• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

עולם שבע האסכולות ישראל החנויות של סמטת ולדמן

איזה מהמכונים הוא הכי מעניין, לדעתך?
כולם מעניינים מאוד, ובאמת קשה לחשוב על אחד מהם שמעניין יותר מהשאר... האזכור של ישראל, כמובן, הצית בי עניין מיוחד, אבל זה לא ממש בנוגע למכון אז אני לא חושב שזה נחשב :)

על איזו תקופת זמן מדובר? קיבלתי את הרושם שאנחנו בתחילת שנות התשעים בערך (?). כבר יש תעשיית הייטק מתפתחת, אבל מצד שני יש מישהו (זקן אומנם) שראה את שנות העשרים של המאה העשרים.
 
קורות השנים

1512: משלחת בהנהגת ל'ארטנגלו נוחתת במפרץ במה שיהיה לימים מדינת מרניאו בברזיליה. לפי מסורתם, האינקוויזציה הפורטוגזית כבר רחרחה אחריהם לפי עדויות שמסרו מתחריהם בחצר המלוכה. למזלם, המלך שמר להם חסד. חמושים בחסד מעלתו מפורטוגל, האומנים מתחילים בעבודתם הנסתרת – פיתוח המתודה המתחרה למאגיה.

1517: אנשי פורטה ל'ארנגלו מתעמתים עם אבירים אצטקים. אלה נשלחו בעקבות שורת חיזיונות שפקדו את מלכם ואושרו על ידי הכהונה כמאשרים את הסכנה בפורטה ל'ארנגלו. במהלך אחת מהפסקות האש במלחמה, אנשי פורטה ל'ארנגלו מטפלים באביר אצטקי שחולה במחלה שהגיעה מעבר לים, מאירופה. הידע הרפואי שלהם גורם לעת עתה להפסקת הקרב.

1521: מלך האצטקים מחליט שהבין בצורה שגויה את חזיונותיו ומחליט לשתף עמם פעולה. כהניו מציעים לל'ארטנגלו להיות אל לשנה אחת בקרבם. העניין מסתיים במות ל'ארטנגלו. עם זאת, הידע של אנשי פורטה ל'ארנגלו בנושא רפואה ומוכנותם למכור אותו מתפשט בקרב המקומיים. בתמורה לבריאותם, הם מוכנים שהזרים הלבנים יערכו עליהם ניסויים מבעיתים.

1525: מלך פורטוגל לוקח אישית את מותו של ל'ארטנגלו בידי האצטקים. עם זאת, בהתאם להסכם טורדסיאס, הוא פונה לאחיו, מלך ספרד, על מנת שינקום את נקמת הנוצרים בשמו. מלך ספרד מכבד את פנייתו ומייפה את כוחו של הנציב שמעבר לים לשלוח לשם צבא. העימות מסתיים בהשתלטות ספרד על האימפריה האצטקית. הם גם שומעים ממינצה על חוכמתם של החכמים הלבנים שבגינם מלך ספרד שלח את הצבא הזה מכלתחילה לנקום בו.

1531: ספרד ופורטוגל מחזרות אחרי פורטה ל'ארנגלו שהמוניטין שלה נעשה אגדי בקרבם. הן מנסות לשכנע אותו לא לסחור עם האומות הילידיות כדי לא להאט להן את כיבוש היבשת.

1545: המתח בין שתי המעצמות מתעצם. דמותו של הקוסם הידוע ג'ון די מאנגליה מופיעה מבעד לכל מראה בפורטה ל'ארטנגלו כשהוא מצהיר שהוא רק מביע את סקרנותו לגביהם. לימים יתגלה שהוא השתמש במראת אוביסידיאן אצטקית על מנת להטיל את לחש המעקב.

1557: ג'ון די מקים את ארקאנון בצפון היבשת. היא אמורה להיות תמונת מראה לפורטה ל'ארטנגלו במובן שכל שבעת האסכולות של המאגיה מיוצגות בה ומשתפות בה פעולה. ארקאנון הוקמה מאותן הסיבות שפורטה ל'ארטנגלו הוקמה: ג'ון די ועמיתיו חפצו בפרטיות.

1580: הכתרים של פורטוגל וספרד מתלכדים לכתר אחד תחת שלטונו של פיליפה השני.

1612: פורטה ל'ארטאנגלו מכריזה על עצמאות.

1627: האימפריה של האינקה מעבר להרי האנדים קורסת סוף סוף. פורטה ל'ארטנגלו מנצל את היכרותו עם הגורמים הניצים השונים על מנת לגבש עוד יותר את עצמאותו כלפי היבשת. האימפריה הרומית הקדושה מצטרפת למלחמת האזרחים שחותמת את נפילת האימפריה הזו.

1631: פורטה ל'ארנגאלו מתחילה בסלילת תעלת ד'ארגונת' שאמורה לתת לה גישה להודו. תעלה זו איננה חפורה לאורך היבשת אלא שהתעלה אמורה להתמשק לזרמי אנרגיית חייים ברחבי כוכב הלכת ובתורה להוכיח את עליונותם של אנשי ההנדסה על יריביהם מהיבשת.

1636: העימות הראשון עם הנציב שמעבר לים. מסתיים בנצחונה של פורטה ל'ארטנגלו.

1641: העימות השני עם הנציב שמעבר לים. מסתיים בחורבנה של פורטה ל'ארטנגלו.

1646: הקמת החברה המלכותית של לונדון. היא משמשת כמשענת מדעית לארקאנון.

1650: האומנים של פורטה ל'ארטנגלו בהנהגת ד'ארגונת' מקימים מחדש את העיר הנסתרת.

1655: העימות השלישי והאחרון עם הנציב שמעבר לים. עליית כוחה של ארקאנון באירופה גורם לקיסר רומי הקדושה להורות לנציב שמעבר לים לשתף פעולה עם אומני העיר הזאת.

1671: בניית תעלת ד'ארגונת' נשלמה. הספינה ארבלסיה מפליגה לראשונה במימי התעלה. להפתעתם מישהו מחכה להם בקצה התעלה – גבר מקסטת הקשטריה בשם צ'ודגאמפטה. בזכרונותיו הוא כותב שהוא פשוט נמשך לחריגות שזיהה במדידותיו שהתבהרו לבסוף כארבאלסיה. צ'ודגאמפטה המציא את פונקציית ההאנום שמשמשת את המתמטיקאים כיום.

1674: שיוואג'י פונה אל נציגי פורטה ל'ארטנגלו על מנת שיחמשו אותו כנגד הארקנון – שתמך במוגולים מכח העובדה שהחברה הבריטית המזרחית הייתה ביחסים טובים איתם. עד היום מכון צ'נדרה נמצא במומבאי לזכר הברית הישנה של פורטה ל'ארטנגלו עם המרטהים.

1694: הארקנון מקים את השלוחה שלו במומבאי שתהיה לימים מכון סוראיה הזכור לטוב.

1718: בצל היחלשות הקיסרות הרומית הקדושה, הנציב שמעבר לים האחרון נרצח. בראזיליה מוקמת. המושבות בצפון אמריקה נותרות, עם זאת, נותרות נאמנות לקיסרות זו.

1721: הקיסרות הרומית הקדושה מקימה את מכון האבסבורג שאמור להיות מסגרת חלופית לפורטה ל'ארטנגלו. נציג של הארקאנון מתמנה לאחד משבע-עשרה הלורדים של החברה ההודית ההולנדית כחלק מניסיון של הארקאנון לפזר את הסיכויים על יותר מאימפריה אחת. הצאר פיוטר הגדול מקים את המכון שלו בפטרוגרד כחלק משאיפתו לשוות לארצו מערביות.

1748: שואת קולודן. היעקובינים משתמשים בידע גנוב מגנזך ג'ון די בלונדון בקרב קולודן. בעקבות האסון הזה, בחרה ממשלת בריטניה, בין היתר, לאסור הוראת הפעלת אנימוס לאנשים שלא קיבלו רישיון לעסוק בזה.

1776: שלוש-עשרה המושבות בצפון אמריקה מורדות. הארקאנון חושד במעורבות של פורטה ל'ארטנגלו בשל העוצמה בה לוחמים גייסות המורדים של ג'ורג' וושניגטון באמריקה.

1781: ממשלת בריטניה מכירה בעצמאות המושבות. הארקאנון מסרב לעקור ממקום מושבו. בצר לו הוא נאלץ להתפצל בין הארקאנון בארצות הברית לבין גנזך ג'ון די בלונדון.

1789: המהפכה הצרפתית. הארקאנון משוכנע לחלוטין שמדובר בנסיון של הפורטה ל'ארטנגלו להציב דגל לא הרחק מבריטניה. כל המאמצים של נציגי הצרפתים לשכנע את אנגליה בלגיטימות המאבק שלהם נופלים על אוזניים ערלות.

1798: חברת הודו המזרחית ההולנדית מפורקת על ידי נפוליון.

1815: המושבות בצפון אמריקה, תוך ניצול חולשתה של הקיסרות הרומית הקדושה, מורדות. הן מקימות את מקסיקו מתוך כבוד לאימפריה האצטקית ששכנה שם לפני היישוב. מקסיקו נושאת ונותנות עם שלוש האימפריות שניצחו את נפוליון: בריטניה, רוסיה ופרוסיה. מערך הבריתות שמקסיקו מקימה מנוצל על ידי הארקאנון על מנת לסיים אחת ולתמיד את פורטה ל'ארטאנגלו. הם יוזמים תקרית על הגבול עם בראזיליה שמציתה את מלחמת העולם.

1817: ארצות הברית מחליטה, בניגוד לעצת הארקאנון, לתמוך בבראזיליה מול מקסיקו. ההחלטה הזו מביאה לכך שלברית המקסיקנית יש שתי חזיתות. פורטה ל'ארטנגלה נופלת – הדעות חלוקות עד עצם היום הזה אם זה היה בוגד, ניוון מבית או יהירות וזלזול באויביהם.

1819: וושניגטון נכנעת בפני צבאות הברית המקסיקנית. שלושת האימפריות המנצחות מחלקות את שלוש-עשרה המושבות בעוד מקסיקו מספחת לעצמה את לואיזיאנה ופלורידה.
 
למקרה ומישהו תוהה, זהו באמת רק חלק ראשון של ההיסטוריה. רציתי לפרסם את זה בין היתר כדי להראות התקדמות וגם משום שגם כך זה ארוך. מקווה שתיהנו. אשמח לביקורות, הערות והארות. כמובן כל מידע קודם שהוצג נערך כבר לאור מה שהוצג בקורות השנים.
 
1819: וושניגטון נכנעת בפני צבאות הברית המקסיקנית. שלושת האימפריות המנצחות מחלקות את שלוש-עשרה המושבות בעוד מקסיקו מספחת לעצמה את לואיזיאנה ופלורידה.

1821: יוהן אדוונטחל נעשה לאדון הארקאנון. עובדה זו עושה את הקרע בין הארקאנון לבין מוסד האב שלו באנגליה לקבוע. גנזך ג'ון די מנסה לארגן מסע מלחמה לתוך קמרילנד – בתואנה שישנם מורדים הנאמנים לבראזיליה ברמות הללו – בלי הצלחה ניכרת בפרלמנט. הם לא מתייחסים לעובדה שבהיעדר הדבק שסיפקה פורטה ל'ארטאנגלו, ברזיליה מתפוררת.

1824: מכון צ'נדרה מבצר את עוצמתו במומבאי. הם יעירו לימים שהם ניצחו במלחמה בין הנדסה למאגיה אך הפסידו בכמה מהקרבות היות ולקוחותיהם המרטהים לא שרדו את היום.

1828: איזמברד ברונל מתמנה למנהל גנזך ג'ון די. הוא אחראי, במידה רבה, לדמותו כיום. תחת הנהגתו מוחלט למקד את האנרגיות שלהם כלפי בית ולהפנות את גבם אל הארקאנון. אומה ילידית חדשה, פאראנמבוקה, עולה מתוך חורבותיה של אימפריית האינקה מעבר להרי האנדים.

1858: פארנאמבוקה מכריחה את יפן לצאת מבידודם הזוהר ולהיחשף לעולם. פעולה זו מעלה אותם על הדרך לעימות עם הקיסרות הרומית הקדושה שרואה בדרום מזרח אסיה את הטריטוריה שלה.

1871: תחת הנהגתו של הקנצלר הפרוסי, אוטו פון ביסמארק, פרוסיה הופכת למעצמה. ניסיונות החיזור שלו אחרי מכון האבסבורג נכשלים. מכון הקייזר פרידריך הגדול מוקם על מנת להעניק לפרוסיה את היתרונות של מכון האבסבורג למרות שזה נוטה, כאמור, למאגיה.

1893: ג'ונתון זייב נעשה ליד ימינו של יוהאן אדוונטחל והאיש שלו בטריטוריות הצפוניות.

1898: קיסר סין גואנגשו חונך את מכון פנג ויי רן. זה השריד היחיד מרפורמת מאה הימים.

1906: בניגוד לשיקול דעתו של אדוונטחל, זייב מוכר לפורד את מנוע השריפה הפנימית – מהלך זה יתחיל מלחמה שקטה ביניהם.

1908: ניסוי כושל בהגנה מפני אסטרואידים של מכון פיוטר הגדול גורם להתרסקות אסטרואיד על אדמת טונגסקה בסיביר. מכאן תצמח תעשיית החלל העולמית לעתיד לבוא...

1912: פאראנמבוקה חותמת על ברית עם האימפריה הבריטית. בתגובה, הקיסרות הרומית הקדושה ורוסיה, שמחזיקות בטריטוריות באמריקה, כורתות ביניהן ברית להגנה הדדית. פרוסיה שומרת על ניטרליות.

1914: תחילת מגפת הזאבת האנגלית. מגפה זו גורמת לאנשים להפוך למפלצות צמאות דם.

1917: עקב חוסר האונים של הממשל הרוסי בפני מגיפת הזאבת, ההמונים מדיחים את הממשלה. לאחר כשלונה של ממשלת המעבר של קרנסקי (ראש מכון פיוטר הגדול בסתר), הקומוניסטים תחת לנין משתלטים על רוסיה. הם מתחילים בהגליית נגועי הזאבת לסיביר.

1918: מכון האבסבורג מוצא תרופה למגיפת הזאבת האנגלית.

1921: העולם נכנס לסחרור מערכות גמור עקב סוף המגפה. במקביל מתעצמת המתיחות בין אדוונטחל לבין סגנו זייב בארקנון. ליסנקו מתחיל לעשות לעצמו נפשות בפוליטיביורו.

1924: האימפריה הרומית הקדושה כובשת את ארץ ישראל מהטורקים הצעירים. נצחונה, ובמידה רבה יותר, נצחון מכון האבסבורג גורם לאפיפיורות לשנות את דעתה על הנדסה. האקדמיה האפיפיורית להיסטוריה מוקמת.

1929: ג'ונתון זייב עוזב את הארקאנון על מנת להקים ארגון משל עצמו: המדרשה הגדולה.

1931: האימפריה הבריטית, שקץ בתככי הארקנון, מחליט להקים לתחייה את אויבו הגדול: פורטה ל'ארטנגלו. מכון האבסבורג מסיים את העבודה על כור ביקוע בר קיימא במחשכים.

1933: הקייזר ממנה את אדולף היטלר כקנצלר. הוא מבטיח לו שישיב לו את בראזיליה...

1936: כוחות של הקיסרות הרומית הקדושה פולשים לבראזיליה לאחר הכנות ממושכות. פארנמבוקה מפעילה את ההסכם שכרתה עם חבר העמים הבריטי. גם העובדה שהקיסרות הרומית הקדושה מתקרבת בצורה מסוכנת למשקל הנגד של הארקאנון מניעה אותה לפעול.

1937: פארנמבוקה, למרבה ההפתעה, חוברת אל הקיסרות הרומית הקדושה. מסתבר שהנהגתה קצה זה מכבר בתוהו ובוהו בבראזיליה מחד ובהשפעות הבריטיות מנגד. חבירתה לקיסרות הרומית הקדושה טורפת את הקלפים מבחינתה ביבשת. בצד השני של הים, האימפריה הבריטית מגייסת את פרוסיה לצדה.

1938: הסובייטים כורתים ברית עם פארנמבוקה בשל הקירבה האידיאולוגית בין המדינות – לא במובן של מלחמת המעמדות אלא יותר העמדה לפיה המדינה צריכה להיות הבעלים של הכל. הם גם מעוניינים ליישב את הסכסוך עם הקפיטליסטים הרחק מהעולם הישן... ומרוסיה.

1939: הקיסרות הרומית הקדושה מנצלת את העובדה שהצבא האדום יצא אל בראזיליה. הבגידה מוצאת את בעלות הברית בעיצומו של קרב מכריעה מול הקואליציה הבריטית – והסובייטים מקבלים פקודה להחליף צד היישר ממזכיר המפלגה.

1940: פארנמבוקה נכנעת עוד בטרם חצה החייל הראשון של הקואליציה הבריטית את הרי האנדים. עתה הקואליציה הבריטית חוצה את הים כדי להפיל את הקיסרות הרומית הקדושה.

1941: בדמדומיהם, שליטי האימפריה הרומית הקדושה מטילים פצצת אטום על לונדון. לא רק שזה לא עוזר להם אלא מסלק השפעה בריטית שהייתה עשויה לרסן את הפרוסים ואת הסובייטים שקורעים לגזרים את האימפריה הזקנה. גנזך ג'ון די מציל את לונדון מחורבן – ומרומם למעמד מכון.
 
1943: פרוסיה ורוסיה מחלקות את גופתה של האימפריה הרומית הקדושה ביניהם. מגיפת הזאבת, כתוצאה מהחור השחור שנסתם, משתוללת בבריטניה ויונקת את המשאבים שלה.

1946: הוותיקן יוזם מסע צלב להצלת המקומות הקדושים מידי הקומוניסטים חסרי האל.

1949: לאחר כמעט כעשור של כאוס מבית, בריטניה משחררת את הטריטוריות שלה.

1951: בעקבות פשרה שלא מקובלת על אף אחד, ישראל ניתנת למשמורת בידי היהודים.

1956: תאגיד אוניקס נוסד.

1961: מלחמת האזרחים המקסיקנית. קליפורניה נעשית למדינה עצמאית בחסות התאגיד. מחוזות דרום מקסיקו מתארגנים כקולומביה. קולומביה נעשית לגרורה של פארנמבוקה. בריטניה שבה פחות או יותר למצב יציב מול מגיפת הזאבת אף על פי שויילס אבדה סופית.

1963: הפעם האחרונה שמישהו שמע על ג'ונת'ון זייב מעבר לגבולות המדרשה הגדולה. למרות הכחשותיו של הסגל, קיימת סברה שג'ונת'ון זייב נרצח. יוהאן אדוונטחל מוכן לשלם לכל מי שיוכיח את זה. ליסנקו מגורש מהאימפריה הרוסית לאחר שסר חינו בעיני ראשיה.

1966: בעקבות הרפורמות של ליסנקו, פורצת בסין מהפכה כנגד הרשויות האימפריאליות. אחד הקורבנות של המהפכה הוא מכון פנג ויי רן. סין מתפצלת למספר מדינות בת חלושות.

1969: המאגים החופשיים קמים בסקנדינביה. הם רואים את חולשתה של המאגיה בפני ההנדסה (כפי שהיא מיוצגת על ידי מכון קייטל) כסימן שיש להתנער מדרכן של המכונות.

1971: חבר העמים הבריטי מוקם.

1973: המאגים החופשיים משמידים את מכון קייטל בברלין. פעולה זו פותחת סדרת מאורעות שתביא להיחלשותה של פרוסיה בטווח הארוך. המעורבים בהשמדת המכון, ככל הידוע לציבור, מתו בשיבה טובה או חיים עד היום היטב. איש מהם לא נתפס עד היום הזה. עצם הפעולה מעביר זעזוע בקרב עמיתיהם. המדרשה הגדולה משתלטת על שוק הנפט בשל היותה שוכנת בחצי האי ערב העשיר במשאב הזה.

1976: חבריו היהודיים של מכון קייטל מקימים את ישיבת מאזניים. הם מעוניינים להשתמש במדע ובהנדסה על מנת לקדם את טובתו של העם הישראלי בעולם. פעילותם, הגם שהם נתמכים על ידי הממשלה, יוצרת מתח בין ישראל לבין האימפריה הרוסית שחושדת בהם...

1979: הקייזר האחרון של פרוסיה פורש מתפקידו. פרוסיה הופכת לדמוקרטיה נשיאותית.

1981: כמה מוותיקי מכון קייטל מקימים את מכון סונגהי בביסאו, בירת גינאה ביסאו. ותיקים אלו, שחורי עור ברובם, מנצלים את חולשת השלטון הפרוסי המרכזי בתואנה שהם מנסים לשמר את הידע של המכונים בלי קשר לסיעה שלהם: הנדסה או מאגיה. בכלליות, מכון סונגאהי מזוהה עם סיעת המאגיה בשל היריבות עם ארגון המאגים החופשיים. במקביל להם, בני הזאב מוקמים מתוך רצון להתחבר אל המסורת ההנדסית של הקיסרות הרומית – לא הקדושה אלא המקורית.

1989: בצל היריבות הנחלשת עם הפרוסים, מנסים הסובייטים להנהיג מספר שינויים אצלם. הדבר מתפתח בהמשך לקריסת האימפריה הרוסית כשהגרורות מתנתקות ממנה אחת אחרי השנייה עד שרק רוסיה ההיסטורית נותרת. הארקאנון מצליח לשמוט את הקרקע מתחת לאימפריית הנפט המתעצמת של המדרשה הגדולה בכך שהוא מקדם את האנרגיה הגאותרמית. הארכימאג אדוונטחל רואה את המהלך אף כתיקון לשגיאתו היסודית של סגנו.

1991: ראשיתה של רשת המידע העולמית. תאגיד אוניקס נעשה לנושא הבשורה של העידן.

1992: מכון סונגהי חותם על הסכם עם סוכנות רויטרס לפיו הוא ספק המידע העיקרי שלה.

1993: המפלגה הקומוניסטית מפסידה בבחירות ברוסיה בפעם הראשונה בתולדותיה. הבכורה עוברת למפלגה אחרת. המפלגה הקומוניסטית היא עדיין לשון המאזניים בפרלמנט. המדרשה הגדולה שולחת את המחבלים הראשונים שלה אל מתקני האנרגיה הגאותרמית של הארקאנון בבאבנברג שבטריטוריות הפרוסיות. המחבלים נהדפים על ידי סוכן מיוחד של הארקאנון – גיבור העל הראשון המתועד מבחינה היסטורית.

1998: בצל החשש מחבר הלאומים הבריטי, מדינות העולם מקימות את חבר הלאומים – ארגון שמטרתו המובהקת להשאיר את עידן האימפריות בעבר בכך שייתר את הצורך בהן.

2001: פארנמבוקה מצטרפת אל חבר העמים הבריטי. מקרים של זאבת מאובחנים ליד מתקני האנרגיה הגאותרמית באשר הדעה הרווחת שיש לארגון המגים החופשיים יד בעניין. 'פאפא נאכט' נעשה לנשיאו השנוי במחלוקת של מכון האבסבורג בווינה בעודו טוען שיש להשאיר את העבר המביש לעבר כפי שנטען במגילת הייסוד של חבר הלאומים.

2003: חבר העמים הבריטי הופך את פורטה ל'ארטנגלו ליצרן הסמים הראשי שלו בעולם.

2005: ארגון 'האומות הנעלמות', שמרכזו בקוריאה, מכריז על אי חלוקה הוגנת של הידע. ראשיו מעוניינים להסיט יותר השקעות למדינותיהם על חשבון החברות המבוססות יותר של חבר הלאומים. חבר העמים הבריטי בוחש בקלחת. בצעד שנוגד את דבריו המקוריים, בני הזאב נעשים ללקוח העיקרי של מכון האבסבורג – באשר 'פאפא נאכט' משכנע אותם שיש למכון גישה גם למסורת ההנדסית של רומא עצמה.

2008: תחילתה של מלחמת החצרות הישראלית.

2011: ההווה. חבר הלאומים גוסס.
 
עריכה אחרונה:
  1. האקדמיה האפיפיורית להיסטוריה
    עם פרוץ המלחמה בין שתי הסיעות, האפיפיורות הגיעה למסקנה שעליה להקים גוף שייתן לה את אותם היתרונות שיש לאותן הסיעות מבלי להצטרך להסתמך על שירותיהן. למרות שמה האפרורי, האקדמיה האפיפיורית להיסטוריה היא חלק מהשירות החשאי של הוותיקן שתפקידו להדריך, להכשיר ולחקור את האנימוס בהקשר של התיאולוגיה הקתולית.
  2. תאגיד אוניקס
    לרבים בעולם השם אוניקס נרדף עם מנוע החיפוש הפופולרי ביותר בעולם. תאגיד אוניקס רואה בעצמו כלי של אחדות ושלום בינלאומיים – איפה ומתי שניתן להרוויח מהם כסף. למרות האידיאליזם של חלק ממנו, התאגיד ביצע מעשים שאין הדעת סובלת אותם לצורך הישרדות התאגיד.
  3. המדרשה הגדולה על שם זייב
    למרות שהיא מוגדרת כארגון טרור ברשימה השחורה של ממשלות רבות ברחבי העולם, המדרשה הגדולה על שם זייב היא רק המקום להכשרתם, הדרכתם ושילוחם של מרצחים בשירותו של האיסלם. המדרשה הוקמה על ידי ג'ונת'ון זייב. לאחר כעשור של תככים ותככי נגד עם הארכימאג אדוונטחל, ג'ונת'ון זייב החליט להמשיך ליעד הבא: האיסלם. הוא האמין שהוא, בכח אישיותו, יוכל להפוך את הזרם אחורה ולהפוך אוסף של ישויות שוקעות לאומות הנמרצות ועתירות ההישגים של פעם. הוא נהג לדבר על הברית ההיסטורית בין המאגיה לבין המוגולים שהסתיימה עם מלחמת העולם הראשונה. כיום בעוד שהמדרשה עדיין נאמנה לאידיאלים הללו, המדרשה נלחמת במעבר לשימוש באנרגיה גאותרמית שישמוט את הקרקע מתחת לאימפריה הפינססית שהיא בנתה על בסיס מנוע הבעירה.
  4. ישיבת מאזניים
    למרות שמה, ישיבת מאזניים היא חלק מהקמפוס של אוניברסיטת בר אילן ומוקדשת למה שהמקומיים מכנים "תורה יישומית" להבדיל מקבלה. במשך שנים הישיבה סירבה להשתייך לחצרו של רב זה או אחר וכך היא התגלגלה לאוניברסיטת בר אילן. במקום זה, תלמידי חכמים מחצרותיהם של רבנים, שגינו בפומבי את מידותיה הנאלחות של הישיבה, הגיעו לשם – ולמדו את חידושיה – ולקחו אותם בחזרה אל ישיבותיהם למען יילמדו וייראו גם מהישיבות שלהם. יש החושבים שהדגש בשיעורים הללו, בידיעה שתלמידי חכמים זרים נמצאים שם, על מהלכי מלחמה נועד לשרת חזון עסקי זה או אחר של ראש הישיבה שהוא לא טהור כפי שהוא טוען – והתיאוריות נעות מכך שהוא בוחן מהלכי מלחמה לקראת מלחמת אחרית הימים כלשהי שהוא מאמין בקיומה ועד לכך שהוא מייעד אותם לגויים. תיאוריות פרועות יותר קושרות את הישיבה למכון סוראיה שנפל ואת מלחמת אחרית הימים המשוערת למלחמה מול מכון צ'נדרה ופטרונו – חבר הלאומים.
  5. סוכנות הידיעות 'רויטרס'
    בדומה לחברה המלכותית של לונדון, סוכנות הידיעות 'רויטרס' התחילה כגוף שנועד לתמוך בארקנון ונעשה עם השנים עצמאי. הם משמשים כסוכן הידיעות העיקרי של עולם המכונים שמעביר את הידיעות אל העיתונות. הם אוכפים את מדיניות "הערפול" של המכונים. הם כבר הרסו קריירות שלמות על מנת לאכוף את המדיניות. הסוכנות, כמובן מאליו, מצטיידת במיטב השכלולים שהמכונים יכולים להעניק ללקוחותיהם בלי שמץ בושה.
  6. קרטל סינלואה
    הגדול והחשוב בארגוני הסחר בסמים של מקסיקו החדשה. הארגון מכנה את עצמו גם "האבירים של סינלואה" ותורם לצדקה ולתשתיות החברתיות שבתמורה הוא דורש נאמנות מוחלטת וגמורה לקרטל ואנשיו. הארגון מפיץ סמים עבור ממשלות שונות ברחבי העולם שמאמינות כי סמים, שתוכננו במיוחד למטרה זו, ישפרו את יעילות העבודה של המעמדות הנמוכים כפי ששיפרו בעבר את יעילות העבודה של העבדים בבראזיליה.
  7. חבר הלאומים
    ממקום מושבו במומבאי, חבר הלאומים מנסה לשמור על העולם כפי שהוא. כאן נפגשים נציגי הלאומים שאינם מעוניינים להיות שוב חלק מאימפריה. הזרוע הצבאית של חבר הלאומים היא "שומרי הכאוס" (כשהארגון נוסד לפני כשתיים-עשרה שנה הוא נקרא בשם אחר. לאחר נאום של המלכה, השם הזה דבק בו ולא ירד ממנו מאז.) שקרוע בין המצוי לרצוי אף על פי שהוא מצויד כראוי בעזרתו האדיבה של מכון צ'אנדרה. הארגון מתמודד עם ביקורת לא קלה מארגון 'האומות הנעלמות' שהוא לא מבצע היטב את חלוקת הידע ותחזוקת התשתיות שהעניקה לו את מרותו.
  8. חבר העמים הבריטי
    על פני השטח חבר העמים הבריטי הוקם על מנת לקדם את הרווחה הכלכלית, הרוחנית והתרבות של העמים החברים בארגון. בפועל, המגמות האימפריאליסטיות כמעט ולא מוסתרות באשר ישנה נטייה בולטת להעדיף את התרבות הבריטית על פני התרבות של בעלי הברית. לכאורה חבר העמים הבריטי מונהג על ידי המלכה אן אף על פי שהסמכויות הביצועיות מרוכזות ע"י המזכיר הכללי של חבר העמים - שנבחר מתוך ראשי המדינות המרכיבות חבר העמים ולא נבחר על ידן. הוא מחזר במידה זו או אחרת אחרי מדינות מוחלשות כשהוא מציע את המשאבים והעוצמה שלו כדרך לפתור את בעיותיהן של אותן המדינות. לפעמים גם מדינות חזקות כפארנמבוקה בדרום אמריקה חוברות לארגון.
  9. בני הזאב
    על פניו, ארגון זה שם לו כמטרה לשחזר את המסורות ההנדסיות של האימפריה הרומית המקורית עם התאמה לימינו. ארגון זה מאמין שהאגדה על לופה, אמא זאבה, מתייחס למקרה קדום של זאבת שהיכה ברומים והוא מקור גדולתם. הם רודפים את בני הזאב במטרה למנוע את פגיעתם באוכלוסיה הרחבה ולעשות אותם לאזרחים מועילים של החברה. עם זאת, מעדויות של פעילים שפרשו, נטען שהאמת לגבי הארגון שונה: מדובר בארגון שהוקם למען בני הזאב על מנת לייעל אותם. העימות בתוך הארגון, לדברי הפעילים, הוא בין הקמת מקומות מפלט בו יוכלו לחיות מבלי להתערבב באוכלוסיה הכללית לבין הכרזת מלחמה על אותה אוכלוסיה בכוונה לקדם את התפשטות מגיפת הזאבת בקרב האוכלוסיה. וככל שחולף הזמן, האגף המתון רק נשחק ונחלש והאגף הקיצוני מתחזק.
  10. סוכנות החינוך הבינלאומית להבדיל מרויטרס, סוכנות החינוך הבינלאומית הוקמה תוך כדי שיתוף פעולה סמוי של גורמים שונים באימפריות לאחר אסון קולודן. סוכנות זו הוקמה על מנת להבטיח שהידע יועבר רק לאלה שמורשים לדעת ולדאוג לשמור את אלה שלא צריכים לדעת בבורותם. מתוקף עובדה זאת, סוכנות החינוך הבינלאומית אחראית, במידה רבה, לרמה גבוהה בהרבה של ההשכלה בחברות המפותחות. על מנת להתקדם במדרגות הידע, עליך לעבור בחינות שבוחנות את רמת מוכנותך לדעת את הידע. ולסוכנות החינוך הבינלאומית יש את הדרך המיוחדת לה לאכוף את הסמכות שניתנה למנוע את הידע מאלה שלא מורשים לדעת אותו. זה עשוי להגיע עד להשמדת מסדי נתונים במידה שלא קיימת דרך אחרת לשלוט בידע זה. ארגון 'האומות הנעלמות' טוען שלמרות יומרותיה, סוכנות החינוך הבינלאומית איננה נוהגת בכל האומות באותה המידה, ויש אומות הראויות לדעת ויש אומות שהיא משאירה, בלי שמץ של מצפון, בלי שמץ של מידע.
 
עריכה אחרונה:
המכוניםהלקוחותארגונים עוינים
הארקאנוןתאגיד אוניקסהמדרשה הגדולה
מכון ברונלחבר העמים הבריטי; סוכנות החינוך הבינלאומיתתאגיד אוניקס; ארגון 'האומות הנעלמות'
מכון פיוטר הגדולרוסיהנושאי הלהבות
מכון סונגהירויטרסהמאגים החופשיים
מכון אנריקה הספן ("המכון הראשון")קרטל סינלואהאחוות המתפללים
מכון האבסבורגבני הזאבהאקדמיה האפיפיורית להיסטוריה
מכון צ'נדרהחבר הלאומים; תאגיד אוניקסישיבת "מאזניים" (משוער); נושאי העצמות
 
עריכה אחרונה:
  1. נושאי הלהבות
    חברה מסתגרת ונחבאת אל הכלים שמתקיימת מאז תקופת האבן אם להאמין לחכמיה. אנשיה מתערבבים עם החברה הרגילה בירידי האמנויות שם הם מנסים ללמד את שבע האסכולות של האמנות. הם בזים לסדר ולמשמעת של המאגיה ומאמינים בכוחות הנסתרים מהם שינחו את רוחם. היות ושיטות העבודה מבולגנות ולא מסודרות, תוצאותיהן לא סדירות בדרך כלל. הם יכולים להביא תועלת בפעם אחת ולזרוע נזק עצום בפעם אחרת. הם בדרך כלל מסתגרים משום שהרשויות מוצאות אותם הפכפכים מדי מכדי להיות מועילים. הם בעצמם לא ידידותיים לאנשים המזוהים בצורה מובהקת עם המכונים שמייצגים בעיניהם את התגלמותו של הרוע.
  2. המאגים החופשיים
    כמו שהנדסה ערערו על הקשר בין מדע למאגיה, המאגים החופשיים טוענים שהמאגיה צריכה להיות חופשיה מטכנולוגיה. נראה שלפי המאגים החופשיים, המאגיה צריכה להיות נחלתם של המלומדים והנבחרים – והטכנולוגיה הופכת אותה לנפוצה והמונית. מטבע הדברים, חזונם של המאגים החופשיים מתנגש עם מה שעומד בבסיס קיומם של המכונים. לא שהם מעוניינים להקים מאגוכקרטיה מסוג זה או אחר אלא פשוט להתקיים מכבודם, הערכתם וממונם של ההמונים הנבערים מדעת מבלי לתת כלום.
  3. אחוות המתפללים
    לפי מסורתה, אחוות המתפללים הם צאצאיה של כהונת האלים שירדה אל המחתרת לאחר כיבוש עיר הבירה האצטקית. הם נאבקו לשמר את הידע שנועד לשמר את העולם החמישי ולמנוע את מותה של השמש. בהווה, הקורבן המועדף על אחוות המתפללים הם גיבורי העל הנשלחים על ידי המכונים כדי לעצור אותם. הם אפילו יוזמים בכוונה תקריות שמושכות גיבורי על אליהם ואל מזבחותיהם הנסתרים שם הם מייעדים את האצילים בלוחמים להציל את העולם בדרך אחרת מזו שהם דמיינו...
  4. נושאי העצמות
    כת שהורתה בצפון אירופה. לפי אמונתה, הדרך למנוע את ראגנרוק היא לארגן מחדש את עצמותיה של אמא אדמה הזקנה ולהשיב לה את נעוריה. מאמצי הארגון מחדש שלהם בדרך כלל גורמים לאסונות הטבע שהם היו אמורים למנוע ומשבשים מאמצים עולמיים לניטור סביבתי בשל האמצעים המאגיים שהם נוקטים בהם בצורה חופשית למדי.
 
עריכה אחרונה:
מגיפת הגחנת

הקדמה


המושג מתאר בכלליות כל סוג של הפרעה פתולוגית שנוצרה מהפרעה באנימוס. היות וזה מוגדר קודם כל כמגיפה מאגית (למרות שיש עדויות שגם התקנים של הנדסה יכולים לגרום לגחנת), שמונה הקטגוריות הגדולות מבוססות על יסודות. הגחנת קיבלה את שמה מתוך התחושה שמדובר בגחן גדול הטורף בהתחלה את הגוף ואז את הנשמה. עם זאת, להבדיל ממחלה רגילה, זה לא מלווה בחום.

היסודות

אוויר


גחנת מיסוד זה מחליפה את הגזים בגוף האדם בגזים אחרים. היא נחשבת לקלה מבין סוגי הגחנת משום שלמעשה מדובר בהרעלת גזים מהסוג שהרפואה אמורה לדעת לטפל בה. היא לא מדווחת בדרך כלל לרשויות המקומיות מתוך מחשבה תמימה שמדובר בהרעלת גזים אלא רק לרשויות הרפואיות הנוגעות בדבר. רק מחקר עירני וער של חוקרים מאסכולת ההיסטוריה עשויה לגלות אותה – היא בדרך כלל אות מקדים לסוגים חמורים וקשים יותר לטיפול של מחלה זאת.

שם קוד על פי תקנות קולודן: הרעלת גז.

אדמה

בעוד שגחנת אוויר כמעט ולא מזוהה, גחנת אדמה מזוהה בדרך כלל על המקום, לפעמים על חשבון מחלות דומות שיש להן השפעה דומה. גחנת אדמה היא גם הזן הנחקר ביותר של הגחנת משום שהוא היציב ביותר מבין הזנים של הגחנת. כאן החומר המוצק של הגוף מוחלף בחומר מווצק אחד – ומכאן הזיהוי עם יסוד האדמה – אך לפעמים מדובר ביותר מחומר מוצק אחד. ייתכנו מקרים של הישרדות אם החומר לא רעיל לבני אדם והרופאים תופסים את המקרה די בזמן.

שם קוד על פי תקנות קולודן: הרעלת מתכת

מים

לרבים גחנת מיסוד זה נחשבת לקטלנית מבין הזנים שהרי בני האדם לא ישרדו בלי דם. לא תמיד הנוזל שמוחלף הוא בהכרח הדם ולא תמיד הנוזל לא ראוי לו. היו מקרים שתועדו של נוזלים שיכלו לשמש כתחליף דם לא רע בכלל שהעניקו לאנשים שבגופם הם זרמו יכולות רבות ערך. כל זה בתנאי שהכל הולך כשורה...

שם קוד על פי תקנות קולודן: בצקת.

אש

מנקודת מבטו של הציבור, זהו הזן המוזר ביותר של הגחנת שהרי בגוף האדם אין אש כידוע לכל. גחנת זו מתלבשת בדרך כלל על מפת הזרמים החשמליים של גוף החולה ומחליפה אותם בסוגים אחרים של אנרגיה שלא תמיד ידידותיים.

שם קוד על פי תקנות קולודן: שסעת

כח חיים

סוג זה הוא שילוב של כמה סוגי גחנת.

שם קוד על פי תקנות קולודן: שסעת

צל

קטגוריה זו הומצאה על ידי המדענים של החברה המלכותית הבריטית בשנים שבאו לאחר הפצצת לונדון. מדובר בגחנת שמשלבת בתוכה חומר חי שלרוב הוא בעל זיקה משלו לכח החיים המתחרה בזיקה הרגילה של הגוף לכח החיים. במקרה והחולה שרד, הוא עשוי למצוא את עצמו בעל יכולות הראויות לגיבור על – או לנבל על...

שם קוד על פי תקנות קולודן: סרטן

ריק

לפעמים משתלב בגוף חומר שאין לו זיקה בכל רמה שהיא לכח החיים ולפעמים הוא אפילו דוחה אותו. עצם קיומו והפערים שהוא יוצר בזיקה של הגוף לכח החיים שלו עושה את סוג הזה של הגחנת לאחד הקטלניים ביותר שהרפואה הכירה מעודה. ישנה נטייה לבלבל בינו לבין גחנת נשמה משום שאנשים חושבים שאנשים שסובלים מזה משלימים את כח החיים שלהם על חשבון אחרים.

שם קוד על פי תקנות קולודן: מחלה אוטואימונית

מוות

לא ידוע כיצד אנשים שחולים בגחנת עם אנטי-חומר או חומרים מוזרים יותר בכלל מסוגלים לחיות. יש הסבורים שהם מתים שמותם נמנע הודות לעצם פעילות כח החיים שלהם למרות שכל סימני החיים שלהם תקינים אם הם שרדו.

שם קוד על פי תקנות קולודן: הרעלת מתכת.

נשמה

זהו הזן האפל ביותר של הגחנת. אפילו האקדמיה האפיפיורית להיסטוריה לא הצליחה לתת הסבר ברור לבריות מה קורה לחולה. לפי הסברה המצויה, גורם מזיק ששוכן מעבר ליקום ומתקיים מכח החיים משתלט על הגוף המארח שלו. הוא יכול לבוא בנוסף לזנים אחרים של גחנת והוא יכול לבוא לבדו. אדם שנמצא תחת השפעתו הינו אלים וינסה להדביק אחרים בגחנת שהוא חולה בו במטרה להפיץ את הגורם המזיק. אותו גורם מזיק פשוט משתלב בתוך אישיות הקורבן, עושה אותה לגרסה אפלה ומעוותת של המקור. מעטים הצליחו לא להיכנע לגורם.

שם קוד על פי תקנות קולודן: שסעת

חלק שני: התיאוריות

הארקנון


היות ומחלת הגחנת תוקפת רק בני אדם או בריות שהועשרו בדרך דומה לזו של בני האדם על ידי נושאי הלהבות, הארקאנון סבור שמחלת הגחנת היא הצד האפל של מה שמעניק לבני האדם את היכולת לתעל את כח החיים. הם רואים בה מחלת נפש התוקפת את הגוף ועל כן דרך הטיפול שהם מציעים היא לטפל קודם בנפש על מנת לרפא את הגוף. אם ניכרת תבונה מאחורי התנהגות המגפה, הרי שהיא באה מנפש הקורבן. .

מכון בארונל

לאחר קרוב לשבעה עשורים של מאבק במגיפת הגחנת, המכון בארונל הגיע למסקנה שהיא נובעת משיירים של כח חיים זר שמשתלב לתוך כח חיים מקומי. דרך הטיפול שהמכון מציע היא להפריד בין שני הסוגים. הם חלוקים בדעותיהם מה עליהם לעשות עם כח החיים הזר לאחר שהופרד מכח החיים המקומי. הם רואים את הדעה לפיה עומדת תבונה מאחורי מחלת הגחנת כמגוחכת עד היסוד.

מכון פיוטר הגדול

לפי המכון, כשהחור השחור בלונדון נוצר ונפקק, הוא פתח פתח לתוך הזמן באותה המידה שהוא פתח פתח לחלל. הם סבורים שקודם לכן, מגיפת הגחנת לא הייתה קיימת והיא תוצאה לא טבעית של שינוי מציאות. הם מציגים מקרים של גחנת לאורך המאות כהוכחה לתקפות התיאוריה שלהם. דרכם לטפל בעניין הוא לחקור את שובלי הזמן של החולה עד שמוצאים את הגרסה הבריאה שלו – שיטת טיפול שהניבה כמה תוצאות משונות למדי.

מכון סונגאהי

הדעות חלוקות אם מכון סונגאהי פשוט הושפע מהשכנים שלו או שמא הם חושבים שהתפיסה של עמיתיהם כלפי המגיפה ראציונלית מדי. לפי המכון, מקור המגיפה הוא ברוחות שרוכבות על כח החיים של קורבנותיהם. אותן רוחות, כמובן, תבוניות וניתן לתקשר איתן על מנת להקל על מהלך המחלה וההסתגלות.

מכון אנריקה הספן

על פניה התיאוריה של המכון הראשון נשמעת דומה למדי לתיאוריה של הארקנון עד שמקשיבים לפרטיה. לפי המכון, מקור המגיפה איננו חיצוני כי אם פנימי - הוא נובע מחוסר שיווי משקל בין מרכיבים שונים של כח החיים שלא משתלבים. לטענתו, גופו של הקורבן 'מייצר' את גורם המחלה ולא נדבק בה מבחוץ כפי שסבורים עמיתיו. הסיבות לכך רבות כמספר האנשים העובדים במכון נכבד זה...

מכון האבסבורג

האנושות מראשיתה ניסתה לשעבד כוחות שהיו מסוכנים לה ומעבר ליכולתה להתמודד עמם. הרומים הקדומים ועממים אחרים מצאו דרכים לרתום את כח החיים בשמה של המאגיה. לטענתו, מגיפת הגחנת היא מה שקורה שכח החיים חוזר למתכונתו המקורית, המסוכנת.

מכון צ'נדרה

כפי שהירח מעצב את הארץ, כח החיים מעצב את הגוף. לפעמים הגיאויות של כח החיים יוצרות תצורות מפלצתיות ולפעמים הגיאויות יוצרות צורות יפהפיות. על מנת להתעמת עם מגיפת הגחנת, יש להתעמת עם מקורה השמיימי בהקדם.

חלק שלישי: הארגונים

בני הזאב


על פניו, ארגון זה שם לו כמטרה לשחזר את המסורות ההנדסיות של האימפריה הרומית המקורית עם התאמה לימינו. ארגון זה מאמין שהאגדה על לופה, אמא זאבה, מתייחס למקרה קדום של גחנת שהיכה ברומים והוא מקור גדולתם. הם רודפים את בני הגחנת במטרה למנוע את פגיעתם באוכלוסיה הרחבה ולעשות אותם לאזרחים מועילים של החברה. עם זאת, מעדויות של פעילים שפרשו, נטען שהאמת לגבי הארגון שונה: מדובר בארגון שהוקם למען נגועי הגחנת על מנת לייעל אותם. העימות בתוך הארגון, לדברי הפעילים, הוא בין הקמת מקומות מפלט בו יוכלו לחיות מבלי להתערבב באוכלוסיה הכללית לבין הכרזת מלחמה על אותה אוכלוסיה בכוונה לקדם את התפשטות מגיפת הגחנת בקרב האוכלוסיה. וככל שחולף הזמן, האגף המתון רק נשחק ונחלש והאגף הקיצוני מתחזק.

האקדמיה האפיפיורית להיסטוריה

מגיפת הגחנת היא אחת החזיתות שבהן התיאולוגים של האקדמיה מרימים תרומה משמעותית. מסד הנתונים שאוספים אנשי השטח של האקדמיה משמש בהמשך להחלטת מגרשי השדים של הוותיקן בנוגע להתמודדותם. לפי הוותיקן, מגיפת הגחנת היא, כמובן מאליו, דיבוק. עם זאת, היות וחלק מנגועי הגחנת מועילים יותר כאנשי המשמר השוויצרי מאשר כמחלימים, לוותיקן יש דרכים "לטהר" את הרשע מהדיבוק ולהפוך את הרוח שמאחורי הדיבוק לרוח יראת אל.

תאגיד אוניקס

בהיותו תאגיד אוניקס תאגיד דאטה, התועלת העיקרית שלו ממגיפת הגחנת היא הדפוסים העצביים שהוא משתמש בהם במטרה ליצור מערכות חישוב משנות מציאות ובכך לעקוף את הצורך שלו במכונים שיעשו עבורו את המחקר. בתי ההחלמה הפרטיים שאליהם מובאים חולים במחלה הזאת מופעלים על ידי אנשיו.

ההאניבליסטים

למרות שאין בין ההאניבליסטים למכון סונגאהי שום קשר, הם הגיעו בכוחות עצמם לרעיון שהכוחות שעומדים מאחורי מגיפת הגחנת אינם מרושעים. למעשה, הם המוקד לסגידה של ההאניבליסטים שמאמינים שהם יחוללו למענם ניסים. הם מונהגים על ידי הארכיבישוף האניבל לה קרוס שאין שום הכרה רשמית בתואר. משום שהרשויות מעדיפות אותם על פני כתות אחרות, בעייתיות יותר, כמו אחוות המתפללים או נושאי העצמות, הם זכו למעמד של דת ממוסדת למרות שיריביהם פוטרים אותם בבוז ככת הרדופה באמונות תפלות לא מבוססות וחסרות כל שמץ של היגיון כפי שהם כבר הוכיחו. עם זאת, גם יריביהם מעדיפים שההאניבליסטים ימנעו בעצם קיומם מהכתות היותר בעייתיות של יום הדין לתפוס לעצמם מאמינים ומושאי פולחן בעלי כוחות.

הגחנים האדומים

אגודה פארא-צבאית זו הוקמה על ידי נגועי הגחנת למען נגועי הגחנת. היא מנסה למנוע עולם שבו נגועי הגחנת נתפסים כשכירי חרב במקרה הטוב או מפלצות במקרה הגרוע יותר. עם זאת, לא אחת פעילי האגודה הסתבכו עם אותם פרטים שלא היו מוכנים להסכין עם תפיסת עולמה ובעיקר שהגמול גבוה יותר. הם עוזרים לאלה מנגועי הגחנת שנאלצו להפוך לשכירי חרב משום שמשפחותיהם או מישהו היקר להם מוחזק כבן ערובה על ידי מי ששכר אותם. מטבע הדברים, הם מוצאים את עצמם מעומתים עם המשמר השווייצרי שלא בוחל באמצעים כשזה מגיע לגיוס מועמדים ראויים.

התנועה לזכויות הגחן

תנועה זו נולדה במכונים ובעיקר אצל חברי מכונים שלא מוכנים להסתפק באספקת שירותים לגיבורי על אלא רוצים לשפר בעצמם בפועל את העולם. ביודעם שאף תנועה לזכויות אזרח לא מסוגלת להגיש את הטיפול הראוי לנושא – מכח תקנות קולודן – אז הם מתנדבים ומשתדלים להגיש עזרה כמה שאפשר.

אגודת הטלף והניב

ענף זה של אגודת החינוך הבינלאומית עוסק בהכשרתם של נגועי הגחנת לשוק העבודה. אחד המסלולים הידועים לשמצה של המכינות שלהם הוא מסלול הקרב – המסלול שמכין את בוגריו לחיים כשכירי חרב (ומפלצות) בשירות אדוניהם. בתמורה להשקעתם בהווה, הם מקבלים חלק מכל משכורת שיקבלו התלמידים בעתיד. הם מעסיקים גובי חובות שנועדו לדאוג להסדרת התשלומים אם הם חושבים שהתלמיד לשעבר יכול לשלם ומתחמק בצדק משתשלום חובו לאגודתם.

מחלק הרפואה של שומרי הלאומים

בין חובותיהם של אנשי מחלק הרפואה נמצא הפיקוח על בתי ההחלמה הציבוריים בהם מתאוששים נגועי הגחנת והשמירה על זכויותיהם. הם בדרך אלה שיתווכו ביניהם לבין הרשויות הרגילות היות והם לא כפופים לתקנות קולודן.
 
עריכה אחרונה:
למען האמת, התלבטתי בין השם הזה לשעלת על משקל שועל. עם זאת, אני פתוח להצעות... מה דעתך על הערך?

נ.ב.
לאחר התלבטות קצרצרה, החלטתי לקרוא למגיפה גחנת. זה גם מתחרז עם המילה "זוחל על גחונו", ועם זאת, מתקשר לטורף אפריקאי בשם זה.
 
עריכה אחרונה:
היי
קראתי את כל הנושא מתחילתו, והעולם נשמע מעניין ועם הרבה דמיון אבל שוני מהעולם שלנו.
אבל, הטקסט נראה גולמי למדי. כלומר, כשאני קורא עולם מערכה אני תמיד אוהב את העמוד הראשון שמסביר לי קודם כל מה יש בעולם/משחק הזה, מה הדמויות עושות בו, ואיפה אנחנו נמצאים.
למשל, קו הזמן נראה לי מפורט מדי בשלב הזה, ומערבב הרבה פרטים שהייתי מכניס לחלק של המנחה ולא שם בקו הזמן. עוד נקודה בקו הזמן, שרק בו גיליתי שהמשחק מתרחש בשנת 2011. לדעתי זה שנה מתקדמת למדי, כשאתה כבר בפיצול משמעותי מהעולם שלנו שנים רבות קודם לכן. זה מטשטש את היתרון של להתבסס על כדור הארץ, כי יש 500 שנה של היסטוריה אלטרנטיבית. לרוב רצוי שזה יהיה פחות.
אולי שווה לקבע את בשנות השלושים / הארבעים, כמו הרבה משחקים אחרים שמשתמשים ברקע של מלחמת העולם השנייה או שנות הפאלפ. אם אתה רוצה משהו מודרני יותר, אז אולי שנות השמונים.

את המידע על המכונים וכך הלאה, הוא מפוזר בכמה מקומות. זה לדעתי הנקודה העיקרית והמגניבה של העולם, ובה צריך להתמקד ״ולמכור״. את ה-21 אסכולות הייתי שם כתת-סעיף של שלוש אסכולות לכל מכון, ומסתפק במשפט קצר. זה נותן מבנה ולא מציף את הקורא במידע פחות רלוונטי.

אבל מה שהכי חסר לי, זה ההבנה מה הדמויות עושות במשחק ואיך הוא רץ.
 
תודה על התגובה המפורטת. גם אני מסכים שהעולם הזה עדיין לא סיים להיוולד. בנוגע לשנה, הסיבה לכך שבחרתי ב-2011 היא בגלל שלפי לוח השנים של המאיה, 2012 היא סוף עידן כך שזה נראה לי שנה מתאימה להתחיל בה את העולם. אני עדיין צריך לכתוב את פרק הטכנולוגיה של העולם הזה ככה שזה לא משנה אם זה היה שנות ה-80 של המאה הקודמת או שנות ה-40 כל עוד אין לי מושג איך בדיוק הטכנולוגיה בעולם הזה עובדת (הייתה לי תמונה בראש של מכונה תעשייתית שכתובות עליה רונות רבות עוצמה אבל לא הרבה מעבר לזה.). העולם כתב את עצמו כך שהוא יצא כעולם חלופי לשלנו. לגבי האסכולות, באמת הייתה לי התלבטות אם לפרסם את הפרק הזה היות והוא באמת טכני מאד למרות שהוא נחוץ לבניית העולם. למיטב זכרוני, ישנה התייחסות על אלו אסכולות כל אחד מהמכונים מתמחה למרות שכל הנקודה שלהם הוא שהם עוסקים בכל השבע להבדיל ממסגרות קלאסיות יותר שכן התמקדו רק באסכולה זו או אחרת.

לגבי מה יש לגיבורים לעשות בעולם הזה, יש הרבה בלגן שיש לסדר עם ארגונים שונים שבוחשים בקדירה עכשיו שאין סמכויות גדולות שיכולות לעשות את עבודתם של הגיבורים במקומם. התפקיד של המכונים בסיפור הוא לעזור לגיבורים לסדר את הבלגן שיצר הידע שהם מכרו מההתחלה לאותם ארגונים והם איבדו עליו שליטה לאחר שהם מכרו אותו.
 
עריכה אחרונה:
שנת 2012 זה סבבה, אבל למה להתחיל אז ב-1500?
עכשיו שאין סמכויות גדולות שיכולות לעשות את עבודתם של הגיבורים במקומם.
זה נשמע מעניין, אבל לא זוכר שקראתי על זה. אולי אני פספסתי.
 
אני בטוח שגם לך היו מקרים שלא הסכמת עם המוזה שלך לגבי הכיוון שאיי הסערה פנו. עקרונית, מושג המפתח פה הוא 'האימפריה האמריקנית' שזהו מושג שתוחם את מסגרת הזמן שבו המכונים יכולים להתקיים. מרגע שהם קיימים, עצם קיומם משפיע על ההיסטוריה של כדור הארץ ומכאן הצורך שלי להתחיל את קו הזמן ב-1500. ביקום זקני העל, לדוגמא, נקודת הפיצול היא שנת 2001 בה התרחשה קריסת המציאות המדומה והופיעו גיבורי העל בעולם.
הרעיון הזה התפתח במהלך העבודה על קו הזמן כשגיאו-פוליטיקה של כדור הארץ החלופי נעשתה יותר ויותר ברורה. עם זאת, הרעיון פחות או יותר מובע בטיזר של העולם למרות שהכוונה במקור היא ל-"אימפריות של דעת", זה הפך לאימפריות אמתיות. חוץ מזה, גיבורי על תמיד יותר רלבנטיים במקומות שנציגי הרשויות לא מסוגלים להגיע אליהם או לא רוצים. לפחות זו אחת ממוסכמות הז'אנר.
 
האימפריה הרומית הנזכרת בפרק קו הזמן היא האימפריה הרומית הקדושה מייסודו של קרל הגדול שראתה את עצמה כיורשת לרומא (ובמציאות, מיתגה את עצמה אחרי המלחמות הנפוליוניות כאימפריה האוסטרית ואחר כך האימפריה האוסטרו-הונגרית ופוזרה אחרי מלחמת העולם הראשונה.) האימפריה הרומית המערבית בקו הזמן הזה נפלה כמו מקבילתה בקו הזמן שלנו להבדיל מהאימפריה הרומית המזרחית שהתקיימה עד 1453 ומוכרת לנו כביזאנטיון.
 
מחלקת הדממה

יסוד המים אסכולת אלכימיה וכימיה

הארקנון

למרות מצבה המוזנח והעובדה המצערת שבראשה עומדת אישה – המאגית דברה לו – הרי שהמחלקה צועדת מחיל אל חיל בשלוש תחומים: זרזים תעשיתיים, סוגים שונים של דבק וחומרים משמרים שהם חומר הדלק שלהם. המחלקה מתגאה בהמצאת אבקת הכביסה הנפוצה בשימוש כיום. המחלקה עובדת במשותף עם מקבילתה במכון סונגאהי על "הסופר-מולקולות" שנראו לאחרונה בשימושם של גיבורי העל שאינם מעוניינים לשאת עליהם שריון ומיכון.

מכון ברונל

המחלקה המובילה של מכון זה. ההתמחות העיקרית והצרה שלהם הם חומרים לבניין שמשמשים אף לבניית שיריונות ומסגרות לכלי רכב. יש והטוענים שהמחלקה היא הקורבן של יוקרתה ובכך שעומד בראשה המאג אוליבר אלדורניי האפרורי שיותר מתעניין בפוליטיקה הבין-מחלקתית שקובעת את סדר העדיפויות של המחלקה – במקום שהסקרנות וסדר העדיפויות של המאגים יקבע זאת.

מכון פיוטר הגדול

מצבה של המחלקה הזאת במכון פיוטר הגדול גרוע עוד יותר ממצבה בארקאנון. כאן לא היה מישהו בסדר הגודל של דברה לו שיחדיר השראה ויצירתיות בכח האדם. הם בעיקר 'מהנדסים לאחור' את המידע שמיפוי שולפים מקווי זמן אחרים.

מכון סונגאהי

לאחרונה מחלקה זו זכתה ליוקרה בשל התקדמותה בכל הנוגע לתיאוריה הקוונטית של כח החיים. הציפיה שזה יתורגם בעתיד למתקנים המתעלים את כח החיים. מחלקה זו גאה במיוחד בפיתוח "הסופר-מולקולות" שהן מעין מכונות כימיות שעושות את העבודה של מכונות רגילות. פיתוח זה משותף לה ומחלקת הדממה של הארקאנון. פיתוח זה עדיין לא פתוח לציבור הרחב בשל בוסריותו – אף על פי שהמכונים כבר סיפקו אותו בסתר לגיבורי על שונים.

מכון אנריקה הספן

אין ולו שמץ של ספק כי במתכונתו המחודשת, מחלקת הדממה היא מלכת המחלקות. המחלקה מתכננת ומייצרת את הסמים שקרטל סינלואה מפיץ בשם חבר העמים הבריטי. סמים אלה מתוכננים להגביר את הפוטנציאל עד למקסימום – ובפועל, דילולם פוגע במאפיינים המיוחדים שלהם כפי שהם היו במקורם, במחלקה הזו. מחלקה זו ידועה בקשר החם שלה אל קהילת גיבורי העל בשל העובדה שהם לא אוהבים שסוחרי הסמים מחללים בצורה כזאת את יצירותיהם.

מכון האבסבורג

במחלקה זו המהנדסים מנסים 'להנדס לאחור' את התרכובות שמיוצרות בגופם של נגועי הגחנת ולא במטרה לרפא אותם אלא להבין איך עובדת המגפה מבחינה כימית. וחשוב מזה לנסות להפיק ממנה תרכובות שנותנות את יכולותיהם של נגועי הגחנת מבלי לסבול מהמחלה עצמה. הם גם מייצרים את מתכוני הדם הרומי שמשמשים כדי להניע את בוכנות הדם של ילדי הזאב.

מכון צ'נדרה

מחלקה זו של מכון צ'נדרה לא ידועה בגודלה. הם בעיקר ממפים את ההשפעות של 'גיאות החומר' על החומרים השונים בחיפוש אחרי חומרים שמתאימים עבור פרוייקט הלווינים של המכון. חפיפה זו בנושא המחקר הייתה הרקע לפרויקטים משותפים עם מקבילתה במכון ברונל אף על פי שהמהנדסים במחלקה זו טוענים שהם עושים את רוב העבודה. הם גם עובדים על חומרים שמאפשרים לראות את מקורותיה של 'גיאות החומר' ובמובן זה את מקורותיו האפשריים של כח החיים...

סיכום

לאחר הפצצה האטומית על לונדון, ואולי אפילו לפני כן, תשומת הלב הוסטה מחומרים המבוססים על פיצול לחומרים שמבוססים על ספיחה כמקור לאנרגיה. מהפכת הסופר-מולקולות הפכה את חומרי הבניין – לבניינים, לכלי תחבורה וכבישים - בתחילת המאה העשרים ואחת לבעלי טווח מסחרר של אפשרויות – מכוניות לא נוסעות אלא גולשות על הכבישים והבניינים אף על פי שרק מכוניות מיוחדות יכולות לתפקד מחוץ לתשתיות האלו. הבניינים יכולים לשנות מרקם, טמפרטורה ולשמש כמקור כח למכשירים שנמצאים בתוך הבניינים. הכבישים יכולים לספק הגנה על כלי הרכב בתוכם ואף להתפצל ולהתחבר לפי מה שנחוץ.

מחלקת המידע

יסוד הצל אסכולת רוניות מתמטיקה

הארקנון

מנקודת מבטו של הארקנון, כל מטרתה של המהפכה התעשייתית בכלל ומהפיכת המידע בפרט היא ליצור מסגרת יציבה לרוניות על מנת שיוכלו להשתנות ולעקוב אחרי כח החיים מבלי לאבד את יציבותן המבנית והמאגית. מטרת מחלקת המידע של הארקנון היא להגיע ליום בו החישוב יעשה ברונות הזכרון וכך יגיעו לאחד מיעדי המכונים: חישוב יוצר מציאות. בגרסה הנוכחית, הלחש מאבד מכוחו כשהוא מונע בין חלקיו השונים של המבנה הרוני של היישום.

מכון ברונל

אם הארקאנון שם את יהבו ביישומים, מכון ברונל מתעניין יותר במנועי החיפוש. מכון ברונל הוא זה שבנה את רשת המידע העולמית הנוכחית על מנת לתאם את ספירת המידע העולמית. המאג דלווין, הנחשב בחברי המחלקה הזו, מנהל את פרוייקט 'האנציקלופדיה החופשית' בתיאום עם סוכנות החינוך הבינלאומית.

מכון פיוטר הגדול

ההתמחות של מכון פיוטר הגדול היא באבטחת מידע (ובהפרתה.) יש להם גם עניין ביכולת רשת המידע העולמית להשקיף לקווי זמן אחרים ולתת להם את הידע. מחלקת המידע, מטעם זה, היא השנייה בגודלה אחרי מחלקת המיפוי שם.

מכון סונגאהי

הארכיון של מכון סונגאהי הוא הגדול מבין כל המכונים. ניתן למצוא שם כל מחקר שבוצע בכל אחד מהמכונים. הוא מהווה את עיקר מחלקת המידע של המכון הזה.

מכון אנריקה הספן

במחשכי המרתפים של המכון הראשון עובדים המתמטיקאים שלו על המתווים המתמטיים שיהוו את הבסיס למתכונים החדשים לסמים שהמכון מכין. המתווים מבטיחים שהסמים יעצימו (או יחלישו) את המאפיינים שהלקוחות של המכון – קרטל סינלואה – מבקשים בשם בני בריתם מחבר העמים הבריטי.

מכון האבסבורג

המתמטיקאים של מכון האבסבורג עמלים יום ולילה להתאים את המתמטיקה הרומית למטרות ההווה. הם מכינים את הפונקציות המתמטיות שנועדו לסייע לבני הזאב לבצע את תעצומותיהם בדרך הטובה ביותר. נטען שהפונקציות הללו מתחרות ועולות על פונקציית האנום הידועה לתהילה של מכון צ'נדרה ביעילותן – נקודה שעדיין טעונה הוכחה בשטח.

מכון צ'נדרה

בעוד המכון הראשון קפא על שמריו, מכון צ'נדרה מרחיב את אופקיהם של המתמטיקאים שלו מעבר לשלושת ממדי המרחב. העניין הזה מתקשר לעניין שמביע המכון במקורו של כח החיים מעבר ליקום זה. המתמטיקה החדשה, שמפותחת למטרה זו, משמשת כבר לתכנות לווינים, מטוסים ואפילו רחפנים. ההמצאה החשובה ביותר המיוחסת למחלקת הנתונים של מכון זה הוא סרגל האנום שמאפשר לבצע את החישובים של פונקציית האנום ידנית. הסרגלים שעליהם מכון צ'נדרה הם סרגלים בתר-ממדיים שיאפשרו לו לכמת את המקור – המקור של כח החיים שמעבר ליקום.

סיכום

בראשית המאה העשרים ואחת כל העולם מחובר על ידי רשת נתונים אחת. מסופי הרשת הזו הם מחשבים בעלי מקלדות רוניות. נאמר שרשת הנתונים לא רק משמשת כזכרונו של העולם אלא מספקת גישה ממשית לעברו ולאפשרויותיו.
 
עריכה אחרונה:
חזרה
Top