• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 פטרון לוורלוק - חזיר השמד

"כשהשמיים יצרחו, כשהאדמה תגנח, או אז יחל שמד-הסוף"
-
ניקיה של הדרך הישנה



שבטי הגרול הם אחת מעשרת הגילדות של רבניקה. הם דוגלים בהרחבת הטבע ובהשחתת אזורי המחייה המלאכותיים, על מנת להחזיר את העולם למצבו הקדמוני, הנכון, שבו החזק שולט והחלש מושמד. הם פושטים על אזורים ברבניקה, ממוטטים בניינים ומפילים עמודים, במטרה להשיב את הטבע לרבניקה.

עם זאת, ישנו פלג אחד של הגרול שלא מאמין בשיטות האלה. אנשי הדרך הישנה טוענים שהפשיטות הקטנוניות ומסעות ההרג חסרי המטרה לא ישיגו שום דבר. במקום זאת, הם מתכוננים. מתכוננים ליום שבו הוא סוף סוף יחזור. ליום שבו אילהארג, חזיר השמד, ישוב אל רבניקה וישטח תחת פרסותיו את הציוויליזציה, יחזיר עטרה ליושנה. יום שמד-הסוף.



פטרון חזיר השמד

אתה אחד מאנשי הדרך הישנה, ששואב כוח ישירות מאחד האלים הישנים של רבניקה, אילהארג חזיר השמד.

לחשי פטרון

הלחשים הבאים נוספים לרשימת הלחשים הידועים שלך והם לחשי וורלוק עבורך:

דרג 1 - Burning Hands, Beast Bond
דרג 2 - Shatter, Beast Sense
דרג 3 - Erupting Earth, Haste
דרג 4 - Dominate Beast, Fire Shield
דרג 5 - Destructive Wave, Immolation

להבות חזיר השמד

החל מדרגה 1, אתה לומד לתעל את להבותיו של אילהארג, הלהבות המכלות ששורפות את הישן ומביאות חדש תחתיו. לחשים שלך מתעלמים מעמידות לנזק אש, וחסינות נחשבת בעבורם לעמידות בלבד. בנוסף, בכל פעם שאתה יטיל לחש שגורם לנזק אש, כל יצור בטווח 10 פיט ממך חוטף נזק אש השווה לחצי דרגתך (מעוגל מעלה).
אם אתה יודע להטיל את הלחשון Eldrich Blast, הלחשון גורם נזק אש במקום כוח כאשר אתה מטיל אותו.

כוחו של אילהארג

כאשר אתה מגיע לדרגה 6, אילהארג מתחיל להעניק לך מכוחו הבלתי נדלה. אתה יכול להשתמש בתוסף הכריזמה שלך להתקפות נשק במקום תוסף הכוח או הזריזות. בנוסף, כאשר אתה מטיל לחש בתורך, אתה יכול לבצע התקפת נשק כפעולת בונוס.

רצי שמד-הסוף

בדרגה 10, כוחו של אילהארג מאפשר לך לזמן את משרתיו. כפעולה בתורך, אתה יכול לזמן חזיר שמד בנקודה במרחק 60 פיט ממך. חזירי שמד משתמשים בנתונים של חזיר ענק, אבל הם חסינים לנזק אש. החזיר פועל ביוזמה שלך, ואתה יכול לפקוד עליו כפעולת בונוס. אם לא נתת לו פקודות, החזיר יתקוף את היצור הקרוב אליו ביותר באקראי. החזיר נשאר למשך עשר דקות.
אתה יכול לזמן מספר חזירים ששווה לתוסף הכריזמה שלך בין מנוחות ארוכות. ניתן לזמן כמה חזירים במקביל ולשלוט בכולם ביחד, אבל צריך להשתמש בפעולה נפרדת לכל חזיר.

מקצב הפרא

כאשר אתה מגיע לדרגה 14, אתה יכול לגשת ישירות לכוחו של אילהארג, ולזמן עדר חזירים שירמוס את כל מה שבדרכך כפעולה בתורך. כאשר אתה עושה זאת, כל יצור בריבוע באורך 60 פיט שאחת מצלעותיו צמודה אליך חייב להציל הצלת זריזות. יצור שנכשל חוטף 10ק10 נזק מוחץ ומופל ארצה. יצור שהצליח חוטף חצי נזק ולא מופל. מבנים וחפצים נייחים בשטח חוטפים נזק כפול ולא מקבלים הצלה. החזירים נעלמים לאחר ההתקפה.
לאחר שהשתמשת בפעולה זו, אתה לא יכול להשתמש בה שוב עד שתשלים מנוחה ארוכה.

 
חמוד מאוד, גם נראה לי די מאוזן.

הבעייה היחידה שהיכולת של דרגה 6 מגיעה מאוחר מידי לדעתי, בשלב הזה אתה כבר לא יכול להרשות לעצמך להיות ממוקד רק בתכונה אחת (תחשוב על ההאקסבלייד שמקבל יכולת דומה ברגה הראשנה שלו). בנוסף, זו יכולת שמאוד אמורה לשלוח את הוורלוק לחזית, אבל אין לו יכולות הגנה או יכולת להבטיח הישרדות לאורך זמן. מרגיש לי שהיכולת הזו קצת לא קשורה לשאר היכולת של הנתיב. היא לא רעה, אבל אני לא בטוח שהיא מתאימה.
עריכה - אני עכשיו שם לב שאתה נותן אפשרות לעשות גם לחש וגם התקפה, תשים לב שזה די חזק, גם מקצועות אחרים שאמורים לשלב קסם ולחימה נותנים אפשרות לעשות את זה רק עם לחשון ולא עם לחשים רגילים
 
עריכה אחרונה:
זה נראה נחמד ומגניב. אתה חושב שיהיה אפשר להתאים פטרון גם למאטסלסניה או רקדוס?

הספר של רבניקה מדבר קצת על וורלוקים ברבניקה. הוא מציע Fey למאטסלסניה, Fiend לראקדוס, וGreat Old One לנפילים. אפשר להתאים פטרון להם, אבל אין צורך.
 
מגניב,
יש במיתולוגיה היוונית קטע כזה עם חזירים הרסניים שנשלחים על ידי האלים ונהרגים על ידי גיבורים.
בזמנו גם כתבתי נתוני מפלצת לחזיר כזה, שאולי תרצה לשלב איכשהו עם הוורלוק שלך:
 
מגניב,
יש במיתולוגיה היוונית קטע כזה עם חזירים הרסניים שנשלחים על ידי האלים ונהרגים על ידי גיבורים.
בזמנו גם כתבתי נתוני מפלצת לחזיר כזה, שאולי תרצה לשלב איכשהו עם הוורלוק שלך:
קיים גם במיתולוגיה הסקוטית - ובצדק, בתכל'ס. חזיר בר עצבני זו חיה מפחידה.


להבות חזיר השמד

החל מדרגה 1, אתה לומד לתעל את להבותיו של אילהארג, הלהבות המכלות ששורפות את הישן ומביאות חדש תחתיו. לחשים שלך מתעלמים מעמידות לנזק אש, וחסינות נחשבת בעבורם לעמידות בלבד. בנוסף, בכל פעם שאתה יטיל לחש שגורם לנזק אש, כל יצור בטווח 10 פיט ממך חוטף נזק אש השווה לחצי דרגתך (מעוגל מעלה).
אם אתה יודע להטיל את הלחשון Eldrich Blast, הלחשון גורם נזק אש במקום כוח כאשר אתה מטיל אותו.
בגדול אני לא ממליץ להרבות ביכולות שמתעלמות מעמידות או מחסינות, בוודאי לא בדרגה הראשונה. אפילו דמויות שקשורות מאוד לסוג נזק מיוחד (למשל כוהן מתחום השמש או קוסם עם מורשת הדרקון) כמעט לא מקבלות יכולות כאלו.

אני גם מאוד מאוד ממליץ לא לשדרג עוד יותר את לחשון הפרץ הקמאי, שהוא כבר עכשיו הלחשון החזק ביותר במשחק. אם למכשף שלך משתלם להשתמש בנזק אש, הוא עדיין יכול להטיל את create bonfire או את Green-flame Blade. הלחשונים האחרים נמצאים ברשימת לחשוני המכשף כדי שלפעמים, פעם בירח כחול, יטילו גם אותם, נגד יריב עם עמידות לנזק כוח-קסום או עם רגישות לנזק שלהם.
בהקשר הזה, אני מציע לך להעיף מבט בכתבה שלי על כתיבת תוכן חדש למכשפים במהדורה 5 - שעת הכישוף - המכשף של מבוכים ודרקונים

היכולת לגרום נזק אוטומטי ליצורים בסביבה חמודה. האם היא פועלת גם בהטלת לחשונים, או רק בהטלת לחש מדרג 1 או יותר? (במקרה השני - כדאי שתציין זאת במפורש, כמו שמצוין במאפיין המיוחד של אשף מגננה).

כוחו של אילהארג

כאשר אתה מגיע לדרגה 6, אילהארג מתחיל להעניק לך מכוחו הבלתי נדלה. אתה יכול להשתמש בתוסף הכריזמה שלך להתקפות נשק במקום תוסף הכוח או הזריזות. בנוסף, כאשר אתה מטיל לחש בתורך, אתה יכול לבצע התקפת נשק כפעולת בונוס.
לגבי המאפיין הזה, ראה הערה של liorgonen3 liorgonen3 .
אני חושב שהיכולת לתקוף תמיד עם נשק כפעולת בונוס שווה ערך לבד למאפיין של דרגה 6.

רצי שמד-הסוף

בדרגה 10, כוחו של אילהארג מאפשר לך לזמן את משרתיו. כפעולה בתורך, אתה יכול לזמן חזיר שמד בנקודה במרחק 60 פיט ממך. חזירי שמד משתמשים בנתונים של חזיר ענק, אבל הם חסינים לנזק אש. החזיר פועל ביוזמה שלך, ואתה יכול לפקוד עליו כפעולת בונוס. אם לא נתת לו פקודות, החזיר יתקוף את היצור הקרוב אליו ביותר באקראי. החזיר נשאר למשך עשר דקות.
אתה יכול לזמן מספר חזירים ששווה לתוסף הכריזמה שלך בין מנוחות ארוכות. ניתן לזמן כמה חזירים במקביל ולשלוט בכולם ביחד, אבל צריך להשתמש בפעולה נפרדת לכל חזיר.
מגניב, אבל שים לב שפיקוד על חזיר כפעולת בונוס מתנגד עם המאפיין של דרגה 6... כדאי לעצור רגע ולחשוב עם עצמך מה המכשף של אילהארג עושה עם פעולות הבונוס שלו: נוכלים זזים עם פעולות הבונוס שלהם. נזירים תוקפים עם פעולות הבונוס. לפלאדינים יש רשימה שלמה של לחשי העצמת נשק אישי עם פעולת הבונוס שלהם. סיירים וחרשים מסוימים משתמשים בפעולת הבונוס שלהם כדי לפקד על חיה או על יציר-כפיים.

האם המכשף של אילהארג משתמש בפעולת הבונוס שלו כדי לתקוף עם נשק או כדי לשלוט בזימונים? הוא לא יכול לעשות גם וגם בו זמנית.
 
מגניב, אבל שים לב שפיקוד על חזיר כפעולת בונוס מתנגד עם המאפיין של דרגה 6... כדאי לעצור רגע ולחשוב עם עצמך מה המכשף של אילהארג עושה עם פעולות הבונוס שלו: נוכלים זזים עם פעולות הבונוס שלהם. נזירים תוקפים עם פעולות הבונוס. לפלאדינים יש רשימה שלמה של לחשי העצמת נשק אישי עם פעולת הבונוס שלהם. סיירים וחרשים מסוימים משתמשים בפעולת הבונוס שלהם כדי לפקד על חיה או על יציר-כפיים.

האם המכשף של אילהארג משתמש בפעולת הבונוס שלו כדי לתקוף עם נשק או כדי לשלוט בזימונים? הוא לא יכול לעשות גם וגם בו זמנית.

זו הייתה הכוונה שלי. שים לב שבניגוד להרבה יצורים מזומנים אחרים, החזיר לא לוקח דודג' אם הוא לא מקבל פקודות, אלא תוקף באקראי. זו אומר שאם הוא נמצא ליד יריב, הוא ימשיך לתקוף אותו בלי צורך בפקודות. מבחינתי, זה יוצר מעט מתח פנימי ביכולות האלה וככה מאפשר לאזן אותן. אתה יכול להשקיע מאמץ בלשלוט בחזירים, או שאתה יכול לתת לחזירים לעשות מה שהם רוצים ולתקוף פעם נוספת. אני אוהב מקצועות שנותנים לשחקן נקודות החלטה אסטרטגיות.
 
חזרה
Top