• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 קסם יסודני: מקור קסום לכושף במהדורה 5

אי שם, בימי מהדורה 3.5, היה לו מקצוע בשם השוגנג'ה. הרעיון היה שהמקצוע הזה הוא מעין כוהן-כושף יסודני מהדת היפנית. על כל מקרה, אני אהבתי אותו, והחלטתי לעשות לו אדפטציה למהדורה 5.

מקור קסום: קסם יסודני

הקסם שלך נובע מחיבור עמוק ליסודות העולם הראשוניים. הכוחות שלך נושאים את עוצמת הטבע, מוחצים את אויביך ומחזקים את בני בריתך.

בעולמות מסוימים, מכשפים כמוך נקראים שוגנ'ה, מעוררי רוחות טבעיים ומרפאים עממיים.

שוחח עם השה"ם שלך, או גלגל ק6 על טבלת המקור היסודני כדי לראות כיצד החיבור שלך לטבע נוצר;

1: נולדת באתר המוקדש לאלוהות הטבע, נותן לך חיבור אינטימי לעולם הטבע.
2: אחד מאבותיך הוא ג'יני, או משרת של אחד, ואתה נושא בתוכך מעט מכוחם היסודני.
3: אבותיך היו שמאנים או ארכידרואידים. אמנם אין לך את הכוחות שלהם, אבל הקשר שלהם לרוחות הטבע הועבר אליך.
4: נדדת לתוך חורשת דרואידים או חלק נודד ב-feywild. חלק מהפלא שלה עדיין חי בתוכך.
5: הוענק לך כוח על היסודות לאחר השלמת משימות עבור יסודן נעלה.
6: אתה נבחר כקורבן עבור נסיך יסודני, כמו יאן-סי-בין או אימיקס. בעוד שהטקס הנורא הופסק באמצע וחייך ניצלו, הגוף שלך עדיין נושא את השרידים של אותו אירוע.

התכווננות יסודנית. ברמה הראשונה, אתה מתכוונן לדיסציפלינה יסודית אחת. היסוד הזה הוא יותר מסתם חלק מהעולם. יסוד הוא דרך חיים, פרספקטיבה על העולם וכוח רב עוצמה בתוכך. אתה לומד לחשים נוספים כאשר אתה מגיע לרמות מסוימות במקצוע הזה, כפי שמוצג בטבלת לחשי היסודות הרלוונטיים ליסוד שלך. כל אחד מהלחשים האלה נחשב עבורך כלחש כושף, אבל הוא לא נחשב כנגד מספר לחשי הכושף או הלחשונים שאתה מכיר. לכל יסוד יש גם סוג של נזק הקשור אליו, ויסוד נוסף המנוגד לו. בכל פעם שאתה עולה רמה במקצוע הזה, אתה יכול להחליף כישוף אחד שהשגת מהתכונה הזו בכישוף אחר באותה רמה. הלחש החדש חייב להיות כישוף מרשימת הלחשים של האשף, הכושף או הדרואיד, ואסור לו להופיע ברשימת הלחשים של האלמנט המנוגד לשלך, או לחלק את סוג הנזק המשויך לאלמנט המנוגד שלך.

אוויר. אוויר הוא אלמנט השינוי וההתגלות.
הקסמים שלך חושפים סודות אבודים, ועוזרים לך ולבני בריתך להימנע מפגיעה. אתה עשוי להיות מתואר כמרוחק, מנותק או אינטואיטיבי ופילוסופי עמוק. סוג הנזק המזוהה עם האלמנט שלך הוא רעם, והאלמנט הנגדי שלך הוא אדמה. אתה זוכה בלחשים הבאים;

רמה 1: משב רוח (gust), מכת רעמים, זיהוי, ענן ערפל, גל רעם
רמה 3: משב רוח, התנפצות
רמה 5: לשונות, חומת רוח
רמה 7: עין מאגית (Arcane Eye), חופש תנועה
רמה 9: צעד מרוחק (far step), צפייה (scrying)

אדמה היא יסוד החוסן. חזקים כמו האדמה, הלחשים שלך חוסמים את התקפות האויב והופכים את הפגיעה בך ובבעלי בריתך למשימה קשה. אתה עשוי להיות מתואר כסטואי, בעל רצון חזק, חוצפני, מנותק או עיקש. סוג הנזק המשויך לאלמנט שלך הוא נזק קהה (bludgeoning), והיסוד הנגדי שלך הוא אוויר. אתה זוכה בלחשים הבאים;

רמה 1: אבן קסם, כיור אדמה (mold earth), זעזוע אדמה (earth tremor), מארה (Bane), גבורה
רמה 3: אחיזת האדמה של מקסימיליאן, כבילה לאדמה (Earthbind)
רמה 5: אדמה מתפרצת (Erupting Earth), הגנה מפני אנרגיה
רמה 7: מגן מוות (Death Ward), עור אבן (Stoneskin)
רמה 9: מעגל כוח (Circle of Power), התמרת אבן (Transmute Rock)


אֵשׁ. אש היא יסוד הכוח. הקסמים שלך חורכים את גופם ומוחותיהם של אויביך, מציפים אותם בכוח קסום טהור. אתה עשוי להיות מתואר כאכזרי, חוצפני, כוחני, כריזמטי או אופטימי. סוג הנזק הקשור ליסוד שלך הוא נזק אש, ומים הוא היסוד המנוגד אליך. אתה זוכה בלחשים הבאים;

רמה 1: יצירת להבה (Conjure Flame), שליטה בלהבות, ידיים בוערות, גרימת פחד, אש פיות
רמה 3: כוח פנטזמלי, קרן לוהטת (Scorching Ray)
רמה 5: פחד, כדור אש
רמה 7: הקסמת מפלצת, חומת אש
רמה 9: שליטה באדם (Dominate Person), הצתה (Immolation)

מים. מים הם יסוד השינוי. הלחשים שלך משנים את שדה הקרב, מחזקים את בני בריתך, עוזרים להם לחיות כדי להילחם עוד יום, ותוקפים את אויביך בגלים וסערות זועמות. אתה עשוי להיות מתואר כשליו לנצח או נתון לשינויים במצב הרוח. סוג הנזק הקשור לאלמנט שלך הוא נזק קור, והאלמנט הנגדי שלך הוא אש. אתה זוכה בלחשים הבאים;

רמה 1: השפעה על מים (Shape Water), מזור לגוסס, יצירת או הריסת מים, מילת ריפוי, אצבעות כפור
רמה 3: שחזור פחות (Lesser Restoration), נחיל כדורי השלג של סנילוק
רמה 5: גל גאות (Tidal Wave), קיר מים (Wall of Water)
רמה 7: שליטה במים, כדור מימי (Watery Sphere)
רמה 9: חרוט כפור (Cone of Cold), העלאת המתים (Raise Dead)


כוח בראשיתי. ברמה 6, אתה מקבל עמידות לסוג הנזק הקשור ליסוד המכוונן שלך. יתרה על כך, פעם למנוחה ארוכה, אתה יכול גם להפוך את עצמך לחלוטין לאוואטר של היסוד שלך, ולזכות ביתרונות הבאים;

אוויר. אתה הופך לאוואטר של חיזוי. כפעולה, אתה מטיל את הלחש צורת גז (Gaseous Form) על עצמך. כשאתה עושה זאת, אתה גם זוכה לראיית חושך, ראיית עיוורון (Blindsight) וראיית אמת (Truesight) לטווח של 120 רגל, אתה יכול לראות יצורים בלתי נראים במרחק של 120 רגל ממך, ואתה מוסיף את תוסף הכריזמה שלך לכל בדיקת תפיסה או תובנה שתבצע. אתה גם חסין מכל השפעה שתשנה את ההתנהגות שלך או תשפיע על הרגשות שלך. כל ההשפעה שכזו שקיימת מדוכאת למשך מצב זה. המצב הזה נמשך עד שהלחש מסתיים, שאתה מנסה להטיל לחש אחר, או שאתה מאבד הכרה.

אדמה. כפעולת בונוס, אתה הופך לאוואטר של כוח וחוסן. למשך דקה, אי אפשר להזיז אותך בניגוד לרצונך, אתה צובר מספר נקודות פגיעה זמניות השווה לפי 3 מהרמה שלך במקצוע הזה, שנעלמות כאשר המצב הזה מסתיים. יש לך יתרון בכל זריקות ההצלה של חוסן וכוח, וכל עוד יש לך נקודת פגיעה אחת, אתה מחזיר כמות של נקודות פגיעה השווה לתוסף הכריזמה שלך בתחילת התור הבא שלך כל עוד מצב זה נמשך.

אֵשׁ. כפעולת בונוס, אתה יכול להפוך לאוואטר של הרס. אתה נבלע בלהבות, שופך אור בהיר ברדיוס של 30 רגל, ואור עמום ברדיוס של 30 רגל נוספים. כל יצור או חפץ הנכנסים לרדיוס האור הבהיר מקבל מיד נזק אש השווה לתוסף הכריזמה שלכם, ונזק זה נגרם לו שוב אם הוא מסיים את תורו ברדיוס ההילה הבוערת. יתר על כן, כאשר אתה הורג יצור עם לחש, אתה מקבל מספר נקודות פגיעה השווה ל-1 + גובה יחידת הלחש שניצלת על הלחש הזה. אתה יכול לקבל את הנק"פ הזה רק פעם בתור. הלחשים שלך גם גורמים נזק כפול ליצירי כפיים ומבנים.


מים. כפעולת בונוס, אתה עשוי להפוך לאוואטר של שינוי למשך דקה. אתה עמיד בפני נזק אש, ובפני נזק דוקר, חותך ומוחץ ממקורות לא קסומים. אתה מקבל מהירות שחייה של 30 רגליים, ואתה יכול לנשום מתחת למים. כפעולת בונוס בכל אחד מהתורות שלך, אתה יכול להחזיר 3 נקודות פגיעה ליצור שנמצא במרחק של 60 רגל ממך, או לאלץ יצור גדול או קטן יותר בטווח של 60 רגל ממך להצליח בזריקת הצלה של כוח כנגד ד"ק הצלת הלחשים שלך או ליפול אפרקדן. אם היצור לא יכול ליפול אפרקדן, המהירות שלו מצטמצמת בחצי עד לסוף התור הבא שלו.

שליטה יסודנית. ברמה 14, פעם אחת למנוחה ארוכה, אתה יכול להטיל את אחד הלחשים התואמים ליסוד המכוונן שלך. אתה יכול גם להטיל כל אחד מהם שוב באמצעות יחידות לחש או נקודות כישוף שיש לך. גם אם הטווח של חלק מהלחשים הללו הוא "עצמי", אתה יכול להטיל אותם על יצור אחר המסכים לכך.

אוויר: אחד עם הרוח (Investiture of Wind), הליכה על הרוח (Wind Walk)
אדמה: אחד עם האבן (Investiture of Stone), הזזת אדמה (Move Earth)
אש: אחד עם הלהבות (Investiture of Flame), איסור (Forbiddance)
מים: אחד עם הקרח (Investiture of Ice), חומת קרח (Wall of Ice)

כוח היסודות. ברמה 18, השורשים היסודיים שלך מחזקים אותך. אתה מקבל חסינות לסוג הנזק הקשור ליסוד המכוונן שלך. אתה גם תמיד נחשב תחת ההשפעות של הלחש אחד עם הלהבות, האבן, הקרח או הרוח, לפי הלחש שקיבלת מיכולת השליטה היסודנית שלך.
 
חזרה
Top