• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

הנשגבים מה עם הנשגבים

ח.. אני לא יודע כמה פרוטקציות יש לך שם כי לי אין.. שלחתי להם מכתב בדוא"ל כבר לפני חצי שנה ולא ענו לי..
פה לעמות זאת דיברו על PDFים של נישגבים בעיברית.. זה אומר שיש פה אנשים שכן יודעים..
אני עדיין מחכה לתשובה
 
גם אני הבנתי ככה. כרגע יש רק את הספר הלבן (הספר לשחקן) בעברית, ונראה לי שהפסיקו למכור אותו כי הביקוש דעך. גם אם תרגמו חלקית או לא חלקית את הספר למנחה, אם הוא היה משתחרר בצורה זו או אחרת היינו יודעים על כך.
בכל אופן, הפונדק הוצאה לאור מתעסק במו"ד בעיקר. ובנשגבים בכלל לא. אם אתה רוצה לשאול על תרגום של מוצרי נשגבים או כל דבר אחר, רצוי שתעשה את זה בפורום הייעודי לכך - פורום עולם האפלה ונשגבים.
 
עד כמה שאני יודע, המדריך למנחה של הנשגבים מתורגם במלואו, ערוך ומוכן להדפסה. מה שחסר זה רק להדפיס אותו, שאת זה אף אחד לא יעשה כי כ"כ התאכזבו ממכירות ספר הבסיס ולא רוצים להשקיע כסף בהדפסה. הם התכוונו להעלות אותו למכירה כ-PDF, ואני חושב שהם רצו קודם להעלות את ספר הבסיס למכירה כ-PDF כדי לראות עד כמה יהיה קהל. לא ידוע לי על שום התפתחויות בעסק מאז, ואני גם לא לגמרי בטוח אם ספר הבסיס הוצע בסוף למכירה כ-PDF או לא.
 
עכשיו קיבלתי תשובות טובות XD תודה..מקווה שזה יתפתח לדעתי לא חכם להוציא קודם ת'לבן בPDF כי מי שקנה כבר לא יקנה שוב, ומי שלא, רוצה לראות סיפרי הרחבה של הנישגבים ואז יראה שיש חומר מעניין והמכירות יעלו..זאת דעתי בכל אופן.
 
תמצות קצר
בזמנו דובר שבאייקון 2007 יצא בדפוס המדריך למנחה. זה נדחה לתחילת 2008, זה נדחה למועד לא-ידוע.
המדריך למנחה תורגם, נערך ועומד.
בקיץ 2008 הכריזו שהוא לא יוצא לאור.
בתחילת השנה הכריזו שהוא יוצא כ PDF, ביחד עם הספר הלבן - אוטוטו. משום מה זה לא קרה, למרות שמהניסיון של המוצרים שלי, להוציא ב PDF זה עבודה של שבוע...

לצערי, הנשגבים בעברית זה מוצר "מת" מבחינת קו המשחק. אפשר להגיד שכ"כ עשו די הרבה טעויות בדרך מבחינה שיווקית וכנראה שצפי המכירות היה אופטימי מדי / השוק היה לא נחמד.
חבל, אחלה שיטה ותרגום סביר. לפחות יש את הספר הלבן ... וכדאי להתחיל ללמוד אנגלית.
 
ב"ה
אם היה יוצא הספר למנחה מודפס אז בטוח הייתי קונה.
אם היה יוצא PDF אז בטוח שלא הייתי קונה.
חבל שלא יצאה גרסה מודפסת של הספר למנחה, זה היה יכול לעזור מאוד.
בעוד שהספר הראשון שקניתי היה בעברית, קניתי כבר למעלה מעשרה ספרי הרחבה באנגלית.
המכירה של הספרים בעברית בהחלט גרמה למשחק להיות יותר נפוץ בארץ, מה שכנראה גרם ליותר מכירות של הספרים באנגלית.

אם הם כבר טרחו לתרגם את המדריך למנחה, אז למה שהם לא יוציאו לאור?
החלק הקשה כבר מאחוריהם ובטוח שהמכירות יכסו את עלות ההדפסה אם הם יתחילו ממשהו כמו 500 עותקים. אני בהחלט מתכוון לרכוש אחד במידה והספר יצא.
 
ODDin אמר/ה:
ובכן, כנראה שהמכירות הצפויות לא יכסו את עלויות ההדפסה...

תשמע, עלות הדפסה של ספר של 150 עמודים בערך בשחור לבן בכריכה רכה, בהדפסה של 500 עותקים זה איפשהו בין 6000 ל-8000 ש"ח לא כולל מע"מ.
בוא נניח שהמחיר שלו לצרכן היה 130 ש"ח, קרי בממוצע על כל עותק כ"כ היו מקבלים באיזור ה-50 אחוז, אחרי מע"מ. (לפישוט) - 65 ש"ח.
אז בכדי להחזיר את ההשקעה (על ההדפסה בלבד, שאר העלויות הן כבר אבודות) צריך היה למכור משהו כמו 120 עותקים.

בתקופה שבה הנשגבים לא היה מת (בערך עד אמצע 2008, נניח - אם תאריך הפטירה הוא המועד שבו כ"כ הציעו אותו ב-50 ש"ח לעותק) אני משער שנמכרו באזור ה 20 עותקים של הספר הלבן בחודש. הימור, אבל מספר סביר - גרוע מספיק כדי להיות גרוע אבל מתחת לזה כבר לא מאמין.
עכשיו נניח שהספר למנחה היה אסון - קרי, על כל 4 ספרי בסיס היה נמכר 1 ספר למנחה (יחס סביר יותר לספר הרחבה בודד זה 1 ל-3 או אפילו 1 ל-2). בקצרה כדי למכור 120 עותקים, היינו צריכים לחכות שנתיים.
כלומר אם הספר היה יוצא באייקון 2007, היום הוא כבר היה מכסה את הוצאות ההדפסה, גם בתרחיש איום ונורא. נכון שהוא היה מפסיד כסף בסך הכל, אבל את הכסף על התרגום/עריכה/עימוד כ"כ הפסידו בכל מקרה.

אבל אסור לשכוח את המטרה העיקרית של ספרי הרחבה - למכור ספרי בסיס.
אם היה יוצר מדריך למנחה באייקון 2007, הוא היה יוצר עוד באזזז למוצר הראשי, מעודד עוד מנחים להנחות משחקים והחשוב מכל, המשחק לא היה נחשב למת באמצע 2008 (כי יצא מוצר לפני שמונה חודשים) אלא אולי עכשיו.. באמצע 2009.
קרי, סביר להניח שהוצאת ספר ההרחבה הייתה מגדילה את המכירות של ספר הבסיס.. בכמה? סתם כמספר, נניח שב-25%. הרבה אנשים כאן התחילו ונטשו את הנשגבים כי המשחק "מת". אותם אנשים היו ממשיכים לשחק ולשכנע חברים לשחק ולקנות ספר, אם המשחק היה חי.
כלומר, באותה תקופה של שנה וחצי-שנתיים, סביר להניח שהיו נמכרים עוד 50-100 עותקים של ספר הבסיס. שזה אם ניקח שכ"כ מקבלים 50% מעלות הספר - עוד 8000-10000 ש"ח על מכירות הספר הלבן.

לסיכום קטן ולא מדוייק בעליל:
עלות הדפסה בלבד - 6000 עד 8000 ש"ח
מכירות מדריך למנחה בשנתיים - 7000 ש"ח
יצירת מכירות נוספות של הספר הלבן - 9000 ש"ח.

להערכתי היה שווה להסתכן ולהדפיס את המדריך למנחה בזמנו. היום, ככל שמתרחקים זה הרבה יותר קשה לבצע את זה ולהחזיר את ההשקעה.
 
חזרה
Top