מגיפת הגחנת
הקדמה
המושג מתאר בכלליות כל סוג של הפרעה פתולוגית שנוצרה מהפרעה באנימוס. היות וזה מוגדר קודם כל כמגיפה מאגית (למרות שיש עדויות שגם התקנים של הנדסה יכולים לגרום לגחנת), שמונה הקטגוריות הגדולות מבוססות על יסודות. הגחנת קיבלה את שמה מתוך התחושה שמדובר בגחן גדול הטורף בהתחלה את הגוף ואז את הנשמה. עם זאת, להבדיל ממחלה רגילה, זה לא מלווה בחום.
היסודות
אוויר
גחנת מיסוד זה מחליפה את הגזים בגוף האדם בגזים אחרים. היא נחשבת לקלה מבין סוגי הגחנת משום שלמעשה מדובר בהרעלת גזים מהסוג שהרפואה אמורה לדעת לטפל בה. היא לא מדווחת בדרך כלל לרשויות המקומיות מתוך מחשבה תמימה שמדובר בהרעלת גזים אלא רק לרשויות הרפואיות הנוגעות בדבר. רק מחקר עירני וער של חוקרים מאסכולת ההיסטוריה עשויה לגלות אותה – היא בדרך כלל אות מקדים לסוגים חמורים וקשים יותר לטיפול של מחלה זאת.
שם קוד על פי תקנות קולודן: הרעלת גז.
אדמה
בעוד שגחנת אוויר כמעט ולא מזוהה, גחנת אדמה מזוהה בדרך כלל על המקום, לפעמים על חשבון מחלות דומות שיש להן השפעה דומה. גחנת אדמה היא גם הזן הנחקר ביותר של הגחנת משום שהוא היציב ביותר מבין הזנים של הגחנת. כאן החומר המוצק של הגוף מוחלף בחומר מווצק אחד – ומכאן הזיהוי עם יסוד האדמה – אך לפעמים מדובר ביותר מחומר מוצק אחד. ייתכנו מקרים של הישרדות אם החומר לא רעיל לבני אדם והרופאים תופסים את המקרה די בזמן.
שם קוד על פי תקנות קולודן: הרעלת מתכת
מים
לרבים גחנת מיסוד זה נחשבת לקטלנית מבין הזנים שהרי בני האדם לא ישרדו בלי דם. לא תמיד הנוזל שמוחלף הוא בהכרח הדם ולא תמיד הנוזל לא ראוי לו. היו מקרים שתועדו של נוזלים שיכלו לשמש כתחליף דם לא רע בכלל שהעניקו לאנשים שבגופם הם זרמו יכולות רבות ערך. כל זה בתנאי שהכל הולך כשורה...
שם קוד על פי תקנות קולודן: בצקת.
אש
מנקודת מבטו של הציבור, זהו הזן המוזר ביותר של הגחנת שהרי בגוף האדם אין אש כידוע לכל. גחנת זו מתלבשת בדרך כלל על מפת הזרמים החשמליים של גוף החולה ומחליפה אותם בסוגים אחרים של אנרגיה שלא תמיד ידידותיים.
שם קוד על פי תקנות קולודן: שסעת
כח חיים
סוג זה הוא שילוב של כמה סוגי גחנת.
שם קוד על פי תקנות קולודן: שסעת
צל
קטגוריה זו הומצאה על ידי המדענים של החברה המלכותית הבריטית בשנים שבאו לאחר הפצצת לונדון. מדובר בגחנת שמשלבת בתוכה חומר חי שלרוב הוא בעל זיקה משלו לכח החיים המתחרה בזיקה הרגילה של הגוף לכח החיים. במקרה והחולה שרד, הוא עשוי למצוא את עצמו בעל יכולות הראויות לגיבור על – או לנבל על...
שם קוד על פי תקנות קולודן: סרטן
ריק
לפעמים משתלב בגוף חומר שאין לו זיקה בכל רמה שהיא לכח החיים ולפעמים הוא אפילו דוחה אותו. עצם קיומו והפערים שהוא יוצר בזיקה של הגוף לכח החיים שלו עושה את סוג הזה של הגחנת לאחד הקטלניים ביותר שהרפואה הכירה מעודה. ישנה נטייה לבלבל בינו לבין גחנת נשמה משום שאנשים חושבים שאנשים שסובלים מזה משלימים את כח החיים שלהם על חשבון אחרים.
שם קוד על פי תקנות קולודן: מחלה אוטואימונית
מוות
לא ידוע כיצד אנשים שחולים בגחנת עם אנטי-חומר או חומרים מוזרים יותר בכלל מסוגלים לחיות. יש הסבורים שהם מתים שמותם נמנע הודות לעצם פעילות כח החיים שלהם למרות שכל סימני החיים שלהם תקינים אם הם שרדו.
שם קוד על פי תקנות קולודן: הרעלת מתכת.
נשמה
זהו הזן האפל ביותר של הגחנת. אפילו האקדמיה האפיפיורית להיסטוריה לא הצליחה לתת הסבר ברור לבריות מה קורה לחולה. לפי הסברה המצויה, גורם מזיק ששוכן מעבר ליקום ומתקיים מכח החיים משתלט על הגוף המארח שלו. הוא יכול לבוא בנוסף לזנים אחרים של גחנת והוא יכול לבוא לבדו. אדם שנמצא תחת השפעתו הינו אלים וינסה להדביק אחרים בגחנת שהוא חולה בו במטרה להפיץ את הגורם המזיק. אותו גורם מזיק פשוט משתלב בתוך אישיות הקורבן, עושה אותה לגרסה אפלה ומעוותת של המקור. מעטים הצליחו לא להיכנע לגורם.
שם קוד על פי תקנות קולודן: שסעת
חלק שני: התיאוריות
הארקנון
היות ומחלת הגחנת תוקפת רק בני אדם או בריות שהועשרו בדרך דומה לזו של בני האדם על ידי נושאי הלהבות, הארקאנון סבור שמחלת הגחנת היא הצד האפל של מה שמעניק לבני האדם את היכולת לתעל את כח החיים. הם רואים בה מחלת נפש התוקפת את הגוף ועל כן דרך הטיפול שהם מציעים היא לטפל קודם בנפש על מנת לרפא את הגוף. אם ניכרת תבונה מאחורי התנהגות המגפה, הרי שהיא באה מנפש הקורבן. .
מכון בארונל
לאחר קרוב לשבעה עשורים של מאבק במגיפת הגחנת, המכון בארונל הגיע למסקנה שהיא נובעת משיירים של כח חיים זר שמשתלב לתוך כח חיים מקומי. דרך הטיפול שהמכון מציע היא להפריד בין שני הסוגים. הם חלוקים בדעותיהם מה עליהם לעשות עם כח החיים הזר לאחר שהופרד מכח החיים המקומי. הם רואים את הדעה לפיה עומדת תבונה מאחורי מחלת הגחנת כמגוחכת עד היסוד.
מכון פיוטר הגדול
לפי המכון, כשהחור השחור בלונדון נוצר ונפקק, הוא פתח פתח לתוך הזמן באותה המידה שהוא פתח פתח לחלל. הם סבורים שקודם לכן, מגיפת הגחנת לא הייתה קיימת והיא תוצאה לא טבעית של שינוי מציאות. הם מציגים מקרים של גחנת לאורך המאות כהוכחה לתקפות התיאוריה שלהם. דרכם לטפל בעניין הוא לחקור את שובלי הזמן של החולה עד שמוצאים את הגרסה הבריאה שלו – שיטת טיפול שהניבה כמה תוצאות משונות למדי.
מכון סונגאהי
הדעות חלוקות אם מכון סונגאהי פשוט הושפע מהשכנים שלו או שמא הם חושבים שהתפיסה של עמיתיהם כלפי המגיפה ראציונלית מדי. לפי המכון, מקור המגיפה הוא ברוחות שרוכבות על כח החיים של קורבנותיהם. אותן רוחות, כמובן, תבוניות וניתן לתקשר איתן על מנת להקל על מהלך המחלה וההסתגלות.
מכון אנריקה הספן
על פניה התיאוריה של המכון הראשון נשמעת דומה למדי לתיאוריה של הארקנון עד שמקשיבים לפרטיה. לפי המכון, מקור המגיפה איננו חיצוני כי אם פנימי - הוא נובע מחוסר שיווי משקל בין מרכיבים שונים של כח החיים שלא משתלבים. לטענתו, גופו של הקורבן 'מייצר' את גורם המחלה ולא נדבק בה מבחוץ כפי שסבורים עמיתיו. הסיבות לכך רבות כמספר האנשים העובדים במכון נכבד זה...
מכון האבסבורג
האנושות מראשיתה ניסתה לשעבד כוחות שהיו מסוכנים לה ומעבר ליכולתה להתמודד עמם. הרומים הקדומים ועממים אחרים מצאו דרכים לרתום את כח החיים בשמה של המאגיה. לטענתו, מגיפת הגחנת היא מה שקורה שכח החיים חוזר למתכונתו המקורית, המסוכנת.
מכון צ'נדרה
כפי שהירח מעצב את הארץ, כח החיים מעצב את הגוף. לפעמים הגיאויות של כח החיים יוצרות תצורות מפלצתיות ולפעמים הגיאויות יוצרות צורות יפהפיות. על מנת להתעמת עם מגיפת הגחנת, יש להתעמת עם מקורה השמיימי בהקדם.
חלק שלישי: הארגונים
בני הזאב
על פניו, ארגון זה שם לו כמטרה לשחזר את המסורות ההנדסיות של האימפריה הרומית המקורית עם התאמה לימינו. ארגון זה מאמין שהאגדה על לופה, אמא זאבה, מתייחס למקרה קדום של גחנת שהיכה ברומים והוא מקור גדולתם. הם רודפים את בני הגחנת במטרה למנוע את פגיעתם באוכלוסיה הרחבה ולעשות אותם לאזרחים מועילים של החברה. עם זאת, מעדויות של פעילים שפרשו, נטען שהאמת לגבי הארגון שונה: מדובר בארגון שהוקם למען נגועי הגחנת על מנת לייעל אותם. העימות בתוך הארגון, לדברי הפעילים, הוא בין הקמת מקומות מפלט בו יוכלו לחיות מבלי להתערבב באוכלוסיה הכללית לבין הכרזת מלחמה על אותה אוכלוסיה בכוונה לקדם את התפשטות מגיפת הגחנת בקרב האוכלוסיה. וככל שחולף הזמן, האגף המתון רק נשחק ונחלש והאגף הקיצוני מתחזק.
האקדמיה האפיפיורית להיסטוריה
מגיפת הגחנת היא אחת החזיתות שבהן התיאולוגים של האקדמיה מרימים תרומה משמעותית. מסד הנתונים שאוספים אנשי השטח של האקדמיה משמש בהמשך להחלטת מגרשי השדים של הוותיקן בנוגע להתמודדותם. לפי הוותיקן, מגיפת הגחנת היא, כמובן מאליו, דיבוק. עם זאת, היות וחלק מנגועי הגחנת מועילים יותר כאנשי המשמר השוויצרי מאשר כמחלימים, לוותיקן יש דרכים "לטהר" את הרשע מהדיבוק ולהפוך את הרוח שמאחורי הדיבוק לרוח יראת אל.
תאגיד אוניקס
בהיותו תאגיד אוניקס תאגיד דאטה, התועלת העיקרית שלו ממגיפת הגחנת היא הדפוסים העצביים שהוא משתמש בהם במטרה ליצור מערכות חישוב משנות מציאות ובכך לעקוף את הצורך שלו במכונים שיעשו עבורו את המחקר. בתי ההחלמה הפרטיים שאליהם מובאים חולים במחלה הזאת מופעלים על ידי אנשיו.
ההאניבליסטים
למרות שאין בין ההאניבליסטים למכון סונגאהי שום קשר, הם הגיעו בכוחות עצמם לרעיון שהכוחות שעומדים מאחורי מגיפת הגחנת אינם מרושעים. למעשה, הם המוקד לסגידה של ההאניבליסטים שמאמינים שהם יחוללו למענם ניסים. הם מונהגים על ידי הארכיבישוף האניבל לה קרוס שאין שום הכרה רשמית בתואר. משום שהרשויות מעדיפות אותם על פני כתות אחרות, בעייתיות יותר, כמו אחוות המתפללים או נושאי העצמות, הם זכו למעמד של דת ממוסדת למרות שיריביהם פוטרים אותם בבוז ככת הרדופה באמונות תפלות לא מבוססות וחסרות כל שמץ של היגיון כפי שהם כבר הוכיחו. עם זאת, גם יריביהם מעדיפים שההאניבליסטים ימנעו בעצם קיומם מהכתות היותר בעייתיות של יום הדין לתפוס לעצמם מאמינים ומושאי פולחן בעלי כוחות.
הגחנים האדומים
אגודה פארא-צבאית זו הוקמה על ידי נגועי הגחנת למען נגועי הגחנת. היא מנסה למנוע עולם שבו נגועי הגחנת נתפסים כשכירי חרב במקרה הטוב או מפלצות במקרה הגרוע יותר. עם זאת, לא אחת פעילי האגודה הסתבכו עם אותם פרטים שלא היו מוכנים להסכין עם תפיסת עולמה ובעיקר שהגמול גבוה יותר. הם עוזרים לאלה מנגועי הגחנת שנאלצו להפוך לשכירי חרב משום שמשפחותיהם או מישהו היקר להם מוחזק כבן ערובה על ידי מי ששכר אותם. מטבע הדברים, הם מוצאים את עצמם מעומתים עם המשמר השווייצרי שלא בוחל באמצעים כשזה מגיע לגיוס מועמדים ראויים.
התנועה לזכויות הגחן
תנועה זו נולדה במכונים ובעיקר אצל חברי מכונים שלא מוכנים להסתפק באספקת שירותים לגיבורי על אלא רוצים לשפר בעצמם בפועל את העולם. ביודעם שאף תנועה לזכויות אזרח לא מסוגלת להגיש את הטיפול הראוי לנושא – מכח תקנות קולודן – אז הם מתנדבים ומשתדלים להגיש עזרה כמה שאפשר.
אגודת הטלף והניב
ענף זה של אגודת החינוך הבינלאומית עוסק בהכשרתם של נגועי הגחנת לשוק העבודה. אחד המסלולים הידועים לשמצה של המכינות שלהם הוא מסלול הקרב – המסלול שמכין את בוגריו לחיים כשכירי חרב (ומפלצות) בשירות אדוניהם. בתמורה להשקעתם בהווה, הם מקבלים חלק מכל משכורת שיקבלו התלמידים בעתיד. הם מעסיקים גובי חובות שנועדו לדאוג להסדרת התשלומים אם הם חושבים שהתלמיד לשעבר יכול לשלם ומתחמק בצדק משתשלום חובו לאגודתם.
מחלק הרפואה של שומרי הלאומים
בין חובותיהם של אנשי מחלק הרפואה נמצא הפיקוח על בתי ההחלמה הציבוריים בהם מתאוששים נגועי הגחנת והשמירה על זכויותיהם. הם בדרך אלה שיתווכו ביניהם לבין הרשויות הרגילות היות והם לא כפופים לתקנות קולודן.