• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 עוד מידע על הגזעים של מבוכים ודרקונים 5, וגם דוגמא - זד

אני חושב שהסיבה הכי פשוטה היא שננסים ובני מחצית כמעט ולא נפגשים, ואפילו כשכן זה תמיד בתוך עיר של בני אדם. בתוך העמים האחרים לא חיים עמים שונים כל כך, בעוד שבתוך בני האדם חיים כל האחרים. אז הסיכויים הם שבני אדם יתחברו עם האחרים, אבל זהו בעצם.
 
א - ברומח הדרקון יש חצי-גמד חצי-ננס: הם נקראים "גמדים סתומים" והם גם גזע בפני עצמו, שמהווה תזכורת טובה לגמד ההרפתקן למה לא כדאי לזרום עם הננסית מהפאב.

ב - חצי גמד יש בדארק סאן, ונדמה לי שגם ברומח הדרקון. נראה לי שכל מנחה שניסה לכתוב גזעי דמות חדשים כתב אחד כזה משלו. לפחות בגרסת הדארק סאן הם היו עקרים, ולכן גם נקראו בהתאם Mul (תוסיף E בסוף ותקבל פרד).

ג - יש שני סוגים של חצי עוג-חצי אורק. יש את האורוג שהוא חיקוי המו"ד לאורוק-האי, ויש את האוגרילון. האוגרילון הופיע לראשונה בפיאנד פוליו, מה שאומר שכדאי שנפסיק לדבר עליו ברגע זה ונשכח שהוא היה קיים אי פעם בעולם משחק כלשהו, או איך איירו אותו.

ד - לחצי אלף ראיתי שתי פרשנויות. האחת הייתה של ספר השחקן של מוד"מ2, שלפיה חצי אלף הוא או הכלאה ישירה של אדם ואלף, או מישהו שבעץ המשפחה שלו יש יותר אלפים מבני אדם (אלף "טהור" מהעץ המשפחתי הזה לא יצא יותר לעולם מאז ש"זוהם" ע"י הגזע האנושי, אבל מי שיש במשפחה שלו יותר בני אדם מאלפים יהיה אדם בלי שום מאפיין של אלף או חצי אלף). במדריך שחקן כלשהו של ממלכות נשכחות הציעו משהו אחר: שם חצי אלף יכול להיווצר רק מאיחוד של אלף ואדם או שני חצאי אלפים. חצי אלף עם אדם יותר אדם, וחצי אלף עם אלף יוצר אלף.

כשמעמיקים בסבך הזה של הגזעים, פתאום מבינים למה ראג'אט התחרפן יום אחד והחליט לחסל את כולם ולהחזיר את העולם לזוטונים...
 
במהדורה שלוש היה צריך להצליח בבדיקת ידע (מקומי) בשביל לזהות את הגזע של דמוי האנוש שמולך. המטרה כמובן הייתה לגזעים איזוטריים ונדירים, אבל זה לא רשום בשום מקום. הבדיקה מספיק קשה בשביל שרובם המוחלט של האנשים הרגילים יכשלו על בסיס קבוע.

אני אוהב לחשוב שחצי-x נוצר בגלל בני אדם מבולבלים..
 
המפקד האלמוני-ברומח הדרקון מציגים עמדה כמו שלך בחצי אלפים ומה קורה עם בן אדם\אלף כבן זוג.יש את הבן של תניס שהוא נחשב אלף לכל דבר רק קצת יותר חם מזג בגלל חינוך,לא בגלל גנים.
 
פעם אחד החבר'ה שלי הנחה בעולם משחק בו כל הגזעים דמויי האדם היו בריות מהעבר הרחוק שנעלמו מזמן, והיחידים שנשארו היו כמה גזעי חצי-X (אורק, אלף וגמד) שהיו גזעים בפני עצמם - קצת כמו שמתייחסים למולטים ומסטיזים כקבוצות גזעיות ולא קוראים להם סתם "חצי כושי" או "כושי-אינדיאני" או משהו מעליב וגזעני כזה או אחר.
 
חזרה
Top