• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

ליבשת המלאה בדם [חופשיטה, עולם פתוח, עולם חדש 0/5]

ואגב, שאלה: מה תהיה רמת הסכנה/ריאליזם במשחק? במילים אחרות, מה הסיכוי שנמות מחץ של גובלין סוג ג׳, נחש, התקף לב, טביעה או יותר מדי בירה?
 
ומה תהיה רמת האלימות ושאר הדברים שלא לגיל הרך?
"גיבורים נוצצים" (10-), "בואו נפרק את הדרקון" (10-14), "חרבות מדממות" (14-18), "לחישות הסוקובוס" (18+)

thewolf
נראה לי שראיתי את ההבדל אבל אני לא בטוח... איזה רונות שינית?
 
בקשה לרונות
(לא להסתכל, בכלל, גם בהתכתבויות הקודמות והבאות עדיף שלא)
רונות
נצח – לא מוחשי (כדי להתגבר על מגבלת הזמן הדרקונית ללחשים. לחשי אוב אמורים לשרוד זמן רב. כמובן, אין זה אומר שהלחש ישרוד לנצח. לחש כזה לדעתי אמור להרוג אותו, ואני מתכנן להשתמש בזה בשלב עתידי, אם הוא לא יצליח למצוא מרפא למחלה שלו, כדי להפוך לאל מת.)
חיים. – בסיס (כדי להחיות מתים)
מוות – בסיס (כדי להמית חיים)
רמשים – חי (כי תולעים אוכלות אותו)
מחלה – יסוד (לחשי אוב)
שליטה – לא מוחשי (כדי לכבול אל מתים לשירותו, אין הכוונה לשליטה מוחלטת אך ניתן להשפיע על אנשים בדרכים עקיפות, תלוי, בין השאר, בכמה הרצון שלהם חזק בהשוואה לשלי)
נשמה – לא מוחשי (כנ"ל)
אש – יסוד
דם – יסוד.
בשר – יסוד.
עצם – יסוד.
כוחות מהספרים המקוללים
הספרים מלמדים את אלוון ידע רב בנוגע לקסם, אבל כאמור, שימוש בספר הרואה יגרום לאיבוד ראייתו בעין אחת, ושימוש בספר המדבר יגרום לאילמות. לכן אלוון משתמש בעיקר בספר הרואה, ואיבד את רוב הראייה בעין שמאל. הספר המדבר עוד לא גרם לנזק, כי אלוון ממעט לדבר איתו (למרות שהספר אוהב לדבר איתו) בנוסף, שימוש בספרים גורם לתולעים לאכול את אלוון יותר מהר, אבל יש לו זמן עד שהוא ימות. בינתיים הוא פשוט מחזיק בחוסן נמוך למדי, מה שמפריע לתפקודו על הספינה.
אלוון יכול לראות היטב דרך העין שבספר הרואה, ולדבר דרך הפה של הספר המדבר, והדבר לא משפיע על ראייתו או על כושר הדיבור שלו. (למעשה, ככל שהוא השתמש בספר הרואה יותר, הראייה שלו דרך הספר השתפרה, והוא חושד שהספר לוקח את כושר הראייה שלו, מה שבהחלט נכון. הספר המדבר מכחיש.)
אלוון לומד את מרבית הרונות והבסיסים שלו מ2 הספרים המקוללים, ועם גישה ישירה לספרים הוא יכול להשתמש בבסיסים וברונות נוספים, הקשורים לכוח של הספר, אבל זה גובה את המחיר.
בנוסף, אלוון לא משתמש ברונות רגילות בדרך כלל. הסימן שעל ידו מספק לו אפשרות לחשאיות בעת הטלת הלחשים, כשהוא שואב את הכוח ממקור לא ידוע.
אלוון עוד לא יודע (וגם אילו ידע לא היה יכול, הדבר דורש המון כוח) שהסימן של ידו מאפשר לו לזמן את נשמה הירואית של ברסרקר ולפקד עליו – לוחם דגול מהעבר, שכולה בידי זעמו וחזר לעולמנו (כחי או כאל מת) רק כדי להילחם, במיוחד באויב מסוים. קשה מאוד לשלוט בברסרקר שליטה מלאה, והדבר דורש מאמץ עצום, במיוחד כדי למנוע ממנו לתקוף.
 
הרמה היא בכלל "בואו נפרק את הדרקון", אבל ויתכן ויהיו פעם נדירות אך חשובות שהרמה תעבור "לחרבות מדממות", בשביל תיאורים דרמטיים.
יהיה ריאליזם במשחק אבל הסיכוי שתמותו מחץ רנדומלי או שבכלל תמותו מהר נמוך מאוד.
tkhag1
הדברים ששינתי להם:
עורבת (חי)
צל (אלמנט)
אם אתה רוצה אתה יכול לבקש רונות שאתה רוצה, ואז אני ישנה.
אביעד
מה הכוונה בנצח? כי אם זה חיי נצח זה לא אפשרי, לפחות בשלב שלך.
לגבי הסימן של היד, אני חושב שזה יהיה יותר נכון אם הסימן של היד יהיה לו כמעין משגר. שבעזרתו הוא יוכל להגיד את הרונה אבל בלי לזרוק אותה מה שייתן לו חשאיות בהטלה מכיוון שהוא לא יצטרך לזרוק את הרונה.
וחיים לא יכולים להחיות דברים, הם יכולים ליצור חיים, אתה יכול אולי נגיד לעשות חפץ דומם לחיים או כפי שאני מאמין שאתה רוצה לקחת גופה ואז להדביק לה את הרונה של חיים אבל אם הרונה תיפול (מה שקורה רק עם נוגעים בזה) הגופה תחזור להיות גופה.
ונראה לי הבנתי לאיזה כיוון דמות אתה חותר, אבל אני יהיה בשקט ולא אתערב.
 
וולף (ושוב לא לקרוא)
אז הקטנות הן בעצם אבנים קסומות שמספקות את האנרגיה ללחש? איזה קשה הבנה אני :D
אז נשאיר את הרונות ככה מבחינתי, ולגבי חיי נצח - אני שמח שאנחנו חושבים דומה. בכל מקרה הקללה תהרוג אותו לאט יחסית והוא יהיה חלש כזה, מה שיחליש אותו בקרבות.
ואיזה סוג דמות לדעתך אני חותר? סקרן לדעת.
 
קודם כל תודה שהצלחת לשרוד את הכתיבה הנוראית שלי, היא הייתה נוראית וארוכה אז לא רציתי להאריך יותר מדי, אבל הארכתי טיפה
ובנוגע לפיגיון, הוא כמעט ללא שימוש מפני שאין הבנה מספיק בו ולכן אין יכולת להשתמש ביכולות הקסומות לגמרי אלא רק בחלקים קטנים, אם בהמשך המשחק יהיה אפשר זה כבר תלוי בך
ואין לי בעיה לוותר על התיק
בקשר לרונות, אתה השה"ם אבל אם יורשה לי להציע, אשמח לקבל דברים שקשורים לאשליות, רעל והסחות דעת
 
עוד שאלה: מה רמת האיזון בעולם בין קסם לפלדה? נשק המתכת חזק יותר (מה שיכול להתבטא בזה שקסמים הם מוגבלים ודורשים אנרגיה רבה, אז אחרי קסם חזק אחד הקוסם הוא חלשלוש חיוור ומיוזע)? הם שווים (מה שיכול להתבטא בזה שהם קטלניים ומדויקים באותה מידה, ושאת שניהם חוסם מיגון)? או שהקסם חזק יותר (הארי פוטר)?
 
דוקטור
לדמות שלך לא מתאים רונות. היא ברחה מהמועצה לקסם, היא רוצחת ועוד, לכן היא למתאימה אבל בגלל שאני מבין שזה גם משתלב אני אתן משהו אחר מרונות "פצצות" כאילו עיגולים כאלו שאתה זורק ואז קורה דברים.
פצצת אשליה עצמית (לא מוחשי) 4 כאלו. גורם לך להיראות כאילו אתה מתפצל לשני חלקים. אם אתה מכיר נארוטו אז זה כמו כפילי הצל שלו. חשוב לציין שבמהלך הקרב האשליה לא תוכל לבצע את כל היכולות שלך. רק להילחם, לרוץ ולקחת דברים.
פצצת רעל- פצצה שמותירה מאחוריה שטח של רעל שאי אפשר לעבור אותו.
פצצת תבערה- אתה זורק את זה ונוצר פיצוץ ואחיו שטח של אש
פצצת עיוורון- פצצה שמשאירה מאחוריה מסך אבק ועשן, שאי אפשר לראות דרכו.
הפצצות עובדות ב ק20 יש לך 40 פצצות, כל פעם שאתה משתמש בפצצה אתה יכול ליצור מחדש בזמן מנוחה קצרה.
אבל השאלה שאני הכי רוצה שתענה לי עליה זה:
מה המטרה של הדמות שלך?? זה הדבר הכי חשוב מבחינתי יותר מרונות וכדומה.
ח'אן-
האמצעי אבל, זה גם תלוי במיומנות. לדוגמא: לוחם מצטיין יוכל להוריד כל אחד מהקוסמים כאן, ומכשף מצטיין יוכל להוריד את כל לוחמי החרב כאן.
 
וולף - מגיש דפ"ד
שם דמות: קארן ליסדוריין
שם שחקן: dragonitzan
גזע: בת אדם
מוצא: גילאט
מקצוע: סוחרת, בנוסף יודעת מעט לחשים בסיסיים. [תן לי מעט רונות - לא כמו שאתה נותן לקוסם, אבל יש מעט]
רקע: קארן הייתה ילדה ממוצעת בעיר קטנה על חוף הים. אביה, מרקו, היה בעל חנות עתיקות, ואמה קסנדרה הייתה מלווה בריבית. משניהם היא למדה על הכלכלה, איך לסחוט כסף נכון ומה הדרך הטובה ביותר להרוויח כסף מאנשים שלא שמים לב. היא אהבה זאת מאוד, אבל היה דבר אחד שאהבה יותר. תיאטרון. כשהיא לבשה על עצמה דמות, היא הייתה אמינה ברמות קיצוניות, ופעם אחת הצליחה להערים על הוריה ולגרום להם לחשוב שהיא מישהי אחרת. היא התקבלה בגיל 12 לחלום חייה - להקת תיאטרון נודדת - ושם היא חיה שלוש שנים. אבל היה לה חסר שם משהו. שני דברים, למען האמת. הדבר הראשון היה הרמאות. היא אהבה לרמות את הקהל, להשתמש בזהויות שונות כדי להשיג את מבוקשה, להרוויח על חשבון האחרים. התיאטרון היה אמין מדי - כרטיסים זולים להצגות, רוב ההצגות בקושי הרוויחו, וחיי העוני הציקו לה. הצופים ידעו מה הולך לקרות, וזה מה שקרה. כולם ידעו שהיא מישהי אחרת בתחפושת, ולא חשבו לרגע שהיא באמת מי שהיא משחקת. הדבר השני היה העובדה שהכל מוכתב מראש. היא לא יכלה לאלתר על הבמה, כמו שהייתה עושה בילדותה. היא לא יכלה להיות מי שהיא רוצה, מתי שהיא רוצה, ולעשות מה שהיא רוצה.
ואז לנדור הגיע.
סוחר שמן, בעל צי של שלוש ספינות, לא מוכר אבל עשיר. הוא ראה את אחת ההצגות שלה [שהוא לא שילם על הכרטיס] ואז בא אליה ואמר לה משפט שלעולם לא שכחה:\
"תקשיבי, את כשרון מבוזבז, ילדונת."
הוא הציעה לה את מה שלא חלמה שתקבל - משרה כסוחרת משנה, שעבודתה האמיתית תהיה לרמות את הקונים ולמכור ביוקר ולקנות בזול. לסחור, לרמות, לעשות מה שהוריה לימדו אותה - אבל גם עם התיאטרון. היא תשחק איזה דמות שהיא תרצה, תעשה מה שתרצה, והכל כדי לרמות את האחר ולהרוויח על חשבונו - קארן לא האמינה שכל חלומותיה מתגשמים. יחד הם הפכו לזוג סוחרים מפוקפק למדי, ועשיר.
אחרי שנתיים שהם היו ביחד, לנדור בא אליה.
"קארן, יש לי שתי מתנות לתת לך. הראשונה, את זוכרת את 'מגלת ארצות' הישנה והטובה'?" מגלת ארצות הייתה הספינה הקטנה ביותר בצי, ועליה בילתה קארן את רוב זמנה. "היא שלך עכשיו. אני רוצה שתלמדי לנהל צי משלך.
השנייה, היא יקרה יותר." אמר לנדור. היא נסתה לחשוב מה יותר שווה מספינה.
"קסם." הוא אמר. "למדתי פעם קצת, ואני רוצה ללמד גם אותך. עם קסם תוכלי להיות באמת מי שאת רוצה. לשנות את צורתך, ולא רק להתחפש. עם קסם תוכלי לעשות הכל."
קארן כמעט קפצה מרוב שמחה.
- - -
שלוש שנים אחר כך, יצא צי קטן של שלוש ספינות לעבר היבשת החדשה, לינדן. על סיפונה היו סוחר ממולח ואפילו שמן יותר, וסוחרת צעירה, בת 20, שיודעת לשנות בקסם את צורתה ולהתחפש לבערך כל מה שהיא רוצה, ובידעיהם מטרה אחת: כסף.
מטרה וסיבה: קארן עלתה ללינדן בשביל כסף. יחד עם לנדור, הם מתכננים להקים קוו סחר עם לינדן, לשלוט בשוק הימי עם היבשת החדשה, לסחור עם התושבים הקדומים והעולים החדשים ובכללי - להרוויח קצת כסף בדרך "ישרה" (תוך כדי סחיטה תמידית) פעם אחת.
מיומנויות: מיקוח [כל הדרכים להרוויח מעסקה אחת כמה שיותר כסף, כולל סחיטה], תרמית [להראות שאתה מה שאתה לא, תחפושות, לבישת אישיות שונה וכו'], זריזות ידיים [מקסמי קלפים ועד כיוס ברגע הנכון].
נשק וציוד: סכין כסף דק וארוך, שוט עור לבן. ערכת הרפתקנים [קארן לא הולכת לשום מקום בלי חבל, אוכל ושאר השטויות הרגילות], עגלה קטנה + סוס משא [למסחר בתוך היבשת], 'מגלת ארצות', ספינת הסחר שלה [אחת מתוך צי של שלוש, כולל סחורות], ארנק עור גדול, ערכת תלבושות שונות לתחפושות שלה.
מראה: היא נערה צעירה נמוכה למדי, שערה חום ארוך ועיניה עיני שקד עמוקות. ובזה נגמר התיאור הכללי שלה. היא יכולה להיות יפיפיה אצילה או ענייה מלוכלכת, גבירה עמידה או קבצנית, סוחרת אמידה וחזקה או אחת חלשה שזהו מסע המסחר האחרון שלה. הלבוש שלה משתנה כל פעם מחדש, מראה פניה, שערה, אפילו אישיותה תשתנה למטרותיה. כי יש דבר אחד שהיא יודעת לעשות טוב - להיות כל מי שהיא רוצה. וכשהיא משתמשת בקסמי שינוי הצורה שהיא למדה, היא יכולה להיות גם זקנה בלה, ילדה קטנה או גבר מחוספס.
כסף: מטבעות זהב: 50. [מרבית הכסף הולך ללנדור]
 
אביעד– הקסם פועל כמו שציינת אותו, אבל נגיד יש לך את הרונות חרב, דוב, מים. אתה לא יכול ליצור
שוב עשוי מים שנלחם עם חרבות (דוב+מים+חרב).
כי זה לא הגיוני.
=======================================
אני עכשיו אתן הערה אחרונה לכל אחד מהשחקנים ואז לטעמי אפשר להתחיל.
ח'אן
הדמות שלך טובה, אבל ביחס לשאר השחקנים היא די חלשה אתה טוב גם כך אבל אני מציע לך לחשוב על איזה יכולת נוספת בשבילה.
אביעד
הרונות מאושרות, אני לא יכול להגיד לך על איזה כיוון דמות אני חושב. אבל אני כן חושב שיהיה מאוד מעניין לשחק איתו.
tkhag1
דמות טובה אין עוד הערות.
הדוקטור
אני חושב שהדמות שלך תיהיה יותר מעניינת אם היא תיהיה דווקא בעד המרד, זה יהיה ממש טוב לראות דמות עם ניגוד בתוך עצמה. שמצד אחד היא באה ממשפחה של קוסמים מצד שני היא ראתה את הצדדים הפחות יפים של הקסם והארגון המושחט שלו. זה לא חובה אבל זה נקודת מחשבה טובה בעיני.
דרגוניצן
דמות מדהימה, אני לא אתן לה רונות אבל אני כן אתן לה את הסטטים של הספינה שלה. זה נראה לי מספיק חזק. הגודל שלה זה בערך ספינה שמתאימה ל 7–9 אנשי צוות?
 
דרגוניצן
לדעתי לא צריך, כמו שקוסם יוכל להשתדרג הרונות ובקסם וכמו שלוחם יוכל לקבל נשקים יותר טובים, כך אני מאמין שהדרך של הדמות שלך להשתדרג זה בעזרת הספינה (נשקים טובים יותר לספינה, חברי צוות טובים יותר, עוד ספינות). לכן אני לא מאמין שאתה צריך רונות
 
וולף
אני מנחש שהשאר הם קוסמים מביסלו (לא הצצתי, ניחוש טהור)? ובכן, יהיו לי יתרונות. אורגוריק הוא מחושל מאוד, חזק פיזית, יודע לשרוד בטבע, שחיין טוב, רוכב מצויין, לוחם מפחיד בחרב ולא רע בגרזן, מכיר את הארץ ויודע להתמצא בה... מקסימום, אם אתה דורש אני אוסיף את השימוש בחרב.
 
חזרה
Top