אה, וואו. אז זה באמת מוכיח את הטענה שלי שמשרד החינוך לא יודע ללמד...
זה לא ההתחלה של בלתי שביר?חוסן.
הייתי חולה ברצינות פעם אחת בחיים שלי - וזה היה רק למשך שבוע. המערכת החיסונית שלי יודעת את העבודה.
ב"קריאתו של קת'ולהו" הייתה תכונה נפרדת של השכלה שהייתה פשוט מספר שנות הלימוד של הדמות שלך, שמהן נגזרו הקצאות של נקודות חלוקה למיומנויות. זו אולי התכונה היחידה שאפשר להמיר בקלות לחיים האמיתיים. במקרה שלי - 22.תבונה מתבססת יותר על ידע מאשר פוטנציאל לידע. כלומר, היסטוריה, ארקנה, ידע טבע וכו'. דברים שמבוססים על ידע.
זה די מעליב [ועשיתי את האבחון אצל פסיכולוגית ילדים מוסמכת] ואני מסכים עם חלוקת התבונה לאיי קיו [אבל זה אומר שאשף אנונימי שממקסם תכונות אינטיליגנט כמו איינשטיין]בזמנו היה מקובל להמיר תבונה לIQ ביחס של 1 ל-10. זה משאיר אנשים ממוצעים בIQ של 90-110 ונותן לאיינשטיינים למיניהם (תבונה 18) יותר IQ מלאיזה ילד שעשה איבחון מפוקפק בבית הספר.
אם לדייק, זוהי אחת הבעיות במבחני האי קיו. לפחות נכון ללפני שנתיים, עולם האקדמיה (בעיקר בתחום חקר מדעי המוח) מאוד לא נותן ערך למבחני האי קיו. בעקבות התפתחות מואצת בשנים האחרונות בתחום המוח, השאלה "מיהו אדם אינטיליגנט/חכם/משכיל/נבון/ ושלל שמות נוספים" קיבלה משמעויות נוספות. מעט מורכב להסביר את הכל, וגם אני אינני יודע את הכל, אך העיקרון הוא שאת איכות המוח של האדם אפשר לבחון מהרבה זוויות, כגון זיכרון, עיבוד נתונים (גם מצד המהירות וגם מצד האיכות...), הסתגלות מוחית (כמו במקרים שאזור במוח נפגע, ואזור אחר מבצע את התפקיד שלו).הבעיה עם מבנה מבחני האייקיו, היא שהם די מותאמים תרבותית ויוצא לך שמנת המשכל הממוצעת של תושבי קמרון היא 64, בערך כמו של השימפנזות מאותה ארץ.
אני ממליץ לך לקרוא את הספר גריט של אנג'לה דאקוורת'. היא כותבת על דפוס התנהגות כזה ועל איך לצאת ממנו, ובכל מקרה זה ספר ששווה קריאה.למרות שהרבה פעמים רצון יכול להיות המפלה הכי גדולה שלי, כל חיי רציתי ללמוד איך להכין משחקי מחשב וברגע שלמדתי והצלחתי משחק אחד לא הצלחתי להתפקס על משחקים חדשים או על לשפר אותו (מעבר לעדכון אחד), כל פעם התלהבתי מפרויקט כלשהו והתחלתי והתקדמתי הרבה, אבל ברגע שהגיע קושי התלהבתי יותר מפרויקט אחר ועברתי אליו.
במקרה שלי כשהייתי בן 21 מסתבר שלפי צה"ל היו לי 20 שנות השכלה. שנה וחצי כבר הייתי בצה"ל אז כנראה שאני משכיל מלידה.ב"קריאתו של קת'ולהו" הייתה תכונה נפרדת של השכלה שהייתה פשוט מספר שנות הלימוד של הדמות שלך, שמהן נגזרו הקצאות של נקודות חלוקה למיומנויות. זו אולי התכונה היחידה שאפשר להמיר בקלות לחיים האמיתיים. במקרה שלי - 22.