לראות אם הוא זז ואם הוא נכשל מגלגלים כח נוגד כדי לראות אם הוא נופל כאשר לך יש פלוס מסוים. אם הוא נופל אז זה די שנכנסתם להאבקות ואז אתה נופל איתו אבל נגיד שאתה זאכי לאפשרות לגלגל גם תגובה לראות אם אתה מצליח לרדת ממנו וליצב את עצמך לפני שהוא נופל.ואז לדעתי אתה יכול להחליט אם להשאר בהאבקות או לא. אני הייתי ממליץ על כן ולנסות לרתק אותו לריצפה. זה טוב בעיקר אם ליריב יש נשק גדול ולך קטן ככה שאתה יכול להשתמש בוא בזמן האבקות והוא לא...
 
רולוס אמר/ה:
the chenmn אמר/ה:
אם הדמות שלי קופצת על יריב מעץ נגיד זה רק יהיה הגיוני שהיא תעשה יותר נזק (ואולי גם תוספים להתקפה)
יש חוקים לזה? אני וזכר שראיתי בחד הספרים של וורקראפט כשרון כזה אבל לא נראה לי שדמות צריכה כשרון בשביל לעשות את זה
מה דעתכם?
במו''ד, אם אני זוכר נכון, יתרון גובה מעניק לך תוסף של +2 או +4 להתקפה. או שמא מפחית את הדרג''ש של היריב? לא משנה, אבל בכל אופן, יש חוק כזה... וואי, כמה זמן לא שיחקתי מו''ד...

יתרון גובה הוא יתרון גובה.. ז"א שיש יתרון משמעותי.. תחשוב בעצמך כמה הבנאדם יכול לקפוץ ותראה שזה לא ממש יתרון.. מה גם שטכנית אם אתה קופץ על מישהו אתה במסלול, אתה לא יכול להתחמק, אתה מקבל מינוסים לדרג"ש, וקשה לך יותר לתמרן ולהכות בו, אז זה גם מינוסים לפגיעה.. פלוסים מיוחדים לנזק? לא ממש, זו פשוט הסתערות
 
אפשר לחלק את זה לשתי אפשרויות:
הראשונה היא שאתה קופץ עליו במכוון ומכוון עליו את הנשק שלך. במקרה זה, אתה גבוה יותר, כך שתזכה לתוסף +2 להתקפה, וזו גם נחשבת הסתערות, כך שזה בנוסף +2 להתקפה ו 2- לדרג"ש. אך מכיוון שקשה לכוון בקפיצה, הייתי עושה חוק זמני שנותן 2- על כל שלושה מטר קפיצה. בוא נגיד אם קפצת 3 מטר - אז יוצא +2 להתקפה ו2- לדרג"ש. הנזק במקרה הזה לא משתנה במיוחד, כי אי ממש אפשר לנצל את מלוא כוח הנפילה כדי לפגוע עם נשק (צריך לנחות חלקיק שנייה קודם, ולבצע את ההתקפה מייד). גלגול מיו' הקפיצה לא ממש קשור כאן, אלא רק מאפשר לך להימנע מחלק מהנזק שתספוג בעת הנפילה (כמתואר תחת מיו' הקפיצה).
השנייה היא להשתמש בגופך ופשוט להטיח את עצמך על היצור. במקרה הזה אתה תספוג נזק נפילה בכל מקרה (כי אתה לבטח לא תנחת על הרגליים), אבל הוא יהיה נזק הכנעה, כי נחתת על משהו רך (היצור). בדיקת קפיצה נכנסת כאן כדי לכוון את הקפיצה שלך על היצור, ולפי חוק זמני יהיה לה ד"ק 15 +2 על כל שלושה מטר מעל 3 מטר קפיצה (עקב הקושי הרב בכיוון). הנזק שתגרום יהיה כמו נזק מחפצים נופלים (שכתוב שמש"מ) בהתאם למשקלך, ואפילו שלושה רבעים מזה, כי אתה רך יותר. היצור יזכה להצלת תגובה כנגד ד"ק השווה לתוצאת בדיקת הקפיצה שלך +10, -2 על כל 3 מטר גובה מעל 3 מטר (כי לוקח לך יותר זמן ליפול עליו, ולכן הד"ק נמוך יותר).
 
חזרה
Top