אני שליט מבוך מתחיל (מאוד מתחיל...) קניתי לאחרונה את הספר של ואנור (משחק בשיטת עולם המבוך) והתחלתי להנחות משחק. לא כל כך הבנתי מה אני אמור לתכנן לפני המשחק, ומה אני צריך לאלתר או להמציא תוך כדי משחק.
כלומר, בספר כתוב שהדבר היחיד שצריך לתכנן זה את ה'חזיתות'- שמורכבות ממה שקורה בעלילה באופן כללי, ומכמה איומים. אבל מה לגבי- נניח- המפלצות שהם פוגשים בדרך (מפלצות 'קטנות', לא איומים ממשיים של העלילה)? או האופן שבו השחקנים אמורים להתמודד עם האיומים? אני אמור לתכנן קו עלילה ברור- 'הם יגיעו לפה, ימצאו את פיסת המידע הזאת, יביסו את האויב ככה'- או פשוט לתת להכל לקרות בעצמו, כמו שהספר מציע?
ואם את הדברים שהזכרתי כן צריך לתכנן, מה כן נוצר תוך כדי המשחק?
פשוט התחלתי היום את ה'מפגש הראשון', שבו, לפי הספר, אמורים ממש לא לתכנן כלום ופשוט לתת להכל לזרום (הוא מתרחש לפני החזיתות). וממש לא הלך כל הקטע הזה של לאלתר...
אשמח אם מישהו שקרא את ואנור יוכל להגיב, וגם תגובות בנוגע לd&d באופן כללי יתקבלו בברכה
כלומר, בספר כתוב שהדבר היחיד שצריך לתכנן זה את ה'חזיתות'- שמורכבות ממה שקורה בעלילה באופן כללי, ומכמה איומים. אבל מה לגבי- נניח- המפלצות שהם פוגשים בדרך (מפלצות 'קטנות', לא איומים ממשיים של העלילה)? או האופן שבו השחקנים אמורים להתמודד עם האיומים? אני אמור לתכנן קו עלילה ברור- 'הם יגיעו לפה, ימצאו את פיסת המידע הזאת, יביסו את האויב ככה'- או פשוט לתת להכל לקרות בעצמו, כמו שהספר מציע?
ואם את הדברים שהזכרתי כן צריך לתכנן, מה כן נוצר תוך כדי המשחק?
פשוט התחלתי היום את ה'מפגש הראשון', שבו, לפי הספר, אמורים ממש לא לתכנן כלום ופשוט לתת להכל לזרום (הוא מתרחש לפני החזיתות). וממש לא הלך כל הקטע הזה של לאלתר...
אשמח אם מישהו שקרא את ואנור יוכל להגיב, וגם תגובות בנוגע לd&d באופן כללי יתקבלו בברכה