כשהתחלתי לשחק מו"ד-בקופסאות בקיץ של שנת הפלאות 1991, אז כמו כל ילד שפתח את הקופסא האדומה התרשמתי מאוד מהאלף.
בהשוואה לכל הדמות האחרות, האלף של מו"ד בקופסאות נראה עוצמתי במיוחד - גם יכול להשתמש בכל כלי הנשק והשריון, גם מטיל לחשים כמו קוסם וגם בעל כוחות ותכונות רבים ונוספים כמו ראיית חושך, גילוי דלתות נסתרות ועמידות לשיתוק של טורפי גופות.
בסוף אמנם לא שיחקתי אלף אלא קוסם כי השה"מ-דאז הגביל את מספר האלפים בקבוצה לאחד (אותו שיחק ילד שאותו שה"מ היה קצת שפוט שלו. כיום אותו ילד ששיחק אלף הוא סניגור בעל חזות נכלולית המתפרנס מרדיפה אחרי ניידות משטרה וזינזאנות) ולמעשה, כשאני חושב על זה, אז במרבית הקבוצות ששיחקתי בהן לא הייתה מוטיבציה רבה לשחק אלף.
למה? כמו הרבה דברים בחיים - טריקים פסיכולוגיים. אלף היה זקוק לכמות גדולה מאוד של נקודות ניסיון כדי לעלות דרגה (4000 מדרגה 1 לדרגה 2. בערך כפליים מכל דמות אחרת) וכולנו שמענו מילדים שהייתה להם החוברת למתקדם (או שקראנו אותה בעצמנו) שהוא "נתקע בדרגה 10 ואתה סתם נדפק". למה טריקים פסיכולוגיים? כי עם כמויות האוצר שטבלאות מו"ד בקופסאות חילקו, גם האלף היה מקבל מספיק נק"נ כדי לעלות דרגה ולהישאר עם עודף וכי בפועל כמעט אף אחד לא הגיע לדרגה 10 שלא לדבר מעבר לה.
בכל מקרה, התפיסה לגבי אלפים הייתה שהם עוצמתיים במיוחד, בין אם נשחק אותם או לא. אי לכך ובהתאם לזאת, הופתעתי מאוד מהקומיקס שהיה בגליונות 5 ו-6 של הירחון WIZ, שהיה בערך מקור המידע היחיד שלנו על משחקי תפקידים ומשחקי מחשב באותו זמן (היה איזה ילד בשכונת הווילות שהיה לו מנוי לדרגון והוא ידע אנגלית, אבל הוא סירב לחלוק את "הסודות המקצועיים" עם פשוטי העם מבנייני השיכונים). הקומיקס, שאת התמונות הרלוונטיות ממנו אני מצרף כאן בהמשך, הציג אלף מגניב-למראה מפסיד בקרב חרבות לאורק אפל ומפחיד.
בום. אורקים יכולים לנצח אלפים. אורקים יכולים להיות יותר חזקים מאלפים. הקומיקס הזה העלה לא מעט שאלות, כמו למה האלף הזה לא השתמש בקסמים (בדיעבד מסתבר שזה אלף לוחם לפי חוקי מוד"מ) או איך האורק הזה כל כך קרבי וחזק בהשוואה למה שיש לנו בקופסא האדומה.
במבט לאחור, הקטע הזה בקומיקס התניע אצלי מחשבה שאפשר לחשוב מעבר לספר החוקים כפי שהוא, ליצור תוכן משלך בו אורק יכול להוות איום משמעותי על אלף. חוץ מזה, שמדובר באיור די מגניב ובאופן אופייני לשנות התשעים אלים בהרבה מהמקובל כיום בתוכן המיועד לילדים ונוער.
הקומיקס עצמו נכתב ואוייר ע"י בלמ"ז אייל פיסצקי, שהוא גם מי שאייר את הכריכה של הסילמריליון, עם קרדיט נוסף לבלמ"ז אורן אבוסטלום המופיע כ"יועץ".
בהשוואה לכל הדמות האחרות, האלף של מו"ד בקופסאות נראה עוצמתי במיוחד - גם יכול להשתמש בכל כלי הנשק והשריון, גם מטיל לחשים כמו קוסם וגם בעל כוחות ותכונות רבים ונוספים כמו ראיית חושך, גילוי דלתות נסתרות ועמידות לשיתוק של טורפי גופות.
בסוף אמנם לא שיחקתי אלף אלא קוסם כי השה"מ-דאז הגביל את מספר האלפים בקבוצה לאחד (אותו שיחק ילד שאותו שה"מ היה קצת שפוט שלו. כיום אותו ילד ששיחק אלף הוא סניגור בעל חזות נכלולית המתפרנס מרדיפה אחרי ניידות משטרה וזינזאנות) ולמעשה, כשאני חושב על זה, אז במרבית הקבוצות ששיחקתי בהן לא הייתה מוטיבציה רבה לשחק אלף.
למה? כמו הרבה דברים בחיים - טריקים פסיכולוגיים. אלף היה זקוק לכמות גדולה מאוד של נקודות ניסיון כדי לעלות דרגה (4000 מדרגה 1 לדרגה 2. בערך כפליים מכל דמות אחרת) וכולנו שמענו מילדים שהייתה להם החוברת למתקדם (או שקראנו אותה בעצמנו) שהוא "נתקע בדרגה 10 ואתה סתם נדפק". למה טריקים פסיכולוגיים? כי עם כמויות האוצר שטבלאות מו"ד בקופסאות חילקו, גם האלף היה מקבל מספיק נק"נ כדי לעלות דרגה ולהישאר עם עודף וכי בפועל כמעט אף אחד לא הגיע לדרגה 10 שלא לדבר מעבר לה.
בכל מקרה, התפיסה לגבי אלפים הייתה שהם עוצמתיים במיוחד, בין אם נשחק אותם או לא. אי לכך ובהתאם לזאת, הופתעתי מאוד מהקומיקס שהיה בגליונות 5 ו-6 של הירחון WIZ, שהיה בערך מקור המידע היחיד שלנו על משחקי תפקידים ומשחקי מחשב באותו זמן (היה איזה ילד בשכונת הווילות שהיה לו מנוי לדרגון והוא ידע אנגלית, אבל הוא סירב לחלוק את "הסודות המקצועיים" עם פשוטי העם מבנייני השיכונים). הקומיקס, שאת התמונות הרלוונטיות ממנו אני מצרף כאן בהמשך, הציג אלף מגניב-למראה מפסיד בקרב חרבות לאורק אפל ומפחיד.
בום. אורקים יכולים לנצח אלפים. אורקים יכולים להיות יותר חזקים מאלפים. הקומיקס הזה העלה לא מעט שאלות, כמו למה האלף הזה לא השתמש בקסמים (בדיעבד מסתבר שזה אלף לוחם לפי חוקי מוד"מ) או איך האורק הזה כל כך קרבי וחזק בהשוואה למה שיש לנו בקופסא האדומה.
במבט לאחור, הקטע הזה בקומיקס התניע אצלי מחשבה שאפשר לחשוב מעבר לספר החוקים כפי שהוא, ליצור תוכן משלך בו אורק יכול להוות איום משמעותי על אלף. חוץ מזה, שמדובר באיור די מגניב ובאופן אופייני לשנות התשעים אלים בהרבה מהמקובל כיום בתוכן המיועד לילדים ונוער.
הקומיקס עצמו נכתב ואוייר ע"י בלמ"ז אייל פיסצקי, שהוא גם מי שאייר את הכריכה של הסילמריליון, עם קרדיט נוסף לבלמ"ז אורן אבוסטלום המופיע כ"יועץ".