• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 [מו"ד5] מאתגר את עצמי - כל השריונות הקסומים

אז אחרי שסיימתי עם האתגר הקודם שנתתי לעצמי, של לכתוב חפץ קסם לכל נשק שיש בספר השחקן:
https://www.pundak.co.il/forums/threads/38429/post-673709

אני מרים את הכפפה וממשיך את הקו הזה עם רשימת השריונות. מעניין כמה זמן זה יקח הפעם.

שריון קילט המשבצות
שריון (שריון מרופד), בלתי נפוץ (דורש התכווננות)

השריונות האלה נוצרו כמזכרת לנצחונם של איכרי העמק על הפושטים ההרריים. ההרריים באו לבזוז ולרצוח, אבל הובסו וניגפו בקרב על האגם. איכרי העמק לקחו בתור שלל את חצאיות הקילט המשובצות של ההרריים, גזרו את הבד ותפרו אותו מחדש בשכבות ובטלאים בתור שריון מרופד, שגם יספק להם הגנה וגם יזכיר להם את הניצחון המפואר.

מי שלובש את שריון קילט המשבצות ומכוונן אליו, מתמלא באומץ וביטחון, ומקבל חסינות מלאה להשפעות של פחד.

שריון עור שד
שריון (שריון עור), נדיר

השריון הזה נראה שחור וחלקלק, אבל השם שלו מטעה - לא רק שהוא לא עשוי מעור של שד, הוא אינו עשוי למעשה מעור בכלל. החומר השחור ממנו עשוי השריון אמנם מזכיר עור מוקשה, אבל הוא נוצר במעבדה של אלכימאי, שמיתג אותו כ"עור שד" כדי להדגיש את עמידותו הרבה לאש וחום, צבעו השחור והריח הקלוש של גופרית שנודף ממנו. מי שלובש את השריון נהנה מהתנגדות (חצי נזק) לנזק אש.
 
הח׳אן הטטרי אמר/ה:
מגניב. מעניין ממה עשוי עור השד, והשריון-חצאית מבוסס על מלחמה בין אנגליה וסקוטלנד, לא?

עור השד הוא פשוט עור סינתטי. כנראה עשוי מאיזה גירסת פנטזיה קסומה ובלתי הגיונית של תערובת גומי, קוולר ונומקס.

שריון הבד המשובץ.. האמת שההשראה לכתוב אותו באה לי בעקבות האזנה לשירים טיפשיים של אמן היורוטראש מניינטיז המכונה "דוקטור מק-דו", נהג מונית סקוטי, שמוכר יותר באלטר-אגו האחר שלו, "דוקטור בומבי" (נהג מונית הודי שגם מוכר קארי) - אל תחפשו אותו ביוטיוב.
 
שריון כוכבים ומזלות (שריון זודיאק)
שריון (שריון עור ממוסמר), אגדי (דורש התכווננות)

השריון הזה עשוי מעור בצבע שחור-כחול כשמי הלילה, שלדעת המלומדים נפשט מגופו של יצור לא-ארצי כלשהו, שחי הרחק בשמיים ובחלל הריק שבין הכוכבים. בעור משובצות עשרות מסמרות מתכת בצבע כסוף שמעוצבות בצורת כוכבים קטנים. כאשר מתכווננים לשריון, חלק מהמסמרות מתחילות לזהור כך שנוצרת צורה של סימן מזל - לצורך הנוחות, הטקסט כאן מתייחס למזלות המוכרים לנו מהאסטרולוגיה, אבל תרגישו חופשיים לשנות אותם למזלות שמתאימים יותר לעולם המשחק שלכם. סימן המזל הראשון שזוהר הוא מזל טלה (הראשון בגלגל המזלות). כאשר משתמשים בכוח שלו, מסמרות-כוכבים אחרות מתחילות לזהור ונוצרת הצורה של מזל שור, וכך הלאה. פרט לכך, השריון הוא בעל 1+ לדירוג השריון.

לשריון הכוכבים והמזלות יש 12 כוחות שונים - בהתאם למזל שהוא מציג. כל כוח הוא חד פעמי עבור מי שמכוונן לשריון, וכאשר משתמשים בו השריון עובר להיות טעון בכוח הבא. כאשר מסיימים לנצל את כל 12 הכוחות של השריון, הכוכבים שעליו לא זוהרים יותר והוא נשאר שריון עור ממוסמר 1+ רגיל - עד שמישהו אחר מתכוונן אליו, והשריון מתחיל לפעול מחדש עם הכוח של מזל טלה.

כוחות השריון הם כלהלן:

מזל טלה: מאפשר ללובש השריון כפעולת בונוס לנוע 30 רגל (9 מטר) ולתקוף עם יתרון לגלגול בסוף תנועתו.
מזל שור: כפעולה מלאה, מרפא ללובשו 26 (4ק8+8) נק"פ.
תאומים: כפעולה מלאה, מאפשר ללובש השריון להטיל את הלחש "דמות מוקרנת" בד"ק 15.
סרטן: כפעולת בונוס, יריב אחד שתוקף את לובש השריון סופג נזק כוח קסום של 15 (2ק10+ 4) נק"פ, כאילו נצבט על ידי סרטן ענקי ובלתי נראה, ובתור הבא שלו יש לו חסרון לגלגולי הפגיעה.
אריה: כפעולת בונוס לובש השריון שואג, וכל בעל ברית שלו ברדיוס של 30 רגל (9 מטר) נהנה מיתרון לפעולה אותה יבצע בתורו הבא.
בתולה: כפעולה מלאה, לובש השריון מסוגל להסיר השפעה של מצב שלילי (כגון קללה, מחלה, פחד וכד') מעצמו או ממישהו אחר לבחירתו בו הוא מסוגל לגעת.
מאזניים: כפעולת בונוס, לובש השריון יכול לבטל חיסרון לגלגולים ממנו הוא סובל.
עקרב: כפעולת בונוס, הנשק בו משתמש לובש השריון גורם בתור הבא שלו לנזק נוסף של 14 (3ק8) רעל, או חצי מהנזק למי שהצליח בגלגול הצלה כושר בד"ק 15.
קשת: כפעולה מלאה, לובש השריון יכול לזמן דמות ערטלאית של קשת המופיע בסמוך לו (שעשוי להיראות כשד, קנטאור, מלאך, או כלובש השריון עצמו). לקשת יש דרג"ש 20 ו-24 נק"פ והוא פגיע לנשק קסום בלבד. למשך עשר הדקות הקרובות או עד שיאבד את כל נקודות הפגיעה שלו, הקשת מסוגל לירות על כל מי שלובש השריון יפקוד עליו, עם 4+ לגלגול הפגיעה, עד לטווח של 600 רגל (180 מ', אין מחסרים לטווח ארוך) ולגרימת נזק כוח קסום של 7 (1ק8 + 2) נק"פ.
גדי: לובש השריון מקבל עוד פעולה נוספת אחת בתור שלו בה הוא יכול לבחירתו לתקוף לנוע או לבצע כל מהלך אחר שאינו הטלת לחש.
דלי: כפעולת בונוס, לובש השריון מצליח אוטומטית בגלגול הצלה אחד.
דגים: כפעולת בונוס, לובש השריון מקבל את היכולת לנשום מים ולשחות בקצב התנועה הרגיל שלו עד לזריחה הבאה.
 
בהתחלה חשבתי לעשות את הכוחות של השריון בצמוד לקווי האופי שמיוחסים למזלות ולשיוך שלהם ליסודות, אבל זה יצא מסובך מידי, ואחרי חמש דקות של קריאת אתרי אסטרולוגיה שמצאתי בגוגל הרגשתי ככה:

oh-sweet-mother-of-god-meme-506.jpg
 
שריון התנין
שריון (שריון עור עבה), נדיר (דורש התכווננות)

שריון זה, הנוצר ומכושף על ידי שאמאנים באזורי ביצות, אגמים ונהרות שורצי תנינים, עשוי משכבות של עור תנין מוקשה, שלרוב לא נצבעו או הושחמו אלא שמרו על הגוון הטבעי של הזוחל הגדול. הקסם של השריון מאפשר ללובש המכוונן אליו לשנות את צורתו לזו של תנין, בדומה ליכולת צורת הפרא של הדרואיד. שינוי הצורה הזה נמשך שעה לכל היותר, והיכולת להשתמש בו שוב מתחדשת לאחר מנוחה ארוכה.
 
חולצת שרשראות משתנה
שריון (חולצת שרשראות), נדיר (דורש התכווננות)

הרפתקנים רבים אוהבים את חולצות השרשראות - שריון שרשראות קל הנתון בין שתי שכבות של בד המעמעמות את הרעש שלו, שיחסית אינו מסורבל ואינו מושך תשומת לב. מצד שני, עבור שדה הקרב זה יכול להתגלות כפחות מידי. המחשבה הזו היא שהובילה בעבר הרחוק קוסמים שהתמצאו היטב בלחשי שינוי צורה וזימון ליצור את חולצת השרשראות המשתנה, עבור חבריהם לנשק. חולצות אלו עדיין ניתן למצוא בחדרי אוצר או ברשות גיבורים ופורעי חוק, והן נחשקות מאוד בגלל יכולתן הקסומה להפוך לשריון שרשראות של ממש.

כאשר מי שמכוונן לשריון ולובש אותו אומר את מילת הקסם המתאימה, השריון מתחיל לרטוט ולהבהב. ציפוי הבד החיצוני שלו נעלם וכאילו "מתקפל" לתוך עצמו או מימד אחר, והשרשראות מתחילות לרחוש, לצמוח או להופיע מהאוויר ולהתחבר לשריון הקיים. בתור הבא של בעליו, השריון כבר הפך לשריון שרשראות שלם - מה שדורש מיומנות של שליטה בשריון כבד כדי להשתמש בו ביעילות. מילת פקודה נוספת מחזירה את השריון לצורה של חולצת שרשראות.
 
אף על פי שפלאפית זה ממש מגניב, אני חייב לציין שמבחינת בילד זה פחות מועיל. אם אתה משתמש בחולצת שרשראות, משמע שכנראה הבילד שלך לא תומך בשימוש בשריון כבד, כי אתה ממוקד יותר על זריזות. זה לא ככ קריטי כי תוסף זריזות לחולצת שרשראות הוא קטן, והמגניבות מפצה. למרות שאני רואה את זה יותר כשריון חייזרי סטייל הסימביוט שצומח לך על הגוף בשעת חרום. בכללי מאוד מגניב. ממש אהבתי את שריון הזודיאק ושריון התנין. הראשון מתאים מאוד לכושף תוהו gish או משהו כזה.
 
מצד שני, זה לא שדמויות יסתובבו בהכרח עם השריון הכי כבד שהמקצוע שלהן יכול לאפשר להן.

חולצת שרשראות מתוארת כשריון דיסקרטי יחסית - בהחלט אפשר לתאר מצב שבו חצרן או כומר עם נסיון ורקע קרבי יעדיפו ללכת למקום מסוכן עם חולצת שרשראות מוצנעת מתחת לגלימה רשמית, ולהפוך אותה לשריון שרשראות מלא רק אם העניינים ממש מסתבכים.

לחאן:
בתור חולצת שרשראות הוא נותן דירוג שריון 13 ובנוסף עד 2+ מתוסף זריזות (כלומר מקסימום 15). מדובר בשריון שמגן רק על הטורסו והאיברים החיוניים שם, ונחשב לשריון בינוני. שריון שרשראות זה כבר שריון כבד, שנותן דירוג שריון 16, בלי שאפשר להוסיף לו בונוס זריזות אבל גם בלי מחסר. גם צריך להיות עם כוח 13 לפחות כדי לא לסבול מהאטה בקצב התנועה בגלל המשקל שלו.
 
אז חולצת שרשראות זה מעין קיראס שרשראות עם בד מעליו? לא נשמע כזה גרוע. שריון שרשראות זה גלימה או טוניקה ארוכת שרוולים משרשראות, בלי כיסוי בד?
 
חולצת שרשראות היא שריון שקיומו ההיסטורי מוטל בספק, וגם עד המהדורה השלישית של מו"ד הוא לא הופיע בשום מקום שראיתי.

שריון שרשראות לעומת זאת הוא כבר חליפה שלמה - חולצה, מכנס או חצאית, ובחלק מהמקרים כיסוי לראש. זה אמור להיות די כבד, ונעשה בו שימוש רב בימי הביניים - תיעוד אומנותי של שריון שרשראות מופיע בפסלי-מצבות של כל מיני צלבנים ודומיהם, ואפילו על מרבד באיה.
 
המפקד האלמוני אמר/ה:
שריון כוכבים ומזלות (שריון זודיאק)
שריון (שריון עור ממוסמר), אגדי (דורש התכווננות)

זה.... הכוחות והשינוי הם מאגניבים, אבל מבחינת קראנץ',יש לי הרגשה שהם מתאימים יותר לרמת הכוחות של 10 + ( מבחינת דרגות), בזמן שהשריון עצמו יתאים לרמה 5 בערך,
 
שריון קשקשי עלה אלון
שריון (שריון קשקשים), נדיר

השריון הזה נוצר על ידי אלפים שוכני יערות, ועיצובו תואם את טעמם וסגנונם - קשקשי השריון מעוצבים כעלי עץ האלון, בצבעים שמתחלפים מירוק לחום, תלוי בזווית האור שנופל עליהם או בעונת השנה. השריון מדיף ריח קל של יער בגשם, וכוחותיו באים לידי ביטוי בשטח מיוער.

בעוד שבכל מקום אחר שאינו יער השריון מתפקד כשריון קשקשים עם 1+ לדירוג השריון ותו לא, ביערות וחורשות הצלצול והרשרוש של הקשקשים מעתמעם ומתחלף ברעשי יער רגילים - רוח מנשבת בין ענפים, קולות צרצרים וציקדות ורשרוש של עלים יבשים. עקב כך, החיסרון שיש לשריון קשקשים לבדיקות התגנבות מתבטל.
 
חזרה
Top