מעניין אותי.
לגמרי עניין של שיפוט השה"מ.מעניין אותי.
כן זה נשמע כמו עניין שהשה"מ חושב עליו. סתם עניין אותי לשעת אם יש או אי פעם היה עונש "מוגדר" לכוהנים שממרים את פי האלים שלהם. אני יודע שב3.5 כוהן שהנטייה שלו התרחקה מזו של האל שלו בשני צירים איבד את הכוחות שלו, מעניין אותי אם גם במהדורות אחרות או בlore היה לזה איזשהו הסבר.לגמרי עניין של שיפוט השה"מ.
אתה יכול להסתכל בדיון הזה על דתות ואלים במשחקי תפקידים, נראה לי שזה יעזור לך קצת בנושא.
נגיד אם כוהן של אל מלחמה סטייל דול ארה מאברון, שאמור לדגול בקרב הוגן ובאבירות, מחליט להרוג קבצנים שלא באים לו טוב בעין, האם הוא צריך לקבל סימן שהאל שלו מודאג ממעשיו? ואם כן, איזה סימנים?איך אני הייתי ניגש לזה:
תלי מה חומרת "העבירה" או תדירותה.
זה יכול להגיע כאזהרה בצורת חיזיון למשל ועלול להתדרדר לאיבוד יכולת הטלת הלחשים ו/או יכולות מיוחדות.
אבל בכל מקרה הייתי משתמש בזה רק במקרים מאד קיצוניים, מפני שכהנים הם בסך הכל בני אנוש וגם עושים טעויות ולא הייתי רוצה שיהיה משטר הדוק על הצורה בה שחקן משחק את הדמות שלו.
בהרבה פעמים אפשר להצדיק מעשים בשם הדת (לאו דווקא זה נכון או שאנחנו מסכימים עם זה אבל זה אפשרי) אבל כמובן יש כאמור את המקרים הקיצוניים שיחייבו התערבות.
ניטפיק — אברון זו דוגמה לא טובה, כי באברון אין הוכחה לקיומם של האלים, וכן קיימים "כוהנים מושחתים".נגיד אם כוהן של אל מלחמה סטייל דול ארה מאברון, שאמור לדגול בקרב הוגן ובאבירות, מחליט להרוג קבצנים שלא באים לו טוב בעין, האם הוא צריך לקבל סימן שהאל שלו מודאג ממעשיו? ואם כן, איזה סימנים?
אני מודע, נתתי אותה כדוגמה. פלוס באברון יש כוהנים בלי אלים (אני משחק crusader של הway of light של הkhalastar...ניטפיק — אברון זו דוגמה לא טובה, כי באברון אין הוכחה לקיומם של האלים, וכן קיימים "כוהנים מושחתים".
ד"א דול ארה היא אלה ("הלוחמת שמש").
זה רעיוןכוהנים מקבלים את הקסם שלהם מהאל שלהם, אז אני הייתי נותן להם חיסרון בהתקפות עם לחשים, עד שיטהרו את עצמם כמו שפלדינים מפירי שבועה מטהרים את עצמם.
אם זה נמשך הרבה זמן, אולי הקסם שלהם יעלם לאט לאט.