• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 3/3.5 מאלף נחשים- בניית התקלות

אני שוקל לשים נגד הדמויות שלי מאלף נחשים שחלק מהקטע שלו זה שהוא נושא כדי נחשים עם מרחב מימדי שהנחשים תוקפים דרכם (ולפעמים חצי יוצאים מהם), הוא נושאה את הכדים על גופו, איך זה אמור להשפיע מבחינת משקל ותפוסה במשבצות?
לדעתי לא אמורה להיות השפעת משקל (בגלל שזה מיכל קסום ומרכז הכובד של שלו נמצא בפנים) ומבחינת תפוסה הוא תופס רבע משבצת של המאלף + המשבצות שהוא מוציא את גופו עליהם.
 
התשובה הטובה ביותר
אלישע הדבר הכי טוב שאני יכול לעשות זה להגיד איך אני הייתי עושה את זה.
בכללי הייתי משתמש ברעיון השרשרת דקרים, ונותן לשחקנים אפשרות מגניבה של לנסות לחתוך את הנחשים לפני שהם חוזרים לתיק. משתמש בחוקים של ניפוץ ומתייחס לנחשים בתור נשק ולא בתור יצור חי. ואז כל פעם שנחש מת, הכד שלו לא רלבנטי לסיבוב מלא כי צריך לתת לנחש הבא לצאת/משהו

בסוף הקרב הייתי מתאר איך הקסם/משהו משתבש, ואיך התיק הבין מימדי משתלב עם המימד שלנו, ובום מתפוצץ.
המאלף מת, ומתוך הגופה שלו בוקעים X נחשים/נחש גדול. ממשיכים את הקרב מול הנחשים לבדם, משתמש בנתונים של נחש מהמגד"מ/SRD (היינו הך) ומתאר שבגלל שאין להם מעלף הם פראיים יותר - קרי נותן להם יכולת זעם.

זכור לי איזה יואן-אנטי שנלחם עם נחשים, אבל אני לא מצליח לזכור מאיפה ומאיזה ספר, ואם בכלל מ3.5
השיטה לא בדיוק עובדת טוב עם "חצי משבצת" או משהו. אם אתה מנסה לעשות שהוא תוקף עם נחשים מרחוק סטייל אורצ'ימרו, תתאר את זה איך שבא לך, ומכאנית תדמה את זה כשרשרת דקרים שגורמת גם רעל בנזק שלה.

מבחינת משקל, למי אכפת? איזו השפעה במשחק כבר יש שדורשת ממך לדעת משקל שאתה לא יכול להגיד שאדם עם כמה תיקי נשיאה בין מימדיים לא שוקל כמו אדם רגיל +- כמה ק"ג.
 
אז תעשה נזק של שרשת דקרים גדולה. או... לא יודע. אני ממש לא סגור מה אתה שואל ואם העץ הזה הוא בדיוק המקום לדיון הזה, די בטוח שהמשורר התכוון שהעץ הזה יהיה שו"ת על שאלות מכאנית, ולא על איך משהו אמור לעבוד (בקצרה ממליץ לך לפצל את זה לעץ נפרד)
 
מה זה תבנית פאנטום? יכול להיות שאתה מתכנן לתבנית של רוח רפאים?
liorgonen3
עוד סיבה ששרשרת דקרים לא תעבוד היא שאתה אמור לקבל נסיון גם על הנחשים וגם אם תהרוג את האדון שלהם אתה עדיין תצתרך להרוג אותם או למצוא דרך אחרת להיפטר מהם כמו לנעול את המכסה של הכדים או לזרוק לשם כדור אש.
אם כבר הזכרתי את זה איך בדיוק כדור אש ישפיע על שק נשיאה? נראה לי שזה יהרוס את מה שבפנים אבל לא ישפיע על השק עצמו בגלל שהוא השער לכיס הממדי ולא הדפנות האמיתיות שלו.
 
אז אחרי שהוא מת יהיה phase 2 לקרב שבו נלחמים ב4 נחשים ענקיים או משהו, המטרה שלך זה לפשט את הסיפור, לא שהוא יהיה מסובך יותר. אתה לא צריך לקחת חיבור וחיסור ולהפוך אותו לאלגברה לינארית וגיאומטריה אנליטית בשלושה ממדים, אלא ההפך.

בהקשר של שק נשיאה, מניח שאתה מתכוון למה שקורה עם זרוקים כדור אש לתוך שק נסיעה, ואני מניח שזה משמיד כל ציוד לא קסום שנמצא בפנים. אבל לא אמור להשפיע על השק עצמו. אבל הי. אתה השה"מ אז אתה יכול להחליט מה שאתה רצה. (שזה כנראה גם להתעלם מהחצי השני של ההודעה שלי שביקש שתפתח את הדיון הזה בעץ נפרד.)
 
liorgonen3 אמר/ה:
[post]698057[/post] (שזה כנראה גם להתעלם מהחצי השני של ההודעה שלי שביקש שתפתח את הדיון הזה בעץ נפרד.)
לא שמתי לב להודעה הזו סליחה.
ואני חושב שאם השה"ם מתעצל ולוקח קיצורי דרך זה פוגע בחוויה (להלחם במישהו שיש לו כמה התקפות נוספות של שרשרת דקרים לא משתווה לקרב כנגד מה שאני תיארתי).
 
שוב דיון שלא קשור לעץ, אבל אני לא אומר לך להתעצל, אני אומר לפשט, השחקנים לא צריכים לדעת שאתה משתמש במכאניקה של שרשרת דקרים נגדם, מבחינתם הם נלחמים במישהו שנחשים יוצאים לו מהאצבעות והוא משתמש בהם כדי לתקוף. לאור העובדה שהעץ הזה הוא על מכאניקה, אז הסברתי לך מבחינת מכאניקה מה הכי קרוב (טכנית הכי קרוב זה שוט, אבל זה נשק מזוויע וחלש לעומת שרשרת דקרים אז חבל).

אתה לא יכול מצד אחד לשאול שאלה, ומצד שני להגיד על התשובה לא אם אתה לא מסביר מה הבעיה בתשובה.

רוצה לעשות את מה שאתה מתאר, תגיד לשחקנים שלך ללכת ולחזור עוד שעה, גלגל 158 התקפות של נחשים
(http://www.d20srd.org/srd/monsters/snake.htm) בבקשה גם נתונים של כל הנחשים שמופיעים בSRD. תרשום לעצמך בצד את התוצאות ושהם חוזרים, תבדוק כמה פגעו בהם בערך ותחשב נזק של הכל יחד עם הרעל.
או שתגיד "אוקי נחשים שהוא משתמש בהם תוך כדי קרב... למה זה דומה? איך אפשר לעבוד אם זה?" ואז לא צריך להמציא את הגלגל מחדש.

בקיצור, תן לו יכולת שכל מי שנכנס לטווח האיום שלו לרבות הישג מורחב חוטף התקפה מזדמנת נוספת מאיזה נחש שיוצא החוצה, אמור לתת את אותו אפקט, או ההצעה הראשנה שלי

או שתגיד מה בדיוק אתה מחפש.
 
א.- אני די בטוח שרק נחש אחד יכול לצאת מכל תיק בכל רגע. אז מדובר ב2-3 תיקים/כדים/וואטאבר.
ב.- אני מניח שמדובר על נחש שהוא לא יותר מבינוני, קרי הישג של עד 5פיט. אז זה אומר שהוא חייב להוציא את עצמו לגמרי (כי 5 פיט אומר שאתה יכול לפגוע רק במשבצת סמוכה אליך.) מו"ד 3.5 לא הולכת להתייחס לאורך של נחש ארסי, היא אומרת לך מה הגודל שלו ביחס ליצורים אחרים.
בקיצור- בהנחה וזה יצור עם ריץ' 5 כמו כל יצור שהוא לא גדול או פצפון ומעלה. הייתי אומר שכדי שאלא אם כן מישהו נלחם אם הבחור בהיאבקות, הנחשים צריכים לצאת לגמרי החוצה כדי לתקוף. וההישג שלהם יהיה 5 פיט כמו שיש להם במקור.

ואו איזה קטע, לקחת את היצור הבסיסי ולהתייחס בהיגיון ליכולת שלו נותן לזה עוד פחות טווח מהקומבינה שהצעתי קודם, צודק זה הרבה יותר מעניין בדרך ה"מסובכת". (נאמר בסרקזם כדי להעביר את הנקודה שלא תמיד פיזיקה כדי להסביר למה 2+2 שווה ל4.)
 
אפשר לקחת את זה לכיוון מגניב ומהנה הרבה יותר אם קצת יצירתיות.
נגיד:
בוא נתפרע רגע, ונגיד שהכדים הם חפצים קסומים שמכילים בתוכם כמות בלתי מוגבלת של נחשים, ועכשיו, נגיד, שרק מי שביצע טקס אסור יכול לשלוט בנחשים שבכדים.
ואולי הבוס הזה הצליח לבצע את הטקס (יכולה להיות סביב זה הרפתקה, בה השחקנים מנסים לעצור את הטקס).
אז עכשיו יש לנו איש חזק אם כמות בלתי מוגבלת של נחשים, שנמצאים בתוך הכדים המימדיים האלו.
ובכדי להילחם בשחקנים היקרים שלנו, הוא זורק אליהם כמויות של נחשים קסומים חזקים וגדולים.
אז איך עושים את זה מכאנית?
כפעולה, יכול הבוס לשלוף נחש מאחד הכדים שלו, ולהשליך אותו למשבצת בטווח.
הנחש הוא כנראה נחש רגיל אם כמה תבניות גדול.
אבל אפשר לקח את זה לכיוון יותר מופרע.
מה אם, בגלל שהנחשים קסומים אז אי אפשר להרוג אותם? והדרך היחידה להביס אותם היא להכניס אותם לתוך הכד.
ואז, בכל פעם שהנחש סופג כמות של נזק בהתאם לדרגת השחקנים, הוא המום לסיבוב\2\1ק4.
ובכדי להביס אותו, יש לגעת בו אם חלקו העליון של הכד בהתקפת מגע שמעוררת התקפה מזדנת.
אבל זה יותר מסובך, כי הכד נמצא אצל הבוס.
אז צריך להכניע את הנחשים, לעבור לבוס, לגרום לו נזק, להכניע את הנחשים לגרום לבוס נזק..
עד שמצליחים לנצח את הבוס, לוקחים את הכד וכולאים בתוכו את הנחשים לנצח!
או שלא... :twisted:
 
או לחילופין לפי ההגיון שלך אפשר להגיד שהטווח שלו נשאר זהה (אין הרבה הבדל בין החלק התחתון של הנחש שתקוע בשק לבין החלק התחתון שלו כשהוא בחוץ ותוקף רק עם החלק העליון בשביל לנשוך) וכשאני חושב על זה ומריץ חישוב זריז של כמה נחשים בגודל גדול יותר יכולים להוציא את עצמם מהשק ועדיין לשמור על שיווי משקל אני מניח שההישג שלהם והתפוסה שלהם ירדו בחצי. ואני מניח שהם מקבלים חצי מחסה בגלל השק להתקפות תגובה (בגלל שיש להם מקום לברוח עליו)
 
אלישע הדבר הכי טוב שאני יכול לעשות זה להגיד איך אני הייתי עושה את זה.
בכללי הייתי משתמש ברעיון השרשרת דקרים, ונותן לשחקנים אפשרות מגניבה של לנסות לחתוך את הנחשים לפני שהם חוזרים לתיק. משתמש בחוקים של ניפוץ ומתייחס לנחשים בתור נשק ולא בתור יצור חי. ואז כל פעם שנחש מת, הכד שלו לא רלבנטי לסיבוב מלא כי צריך לתת לנחש הבא לצאת/משהו

בסוף הקרב הייתי מתאר איך הקסם/משהו משתבש, ואיך התיק הבין מימדי משתלב עם המימד שלנו, ובום מתפוצץ.
המאלף מת, ומתוך הגופה שלו בוקעים X נחשים/נחש גדול. ממשיכים את הקרב מול הנחשים לבדם, משתמש בנתונים של נחש מהמגד"מ/SRD (היינו הך) ומתאר שבגלל שאין להם מעלף הם פראיים יותר - קרי נותן להם יכולת זעם.

זכור לי איזה יואן-אנטי שנלחם עם נחשים, אבל אני לא מצליח לזכור מאיפה ומאיזה ספר, ואם בכלל מ3.5
 
התשובה הטובה ביותר
חזרה
Top