• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 עץ יצירת חפצי קסם

הסימפוניה של אלגור להכל מתקדמת, והגיע הזמן לחפצי קסם. כל פעם אני אעדכן ואוסיף את חפצי הקסם.

שריון שערים
חפץ פלא, נדיר מאוד
שריון זה מלא באבני קריסטל לתיעול קסם וקסמי פורטלים. כאשר אתה משתמש בשריון, אתה יכול להשתמש בפעולת בונוס כדי להפעיל את השריון. כאשר השריון פועל, הוא יוצר פורטלים שמשגרים מה שעובר בהם לצד השני של השריון. כל עוד אתה לובש את השריון והוא פועל, אי אפשר לפגוע בך במקום מכוסה בשריון. לאחר שהשתמשת בשריון, אי אפשר להשתמש בו שוב עד השחר הבא.
 
אמממ.... שמע, אני מבין שזה רעיון מגניב והכל, אבל מה קורה פה. אתה מפעיל את השריון, ואז לכמות זמן שלא טרחת לציין הוא הופך אותך לחסין להתקפות? זו הדרך המכנית היחידה שבה אני יכול להבין את מה שכתבת פה. כי אין דבר כזה "התקפות לחלקי גוף" במהדורה 5. השיטה פשוט לא עובדת ככה. אני לא יודע מה זה אמור להיות, אבל אם זה מה שכתבתי, אז זה כנראה חזק מדי. אני לא יודע, כי אין לי מושג לכמה זמן התכונה הזו פועלת.
 
התכונה פועלת למשך חצי דקה. אתה יכול להפעיל אותו למשך דקה אבל אז לוקח לו יומיים להיטען.
כן, הופך אותך לחסין להתקפות.
לשריון אין קסדה, אז אם פוגעים לך בראש זה פועל כרגיל.
זה אמור להיות חזק מדי. אני אולי אתן לשחקנים שלי לקראת קרב סופי שבו זה יכול קצת לעזור אבל לא יותר מדי.
 
התכונה פועלת למשך חצי דקה. אתה יכול להפעיל אותו למשך דקה אבל אז לוקח לו יומיים להיטען.
כן, הופך אותך לחסין להתקפות.
לשריון אין קסדה, אז אם פוגעים לך בראש זה פועל כרגיל.
זה אמור להיות חזק מדי. אני אולי אתן לשחקנים שלי לקראת קרב סופי שבו זה יכול קצת לעזור אבל לא יותר מדי.

אוקיי. אז קודם כל זה משהו שאתה רוצה לכלול בתיאור. אם אתה מתכנן להכניס את הדברים האלה לאיזשהו ספר שאתה כותב, אתה רוצה שהם יהיו ברורים לקורא בלי שאלות חוקים.
אם פוגעים לך בראש? מה זה אומר? אין לזה משמעות במונחים של השיטה. זה פגיעה חמורה? זה דורש גלגול התקפה מיוחד? מה זה?
ואם כבר אנחנו בשאלות, איזה סוג שריון זה? עור? לוחות? קשקשים?
ובנוגע לאיזון, שמע. זה לא אמור להיות חפץ נדיר מאוד. להיות חסין להתקפות זה שבור מאוד. כאילו, לחש רמה 9 שבור. אתה לא רוצה להכניס את זה למערכה שלך, אתה פשוט תתחרט על זה. חצי דקה זה 5 סיבובים. זה מלא.
אם יורשה לי להציע, אתה יכול להפוך את המכניקה למשהו דומה ללחש Sanctuary, אבל עם הצלת זריזות. בכל פעם שהתקפה מכוונת אליך, היצור חייב להצליח בהצלת זריזות כדי להספיק לפגוע לפני שהפורטל נפתח. זה פלייבור יותר טוב, זה הרבה פחות שבור, אבל תאמין לי, זה עדיין יהיה מאוד מאוד חזק. תאריך את המשך לדקה נקייה אם זה מרגיש לך חלש מדי .
אם הייתי מכין את החפץ, זה היה נראה משהו כזה:

שריון שערים
שריון, נדיר מאוד (דורש התאמה)
שריון לוחות זה מלא באבני קריסטל לתיעול קסם וקסמי פורטלים. בעת שאתה לובש את השריון, אתה יכול להשתמש בפעולת בונוס כדי להפעיל אותו למשך דקה. בעת שהוא פועל, הוא יוצר פורטלים שמשגרים כל מה שעובר בהם לצד השני של השריון. כל עוד אתה לובש את השריון והוא פועל, בכל פעם שיצור תוקף אותך, הוא חייב להצליח בהצלת זריזות כנגד ד"ק 17 או להחטיא אוטומטית.
לאחר שהשתמשת בשריון, אי אפשר להשתמש בו שוב עד השחר הבא.

אתה כמובן לא חייב לעשות שום דבר ממה שאני אומר. זה החפץ שלך והוא יכול להיראות איך שבא לך. אבל אני מניח ששמת אותו כאן בשביל ביקורת ורעיונות ומנסה להציע שיפורים ואיזון.
 
אוקיי. זה די מגניב, אבל גם מרגיש כאילו צריך להיות לו מטענים. לא בגלל שהוא שבור, אלא בגלל ההשלכות שלו על העולם אם הוא בא בצורה בלתי מוגבלת.
אני אוהב את הרעיון של דמות שהטבעת הזו רותכה לאצבע שלה. עכשיו, היא מקוללת, וכל דבר שהיא נוגעת בו הופך להיות בטעם של גרגרי יער. הטעם המאוס רודף את הדמות שנים, והיא לא מצליחה להיפטר ממנו. היא חייבת לאכול כל דבר בכפית ולהיזהר מאוד לא לגעת בו, כי היא כבר לא מסוגלת לסבול את הטעם המחריד של גרגרי יער.
ואז היא מתה מהרעלה כי היא שונאת להשתמש בטבעת.
 
משקפי עין גורגונה
חפץ פלא, נדיר מאוד
במשקפיים אלו שתי עדשות, כאשר אחת רגילה ובשנייה נמצאת עין גורגונה שפתוחה תמיד.
כל עוד אתה עונד את המשקפיים, כל יצור בטווח 30 פיט שמתחיל את תורו בטווח חייב לגלגל הצלת חוסן בד"ק של 14. במידה והוא נכשל ב3 או פחות, הוא מתאבן מיד. היצור צריך לבצע את ההצלה בכל אחד מהתורות שלו בטווח. ההשפעה מוסרת בעזרת הלחש שיקום גדול יותר או הסרת קללה.
כל עוד אתה לובש את המשקפיים, אתה מקבל מחסר של 7- להבחנה.
 
טוב, אני לא אטרח להגיב על האיזון, כי טיפה קשה לאזן חפצי קסם. זה כן נראה ממש חזק, אבל אני חושב שעדיף לעבור על הטמפלייט והפלייבור פה.

כל יצור בטווח 30 פיט שמתחיל את תורו בטווח

זה ממש ניטפיקי, אבל המשפט הזה מנוסח ממש מוזר. אתה יכול פשוט לכתוב "כל יצור שמתחיל את תורו בטווח 30 פיט"

חייב לגלגל הצלת חוסן בד"ק של 14. במידה והוא נכשל ב3 או פחות, הוא מתאבן מיד.

אני אניח שאתה מתכוון ל-3 או יותר. כי הניסוח הזה הוא "אם הוא נכשל ב-3, 2 או 1", שזה כנראה לא מה שהתכוונת. אולי אני טועה.
בכל מקרה, כשאתה כותב משפט כזה, אני הולך להניח שיש אפקט מופחת אם אתה נכשל בהצלה אבל לא מאוד. אבל כאן זה פשוט "יש לך ד"ק, אבל הוא שקר." אם אתה לא מתכנן לעשות אפקט חלקי, פשוט תן לזה דירוג קושי 11.


אוקיי. הערה כללית בנוגע לחפצים שאתה כותב. הם מאוד יצירתיים, אבל אני מרגיש שאתה נסחף יותר מדי ברעיון שלך ושוכח שהחפץ צריך לעבוד עם המשחק. זה מגיע לדברים כמו הקטע המוזר עם הדירוג קושי כאן, או שאתה שוכח לכתוב זמני הפעלה, משך ומספר שימושים, או שאתה פשוט יוצר חפץ קסם עם השפעה מאוד מאוד חזקה בלי הגבלות. אני מציע שבכל פעם שאתה יוצר משהו, תקרא אותו שוב ותדמיין שאתה קורא אותו מנקודת מבט של שחקן חיצוני. האם יש דברים לא ברורים בנוגע לשימוש בחפץ? האם אני יכול לשבור את המשחק עם זה? האם זה מאוזן בצורה דומה לדברים אחרים שאמורים להיות בכוח דומה? זה יעזור לך מאוד בבנייה. להיות מסודר ולהכיר טוב איך דברים עובדים בשיטה יעזור לך מאוד.
 
אתה יכול פשוט לתת למשקפיים את תכונות המבט של המדוזה וזהו:


מבט מאבן. כאשר יצור שיכול לראות את עיני המדוזה מתחיל את תורו בטווח 9 מ׳ ממנה, המדוזה יכולה להכריח אותו לבצע זריקת הצלה לחוסן בד״ק 14 אם המדוזה לא חסרת אונים והיא יכולה לראות את היצור. אם זריקה ההצלה נכשלת ב-5 או יותר, היצור הופך מאובן מיד. אחרת, יצור שנכשל בהצלה מתחיל להפוך לאבן ונהיה מרוסן. היצור המרוסן חייב לחזור על זריקת הצלה בסוף תורו הבא, אם הוא נכשל הוא הופך מאובן ואם הוא מצליח ההשפעה מסתיימת. ההתאבנות נמשכת עד שהיצור משוחרר על ידי הלחש שיקום דגול או קסם אחר.


אלא אם הוא מופתע, יצור יכול לסיט את מבטו כדי להמנע מזריקת ההצלה בתחילת תורו. אם הוא עושה זאת, הוא לא יכול לראות את המדוזה עד תחילת תורו הבא, אז הוא יכול להסיט את מבטו שוב. אם הוא מביט על המדוזה עד אז, הוא חייב לבצע את זריקת ההצלה מייד.


אם המדוזה רואה את ההשתקפות של עצמה ממשטח מלוטש, בטווח 9 מ׳ ממנה ובאזור אור בוהק, המדוזה, בגלל הקללה שלה, מושפעת בעצמה מהמבט.


שים לב למגבלה ולקללה שיש בסוף.
כמו כן, את המחסר להבחנה אפשר פשוט להחליף בחיסרון לגלגול.
 
משקפי גורגונה
חפץ פלא, נדיר מאוד
במשקפיים אלו שתי עדשות, כאשר אחת רגילה ובשנייה נמצאת עין גורגונה שפתוחה תמיד. כל עוד אתה עונד את המשקפיים, אתה מקבל את המאפיין הבא:
כאשר יצור שיכול לראות את המשקפיים מתחיל את תורו בטווח 30 פיט ממך, אתה יכולה להכריח אותו לבצע זריקת הצלה לחוסן בד״ק 14 אם אתה לא חסר אונים ואתה יכול לראות את היצור. אם זריקה ההצלה נכשלת ב-3 או יותר, היצור הופך מאובן מיד. אחרת, יצור שנכשל בהצלה מתחיל להפוך לאבן ונהיה מרוסן. היצור המרוסן חייב לחזור על זריקת הצלה בסוף תורו הבא, אם הוא נכשל הוא הופך מאובן ואם הוא מצליח ההשפעה מסתיימת. ההתאבנות נמשכת עד שהיצור משוחרר על ידי הלחש שיקום דגול או קסם אחר.
כל עוד אתה לובש את המשקפיים, אתה מקבל מחסר של 7- להבחנה.
 
מגן מעופף
מגן, נדיר מאוד
מגן זה נראה פשוט, עם חריטות רבות על גופו עשוי המתכת. כפעולת בונוס, אתה יכול להפעיל את המגן. אתה יכול להשתמש בפעולה כדי לגרום למגן לזוז עד טווח של 30 פיט ולהגן על יצור כלשהו. אתה יכול להשתמש ביכולת זו 3 פעמים. המגן נטען מחדש בשחר הבא. כל עוד המגן נמצא על יד יצור, היצור מקבל 2+ לדרג"ש.
 
אולי אתה רוצה לבדוק את מגן מונפש, חפץ קסם מאוד דומה למה שיצרת פה. הניסוח שלך משאיר הרבה מקום לשאלות, כמו "כמה זמן המגן מרחף ליד יצור" ו"מה זה אומר להפעיל את המגן אם ממילא צריך פעולה כדי לגרום לו לעופף". ממליץ לנסח מחדש.
 
ספר האגדות
חפץ פלא, נדיר מאוד
ספר זה בעל כריכת עור, וחריטות מיוחדות עליו. בספר כתובות האגדות של מאנטרייס. בעזרת הספר, אתה יכול להטיל את הלחש מסורת אגדות 3/יום, אבל אתה לא יכול להטיל את הלחש על יצור שנולד ב100 השנים האחרונות. אתה לא צריך מרכיב חומרי כדי להטיל את הלחש.
 
חזרה
Top