• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

לא קריטי נושא לפרק: הפתעה במשחקי תפקידים

הרבה פעמים שחקנים רוצים שמנחות יפתיעו אותם. הרבה מנחות גם אוהבות כששחקנים מפתיעים אותן. (יש אפילו משפחה לא קטנה של משחקי תפקידים שכוללת את העיקרון "לשחק כדי לגלות מה יקרה"). לפעמים הפתעה מגיעה מגלגול קוביה שמביא תוצאה לא צפויה.
אבל לפעמים הפתעה היא משהו לא נעים, מקשה או גורם התנגדות.
מעניין אותי לחשוב על הסיבות שהפתעה היא דבר טוב, הזמנים שהיא מרגישה דבר פחות טוב, ואולי גם לחשוב איך לעבד התנגדות וקושי כדי להמשיך במשחק להנאת כולם.

הרעיון עלה לי סביב סיטואציה שהייתה לי במיני קמפיין שאני כרגע משחק של חלומות על העוקם, משחק ללא מנחה, בו הרגשתי שהקוד המוכר של "המנחה מניחה לפני השחקנים הפתעה" נשבר בכל מיני דרכים, כי לאף אחד לא הייתה הסמכות על העולם המדומיין שיש למנחה ברוב המשחקים, ופתאום דברים מפתיעים שיזמו שחקניות ושחקנים תוך כדי המשחק, דברים שהשפיעו על כולם או על דמויות ספציפיות, נתקלו בהתנגדות או קושי (אני הייתי גם בצד שיוצר סיטואציה כזאת וגם בצד שמתנגד לסיטואציה כזאת) וזאת הייתה חוויה מעניינת עבורי ומעוררת מחשבות. לא יוצא לי הרבה להיות שחקן, אבל אני חושב שהתחושות האלה של "ההפתעה הזאת מתנגשת עם איך שאני מבין את העולם הדמיוני שלנו" או סתם חורקת ולא נעימה, היא דבר נפוץ יותר לשחקנים.

טוב, זה במקום די ראשוני. מחשבות?
 
הפתעה זה מעולה, זאת אחת מסיבות רבות שאני נהנה לשחק משחקי תפקידים במשך שנים בלי להשחק/להשתעמם.

בתור מנחה - אתה אף פעם לא יודע מה מתבשל בראש של השחקנים והרבה פעמים השחקנים מפתיעים אותי (לרוב לטובה) עם פתרון יצירתי לאתגר, התקלות או מלכודת שעבדתי על ההכנה שלה מראש.
לפעמים אני גם מנסה להפתיע את עצמי על ידי שימוש בטבלאות אקראיות להתקלויות או אוצר או דברים אחרים.

בתור שחקן - אני נהנה מהחקירה, לחשוף לאט לאט תעלומה או לחקור מקום דימיוני, למצוא רמזים שלאט לאט מרכיבים תמונה גדולה יותר לטוב או לרע.

לאחרונה אני מתעמק במשחק הוותיק "קריאתו של קת'ולהו", שהוא בעצם משחק של תעלומה, מסתורין, חקירה ואימה.
אלמנט חשוב מאד בו הוא ההפתעה.
אנשים אוהבים לפחד (חלק נהנים מהפחד עצמו וחלק נהנים מהרגיעה שלאחר הפחד), זו הסיבה לקייומה של ז'אנר האימה בספרות ובסרטים.

הרבה פעמים הפתעה היא להניח משהו שכולם חושבים שהם מכירים ואז לתת טוויסט מפתיע (השיריון שמצאת בתיבה והגע לבשת הוא בעצם מימיק! שהחל לתקוף!).
 
אחת ההפתעות הכי טובות שלי לפני כמה חודשים.
השחקן שלי שחק דמות של נזירה ובכל פעם שדיברתי עם הדמות שלו דיברתי בלשון נקבה וכאשר דיברתי איתו דיברתי בלשון זכר.
אז הוא נכשל בהצלת כנגד יצור שקרא אתה ומוח שלו וחשף טראומות מהעבר. הוא לא שם לב שהשתמשתי בלשון נקבה כאשר שאלתי אותו על הזיכרונות... הפרצוף שלו כשאמרתי "מעניין... את מרגישה את הקול יוצא מהראש שלך" היה נהדר.


הפתעה צריכה לדעתי להיות עם אופציה לגילוי מוקדם או עם הגיון מאחוריה. זה הופך אותה למשהו מעניין ולא מתסכל
 
ההפתעה הכי הפתעתית שהנחיתי - הרפתקה ארוכה מאוד שבסופה הדמויות גילו שהן בעצם עבדו עבור היריב הכי גרוע שלהן.

תקציר העלילה והטוויסט (שקצת הועתק מספר מתח טראשי בשם "צל מעל בבל"):
 
חזרה
Top