• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

לקראת הרפתקת כנס - איך מגלגלים גפנים חונקות?

היי, בהרפתקת הכנס הקרובה ההרפתקנים ישוטטו באזור נרחב, ויש סיכוי שביער ייכנסו לחורשה בה גפנים מתעוררות לחיים ומנסות לחנוק אותם. איך לדעתכם יכולה לעבוד המכניקה של הגפנים? אני רוצה שהם מדי פעם באקראיות יחליטו לתקוף שחקן כלשהו, ולגרום לו נזק בצורה כלשהי: חניקה, גרירה, השלכה באוויר...
 
מבלי לדעת באיזו שיטה מדובר, על פי ניסיוני כדאי שבשלב/איזור מסויים תתאר את הגפנים מזדחלות באיטיות אל החבורה (כמה גפנים מ1-2 כיוונים נניח) ושים בצד כרגע את המכניקה.
מה זה יתן?
1. יכניס קצת לחץ למשחק.
2. ידחוף קדימה את הדמויות.
3. יעזור לך לעמוד במסגרת הזמן ל משחק כנס :)

אם ההרפתקנים יתעקשו להשאר באיזור, ובכן, כאן כבר תכניס את המכניקה של הקרב ושיהיה בהצלחה לכל הצדדים :)

*דיסקליימר: כמובן שזה תלוי בהרפתקה ובעוד פרמטרים שבטח קיימים בהרפתקה שלך.
 
אני רוצה שהם מדי פעם באקראיות יחליטו לתקוף שחקן כלשהו, ולגרום לו נזק בצורה כלשהי:
תבחר שחקן שבא לך שיתקף, תגלגל קוביה כדי שזה יראה שזה נבחר באופן אקראי ותטפל בהתקפה או בכללי קרב רגילים של לפיתה ותפיסה אחרי גלגול פגיעה, או דרך שימוש בגלגול הצלה.
 
במרבית המשחקים יש מכניקות ספציפיות שיכולות לעזור:
1- התקלויות אקראיות (שאתה יכול להתאים כך שיכללו את הקנוקנות)
2- התקפות תפיסה, לפיתה והשתחררות. (אתה יכול להתאים גם לחניקה במידה וצריך, בתלוי בשיטה).
3- סכנות "טבעיות/ אזוריות" (במידה ותעדיף להדגים זאת כך, ולא כיצור.

אני ממליץ שתכין התקלות אחת ספציפית להתמודדות עם הקנוקנות בלבד. זאת לשם היכרות. בפעם זו אני ממליץ על מחסר להבחנה, אלא אם לדמויות יש מידע מקדים על הקנוקנות.

לאחר מכן אני ממליץ לשלבן באחת מ 3 דרכים:
# התקלויות אקראיות, או סיבוך של אי הצלחה (לדוגמא אם ניווט למטרה לוקח זמן, אז יש עוד מפגש עימן).
# שילוב שלהן כגורם מסבך/ שניתן להשתמש בו בהתקלויות אחרות (בקרב הן תוקפות דמויות אחוריות יותר פגיעות, במעבר בגשר צר מעל נהר, ועוד).
# אופציונלית: אותם קנוקנות אך יותר מסוכנות בהתקלות שיא כלשהיא ייתכן עם אחד הגורמים המרכזיים הנוספים בהרפתקאה (פיה או מכשפה שיכולה לפקוד על הקנוקנות, או לכשף אותן ליצור מעין גולם קנוקנות, או עץ עתיק ממנו נובעות "קנוקנות על" תבוניות עם יכולות מיוחדות).

מעבר לכך, אכן תלוי שיטה.

האם תוכל למקד יותר את השאלה?
 
הדרך הפשוטה ביותר לטעמי היא לדרוש מהשחקנים לגלגל. הגפנים מנסות להמעיד או לתפוס אותם, ככה שהם יצטרכו לגלגל הצלות זריזות או אקרובטיקה.
אולי הגפנים מנסות לפרוק אותם מהנשק שלהם, ואולי להשתמש בנשק שלהם נגדם! במקרה הראשון זה גם גלגול זריזות אני מניח, או אולי כוח. במקרה השני זה כבר יותר שהגפנים תוקפות.

דיברת על חנק וגרירה ותפיסה. אתה יכול להגיד שהדמויות נתפסות וצריכות לגלגל הצלה כדי לפעול כרגיל (קצת בדומה להלם בעולמות פראיים), ורק אז הן יכולות להשתחרר.
גרירה וזריקה באוויר כנראה ירחיקו את הדמויות זו מזו, או מהיעד שלהן. יש לי הרפתקה שבה אחד הקרבות כולל רוחות שמושכות את הדמויות אחורה כשהן מנסות להתקדם, אתה יכול להציב את הגפנים במקום מסוים ככה שהן יותר מכשול מאשר ההתקלות עצמה.
 
כמו שרועים חתולים - מנופפים להם משהו שהן רוצות והן מתלפפות סביבו לבד.

אה, רגע, השאלה היא איך מייצגים אותם מבחינה מכנית? זה תלוי בשני דברים :
1. באיזו שיטה?
2. האם אתה מתייחס אליהן כאל מפלצת ( ואז יש תבונה מאחורי הפעולות שלהן, משהו בסגנון של פלצורן), או כאל מלכודת ( ואז אין בינה והדמויות יכולות להתחק מהן, כמו ממלכודת).
 
חזרה
Top