• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

סדנת צביעה של תום לוין ומיניאטורות מודפסות

הילדים היו אמורים להשתתף בסדנת הצביעה של תום לוין שתוכננה להתקיים בדרקוניקון... לצערנו זה לא קרה, אבל תום ארגן סדנה חילופית אז ביום חמישי נסעתי עם הילדים אליו (נסיעה לקיסריה, שעתיים מתל-אביב, פקקים זה סיוט!)
לפני הסדנה הילדים הכינו לעצמם מיניאטורות באתר Heroforge - החוויה הייתה מאוד מהירה ונעימה, בסך הכל הילדים בנו לעצמם את המיניאטורות שהם רוצים: גמד לוחם עם ארבע חרבות (אחת בכל יד ושתיים על הגב) ואלפית מכשפת עם להבה ביד. בסך-הכל יש הרבה אפשרויות להתאמה, והעיצוב הסופי יוצא טוב. אני אהבתי את החוויה, וברגע שמתרגלים, זה לא מסובך ליצור את מה שרוצים.
למעשה, למי שרוצה גם להכין תמונה לדמות שלו במשחק הקרוב, זה אופציה לא-רעה בכלל, במקום להתחיל לחפש באינטרנט תמונות מתאימות. אני לא בטוח כמה יש שם את כל הגזעים והמקצועות, אבל המבחר די גדול שיספיק ל-95% מהמקרים.

אז אחרי שהילדים הכינו את המיניאטורות ב Heroforge, תום הדפיס לנו את המיניאטורות ויצאנו לדרך.
בסדנה היו כתריסר אנשים ותום נתן לכל אחד מהצובעות והצובעים תשומת לב אישית, עם המון משוב חיובי והתלהבות לילדים (וגם לאבא המלווה) והיה ממש מסביר ונמרץ. גם עבר על השלבים של הצבע, גם נתן טיפים בצבעים וגם יש לו המון ציוד מגניב - כמובן שכתוצאה מהסדנה כבר קיבלתי רשימת קניות מהילדים לבית. הדבר הכי מגניב היה מחזיק המיניאטורות, שזה ממש נוח לצבוע עמו. גם נתן טיפים חשובים לצביעה בבית - למשל תבנית רטובה ניסיתי להכין עם נייר אפיה, מי ידע שבעצם צריך נייר פרגמנט :unsure:
היה באמת מקסים בסדנה ומלווה, גם לפני, גם במהלך וגם אחרי. אז ממש מומלץ בחום - בטח אם הסדנה תהיה גם בדרקוניקון 2022, וגם אם לא ואתם רוצים ללמוד לצבוע או לתת מתנה לילדים שאוהבים לצבוע.
יש לו גם המון צבעים שונים, כך שהאוסף של ה-20 צבעים שיש לי בבית נראה עלוב לפתע :geek:
במלים אחרות, חוויה מומלצת.
זה האתר שלו: https://www.my3dhero.co.il/

ולסיום, כמה מילים (וכמובן תמונה) על מיניאטורות מודפסות - האיכות שלהם די טובה, עם הרבה פרטים להפתעתי שהם משחזרים ברמה טובה מהמודל במחשב. ה"מרקם" של המיניאטורות והאיכות שלה מתקרבים לאיכות הגבוהה של מיניאטורות של משחקי לוח. למשל זה יותר טוב מהמיניאטורות במשחק כמו Runebound, אבל לא ברמה של המשחקים של CMON (מסמורה, המוות חייב למות וכיו"ב) וגם לא ברמה של מיניאטורות תחביב, לאלו של Wizkids או של Reaper וגם של GW ברמה גבוהה יותר. כמובן שזה גם תלוי באיכות המדפסת וחומר-הגלם להדפסה, אבל אני משווה למה שהיה.
אז הפרטים מעולים, האיכות טובה, הדבר היחידי שמעלה חשש הוא שהן נראות פריכות יחסית אז צריך לשמור עליהן יותר מאשר המיניאטורות הצבועה מראש של D&D שהן גמישות יחסית ולכן לא נשברות בקלות (ואפשר להדביק עם דבק פלסטיק אם איזה ילד הרס)

ולסיום, הנה המיניאטורה שצבעתי, עדיין לא בחרתי לאיזה משחק ומה הדמות, אבל מיניאטורה כבר יש!

IMG_4724.jpg

נ.ב. וגם כדי לצלם מיניאטורות כנראה צריך להשקיע קצת יותר בתאורה וברקע, בפעם הבאה נוציא את ה DSLR :)
 
ורק להמשך, היום הילדים ביקשו לצבוע שוב מיניאטורות, אז ארגנו את השולחן בבית, וחזרנו לצבוע.
אני "שיקמתי" מיניאטורה שהילדים התחילו לצבוע למשחק הלוח Runebound. יש תמונה רק אחרי, אבל תאמינו לי שהלפני היה בעיקר צבע מתכת על כל המיניאטורה (מה שגרם למרקם המוזר של החצאית שלו :) )
IMG_4726.jpg
 
עכשיו אני מבין למה כשנכנסתם התחלתי לחשוב על ''גלגול גורלי''... גם אני הייתי שם! בהחלט היה מגניב, תום הסביר ועזר הרבה. הוא גם עזר לנו למצוא ערכות למתחילים ולהבדיל בין הטובות יותר ופחות.
 
עכשיו אני מבין למה כשנכנסתם התחלתי לחשוב על ''גלגול גורלי''... גם אני הייתי שם! בהחלט היה מגניב, תום הסביר ועזר הרבה. הוא גם עזר לנו למצוא ערכות למתחילים ולהבדיל בין הטובות יותר ופחות.
חבל שלא אמרת כלום... אני לרוב לא מפרסם את עצמי כשאני מגיע למקומות ;)
איפה ישבתם?
 
הכי בקצה - אני הייתי הילד עם שיער ארוך (הלא מתולתל) שצבע יחד עם ילד קטן בלונדיני.
לא אמרתי כלום כי אז לא הבנתי למה המילים ''גלגול גורלי'' קפצו לי לראש...
 
רק רגע... מה אמרנו שקורה עם פרק הסיום של גלגול גורלי עכשיו כשלא התקיים דרקוניקון? האם הוא יועלה מחר?
הלוואי! אם הוא יעלה בשעות הבוקר, אוכל להספיק לראות אותו. זה יהיה ממש משמח!
 
תודה רבה על הפירגון, דרקוניקון עבורי הוא שיא של מפגש עם אוהבי התחביב. הכנתי באהבה הרבה מיניאטורות מראש, וכששמעתי כי הכנס בוטל רציתי נורא לפגוש את כל האנשים והילדים שהשקיעו ועיצבו גיבורים וכן לעזור להם לצבוע את הגיבור/ה שלהם.
התוצאות מקסימות איזה כייף לשמוע שנהנתם.
 
מד לוחם עם ארבע חרבות (אחת בכל יד ושתיים על הגב)
אה, רק 4? השיא בהירופורג' כרגע הוא 12 לדעתי :knight: אבל כן, הירופורג' מצוין.

והתמונות ממש מגניבות! אני כל שנה אומר לעצמי שאלך לאחת הסדנאות האלה ובסוף לא יוצא לי... יום אחד...
 
חזרה
Top