• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

עדכון כפול באתר!!!

אני מתכבד להודיע על עדכון כפול באתר:

א. נוסף מבוא מפורט לדת הז'ראלית, על המיתוסים, הזרמים וכתבי הקודש שלה.

ב. נוסף תאור מפורט של אחוזת האמפלי שמחוץ לבירת הידרוסט, שם יושבת אחת המשפחות העשירות ביותר באימפריה.

אשמח לשמוע את דעכתם ושאלותיכם בעניין העדכון.
 
עוד לא הספקתי לקרוא הכל, אך במהלך הקריאה נתקלתי בשם "סרפאן הססגוני".

האם "סרפאן הססגוני"="סרומאן הססגוני", שגם הוא הגיע מארדה לעולם המוכר?
 
אם אתה שואל האם סרפאן = סארומאן, התשובה היא לא.

עם זאת, קשר עקיף קיים. שניהם הסתמכו על אלמנטים וכשרונות דומים: אשליינות ואחיזת עיניים, דמגוגיה וכ"ו. גם "הססגוניות" ממלאת בערך את אותה פונקציה, אולם סרפאן, לכל הדעות, נפל בהרבה מסארומאן בכוחותיו, ולכל הדעות לא היה מיא (הדעות חלוקות אם הוא היה איש כנסיה מושחת או שד/רוח רעה שלבשו גוף אדם).
 
בעיקר הנטיה שלך לכתוב 'קייסר' במקום 'קיסר'('קייסר' נשמע כמו 'קייזר'). אני לא
מדבר על 'אייפל-דואת' שאין לי מושג מנין הופיעו שני ה-'יי' שם. האם יש סיבה לכך?
 
הבנתי כי הפיהרר מורטהאוזן כבש את הידרוסט וניהל אותה עד המרי בשלטון אנשי
טוטנהאוגן. בעדכון כתוב כי למעשה פיהרר אחר כבש את הידרוסט ומורטהאוזן הוא זה שהחליף אותו. אגב, טרם הבנתי משהו- מה גרם לטוטנהאגן להחליט להפוך אותו לבן-אלמוות אם הוכיח את אי-כשירותו בצורה כה בולטת בהידרוסט?

בנוגע לעדכון בנוגע לדת הז'ראלית, אני חייב להודות שאני עדיין מתקשה להבין איך ה-"יונאים" מופיעים באותה צורה בתרבויות שאמורות להיות שונות זו מזו?

איך ומדוע המוריקוונדי איבדו את המתת המשותפת לכל האלפים- האלמוות? הם מתוארים כפחותים בהשוואה לאחיהם מהמערב אך לא כבני תמותה.

קשה להגדיר את העלפים שמצאו האלדר בשובם לארץ התיכונה כ-'אברי'. הרי רובם או אבותיהם עשו דרך ארוכה עד שהם הגיעו לנקודה בהם הם מצאו אותם ורובם היו מגזע הטלרי. לפי המקורות, מרבית העם העלפי בחר לא ללכת לארץ הברוכה. יש להניח שבימי האפילה, בהם כפף מלקור את מרבית הארץ התיכונה לשלטונו, שועבדו העלפים הללו והיו עבדים במכרותיו הן באוטומונו וגם ככל הנראה במקומות אחרים. יש להניח שלאחר גירוש מלקור ופסק הזמן בין אירוע זה להופעת סאורון, ה-'אברי' התפלגו בין אלה שנדדו למערב מכיוון שהם ידעו שהצעת השר בתבונה ניתנה ואחרים שנותרו. אותם אחרים שנותרו שועבדו מחדש בימי סאורון ויש להניח שאפילו לאחר חורבנו הסופי הם נותרו עבדים בידי נאמניו מקרב בני האדם. יש להניח כמובן שחלק מהם הצליחו לעלות לספינות למערב אבל אלה שנותרו היו משועבדים לבני המזרח ויש להניח שהאחוזות למרגלות ימת ר'ון שקהאדרה נזכרת בהם עובדו ע"י עבדים מה-'אברי'(כאמור, אפילו אם לא ראו את אור העצים, הם ניחנו בסיבולת גבוהה יותר מזו של עבדים אנושיים)
 
1. מורטהאוזן זכה בחיי אלמוות בשל מעללים אחרים שעשה בשירות טוטנהאגן, לאחר התבוסה בהידרוסט.

2. בדת הז'ראלית, לפחות במיתוס הבסיסי שלה, אין "יונאים". לעניין נאקרוב, מדובר בפולחן רשע מסוג אחר, אף כי גם הוא שילב פריצות. הדגש אצל נאקרוב הינו החטא והטומאה. בניגוד ליונאים, שטוענים כי במעשיהם הנלוזים הם בוראים עולם חדש וטוב, מאמיני נאקרוב מודים ברשעותם וטומאתם וגאים בכך.

3. כל העלפים סבלו קשות מן המעבר לקלדאריה. אצל המוריקוונדי, התבטא הדבר באובדן חיי האלמוות, בעיקר משום שאף כי עברו לחיות בקלדאריה, רוחותיהם עודן קשורות אל ארדה. האלדר סובלים מכך בדרכים אחרות (אם אני לא טועה, טולקין מזכיר באחד המכתבים כי עלפים שלא עברו לולינור לאחר העידן השלישי הפכו לבני תמותה).
ואגב, ה-Common Elves הם מוריקוונדי במוצהר, ולא טלרי או סינדר. אף אחד מהעמים הללו לא נכח במלחמות ארדה הגדולות. הם היו גם העלפים אשר גילו את קלדאריה ראשונים, החל מראשית העידן הרביעי.
 
עדכון מצוין.

שאלה לי:
האם גם בכנסיה הטאלוריאנית יש זרמים כה רבים, והאם יש גם נוספים?

ושאלה נוספת, שאינה קשורה לעדכון:
האם יש קשר משפחתי כלשהוא בין הג'נטלמן השעיר ג'וני לאנג לבין מנהל סניף ה"ביג בנק" ההידרוסטי פרדריק לאנג?
 
1. בין ג'וני לאנג לפרדריק לאנג אין קשר משפחתי ידוע. יתכן שיש קשר רחוק.

2. הטאלוריאנים הינם צאצאי אנשים שברחו מז'ראל במאה ה-9 לסה"ה. אי לכך, רוב הזרמים העתיקים וודאי קיימים גם בטאלורי, מה שאין כך בהכרח לגבי זרמים חדשים יותר. סביר להניח, עם זאת, שבטאלורי הכנסיה וזרמיה התפתחו לכיוונים אחרים במעט.
 
חזרה
Top