• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה חדשה למשחק אהוב, מה אתם עושים?

כמו שכולנו מכירים, כל כמה שנים יוצאת מהדורה חדשה למשחקי התפקידים - בעיקר לפופולאריים, אבל לא רק.
יש כאלו שמפליאים ואף מוציאים מחדש מהדורות קודמות, למשל עולם האפלה החדש שהתפצל גם לעולם אפלה ישן-חדש.

למה אני שואל את השאלה?
כי בדיוק קיבלתי את המהדורה השניה של Traveller בגרסת Mongoose שלה. וממש התלבטתי לרכוש אותו - למרות שעכשיו אחרי רפרוף בספר אני די מרוצה. בהחלט נראה כמו שדרוג משמעותי לספר לעומת הגרסה הראשונה (סקירה שלי כאן: https://www.pundak.co.il/reviews/roleplaying-games/497-traveller-core) בעיקר בקטע החזותי / ארגוני אבל גם נראה שעשו די הרבה תיקוני באגים ו Streamline לשיטה. עכשיו רק צריך למכור את המה' הראשונה :)

מצד שני, הנה יש קיקסטרטר למהדורה השנייה של Eclipse Phase (סקירה כאן: https://www.pundak.co.il/reviews/roleplaying-games/730-eclipse-phase)
https://www.kickstarter.com/projects/507486226/eclipse-phase-second-edition
גם שיטה שאני אוהב, אבל פשוט קשה לי נורא ללחוץ על ההדק - הבעיה שברגע שאני יודע שיש מהדורה חדשה למשחק שאני אוהב, פסיכולוגית אני מרגיש שהמהדורה הישנה פתאום טובה פחות...
אז תעזרו לי להחליט - האם ללכת על המהדורה החדשה, או לחכות עד שיגיעו ביקורות או אחרי שאשכרה אשחק בזה (עדיין לא שיחקתי במהדורה הקיימת של EP...)
מה אתם עשיתם בעבר? רכשתם את המהדורה החדשה?
נשארתם עם הישנה?
רכשתם את החדשה וחזרתם לישנה?
 
יש שיטות שבהן המהדורות לא משנות הרבה במכניקה ופשוט מוסיפות תוכן. למשל כל המהדורות של קריאתו של קת'ולהו די תואמות קדימה ואחורה ואתה יכול להשתמש בספרי הרחבה והרפתקאות של מהדורה כלשהי עם ספר הבסיס של כל מהדורה אחרת.

מו"ד לעומת זאת עובדת באסטרטגיה המכונה "אוקיינוס כחול" - ואחת לכמה זמן פשוט משחררת מכניקה כמעט חדשה לגמרי תחת אותו שם מותג.
 
זה לגמרי תלוי שיטה : קת'ולהו לדוגמא, אני יודעת שהחומר החדש שהם יוציאו יהיה מותאם לאחור, אז אין לי בעיה עם הוצאה של מהדורה חדשה של ספר בסיס.
מו"ד מצד שני, ברור לי שאם אני לא אכיר את החוקים ( לא ברמה של " כמה + אפשר להוסיף לגלגול " אלא ברמה של " שלום שלום"), ברור לי שאני לא אצליח לקרוא שום חומר חדש, אז היכרות בסיסית עם המהדורה החדשה היא הכרחית.
 
חזרה
Top