• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 3/3.5 עזרה ביצירת לחש (3.5)

נשמע לי שזה מפספס קצת את הפואנטה של מסורות קסם.
הרעיון מאחורי מסורות זה שכל אחת פועלת ומשפיעה בצורה פונדמנטאלית שונה על המציאות. כל לחשי ה"כדור משהו" הם או מסורת evocation, היוצרת אנרגיות יש מאין, או מסורת conjuration, היוצרת או משנה חומרים. מסורת divination, למשל, חושפת מידע ולא יוצרת בעצמה שום דבר. לעשות התפרצות כדור שעושה פעולה כלשהי של מסורת divination זה לא מתאים. כנ"ל לגבי transmutation, שלא פועלת על אזור בד"כ אלא מצריכה מטרות ספציפיות בהן היא מבצעת שינוי.
חוץ מזה, שלחש שהתוצאה שלו היא אחת מ-8 אקראיות, שאין ביניהן קשר, נשמע אקראי ומתוסבך מדי. אני לא רואה, למשל, איך לאותה סיטואציה יכול להיות הגיוני שתוצאות הקשורות לdivination ו-necromancy יהיו שתיהן רלוונטיות.
לחשי 'אחת מכמה השפעות אקראיות', כדוגמת Prismatic Spray, נותנת אחת מכמה תוצאות אקראיות שנכנסות תחת אותה מסורת בגדול. במקרה הזה, זה הכל השפעות מזיקות כלשהן, והלחש הוא evocation, בגלל שהוא יוצרת התפרצות אנרגטית יש מאין שפוגעת ביריבים.
 
אני לא ממש רואה את הבעיה...
האנגלית שלי לא משהו אבל ניראה לי ש" divination" זה חיזוי נכון?, הגרסה למסורת הזאת היא שכולם מצילים רצון או שהמטיל מקבל +10 לדרג"ש לגלגולי הצלה וגלגולי התקפה למשך 1ק1+4 סיבובים,
ובקשר לתהפוכה, אז מה אם "בדרך כלל" זו לא השפע אזורית? למה זה משנה משהו?,
ואקראי זה לא בהכרח מסובך מדי, אז מה אם יש 8 תוצאות שונות? זה כל הכיף!,
ולא אמור להיות קשר בין התוצאות השונות, זה כל הקטע של הלחש.
פלאפי
מתוך השאלה שלך תן לי לזרוק ניחוש קטן: אתה בדרך כלל משחק אשף נכון? ואתה מהסוג שמכין טקטיקות,
אתה לא חושב שאתה פוסל את זה על הסף בגלל סגנון המשחק שלך? (בלי שום כוונה להעליב כמובן, ולמען ההגינות אני חייב לציין שאני משחק מכשף מג פרא אז גם אני קצת משוחד... )
 
קודם כל, אני לא מבין למה שמת את מה שכתבת בספוילר, אין שם ספוילר לשום דבר.

קודם כל, לגבי האפקטיביות - לרוב כשאתה מטיל לחש, או עושה בעצם כל פעולה שהיא, אתה מבזבז משאבים בשביל להגיע לתוצאה מסוימת. לחש שהתוצאה שלו אינה ידועהו יכולה להיות אחת מכמה שאין ביניהן ממש קשר זה לחש שקשה ליישם אותו בפועל. נגיד אתה באמצע קרב, ומטיל את הלחש הזה, ויצאה תוצאה שלא מועילה לך. אז סתם בזבזת לחש דרג 7 על פארש. ואם לתוצאות יכולה להיות הצלה וכן הלאה, אז בכלל יש לך סיכוי כפול לחוסר אפקטיביות (פעם אחת כי האקראיות תיתן לך תוצאה שלא רצית, ופעם שניה כי ההצלה יכולה למנוע מהתוצאה שרצית מלעבוד). לחשים פשוט לא עובדים בצורה כל כך אקראית. יש דברים במשחק שמתוכננים להיות wild card - כגון חפיסת אשליות או חפיסת דברים רבים, או אפילו משהו בלתי לא צפוי לגמרי כמו מוט פלא. זה דברים נחמדים ויכולים להוסיף עניין, אבל יש להם גם מגבלות. גם הפואנטה של מג פרא זה לתת לשחקן חובב הסיכונים הזדמנות לסכן קצת בטחון ויציבות תמורת סיכוי לעוצמה גבוהה יותר. אבל הלחש שלך נשמע פשוט כמו סבך אקראי של השפעות, שיהיה פשוט מעצבן להתנהל איתו במשחק.

לגבי הדוגמא שלך לחיזוי, זה נשמע לי אובר פאוורד ברמות. איפה ראית לחש שנותן כל כך הרבה תוספים? גם אם זה ל2-5 סיבובים, זה יותר מדי. אי אפשר לאזן יתרון מטורף עם חיסרון מטורף, יש גבול לכמה גבוה יתרון יכול להגיע.
כן מעניין אותי לשמוע מה המחשבות שלך לשאר ההשפעות. אני מקווה שהן לא מוגזמות כמו זאת.

ולגבי ההערה שלך, מן הסתם שכל מה שאני אומר מתקשר לסגנון המשחק האישי שלי. יש מישהו שמסוגל להגיב על דברים בצורה אובייקטיבית לגמרי?
 
שמתי את זה בספוילר בגלל שחלק מהאנשים עלולים להיעלב אם אומרים את זה בציבור.

לגבי האפקטיביות: הלחשים שאני עומד לתת שימושים בכמעט כל מצב, ובוא נחתום את האקראיות תחת ההגדרה של "על טעם וריח".

לגבי הדוגמה: צודק זה קצת יותר מדי חזק לכן החלטתי להוריד את התוסף להתקפה ולהפוך את זה ל1ק1+3.

ובקשר לשאלה האחרונה: לא, התשובה היא בהחלט לא.

נ.ב. אולי תנסה להציע כמה רעיונות? אני בטוח שהם יהיו מעניינים.
 
אני חושב שזה יכול לעבוד אם חושבים על משהו משותף לכל ההשפעות.
אני חושב שהמכנה המשותף הקל ביותר יהיה השפעות די-באפינג מאסכולות שונות, עם קצת יצירתיות יהיה אפשר אפילו לחשוב על רעיון לדיביניישן.
השימוש יהיה יותר בתחילת הקרב כמשהו כללי לסנדל איתו את היריבים שלך, לאו דווקא בסיטואציה ספציפית.

אישית גם אני לא היתי נהנה מכזה לחש.
 
אני פחות מכיר 3.5 אבל זה יותר רעיוני אז אם אני מגיב בטיפשות אז סליחה

בכול מיקרה זה ממש מטופש לעשות קסם אקראי
כי זה קצת הורס את כול הרעיון של אסטרטגיה בקרב שבמוד זה חשוב מאוד
בנוסף איזה קוסם יכול להטיל אותו?
כי אם זה כל השמונה זה דיי הופך אותו ללא מיוחד ולהפך
ושאלה נוספת
זה קסם לדבש או דש?
בנוסף אני דיי מסכים עם פלאפי
כי זה דיי מפספס את כול הרעיון של התמקדות וזה רחב מדיי
בנוסף הערה כללית ליצרת קסמים (לפחות ל5)
עדיף שקסם יהיה מרוכז כמה שיותר ברעיון מוצק אחד ואז לתת לשחקנים לתת להם לבנות איך שהם רוצים את הדמות
 
חזרה
Top