ההערות שלך מראות שלחלוטין לא הצלחתי להעביר את הדמות, אז אנסה עוד פעם, מהתחלה.
לורנס תמיד היה נבון מאוד.
עד שהוא הגיע לבית הספר לקסמים הוא בוודאות היה הכי נבון בכל חדר שהוא נמצא בו, ובפער גדול, וגם באקדמיה הוא היה נבון מכל חבריו ללימודים, שני רק לפרופסורים וחלק מהתלמידים הבכירים יותר.
התבונה יוצאת הדופן הזו גרמה לו להצטיין בזכות עצמו בכל לימודי האקדמיה, בין אם זה מטלות, השתתפות בשעורים או כל דבר אחר.
חלק מההצטיינות הזו היתה לעמוד בכללי המוסד, להגיש את העבודות בזמן, לא לאחר לשעור וכו', אם זאת, ולמרות הנטיה שלו לסדר (ע"ע נטיה בהמשך), הרצון להצטיין והשאיפה להשיג ידע גרמו לו לעבור בצורה מינורית על החוקים בנוגע להעתקה, והוא כן לקח רעיונות של תלמידים אחרים אם הוא ראה בכך חשיבות (ע"ע ינשוף בהמשך).
חשוב להדגיש למה אני מתכוון במילה מינורית - הוא לא גנב את העבודה של חברו ושינה את השם כך שהוא יוכל להגיש את זה והוא לא גנב את דיסקת הכוח שחברו יצר ואמר שהוא זימן אותה - הוא כן הכניס לעבודה שלו התפלספות קטנה על הביוגרפיה של מורדנקיין שהוא ראה שחברו מכניס, והוא כן השתמש בתנועת הזרת הקטנה שחברו גילה שנותנת לדיסקה עוד 5 דקות זמן קיום. בכל מקרה, הדברים הללו לא היו גורמים להעפתו מהאקדמיה, אם היו מתגלים, לכל היותר זה היה מזכה אותו בנזיפה והבטחה לא לחזור על זה.
עוד פועל יוצא של התבונה הגבוהה שלו היא הבדידות שנלוותה לה.
כבר כשהיה קטן הוא לא נצרך לעזרת ילדים אחרים, וילדים אחרים דיי נטרו לו על כך שתמיד ידע את התשובות ולכן הכישורים החברתיים שלו לוקים בחסר. השחצנות שלו בגלל עליונותו המנטלית (שלהזכירך, היא דבר אמיתי - מחוץ לאקדמיה הוא האדם הכי נבון בחדר, וכנראה בכל האזור) לא הוסיפה לו נקודות (עוד על כריזמה בהמשך).
הבדידות שלו והכישורים החברתיים הלקויים שלו תדלקו זה את זו וגרמו לכך שהבדידות היא טבע שני עבורו, והוא לא צריך להיות מוקף בחברים, ביחוד אם הם משעממים. זה לא אומר שהוא ידחה אקטיבית נסיונות התיידדות מצד אנשים אחרים אלא שהוא לא יזום קשר שכזה, בטח אם האדם השני לא מסקרן אותו. זה לא אומר שהוא שונא אדם, ואם הוא יהיה עם מישהו ביחד תקופה ארוכה אז הוא כן יכול להיקשר אליו.
השחצנות שלו (ביחד עם העובדה שהוא באמת היה התלמיד הכי טוב במחזור שלו) גרמה לו גם לפנות בבקשה ללמד כפרופסור באקדמיה, דבר שכמובן התקבל בסרוב (וראוי להדגיש, שהוא לא היה פרופסור וסולק, אלא שהבהירו לו את הסדר הטבעי של הדברים. זה כמו שילד מבקש להתקבל ישר כמנהל סניף של מקדונלד'ס, לפני שהיה עובד קופה). מן הסתם, הוא לא שורף את קשריו במוסד הזה בגלל הסרוב כי הוא מבין בתוך עצמו שהם צודקים (למרות שעכשיו נוח לו להתמרמר על הסרוב ולהתייחס אליהם כאל פוצים זקנים, זה יעבור לו)
בגלל שההצלחות שלו בלימודים, השחצנות הטבעית וחוסר הנסיון בהרפתקאות אמיתיות הוא לחלוטין מזלזל בקושי של מציאת התרופה למחלה הזו, והוא בטוח שתוך זמן קצר הוא ישים לב למשהו שהחוקרים הטפשים לא שמו לב אליו והוא יחזור מהר לאקדמיה. עוד משהו שהוא לא מודע אליו זה שההרפתקאה היא לא כמו בספר, ושהקסמים שלו יחטיאו, הוא יפצע, יהיה לו קשה לישון וכו', דבר שיגרום לו לקונפליקט.
על פי האידיאל שלו, ידע וצבירתו (ובפרט קסמים חדשים ועוצמתיים) זה הדבר הכי חשוב. דרך ביטוי מסויימת לכך שהוא הצליח לצבור ידע רב תהיה להתקבל למשרת פרופסור באקדמיה לקוסמים (אם כי דרך אחרת שבה הוא ידע שהוא ויזארד רב עוצמה ותינתן לו אפשרות לחקור קסמים גם תהיה מקובלת עליו, פשוט בצעירותו הוא לא מכיר דרך כזו, עדיין)
האידיאל הזה גורם לשני קונפליקטים אפשריים:
מצד אחד, בגלל שהוא רק עכשיו יצא מהאקדמיה הוא רגיל לחיים נוחים פיזית, ויתברר לו שהוא לא כל כך אוהב את הקטע של להתבוסס בבוץ, להילחם על חייו וללכת במאורות ארוכות וחשוכות, מצד שני, הוא יודע שהוא חייב להמשיך הלאה כדי לצבור עוד ידע ולחשים.
הקונפליקט האפשרי השני יהיה אם תהיה לו בחירה בין להשיג ידע לבין להציל את אחד מחבריו לחבורה (שלגביה הוא גם נקשר במהלך הזמן וגם מבין שלהיות חלק מחבורה זו הדרך הכי טובה להשיג ידע וקסמים חדשים)
יציר הסוד וההעתקות
קודם כל, מה זאת אומרת שאתה לא מאשר? הקסם יהיה אחד מהקסמים הראשוניים שלי והמצרכים שלו הם חלק מהכסף ההתחלתי של הדמות. מה זה משנה אם יום לפני או יום אחרי שההרפתקאה מתחילה הטלתי אותו?
בכל מקרה, כל התאור של העתקות נועד להסביר את הרקע של השימוש בקסם (הידוע ללורנס) של יציר סוד. אם אתה לא מאשר יציר סוד בעבר הרחוק אז אפשר להתעלם מזה. זה לא אומר שהנטייה של לורנס לגבי החוקים תשתנה (ראה בהמשך)
נרקיסיסט,בתכל'ס.או פרפקציוניסט,או כול מילה אחרת שעולה בדעתך.נשמע לי קצת הזוי שתלמיד כזה יקבל ציונים טובים והערכה רבה ממוריו,כי הגאווה שלו יחד עם ההצלחה גורמת להרבה אויבים,הן מקרב התלמידים והן מקרב המורים.אני גם מניח שהם לא משהו אהבו אותו אם סילקו אותו בבושת פנים מתפקיד הפרופסור.
לא.
להזכירך זה בית ספר גבוה, לא גן חובה, לא מקבלים שם ציונים על התנהגות.
כל עוד העבודה שלו הכי טובה (והיא הייתה הכי טובה) אז הוא יקבל ציונים גבוהים, גם מקרב מורים שלא שונאים אותו וגם מקרב מורים ששונאים אותו אבל נאמנים ליושרה האקדמאית (ובגלל שכל הפרופסורים הם קוסמים נכבדים אפשר להניח שהם יודעים לשים את הרגש בצד)
לגבי התלמידים, חלק לא אהבו אותו, חלק מהתלמידים החלשים כן ניסו להתחבר אליו כדי ללמוד ממנו, דבר שהוא בז לו ולא רצה בזה, וחלק קטן, מהחזקים יותר, כן התייחס אליו בהערכה (והוא אליהם, אם הם לא ניסו ללקק לו). לגבי חברות קרובה עם מישהו מהם? לא - הספרים היו יותר חשובים לו.
אני גם מניח שאם הוא מודע להיותו פחדן הוא מוצא קונפליקט בתוך עצמו,היות והוא פרפקציוניסט.תוכל לתאר לי את ההרגשה?
הוא לא מודע להיותו פחדן כי הוא טרם התנסה בקושי שאינו אקדמאי
כשטפרים ישלפו ופצעים יגרמו הקונפליקט לא יהיה מסביב לקטע של "לא חשבתי שאני מסוגל להיפצע" אלא מסביב לקטע של "לא כיף לי כאן, אבל אני חייב להמשיך קדימה כדי להשיג ידע"
יש ועוד איך פסול!למרות שכלפי חוץ הוא מראה נטייה לסדר,כול התנהלותו מתנהלת בצורה כאוטית למדי,ללא התייחסות לחוקים כלל.ממליץ לך לשנות את הנטייה לכאוטית.
אני לא מסכים בכלל עם ההגדרה שלך לגבי נטיות הסדר והתוהו.
קודם כל, הוא לא נוטה לתוהו - הוא חושב שרוב החוקים צודקים וראוי לשמור עליהם, ובכלל הוא היה באקדמיה והוא התעורר בזמן, הגיש עבודות בזמן ובאופן כללי נטה (ונוטה) לעשות מה שמקובל בחברה, אז תוהו ממש רחוק ממנו.
לגבי השאלה האם הוא נוטה לסדר או ניטרלי - כאמור, הוא חושב שרוב החוקים צודקים וראוי לשמור עליהם אבל יחד עם זאת, כמו כל הדמויות, הוא לא יעקוב אחר החוק בצורה עיוורת - בהתנגשות בין החוק לבין הערכים כל דמות תיטה לשבור את החוק כדי לקיים את הערכים שלה, והסיכוי שהיא תעבור על החוק תלוי בחוזק ההתנגשות שלו עם הערכים המדוברים.
כלומר, יש רצף, ובקצה האחד (והבלתי ניתן לקיום) הוא סדר מוחלט, בו הדמות עוקבת בצורה עיוורת אחר החוק, ובקצה השני יש תוהו מוחלט (שגם הוא בלתי ניתן לקיום מחוץ לבתי משוגעים) שבו הדמות מתעלמת בצורה מוחלטת מכל צוו חוקי או חברתי, ובאמצע יש נטרליות.
לורנס ממוקם באמצע בין הנטרלי לסדר, כלומר שהוא חושב שרוב החוקים צודקים והוא אפילו ינסה לקיים אותם, אבל כשהם מתנגשים עם הערכים שלו (כלומר, מונעים ממנו להשיג לחשים חדשים) הוא כן יטה לשבור אותם, כתלות בגודל העברה הנדרשת (למשל, הוא לא ירצח עשרה אנשים כדי להשיג לחש פשוט, הוא לא יגנוב מסוחר מגילה שהוא צריך אם הוא יכול לשלם עליה, אבל אם מתוך שרירות לב מונעים ממנו לרכוש את המגילה הזו הוא כן ינסה לפלח אותה. הוא לא יגנוב עבודה של סטודנט אחר ויגיש אותה כשלו אבל הוא כן ירגל אחר הסטודנט וינסה להבין מה הוא עשה בעבודה שלו כדי לעשות משהו דומה)
אני אקבל את זה אם תרצה לקרוא לזה ניטרלי, אבל כאמור זה ממש לא תוהו.
היחס הנלעג שלו לאחרים גורם לו לחוסר אכפתיות כלפי הזולת,כך שקשה לי להאמין שהוא ינסה להציל את הספינה שלו משודדי ים באמצעות כדורי אש(לחש שאגב אין לו)ולא פשוט להשתגר מהספינה.
1) הוא לא ניסה להציל את הספינה, הוא ניסה להציל את עצמו
2) מדובר בלחשון fire bolt. חשבתי שהתרגום המדוייק שלו לעברית הוא "חזיז אש" אבל כנראה שלא. ציפיתי שתבין שלזה אני מתכוון.
3) אין ללורנס (או לכל ויזארד אחר בדרגה נמוכה מ9) אפשרות להשתגר מספינה בלב ים. קצת מוזר מצידך להתקטנן על fire ball/fire bolt ולא לדעת שיכולת להשתגר לטווח ארוך קיימת רק בדרגת קסם 5
זה קשה מאוד להריץ לדמות נאיבית.לפי התיאור שלך,הכריזמה של הדמות שלך שואפת ל0.אי אפשר להשיג שום מידע עם נאיביות.
לא, אתה לא מבין את דרוג התכונות.
אפס אומר שאין ליצור כל אפשרות או רצון לבצע פעולה שכשורה לתכונה. עבור כריזמה מדובר יהיה ביצור שלא מסוגל להשפיע על יצורים אחרים ויצורים אחרים לא יהיו מעוניים (או מסוגלים) להשפיע עליו.
לא באמת מצאתי יצור עם כריזה אפס, אבל לקוביית ג'לטין יש כריזמה 1, לעכברוש ביבים יש כריזמה 6 ולגובלין יש כריזמה 8
לורנס מן הסתם יותר טוב מגובלין לכן כריזה ראוייה בשבילו היא 9 או 10 (שזה עדיין מתחת לממוצע עבור בני אנוש, בזכות התוספת הגזעית שלהם). אז לורנס השחצן יהיה רק קצת פחות כריזמטי מאיש כפרי ובור, אלף ממוצע או גמד זועף
לגבי חוסר יכולת להשיג מידע - יש עוד דמויות בחבורה, לא?
1.הדמות כמעט בלי אופי.אפשר לצפות מה היא תעשה בכול רגע,אין לה קונפליקטים פנימיים,דמות שהייתי מצפה שתברח מקרב ותשאיר את "חבריה" למות.קשה מאוד להריץ לקבוצה עם דמות כזאת.
שוב, דמות שבורחת לא מוצאת מגילות לחשים באוצר דבר שלא משרת את האידיאל והמטרה של לורנס.
יתרה מזאת, במהלך ההיתקלות הראשונה או השנייה לורנס יבין שלבד הוא יהיה טרף קל, ועדיף לו להיות חלק מהחבורה.
2.הרעיון הוא שהקבוצה מכירה את סילביין,כול אחד מסיבותיו שלו,או שהיא שמעה עליו ולכן הזמינה אותו לביתה.
אני חייב להגיד שאני לא מבין מה אתה רוצה ממני כאן.
אני (דדלוס) לא מכיר את סילביין, לא יודע מה היא עושה, איך היא קשורה למשהו או מישהו, בטח מיבשת אחרת. מה אתה רוצה? שאני אמציא פרטים שקריים על סילביין כדי לחבר אותה לדמות שלי?
אם כן, יש כמה אפשרויות:
או שהיא עזרה לאב המשפחה בעבר בהרפתקאותיה ועכשיו היא מבקשת ממנו עזרה במציאת מרפא למחלה, אז הוא שלח את הבן שלו
או שהיא הייתה בסירה כשהיא הותקפה על ידי השודדים (ולא יכלה לעזור בעצמה בגלל שהיא חלשה המחלה) והתרשמה לטובה מהיכולות של לורנס, או שלורנס תישאל אותה כשהוא חקר בעצמו את המחלה אז היא יודעת שהוא גם מחפש מרפא.
בקיצור, כבר פסלת את שני הדברים הקודמים שהצעתי אז נראה שאתה רוצה שאני ארשום את מה שאתה כבר חשבת עליו, דבר שהוא מן הסתם בלתי אפשרי. אם אתה יודע איזה סוג של קשר אתה מחפש אז תרשום את זה בעצמך.
דמות כזאת כנראה לא תגיע ללא הבטחה לשלל או תגמול הולם,וללא ספק לא תגיע כדי לחקור את המחלה,כי הסיכון שלה גבוה מידי.זה די ברור(כאילו,לאנשים בעולם) שהמחלה נמצאת במרכז הג'ונגל מלא הסכנות,שקשה לי לדמיין שבחור כמו לורנס ירצה לסכן את חייו בשביל תרופה למחלה,שאגב מקורה בקללה,על מנת להתמנות לפרופסור באוניברסיטה שזרקה אותו.
שוב, המטרה של לורנס היא לצבור ידע (וכבוד באקדמיה), וכרגע הידע הבוער זה לחקור את המחלה. הוא לא יודע שזה יהיה כרוך בסיכון החיים שלו וגם אם הוא כן היה יודע הוא היה ממשיך לעשות את זה כי הוא חייב. אז מבחינתו הוא היה מגיע, אפילו אם לא היה תגמול (וכתבת בהתחלה שכן מובטח תגמול) אם הוא מאין שזה יקדם אותו לפתרון
באופן כללי שמתי לב מדבריך על הקיצוניות הרבה שלך - קצת מתנשא אז בום! כריזמה אפס, קצת מפחד אז בום! מתחבא במגדל שלו וצורח בבהלה ממשק כנפיו של זבוב, עובר על קצת חוקים אז בום! תוהו קיצוני.
זה לא עובד ככה, כל אחד מהתכונות הללו מתארת טווח שלם של התנהגויות אפשריות - אתה יכול להיות קצת מתנשא בלי שתושבי הפאב שאתה נמצא בו יעדיפו לדבר אל קוביית ג'לטין במקום (כלומר, כריזמה 10 יכולה להיות מתנשא ומעצבן, אבל לא בצורה חמורה או נעים הליכות, אבל לא בצורה שמצדיקה 11 בתכונה), אתה יכול לפחד אבל עדיין לתפקד בקרב וכו'