• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

צפייה ברצף - Marvel Cinematic Universe

דוקטור סטריינג׳ - סרט סולידי בהחלט, עם אפקטים מגניבים
העלילה אמנם לא מפתיעה במיוחד, עם סיפור מקור לא מפתיע שאיכשהו מזכיר לי את בטמן מתחיל באווירה הטיבטית. הדמות של דר סטריינג׳ היא מגניבה אבל העתיקה עוד יותר - הוא לפעמים מעצבן עם ההתנהגות שלו, משהו בטרנספורמציה של הדמות מרופא שמוק מקצועי למישהו שמציל את העולם לא אמין כלכך
יתר הסרט, כולל הדמויות והנבל (קריסוס) בהחלט עשויים היטב - אם כי מרגיש קצת חסר את הרוח של מארוול והסוף הוא מאכזב. העניין הוא שדורממו לא מרגיש כמו הנבל אלא הוא מופיע בסוף הסרט לכמה דקות וגם אז מובס עם תכסיס פשוט.
להשוואה עם האלמנט החמישי, שם גם יש מעין כוכב שרוצה להרוס את כדור הארץ - שם השטיק דומה אבל עשוי הרבה יותר טוב.

אז סרט טוב, ציון שמונה בכבוד.
 
דוקטור סטריינג' בהחלט מהסרטים המוצלחים יותר בסדרה. אני מסכים שיש השראה כבדה מורגשת בסגנון של "באטמן מתחיל" וגם של "התחלה" של כרטיסטופר נולאן.
  • הנבל הראשי מוצלח (הוא עובד טוב במיוחד בסצנות שהוא מאשים את העתיקה בצביעות וכשהוא מנסה לשכנע את סטריינג' להצטרף אליו בזמן שהוא כבול).
  • הנבל המשני החזק-יותר מופיע באמת רק בסוף, אבל בתכלס הוא לא זה שמקדם את העלילה אלא פשוט שד ששלוש דמויות שונות בסרט מנסות להוציא ממנו עסקאות ועסקאות-נגד, במידות שונות של הצלחה.
  • משאירים את מורדו בתור נבל פוטנציאלי לסרטי ההמשך, ואת וונג בתור דמות משנה שמופיעה בעוד סרטים אחרים בסדרה (לדעתי הוא מופיע ביותר סרטים מאשר סטריינג'). נראה לי שהשחקן בנדיקט וונג פשוט נהנה לשחק את המכשף וונג.
  • הקרבות מבוצעים יפה מאוד, כולל שימוש יפה בזירות קרב צנועות כמו בבית החולים.
ההתפתחות של סטריינג' מרגע שהוא מגיע למנזר ועד שהוא יוצא להציל את העולם באמת מרגישה לא אמינה ומהירה מדי, אבל בסרטים הבאים בסדרה הם כן מקפידים בדרך כלל להציג אותו כ-Showoff מעצבן ואת וונג כדמות האחראית יותר.

כהערת אגב, בקומיקס The Ancient One הוא זקן טיבטי והם החליטו להחליף לאישה לבנה, מה שגרם בזמנו לסערה קטנה בין מי שאמרו שזה טוב שיש יותר נשים, מי שאמרו שזה רע שיש פחות אסיאתיים, ומי שאמרו שזה טוב שיש פחות דמויות סטריאוטיפיות להחריד.
לטעמי המשחק של טילדה סווינטון היה אחלה וסיפור הרקע של הדמות בסרט עובד (היא בעצמה הגיעה למנזר מרחוק, כמו רוב האנשים שרואים שם היום). אני כן מופתע קצת שהם לא הלכו לכיוון vague לגבי המין והמגדר שלה, כי לסווינטון יש רקורד של דמויות א-בינאריות וזה בהחלט יכול היה לעבוד עם הדמות הזו, כמו כששיחקה את המלאך גבריאל בקונסטנטין.
 
עריכה אחרונה:
מתוך שלושת הנבלים שבסרט, קייסיליוס אולי לא הכי בולט - אבל הוא בהחלט עושה עבודה טובה בסרט. יש לו מניע ברור, תוכנית לביצוע והוא לא יושב על התחת ומחכה לדמויות שיעצרו אותו.

אם היו משאירים את דורממו כאלמנט בעלילה, מעין כוח עליון שכולם מנסים לתמרן, אז ניחא. אבל ברגע שהוא נבל העל האקטיבי, זה בהחלט פגם בסיום. גם האופן שבו הוא נכנע, ולא ברור לי למה הוא לא מפר פשוט את ההבטחה שלו לסטריינג׳, וגם איך שהוא מחסל את קייסיליוס.

עם זאת, כנראה שהנבל הכי טוב בסרט הוא מורדו. פשוט כי אנחנו רואים את סיפור המקור שלו לצד זה של סטריינג׳ ואפשר להזדהות עמו ללא קושי רב.

לגבי הבחירה של טילדה לתפקיד של העתיק, לטעמי היא פשוט מצוינת בתפקיד.
 
שומרי הגלקסיה 2, סרט שיצא לו שם די רע ביחס למארוול, האם בצדק?
לא נפלתי מהצפייה הראשונה שלי בסרט לפני שנים.
גם כעת הסרט הוא נחמד ולא יותר מכך.

אבל, הוא סרט ממש ממש כיפי. האינטראקציה בין השחקנים מצוינת, לטעמי יותר טובה משומרי הגלקסיה הראשון. גם פיתוח הדמויות הוא אחלה וכל הגיבורים מקבלים זמן מסך ראוי.
זה גם אחד מהסרטים הבודדים (לפחות עד מלחמת האינסוף) שבו גיבור מת, שזה ראוי לציון.

כשהוא מגיע אחרי דוקטור סטריינג׳, ההבדל ברור.
הדוקטור סרט טוב בהרבה, אבל שומרי הגלקסיה כלכך הרבה יותר כיף לצפייה.
 
סרט זוועתי, שאם לא הייתי רואה עם חברה- הייתי יוצא באמצע מהקולנוע.

הוא מתחיל בסיקוונס שלם שנועד למכור מרצ'נדייז של בייבי גרוט, וממשיך עם רידוד הדמות הסופר מעניינת של דראקס לכדי אתנחתא קומית של בדיחות קקי-פיפי...
 
זה לקח יותר זמן ממה שציפיתי, אבל אתמול ראינו את ספיידרמן homecoming.
בצורה ביזארית הייתי בטוח שלא ראיתי אותו קודם, עד שראיתי את ההתחלה ואז נזכרתי. זה באמת סרט שקל לשכוח אותו.

נתחיל בספיידרמן, שלפעמים נדמה שזה יותר סרט נעורים בינוני ולא גיבורי על. זה לא שטיק לא רע, בטח עם ילדים, אבל זה הוא לא סרט נעורים טוב. גם לא קומדיה ממש מוצלחת.
עם זאת, לפחות לא הראו לנו איך העכביש עוקץ את ספיידרמן, יאי!

מה עובד טוב בסרט?
הנבל, vulture, מצוין - גם הדמות אבל בעיקר מייקל קיטון. פשוט כיף לצפות בו על המסך וגם לראות שזה לא נבל חד ממדי.
החיבור ל MCU, מוסיף הרבה לסרט, גם כי הוא די בינוני אז הוא זקוק לזריקה הזו. הקטעים של קפטן אמריקה, כולל בפוסט-קרדיטים מעולים.

מה פחות טוב?
בערך כל היתר. חבל ש Damage control זה משהו שמציגים בהתחלה ואז שוכחים ממנו. היה אחלה אם זה היה הנבל השני בסרט.
קטעי סרט הנעורים הם בינוניים….
גם החליפה של ספיידרמן - מעולם הוא לא היה צריך חליפה, אז לא ברור למה פתאום פיטר פרקר צריך ללמוד להסתדר בלי.

במלים אחרות, סרט לא מרשים שלא חובה לצפייה והוא לגמרי בינוני לטעמי.
 
מעניין שההתרשמות שלי לסרטים שונה לגמרי משלך. אומנם לא ראיתי את כולם בצפיה שניה, אבל למשל ספיידרמן הוא אחד האהובים עליי. סוף סוף סרטי ספיידרמן טוב (הקודמים היו מזעזעים לטעמי).
 
אני מסכים עם עוף חול.
הסרט הזה מוצלח בעיני מאוד, והתלונה העיקרית שלי עליו היא מעורבות-יתר של טוני סטארק. ברור שהם רצו להתחיל לבנות כאן מערכת יחסים שבה פיטר הוא היורש של איירון מן (כמו בחצי הראשון של גרסת הקומיקס של מלחמת האזרחים), אבל זה גורם לספיידרמן להתבחבש הרבה עם חליפות רובוטיות שעושות מה שטוני תכנן אותן לעשות, ויש פחות מדי ספיידרמן "קלאסי" שממציג בעצמו דברים, מתכנן איך לגשת ליריבים שלו ומעליב אותם תוך כדי הקרב (את זה עשו מצוין ב-The Amazing Spider-man, למרות שהיו בו בעיות אחרות).

הנשר עובד מצוין, גם בזכות המשחק המעולה של קיטון וגם בזכות התסריט לדמות, שמצד אחד היא איש משפחה ומצד שני היא נגררת למעשים קיצוניים בשביל לקצור הצלחה מול סוג הלקוחות היחיד והמפוקפק שיש לה. אדפטציה מצוינת לדמות, והרבה יותר טובה מאשר הנשר של הקומיקס.
ד"א סצנת הנהיגה לנשף היא כנראה הסצנה הכי טובה בסרט.

הדמות של נד גנובה מהשותף לחדר של מיילס מורלס מהפנימיה, מה שגרם למצב מצחיק שבסרט על פיטר יש חבר חנון מחשבים מאחורי הקלעים, ובסרט על מיילס אותה דמות לא מוציאה מילה כל הסרט ורק מסתירים ממנה את כל גיבורי העכביש ממימדים אחרים - אבל זה מוסיף לאווירת סרט הנעורים שהוא קומדיית תיכון.

החבר'ה של Damage Control לא יכולים להיות נבל משני כי הם עובדים בשביל סטארק בשת"פ עם הממשלה הפדרלית, וכבר עשו לפני כן את העלילה של הידרה בתוך הממשלה. הנבל המשני הוא מק גארגן (בקומיקס הוא "סקורפיון"), הפושע שמחפש לקנות כלי נשק חייזריים, ייתכן שזה תפקיד מבוזבז בשביל העקרב ואפשר היה לשים שם נבל ספיידרמן אחר שקשור לארגוני פשע, כמו Hammerhead, אבל גם בקומיקס העקרב הוא נבל מאוד מאוד מטופש, ולא אכפת לי שיעשו ממנו סתם henchman. נראה שהלכו כאן על גרסה קרובה לזו של ultimate Spider-man, ששם העקרב הוא הבוס של המאפיה ההיספנית ויריב של Prawler.

ההומור ברובו סבבה, גם אם לא מדהים. הסרטונים של קפטן אמריקה וההערות של התלמידים לגבי זה ("הוא לא מבוקש עכשיו אחרי שהפר הסכם בינלאומי?") נותנות יותר אופי ליקום הקולנועי, ובכלל הסרט בונה יפה איך נראה העולם מנקודת המבט של האזרח הפשוט, מי שלא ירש הון עתק, ידוע כסוחר נשק פלייבוי ומכיר אישית את כל קציני חיל האוויר ואת יועצי נשיא ארצות הברית.
 
הדמות של נד גנובה מהשותף לחדר של מיילס מורלס מהפנימיה, מה שגרם למצב מצחיק שבסרט על פיטר יש חבר חנון מחשבים מאחורי הקלעים, ובסרט על מיילס אותה דמות לא מוציאה מילה כל הסרט ורק מסתירים ממנה את כל גיבורי העכביש ממימדים אחרים - אבל זה מוסיף לאווירת סרט הנעורים שהוא קומדיית תיכון.
זה קצת יותר מזה למען האמת. כמעט כל הדברים של ספיידי של הולאנד גנובים ממיילס, נראה שמארוול רצו לקחת את כל מה שהצליח עם מיילס אבל פחדו ליצור סרט עם בחור שחור בתפקיד הראשי, כמו גם העדיפו לשמור על הbrand recognition של פארקר. וזה... מאוד מעצבן אותי.

בכללי, הסרט נחמד- אבל אף אחד מהסרטים של ספיידי של הולאנד לא מרגישים באמת כמו ספיידרמן, אלא פשוט כמו פרק בסאגה הגדולה של הMCU. עצבן אותי שהורידו כמה דברים מגניבים שהכניסו לדמות שלו במלחמת האזרחים (הוא יצר את יורי הקורים שלו מדברים שהוא מצא בזבל... לא), והפכו אותו לכלומניק בלי הטכנולוגיה של סטארק...
כל השימוש בשם של MJ בשביל מישל היה סתמי ברמות, ואני מודה שלקח לי המון זמן לאהוב את פלאש ת'ומפסון שלהם. הנשר בהחלט היה מצוין, זה כן, וההומור אחלה.
 
SandChicken SandChicken בסרטים הקודמים של ספיידרמן, אתה מתכוון לספיידרמן המדהים (שעדיין לא ראיתי) או לטרילוגיה של תחילת שנות ה-2000? כי הטרילוגיה לדעתי היא אחלה, אפילו הסרט השלישי הוא בסדר גמור.
נקודה מעניינת לגבי כמות ההשראה בסרט מ Into the spiderverse, לא חשבתי עלזה.
 
גם וגם. הם היו סרטים נוראיים לטעמי. הסרטים החדשים (לרבות Into the spiderverse) מעולים. דווקא אהבתי את זה שהציגו את פיטר בתור מתבגר מבולבל, זה דווקא מקנה יותר אמינות לדמות (הסצנה שהוא מנסה לחקור פושע הייתה מעולה).
 
אחרי הפסקה חזרנו לצפייה, כשהפעם בת׳ור ראגנורק.
זה סרט שיצא לא מזמן לאקרנים אז יחסית זכרתי אותו - והוא סרט מצוין, הטוב ביותר מסרטי ת׳ור. עם זאת העלילה שלו די מונפצת, פשוט מראה ש rule of cool שולט. אין דרך להסביר את כל הטוויסטים ההזויים…

בכל אופן, משחק מצוין של השחקנים, האפקטים והאקשן מעולים - וברמה מאוד גבוהה, וגם מקדם את העלילה של ה MCU. סרט שהוא בין הטופ של הסרטים.
אהבתי שהם נתנו מקום של כבוד למיתולוגיה הנורדית, לא בטוח כמה הם דייקו, אבל הורגש שהם ניסו.

מהמר שגם הסרט הרביעי של ת׳ור יהיה בסגנון דומה של כיף ואקשן.
 
הנאמנות למיתולוגיה אפסית, מלבד שת'ור, לוקי, סורטור, הימדאל ופנריר נמצאים כולם באסגארד בזמן אירוע שנקרא "רגנרוק"... העלילה מבוססת על מישמש בין הקומיקס Planet Hulk ובין קומיקס שבו מתגלה שלת'ור יש אחות גדולה (שהיא מלאכית, ולא אלת המוות).

ההומור בסרט הזה בהחלט משובח.
 
ובין קומיקס שבו מתגלה שלת'ור יש אחות גדולה (שהיא מלאכית, ולא אלת המוות).
אני לא חושב שיש קשר אמיתי בין אנג'לה והלה בסרט הזה. יש כמה חיבורים- מדובר בסוד שאודין השכיח מכולם, ומגלים עליה דרך איזה parchment עתיק שכזה, אבל מעבר לזה- אין ביניהן שום קשר.

הלה קיימת בקומיקסים של מארוול, היא אפילו די דומה לגרסה הקולנועית שלה.

בכל מקרה, ראגנארוק היה... סרט די נשכח לטעמי. הומור חביב, אבל לא משהו מיוחד- 3 שנים אחרי ואני לא זוכר ממנו כלום. הייתי צריך לחפור בפורום עד שמצאתי את העץ שבו דיברנו על החוויות שלנו כשהוא יצא כדי להזכר כמה הpacing שלו היה בעייתי, אבל באמת שאני לא זוכר את זה כבר.
 
הלה קיימת בקומיקסים של מארוול, היא אפילו די דומה לגרסה הקולנועית שלה.
היא דומה מאוד ויזואלית (פלוס גלימה), אבל שונה מכל בחינה אחרת - רקע, כוחות, אופי, מטרות, סוג המשרתים שלה וכו'.
 
הפנתר השחור - סרט מהמם אבל עלילה לוקה בחסר.
הפנתר השחור הוא בהחלט מהסרטים המהוקצעים של מארוול, עם עולם מופלא, אפקטים נהדרים וגם שחקנים מצוינים. אהבתי אותו בקולנוע ואהבתי אותו עכשיו. הגמישות של מארוול לקחת את ז'אנר גיבורי העל ולהלביש אותו על כל מיני ת'מות, בין אם זה מלחמת העולם השנייה, סרט אקשן, סרט פנטזיה, והפעם על סרט בת'מה של אפריקה מהממת.
החסרון העיקרי שלקחתי מהסרט בצפייה השנייה בו זה הבעיה שבאמצע הסרט הנבל מתחלף. בניגוד לעידן של אולטרון, שבו Crossbones נעלם מהסצנה תוך 10-15 דקות, כאן יוליסוס ממשיך עד בערך אמצע הסרט, ורק אז קילמונגר הופך לנבל.
וזה מורגש - קילמונגר עם פוטנציאל להיות ממש מגניב, אבל הוא פשוט לא זוכה למספיק זמן מסך ולפיתוח דמות, מעבר למינימום האפשרי. גם הרקע שלו נראה מומצא, אולי בשנות ה-70 ארצות הברית התעסקה בהפיכות בכל מיני מקומות בעולם, זה לא ממש נכון ל-2020.
 
הפנתר השחור - סרט מהמם אבל עלילה לוקה בחסר.
הפנתר השחור הוא בהחלט מהסרטים המהוקצעים של מארוול, עם עולם מופלא, אפקטים נהדרים וגם שחקנים מצוינים. אהבתי אותו בקולנוע ואהבתי אותו עכשיו. הגמישות של מארוול לקחת את ז'אנר גיבורי העל ולהלביש אותו על כל מיני ת'מות, בין אם זה מלחמת העולם השנייה, סרט אקשן, סרט פנטזיה, והפעם על סרט בת'מה של אפריקה מהממת.
החסרון העיקרי שלקחתי מהסרט בצפייה השנייה בו זה הבעיה שבאמצע הסרט הנבל מתחלף. בניגוד לעידן של אולטרון, שבו Crossbones נעלם מהסצנה תוך 10-15 דקות, כאן יוליסוס ממשיך עד בערך אמצע הסרט, ורק אז קילמונגר הופך לנבל.
וזה מורגש - קילמונגר עם פוטנציאל להיות ממש מגניב, אבל הוא פשוט לא זוכה למספיק זמן מסך ולפיתוח דמות, מעבר למינימום האפשרי. גם הרקע שלו נראה מומצא, אולי בשנות ה-70 ארצות הברית התעסקה בהפיכות בכל מיני מקומות בעולם, זה לא ממש נכון ל-2020.
ביקורת טובה. הסרט עשוי היטב, אבל יש קשיים עלילתיים שהפריעו לי בזמן אמת ונובעים בעיקר באמירקצנטריות - אירוני לסרט שמדבר על גזענות ומעורבות בינלאומית...

זה בא גם בקטן עם טעויות לגבי התרבות האפריקאית: בווקאנדה סוגדים לבסת, שהיא אלה מצרית וזה משכנע, אבל גם להאנומן שהוא בכלל אלוהות הודית. זה בא גם בגדול כמו עם עיצוב השווקים המקומיים של ווקאנדה ועם כל הרקע של קילמונגר.
 
וואלה, לא אוהב את הסרט הזה. חורי עלילה עצומים, מבוסס על טרופ שאני לא אוהב (ציוויליזציה סופר מתקדמת אקראית בעולם מודרני), עם נבל שהוא "עם אותם כוחות כמו הגיבור אבל חזק יותר", ובכנות- אני לא חושב שהסרט היה מצליח אם לא היה צורך ממשי בסרט שחור בשוק.
המסר שלו היה טוב, בהחלט, אבל... הוא לא היה סרט טוב לדעתי.
 
אני חושב שבמהלך הצפייה ציפיתי ממישהו לומר את המשפט "וואקאנדה הא לא הארץ אלא האנשים שלה." אבל מה שמותר לומר על אסגרד, ערש התרבות המערבית, אסור לומר על ווקנדה. לי אישית היה יותר מעניין אם קילמונגר הוא צאצא לעבדים שנמכרו על ידי שבט הסוחרים של ווקנדה במטרה לדלל את שבט הגורילה מחרחרי הריב... אבל זה דורש מהשחורים בארצות הברית להודות בכמה עובדות לא נעימות על אחיהם באפריקה. בנוגע להאנומן, יכול להיות שזה מעיד על כך ששבט הגורילה היה פתוח להשפעות זרות יותר משאר ווקנדה. אחרי הכול, יש פזורה הודית באפריקה. עם זאת, הסרט היה עשוי טוב מבחינה וויזואלית.
 
חזרה
Top