• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 למה יש טלסקופ ענק בחדרו של הליץ'?

למה יש טלסקופ ענק בחדרו של הליץ'?
עדיין לא מצאתי תשובה לשאלה הזו, אשמח לרעיונות.

בקומה הגבוהה ביותר של מגדל המכשפים הנטוש, מתגורר הליץ' ובין מחקרים אפלים של לחשים חדשים וניסויים מזעזעים, הוא משתמש בטלסקופ ענק שפונה לשמיים (התקרה אטומה, אך שקופה באורח קסם).
אז למה לעזאזל הוא משתמש בטלסקופ?
 
בקומה הגבוהה ביותר של מגדל המכשפים הנטוש, מתגורר הליץ' ובין מחקרים אפלים של לחשים חדשים וניסויים מזעזעים, הוא משתמש בטלסקופ ענק שפונה לשמיים (התקרה אטומה, אך שקופה באורח קסם).
אז למה לעזאזל הוא משתמש בטלסקופ?
מסיבה פשוטה: הליץ' המציא לחש מיוחד, מדרג 9, שאפשר להפעיל רק בדיוק במולד הירח! לכן הוא כל הזמן צופה בשמים כדי לבדוק מתי הוא כבר יכול לעשות עוד ניסיון של הלחש שלו!
 
1. הוא חוקר קבוצות כוכבים, הרי זה ידוע שלגופים שמימיים יש השפעה על קסם מאגי, לחשים מסויימים יעבדו הרבה יותר טוב עם כוכבי הלכת מסתדרים בשורה, ויש לחשים שבכלל לא יפעלו עם הכוכב האדום לא יקבל את קרני השמש המלאות. שלא לדבר על לחש הזימון שאפשרי רק כשכוכב השביט השחור מופיע בשמי הלילה.

2. זוועת שהעולם הזה מסרב להכיר מסתתרות בחשיכת החלל, הליץ' כבר לא מפחד מבני התמותה, אותם הוא כבר למד ומכיר, אבל האימה שמסתתרת בכוכבים? איש לא יודע בדיוק מה הכוח שלה, והנציגים הבודדים שהגיעו לעולם הזה מעבר לכוכבים תמיד היו זורעים הרס וחורבן.
 
כמה רעיונות מוזרים יותר:

- הטלסקופ מכוון על נקודה אחת ספציפית בכוכבים, הכוכב כוכב שבור והרוס, שלפני שנים ארוכות היה מלא בחיים. במלחמות האלים, הוא נפגע בהתנגשות של הכוחות האדירים, וכול אלו שחיו בו נכחדו. הליץ' צופה בכוכב כדי לזכור זאת, את האויבים האמיתיים שלו בעולם הזה, וגם אם הוא עוד רחוק מהמטרה שלו הוא עוד יפיל אותם ממושבם. ייתכן שהוא אף רוצה נקמה, אולי הוא האחרון ששרד מהכוכב העתיק...

- הטלסקופ הוא הטעיה! הליץ' ידע כי הוא הולך להיצפות בידי קסמי חיזוי של אויביו, ורצה להטעות את המידע שהם מקבלים בנוגע אליו. בעוד שנראה שהליץ' עורך מחקר על כוכבים וקסם, אם תניח את הטלסקופ בזווית מסוימת, החדר הסודי בו הליץ' עובד על הפרויקט האמיתי שלו ייפתח. ייתכן אפילו שהוא שומר את המפתח עצמו לחדר בתוך הטלסקופ, כאשר מי שינסה לצפות דרך הטלסקופ פשוט ייראה חשכה.

- או שכמובן, הליץ' לא רק חוקר את הכוכבים של העולם הזה. רונות מוזרות ברחבי החדר מצוירות, ואלו שישתמשו בהם יכולים להחליף את השמיים שנראים מתקרת החדר לשמיים של הגיהינום, השאול או גן עדן עצמו- מקומות שעשויים להיות מעורבים במזימות העתידיות שתיכנן הליץ'.
 
הטלסקופים הראשונים בכלל שימשו, אאז"נ, כדרך להגדיל את טווח התצפית של השומרים אבל זו האפשרות הכי משעממת מבין כל האפשרויות. אפשרות אחרת היא שמדובר בטלסקופ לאלמתים שמאפשר לו לצפות באנרגיות השליליות של סביבתו ולדעת איפה יהיה נקודת ההתנגדות החלשה ביותר לכשפיו.
 
רעיון אחד יחסית פשוט:
הליץ' הוא לא רק נבל על, שרוצה לכבוש את העולם ומבלה את ימיו בראש המגדל במטרה אך ורק לזרוע הרס ומוות.
הוא דמות, הוא אנושי, ויש לו תחביבים.

הליץ' הזה לא מחזיק בטלסקופ בשביל לצפות באימה מרושעת מהכוכבים או בשביל קסם אפל עתיק יומין... אלא בגלל שזה תחביב קטן שלו, ללמוד על עולמות אחרים, לחקור את נפלאות השמיים. זכר מהתקופה שבה הוא היה עדיין בן אדם.
 
זה בהחלט טלסקופ. אבל הוא לא רק מראה את השמים. הוא מראה גם את החדר.
הטלסקופ מכושף כך שאפשר לראות את החדר ממנו יוצא הטלסקופ מהחלק שממנו אמורים להיסתכל.
האם זה מתנה של חבר קרוב שרצה לשמור על הליץ? אמצעי ריגול של יריב? או מתנה אפלה מזוועות השמים שנתנו לו את הכוח לחקור אותם בתמורה לכך שהם יחקרו אותו?
האפשריות רבות. אך משהו אחר ברור. מישהו מסתכל על הליץ', והוא עשוי לא להיות שמח עם הדמיות ישמידו אותו...
 
וואו, אתם טובים! עכשיו יש לי יותר מדי רעיונות לבחור מהם :D

אני טיפה נוטה יותר לקשר את ההתבוננות בגרמי השמיים ללחש מעוצמה אפית (10, כן כן שמעתם נכון, פעם היו כאלו וחזקים יותר למי שמכיר את הלור של הממלכות הנשכחות).
בנוסף, (מקווה שאין פה שחקנים שלי מהקמפיין הוותיק יותר) אני הולך להסתיר בתוך הטלסקופ את הטוטפת של הליץ' שהיא בעצם העדשה הראשית שלו!
 
אוי, עצם הרעיון ממש מגניב, לא משנה כבר באיזו אפשרות תבחר.

רעיונות מהשרוול ממש בזה הרגע:

1) הטלסקופ מכושף ולמעשה ״רואה״ הרחק מעבר לחלל, אל מישורים אחרים (או מימדים אחרים, מה שתרצה).

2) אני אלך עם הרעיון של האיש הצעיר הלאה - הטלסקופ מאפשר לקרוא בכוכבים ובכך לדעת את העתיד, אבל הטלסקופ הזה, בשילוב עם קסם רב עוצמה, מאפשר פשוט לראות את הנולד, הרבה הרבה לפני שהכוכבים מסתדרים להם בסדר המתאים.. אולי מבט דרכו יגלה לליץ׳ שאיום מתקרב ובא? ואולי האיום הוא החבורה... וכך הדמויות יצטרכו לחבל בו (או לקלל אותו..) כדי שהליץ׳ לא ידע על בואם המתקרב.
 
הליץ' הזה לא מחזיק בטלסקופ בשביל לצפות באימה מרושעת מהכוכבים או בשביל קסם אפל עתיק יומין... אלא בגלל שזה תחביב קטן שלו, ללמוד על עולמות אחרים, לחקור את נפלאות השמיים. זכר מהתקופה שבה הוא היה עדיין בן אדם.
אני בעד
 
לחש מעוצמה אפית (10, כן כן שמעתם נכון, פעם היו כאלו וחזקים יותר למי שמכיר את הלור של הממלכות הנשכחות).
החזירו אותם, ועכשיו יש כאלה בפאתפיינדר 2.
 
המממממ... מספר רעיונות:
הטלסקופ לא משמש באמת לצפייה בחלל, או בכוכבים. אך הוא כן משמש לצפייה... אך דרך עיניהן של ישויות ודמויות שונות במרחבי העולם, במרחבי הזמן...

שילוב של אסטרולוגיה וקסם! במידה והליץ' יודע את תאריך הלידה והזמן המדוייק שמישהוא נולד בו (ואולי פרטים מיוחדים נוספים?) הוא יכול לכוון את הטלסקופ לנקודה מתאימה בשמיים, ואת העדשות לכיוון מסויים במרחבי המישורים, הזמן והמרחב, ואז... אם תסתכל בטלסקופ, תראה דרך עיניה של הדמות שנולדה באותו זמן. מספר מכוונים נוספים בטלסקופ מאפשרים לנוע במהלך החיים של אותו יצור, מהלידה עד למוות.
וכל זאת ללא ידיעתה של הדמות/ ישות.

הליץ' הוא בן אלמוות, ויכל בצורה זו לחקור את חייהם של מכשפים אדירים, דרקונים, גיבורים ונבלים, מלכים ושאר משני עולם והסטורייה. כל פרוייקט כזה לוקח זמן רב והשקעה רבה, אך למכשף בן אלמוות יש מספיק משניהם...

אילו סודות הוא גילה? אולי תגליות מרעישות על אירועי הסטורייה עלומים? אולי סודות כמוסים של בני מלוכה, אלים, אימפריות אבודות? אולי קסמים, זוועות, בגידות ועוד? אולי סודות משחר היקום עצמו?

האם הוא רשם זאת? אולי רק בקצרה, או בכתב סתרים... והאם רשם את ה"קואורדינטות" של הכוכבים, זמן, מרחב ועוד? אולי של אירועים ספציפיים?

ככל הנראה יהיה מאוד קשה לשחזר וללמוד כיצד להפעיל את הטלסקופ באופן מדוייק במהלך המערכה, זה אחרי הכל- דורש זמן והשקעה של אלמוות, אך אולי הדמויות יוכלו להשתמש ברישומח הליץ' (או רמזים אחרים), כדי להציץ דרך הטלסקופ, לאירועים מדהימים שבני תמותה עוד לא זכו לראות!

אני מדמיין ספר/ ספרים עם רישומים חלקיים, או כתב סתרים, או עם משמעות המובנת רק לליץ' עצמוס והדמויות מנסות להתאים, ואז להסתכל...

"השני לבית הבוגד. התחלת הסוף. קואורדניטות.X, Y,Z,M,N"
"ידעתי שזו הייתה טעות! מדהים! קואורדינטות.... "
"המקור לשתיקת 2000 השנים... קואורדניטות..."
"הסוף של הכל... קואורדינטות..."
"(שם של NPC מרכזי ואירוע מרכזי, בעבר או... בעתיד?) קואורדינטות
"(שם של PC, ואירוע סודי בעבר, או... אירוע עתידי ונוראיי? עם שרבוט קצר כגון "כמעט וודאי, סיכוי קטן ביותר למניעה" קואורדינטות..."
"(שם של מישהוא מרכזי מהנבלים/ אנטגוניסטים לחבורה, עם אירוע מכונן בעבר, או בעתיד?) קואורדניטות..."
"שם של שחקן בליגת על במשחק מסויים, ושרבוט "לא לשכוח להמר"
וכו'
 
עריכה אחרונה:
(שם של NPC מרכזי ואירוע מרכזי, בעבר או... בעתיד?) קואורדינטות
"(שם של PC, ואירוע סודי בעבר, או... אירוע עתידי ונוראיי? עם שרבוט קצר כגון "כמעט וודאי, סיכוי קטן ביותר למניעה" קואורדינטות..."
"(שם של מישהוא מרכזי מהנבלים/ אנטגוניסטים לחבורה, עם אירוע מכונן בעבר, או בעתיד?) קואורדניטות..."
שלושתם ממש מגניבים בעיקר זה האמצעי
 
אני הייתי מתייחס לטלסקוף כמו אל הטבעת בהוביט. משהו מעניין אבל שולי במבט ראשון. אחרי שההרפתקה עם הליץ' תיגמר - יהיה אפשר להפוך את הטלסקוף לעתק רב חשיבות ולהבין מה בעצם תפקידו בעולם.
נראה לי שבתור התחלה להסתיר את הטוטפת של הליץ' בתור חלק מהטלסקוף זה רעיון טוב (לא הייתי מסתיר בתור העדשה הראשית דווקא, אתה רוצה שיותר מאוחר יתגלה שלעדשה הראשית יש תפקיד מורכב יותר).

* אתה כמובן תמיד יכול להחליט שלעדשה הראשית יש כוחות דומים לעדשה השחורה (או אולי שהיא בעצמה העדשה השחורה ולעשות קרוס-אובר).
 
חזרה
Top