• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 מוח להב - ארכיטיפ נוכל חדש

יצרתי בdndbeyond ארכיטיפ הומברו חדש לנוכל. כרגע אין לי זמן לתרגם, אבל הנה הגרסא באנגלית:
As a Blade Mind, your cunning and blade skills are your strengths. You are a perfect spy, but also one who can enter a guarded place with one hand alone. You use your cunning tricks to also use in battle. You spot weak points to attack, try to manage your opponents. Sometimes your rival finds out he is on the edge of a cliff to late. Sometimes a rival has a wound on his hand you can stab. You know everything going around - no one can surprise you.

Ready for Everything
Level 3: If you want your opponent to lose because of not paying attention, you have to pay attention yourself first. When you choose this archetype at 3rd level, you have a +5 bonus to initiative, cannot be surprised, and opponents do not get advantage against you for being unseen by you.
Obvious Trick
Level 3: The most obvious trick of all is to make an opponent trip over. Using your opponents moves, you can suppress him and win. You can force an opponent to fall prone instead of making an opportunity attack.

Weak spot
Level 9: You can spot your opponents weak spots before attacking. Maybe he has a wound on his leg that your can stab? Maybe you can slay his tentacles? You can use your bonus action before an attack to gain advantage on that attack.

Disappear to Dodge
Level 13: You can dodge so quickly it looks as though you disappeared. When you are attacked, you can use your reaction to take half the damage and move up to your speed.

Cunning Twist
Level 17: You can twist your opponent's attacks unexpectedly. When you are attacked by a melee weapon, you can use your reaction to take half the damage and attack the attacker. In addition, you may switch places with your attacker.
 
עריכה אחרונה:
נראה נהדר, כמה הערות לא קריטיות

Ready for Everything - יש קצת בעייה עם לתת למישהו כישרון בתור יכולת, א' כי כשרונות הם הרבה פעמים רשות ולא חובה במשחק (5 הגדירה אותם כחוק חלופי) וב' כי זה בדרך כלל מאוד חזק, כישרון בעצם שווה ערך ל+2/+1 לתכונה (תלוי כישרון) וכישרון alert בעצם שווה ל2+ לתכונה (כי הוא לא נותן תוסף תכונה) ככה שבעצם אתה נותן פה יכולת מאוד חזקה, הייתי מציע לאזן אותה טיפה ולרשום שאתה מקבל תוסף ליוזמה ששווה לתוסף תכונה כלשהו (מרגיש לי שתבונה רלבנטי פה, אבל מניח שגם חוכמה יכול להתאים) וחיסנות למצב מופתע. מצד שני תוסף 5 ליזומה וכל מה ששאר הכישרון נותן הם לא משהו פסיכי מידי, אז אתה גם יכול סתם לרשום במקום את הכישרון שאתה מבקל את התוספים שהכישרון נותן במקום [וככה לטפל בבעיה שהנתיב לא יהיה זמין במשחק בלי כשרונות)

Obvious Trick- היכולת על הנייר מאוד נחמדה, אבל היא מאוד ספצפית ואני לא בטוח שהיא שווה את המחיר שלה, תוואי שטח קשה הוא משהו שמעטים האויבים שילכו לעמוד עליהם מרצון, וזה דורש משחקן אחר לעזור לך להביא את האויב למצב הזה, ואתה מוותר על התגובה שלך בשביל זה, שלנוכלים ברמה גבוה יכולה להיות די חשובה, יש כאן גם קצת בעייתיות אם זה שאין הצלה נגד היכולת, כאילו אני מניח שאם אתה עושה את זה לשודד ברחוב זה עובד יופי, אם אתה עושה את זה לדרקון עתיק זה כנראה יעבוד פחות טוב... אין לי כרגע פתרון מוצלח להגיד, למרות שאולי האפשרות להגיד שאתה יכול כפעולת בונוס לבצע את פעולת הדחיפה (שגם גרומת ליצור ליפול שרוע).

Weak spot- אחלה רעיון, לא בטוח שזה יכולת שלא צריכה להגיע בדרגה קצת יותר נמוכה אפילו.

Disappear to Dodge- אתה חייב לשים על זה הגבלה, בעוד שזו דורש תגובה ויש לך רק אחת בקרב, זה ליטרלי יכולת להתחמק לחלוטין מההתקפה שמישהו עושה עליך (בקפאפ אני מניח) ואז אתה עוד מקבל יתרון להקתפה בסיבוב הבא, זה יכולת ממש חזקה כרגע כי היא פשוט אומרת שאתה מתחמק מכל ההתקפות של האויב כל סיבוב ואז תוקף אותו בחזרה עם יתרון (אגב כדי שתשים הערה שהתנועה הזו לא מעוררת מזדמנת מצד האויב שממנו אתה בורח), הייתי מציע אחת למנוחה קצרה בתור כלל אצבע. אם לא היה את ההתקפת נגד עם יתרון בתור הבא הייתי אומר מתאם זריזות/מנוחה ארוכה.

Cunning Twist - בכללי חמוד, אבל קצת מעפיל על היכולת של דרגה 13, תשים לב שכבר הכנסת גם יכולת בדרגה 3 שדורשת לנצל תגובה בשביל זה ויש לי תחושה שזה יכול לייצר too good to use שבו הנוכל תמיד ישאיר את התגובה שלו לפעם הבאה. בנוסף אני לא בטוח שזה יכולת יותר חזקה מהיכולת של דרגה 13 (פה אתה מקבל חצי נזק ותוקף בחזרה, שם אתה לא מקבל נזק ואז תוקף ביתרון בסיבוב הבא) איו לי פתרון לזה כרגע וברור לי שאם תיתן לזה מחיר יותר נמוך מתגובה זה ידרוש להגביל את מס' השימושים ביכולת הזו באופן דרסטי.


חיצוני להכל, זה נתיב מאוד מבוסס על לחימה, שזה סבבה אבל הרבה נתיבי נוכלים מנסים להציע משהו נוסף למתי שלא נלחמים, בעיקר כי אתה מציג את הפלאפ כערמומי מספיק כדי להיכנס למקומות שהוא רוצה וכו', יכול להיות שלהחליף את אחת היכולת ביכולת שקשורה לשימוש בתרמית/שכנוע או משהו בסגנון יהיה נחמד, אם כי לא חובה.
 
חזרה
Top