במרבית המשחקים יש מכניקות ספציפיות שיכולות לעזור:
1- התקלויות אקראיות (שאתה יכול להתאים כך שיכללו את הקנוקנות)
2- התקפות תפיסה, לפיתה והשתחררות. (אתה יכול להתאים גם לחניקה במידה וצריך, בתלוי בשיטה).
3- סכנות "טבעיות/ אזוריות" (במידה ותעדיף להדגים זאת כך, ולא כיצור.
אני ממליץ שתכין התקלות אחת ספציפית להתמודדות עם הקנוקנות בלבד. זאת לשם היכרות. בפעם זו אני ממליץ על מחסר להבחנה, אלא אם לדמויות יש מידע מקדים על הקנוקנות.
לאחר מכן אני ממליץ לשלבן באחת מ 3 דרכים:
# התקלויות אקראיות, או סיבוך של אי הצלחה (לדוגמא אם ניווט למטרה לוקח זמן, אז יש עוד מפגש עימן).
# שילוב שלהן כגורם מסבך/ שניתן להשתמש בו בהתקלויות אחרות (בקרב הן תוקפות דמויות אחוריות יותר פגיעות, במעבר בגשר צר מעל נהר, ועוד).
# אופציונלית: אותם קנוקנות אך יותר מסוכנות בהתקלות שיא כלשהיא ייתכן עם אחד הגורמים המרכזיים הנוספים בהרפתקאה (פיה או מכשפה שיכולה לפקוד על הקנוקנות, או לכשף אותן ליצור מעין גולם קנוקנות, או עץ עתיק ממנו נובעות "קנוקנות על" תבוניות עם יכולות מיוחדות).
מעבר לכך, אכן תלוי שיטה.
האם תוכל למקד יותר את השאלה?