• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

למוטט טירה אל תוך בור עצום, להפוך יריבים לעפר מהביל - קסמי עוצמה 4 ו-5 באסכולת 'המפל'

למוטט טירה אל תוך בור עצום, להפוך יריבים לעפר מהביל, להתמיר אבני חן לסוגים היקרים והנדירים ביותר, לתעתע בזמן – ואולי אפילו לגנוב קמצוץ של כוח אלוהי, ולהפוך רסיסים נוצצים לדבר היקר והחזק ביותר: כוח חיים טהור.

העדכון החדש בספר השחקן של מלסטרה מביא לכם קסמים משתי העוצמות העליונות (4 ו-5) של אסכולת המפל, ששולטת בהתמרת חומרים וחפצים.

התמונה יוצרה על-ידי בתוכנת מידג'רני.

* * *

לינק ישיר ללחשי העוצמה הרביעית של אסכולת המפל

לינק ישיר ללחשי העוצמה החמישית של אסכולת המפל

עולם המערכה מלסטרה
 

קבצים מצורפים

  • wizard and a pool of fire.png
    wizard and a pool of fire.png
    465.1 KB · צפיות: 7
עדכון מעניין וחשוב.
'טבעת החורבן' נשמע כמו לחש שבהחלט מעלה את העוצמה של קוסמים. אני תוהה איך החומות של העוגים, שימיהן כימי העולם עצמו, לא נפלו מהלחש הזה במהלך אחד מהמאבקים הפנימיים שלהם.
בלחש 'דיסינטרגציה' השורה 'הצלחה ב3ק12' מופיעה פעמיים (בגלגול המורכב של דרגות 9-11). לחש מפחיד בהחלט. יצור בדרגה 12-13 שהצליח בגלגול כוח רצון לא מושפע בכלל מהלחש? זה די מפתיע, במיוחד בהתחשב בכך שבדרגות הגבוהות יותר כן יש חצי נזק בהצלחה.
כדור המשחק הגדול כו' - גם כאן, לא ברור האם יש חצי נזק בהצלחה בהצלה. בכל אופן, לחש מעניין. אהבתי את ההצגה המצחיקה.
חומת אש: בעוצמה החזקה, יצור שנכשל נהדף לאחור באורח שהוא מצליח לעבור את החומה? זה נשמע די מוזר. אני מניח שחסרה כאן מילה - כנראה 'אינו'. בלי קשר, לחש מגניב מאוד, אם כי לא הבנתי למה ההגבלה על החומרים שאותם מתמירים לאש. אבן אי אפשר להתמיר לאש?
ליבם הנוצץ של האנ'מיירי: האם הגלגול המורכב של הק12 לא ממשיך מעבר ל3ק12? מה קורה אם הקוסם מצליח ב4ק12 (או אפילו ב5ק12)?
לחש מגניב ביותר. אני תוהה האם במקדשים אנ'מיירים ספציפיים (אולי באזור סלנטיר?) היה מסלול לקוסמי אסכולת המפל שכל מטרתו להגיע בסופו של דבר ללחש הזה, ובדרך אליו לימדו את לחשי הבסיס שלו ולחשים דומים.
נשמתו של החורף הארוך: מגניב, אבל הייתי חושב שיהיה לזה שימוש גם כשילוח של נשמת החורף (לדוגמה- גורם לחורף להגיע מייד ברדיוס מסויים. יש לי תיאוריה שמשהו דומה אבל בעל השפעה תמידית קרה במלחמה בין ההלכים הלבנים וילדי היער מצפון לחומה בשיר של אש ושיר של קרח). בנוסף - כתוב 'לחש התמרה מעוצמה 3' ואחר כך מופיע הלחש ליבם הנוצץ של האנ'מיירי, שהוא מעוצמה 4. הא?
אהבתי את לחש קריעת ים סוף. אגב, כתבת 'כאשר הקוסם מגיע לדרגה 20% המימדים המקסימליים...'. אני מניח שה-% היה שגיאת הקלדה.
מלכודת עצירת הזמן היא מגניבה ביותר. מעניין יהיה לראות גרסת ריטואל שמאפשרת לקוסם (או כוהנ/ת?) לכלוא יצור אחד בלולאת זמן נצחית (מה שמעלה את השאלה - מה באמת קרה שם בקרב בין ההשתקפויות של כל (ולא רק 4) ההשתקפויות של האנ'מיירי?).
האם ללחש מלכודת עצירת הזמן אין השפעה בהצלחה בהצלה? אולי אובדן סיבוב או משהו דומה?
תגובה על העוצמה החמישית - כנראה במוצאי שבת, מכיוון שנגמר לי הזמן כרגע...
 
תודה על התגובה :)

החומות של העוגים, או לפחות כמה מהן, נפלו ונבנו מחדש הרבה מאד פעמים, למרות ההתרברבות שימיהן כימי העולם העצמו. אלו שלא, היו כנראה מחומרים חזקים מספיק כדי לעמוד בלחשים מהסוג הזה, או שכושפו לתוכם קסמי מגן.

תיקנתי את מה שכתוב לגבי יצור בדרגה 12-13, כך שיצור שהצליח יספוג חצי הנזק.

לגבי הכדור של טובאאמה ג'ו, מי שמצליח חומק מהסלע ולא סופג נזק בכלל. לכן כתבתי שכל מטרה יכולה לגלגל הצלה נגד זריזות כדי להתחמק מהסלע.

טבעת אש - צדקת, יש כאן אכן מילת "אינו" חסרה. תיקנתי.

לגבי ליבם הנוצץ של האנ'מיירי - אין צורך לגלגל מעל 3ק12, אלא אם כן הקוסם ברמה 20 ואז הוא יכול לגלגל קוביה רביעית, לכן ל"הצלחה" כזו אין משמעות, ולמעשה בכלל לא צריך לגלגל קוביות נוספות.

נשמת החורף הארוך - למרות השם, זה לא לחש שליטה במזג האוויר. לחשים שמזמנים חורף ומשחקים עם גלגל העונות אולי יופיעו אצל זאגליט או מקצועות דומים עם קסמי טבע.

גם אני חשבתי בין היתר על ים סוף כאשר כתבתי את הלחש :)
הורדתי את סימן ה-% המיותר.

שאלה יפה לגבי לולאת זמן נצחית והקרב בין ההשתקפויות, למרות שכמעט כולם סבורים שההשתקפות הצהובה וורד אפור שתיהן נהרגו באורח סופי.
אם כבר לולאה או תרגיל אחר לשמר כוח כשהוא מוגן מחלוף הזמן ואיתני הטבע - אז הלחש שהוטל על הספינה של העוצרת והבן של ורד אפור, שאכן הקפיא את אנשיה למשך שנות דור, והגן עליהם מההתנפצות הגדולה אגב כך.

למלכודת עצירת הזמן אין כרגע השפעה על יריב שהצליח. אולי אחשוב על זה שוב בהמשך.
 
שאלה יפה לגבי לולאת זמן נצחית והקרב בין ההשתקפויות, למרות שכמעט כולם סבורים שההשתקפות הצהובה וורד אפור שתיהן נהרגו באורח סופי.
האמת שהתכוונתי דווקא לקרב שפתח את האימפרייה ולא לזה שסיים אותה, אבל השאלה תקפה גם שם :)
 
עדכון מעניין. המון קסמי מעיכה וריסוק כפי שניתן לצפות מקוסמים עוגים.

אהבתי את הדרקון בעל שלוש הראשים.

לבם של האנ'מיירי נשמע לי באמת הכי קרוב לאבן החכמים במובן של המרת חומר פחות לחומר נעלה יותר.

וכמובן, יש לי פינה בלב לקסמי זמן. אני מניח שיש מגבלה לכמה רב מג עוג יכול למתוח מעגל זמן או שתקבל את הגרסה של מלסטרה ל-"כלזמן" (שהוא, למעשה, מעגל זמן גדול מאד.)
 
עריכה אחרונה:
תודה רבה על התגובה.
נראה לי שהמגבלות של רב-מג עוג לגבי התמרה של הזמן זהות לאלו של רב-מג אחר, העוגים היו פשוט הראשונים שפיתחו את הקסם ההרמטי, ויש להם נטיה חזקה יחסית אליו (קרי, הסיכוי שעוג צעיר יתגלה כבעל פוטנציאל לקסם כזה גבוה יותר מזה של אדם, מה גם שלעוגים אין כוהנים).
 

השתמשתי בהתחלה בפרומפט הזה כדי ליצור את הקוסמת ומה שמסביבה:
a female wizard levitating above a huge pool of fire. the wizard has pale skin, dark hair and grey eues. medieval battle background. torches and smoke lighting. hyper realistic and highly detailed style. --ar 3:2 -

בחרתי את הואריאציה שאהבתי מתוך מה שהוא נתן לי אחרי בערך שני נסיונות,
ואז עשיתי panning down (החץ הכחול שמצביע למטה ומורה למידג' להוסיף עוד חלק מתחת לתמונה) ושם כתבתי:

huge, bubbling pool of liquid fire, with burning mud patches around it. torches and smoke lighting. hyper realistic and highly detailed style.
 
נראה לי שהמגבלות של רב-מג עוג לגבי התמרה של הזמן זהות לאלו של רב-מג אחר, העוגים היו פשוט הראשונים שפיתחו את הקסם ההרמטי, ויש להם נטיה חזקה יחסית אליו (קרי, הסיכוי שעוג צעיר יתגלה כבעל פוטנציאל לקסם כזה גבוה יותר מזה של אדם, מה גם שלעוגים אין כוהנים).
הכוונה הייתה שאין אפשרות שהעוגים פשוט יוצרים להם באמצעות הלחש דרך בין התקופות השונות של מלסטרה משום שזה דורש יותר מדי עוצמה אפילו לרב מאג מקרבם. זה גם מסוג הדברים שישנה את כל שיווי המשקל של מלסטרה אם זה אפשרי למרות שזה יכול להסביר את קיומם של רבי מאגים שמפגינים ידע לא סביר בלחשים לתקופה זו אשר מנצלים את הריק שהותיר היעדרותם של רבי מאגים יריבים.
 
חזרה
Top