• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

ממלכת גיליסיה

[mention]מממ...[/mention]

העולם נקודות של אור הוא העולם הבסיסי של מו"ד 4. הוא עולם די בסיסי במהות שלו, אבל ניתן לפתח על הבסיס שלו הרבה. בקישור הזה לדוגמה יש הסבר על הקדמונים ורשימה של כול הקדמונים הרשמיים שקיימים (באנגלית). כמובן, ניתן לחלוטין לקחת את אותו בסיס שמוצג בספרים וליצור ממנו עולם משלך שונה וכיפי, אבל כן גם כדאי להכיר בכך שבספרים הנוספים וגם במגזינים שיצאו יש פירוט גדול יותר על העולם הזה.

לדעתי האישית בנושא, אני לא חושב שאתה צריך לפרט יותר מידי על הקדמונים ובריאת העולם. אם אתה אומר שהעולם עוקב אחרי החוקים הבסיסיים של מו"ד 4 (אלים זהים למה שמופיעים בספר לשחקן, הקדמונים קיימים והובסו על ידי האלים במלחמה, וכו' וכו') אפשר פשוט להמשיך מפה. אני לא מסכים עם האמירה שעכשיו צריך שתפרט על כול הקדמונים ובריאת העולם. מו"ד 4 יצרה במכוון בסיס עליו אפשר לבנות בקלות עולמות גם בלי ליצור עכשיו היסטוריה ומיתולוגיה ענפה. יש לך אלים, יש לך את המיתולוגיה שכוללת קדמונים, אתה יכול לדלג על ליצור את כול הדברים האלו מ-0 ולהמשיך מכאן.

הרבה יותר עניין אותי אישית הפירוט שכתבת על המדינה מאשר לשמוע על ההיסטוריה העתיקה של העולם.

וכדרך אגב, אציין שבכללי בפורום מועדפות הודעות ארוכות מאשר כמה הודעות רצופות אחת אחר השנייה. בפינה של כול הודעה ששלחת, ישנו כפתור המאפשר לך לערוך את ההודעה ולהוסיף/להוריד ממנה. במידה ואתה רוצה לוודא שמישהו רואה את העדכון שלך, אתה יכול לשלוח הודעה של "נוספו היסטוריה/דמוגרפיה/אקולוגיה בהודעה הראשית" כדי שנדע שעדכנת (כי אין התראות על עריכה של הודעות), אבל גם לשם הסדר וגם לשם שיתוף פעולה עם חוקי הפורום, אמליץ לעשות כך במקום לשלוח הודעה אחר הודעה.
 
חזרה
Top