• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

כושף קרבי

rincewind

פונדקאי מהשורה
רציתי לשאול את דעתכם בנוגע למקצוע ה"כושף הקרבי".
א. לדעתי הוא מטיל לחשים ענק!יש לו את הייתרונות של האשף בנוגע להגבלת לחשים, ואת הגמישות של המכשף בנוגע להטלה ללא הכנה :cool: . זה מעולה.
ב. קצת הסתבכתי עם הפלאפ והדמות שלו. אם תתנו לי דוגמא לרקע אשמח מאוד.
 
אני יכול לתת לך רקע לכושפת קרבית, בהודעה פרטית.

וכושף קרבי מיועד לזה-כל הלחשים שלו מיועדים לקרב והם גם די דומים בכללי(נזק), ואין לו גישה ללחשי חיזוי אמיתיים, להקסמות ולאשליות, לתעופה וטלפורציה, ועוד המון דברים...
 
פנג הדרואיד אמר/ה:
אני יכול לתת לך רקע לכושפת קרבית, בהודעה פרטית.
ואת אותו הרקע גם אני יכול לתת. ואם כל הכבוד, קולט יכולה להיות גם אשפית\לוחמת\וואטאבר והרקע עדיין די יתאים, להוציא מתיחת הפנים של שינוי המקצוע.
ולך תדע, אני לא סומך עליו (על כולם, למעשה) שלא ייתן לידיים הלא-נכונות (קרי, שאר השחקנים ומי שעלולים לגלות להם).
ופלאפ? יכול להיות הרבה, בין 'לוחם לחשים' שאומן באקדמיה, שהשוני באופיו לבין האופי של הלוחם הוא-הוא מטיל לחשים, ולא מנופף בשרשרת דקרים אדמנטיום +5 מגע רפאים, או שהוא היה מכשף שהתאמן בתורת לחשי הנזק, או סתם מישהו שמטרתו-להרוויח הרבה LOOT, נק"נ וחפצקים (קיצר, מנצ'קין!!!) שאף אדם שפוי לא ישחק.
 
למה בדיוק כמו שכוהן יכול גם להילחם.
כך גם הוא משלב מאגיה ולוחמה בלי לעשות ריבוי מקצועות.
חוץ מזה שאר מטילי לחשי המאגיה הם די חלשלושים בדרג"ש ונק"פ.
ולמי שרוצה להטיל לחשי מאגיה אבל רוצה גם תה"ב דרג"ש ונק"פ גבוהה יותר זה מקצוע מצויין.
 
מי שרוצה גם להטיל לחשים וגם להיות טנק הוא בנאדם בעייתי, ומנצ'קיני להחריד. אין שום סיבה אמיתית להמציא דמות שיודעת להגן על עצמה וגם להטיל לחשים, בעיקר בגלל התפקיד המסורתי של אשף בקרב כארטילריה אחורית. חוץ מזה, כל הכיף באשף הוא הקסמים מחוץ לקרב, וזה נכון לגבי כמעט כל מקצוע. כיף יותר לשחק דמות עם יכולות מחוץ לקרב שרק טובה מספיק כדי לשרוד קרב ולא להיות דמות שהיא חסרת תועלת מחוץ לשדה הקרב.
 
rincewind אמר/ה:
אם חושבים על זה ככה זה אולי לא מקצוע כ"כ טוב :eek:rccry:
דווקא לדעתי זה מקצוע מגניב מאוד שבע מארגון מגניב וכל זה מלבד דבר אחד- יותר מדי חזק!!!

אבל לדעתי עם ניתן לו ק"פ ק4, כמות לחשים ביום כמו של שאמן ונשאיר את השאר הוא נראה לי דיי מאוזן!
 
תאמין לי שהוא מאוזן מאוד, בהרפתקאה ממוצעת (שהיא לא יותר מדאי האק&סלאש ולא בלי קרבות בכלל) כושף קרבי יוכל לסיעע בערך בחצי מההרפתקאה, מה לא מאוזן בזה?
מקצועות לא מודדים רק על פי האיזון בקרב, אלא גם במצבים אחרים לא קרביים.
 
אבל אתה בעצמך אמרת שכושף קרבי הוא מאוזן כי כל הלחשים שלו נורא דומים, וכי אין לו לחשי הגנה, חיזוק, טלפורטציה, אשליה, הקסמה, תעופה, זימון וכו'... אם כבר מנצ'קיני אז כושף קרבי /אשף עם כל הלחשים הנ"ל.

וכושף קרבי/שיכור קרב זה לא חזק בגרוש, כי במהלך שיגעון הקרב הוא לא מטיל לחשים, וכושף קרבי צריך את יכולת הזעם כדי להיכנס למקצוע
 
אפשר להוסיף לו לחשים שלא קשורים לקרב ע"י הכשרונות התקועים ב"מדריך למאגיה", וחוץ מזה אפשר להוסיף לו לחשים מרשימת לחשי המכשף\אשף (למרות שהם ממסורת העוצמה :confused: )
 
על מה אתם מדברים? גם ברברי יעיל בערך רק בקרב(כריזמה נמוך מגי לאיומים ודברים דומים כמעת תמיד) והוא כן מאוזן. כך גם לוחם וכושף קרבי יעיל הרבה יותר מהם בקרב(אין חכם כמו בעל ניסיון ;) ), והכריזמה הגבוה שלו הופכת אותו ליעיל מחוץ לקרבות הרבה יותר משאתם חושבים(אותו כושף קרבי המתמחה "רק בקרב" בעל תוסף +15 לאיום ומשהו בסגנון לדיפלומטיה).

וחוץ מזה השליטה שלו בשריונות+היכולת להטיל לחשים הופכת אותו לקטלני בהרבה מכל לוחם ומחוץ לקרב בשל הכריזמה גם יעיל בהרבה.

forte
 
כושף קרבי הוא דמות שמיועדת לקרב, אבל נהנה, מ, איך להגדיר, 'תופעות לוואי'. הכריזמה הגבוהה שלו משפרת מיומנויות חברתיות(וזאת הסיבה שלכושפת הקרבית שלי יש מתאם גבוה בדיפלומטיה ובתרמית אפילו שהן רב מקצועיות בשבילה), התבונה הגבוהה מעניקה לו מיומנויות נוספות, והשליטה בשריונות מגנה עליו במקרה של קפא"פ.
 
חזרה
Top