הנשר המרקד
פונדקאי מהשורה
לפני שנתחיל, הנה החוקים של המשחק בקצרה:
אחרי שהבהרנו את זה, מתחילים בסיטואציה:
ג'ון מתעורר משנתו. בעודו מתעשט הוא רואה מולו כיסא מכוסה בעור לבן. מתחת לכיסא ישנו כיס עם מגזיני טיסה ומבצעי דיוטי פרי. הוא תקוע במעין צינור מתחת שלשמאלו שורות נוסעים. די ברור לג'ון שהוא על טיסה.
בזמן שג'ון מנסה להזכר מתי הוא עלה לטיסה, ובכלל - לאן הוא נוסע, הוא מבחין באדם מבוגר, עם זקן קצר, בערך לשנות ה-40 לחייו, שמן במקצת, לבוש בטוקסידו יקר ומתחת לכיסאו מזוודה, ממשיך בשינתו. החלון מאחורי אותו אדם מבוגר עדיין פתוח, ודרכו ג'ון יכול לראות שמיים כחולים אך מעוננים.
ג'ון מחטט בכיסו ומוצא את הארנק שלו. בתוכו יש 100 דולר (שטר אחד), כרטיס אשראי של "אמריקן אקספרס", ותעודת זהות. בכיס האחר הוא מוצא את הטלפון הנייד שלו, אייפון 4, עם 90 אחוז סוללה.
לשמאלו של ג'ון שורות של אנשים, שמתרווחים בכיסאותיהם, כשכל אחד עסוק בענייניו: הנה אחד שמשחק בסמארטפון; הנה אחד שמתעסק עם המחשב הנייד שלו; הנה כמה שמנסים לישון, ועוד ועוד אנשים המשתרעים בצינור עצום.
כחמש דקות לאחר שג'ון מתעורר, הוא עדיין לא מבין למה הוא במטוס, ולאן הוא טס. הוא מבחין בדיילת צעירה, בלונדינית, שעוברת עם עגלת משקאות קלים וכוסות חד פעמיים בין כל היושבים, ושואלת אותם מה ירצו לשתות. הנה היא מגישה לזוג צעיר שתי כוסות קולה, ועכשיו היא מתקרבת לג'ון...
כמה כ"ר כל אחד מהמר לסדר היוזמה? להזכירכם זהו מצב הכ"ר כרגע:
המימנך - 10 כ"ר
סא"ל 64 - 7 כ"ר
השורד - 10 כ"ר
חתול הצ'שייר - 10 כ"ר
הכוכב - 7 כ"ר
איך מתחילים?
קולות שיש להם 2 מיומנויות מתחילות עם 10 כ"ר (כוח רצון), וקולות שיש להם 3 מתחילות עם 7 כ"ר.
השה"ם יגלגל ק20 בעבור כל אחד מהשחקנים כדי ליצור את סדר הקולות השולטים, בדומה ליוזמה במו"ד. לפני הגלגול, השחקנים יכולים לבזבז כ"ר (כוח רצון) כדי לשפר את הגלגול שלהם בכ"ר שהם השקיעו. לדוגמא אם קול השקיע 2 כ"ר, הגלגול שלו יהיה ק20 + 2.
אחרי שהסדר הוחלט, הקול עם המספר הגבוה ביותר נחשב ל"קול הפעיל", ומתחיל לייעץ לג'ון כרצונו.
מה עושים כשאני הקול הפעיל?
מייעצים לג'ון מה לעשות. ג'ון מאמין שכאשר יבצע את כל אשר יוטל אליו, הקולות יניחו לו. לכן אפשר להגיד לג'ון לעשות שטויות (או מעשים מזוויעים...) והוא ברוב המקרים יבצע אותם. במקרים קיצוניים הוא עלול לבקש מהקול סיבה או טיעון למטרות הקול, ואז הקול צריך לענות לג'ון, אבל ג'ון משתכנע בקלות רבה.
אפשר גם לממש אובססיות בתורכם, אבל כדאי שזה לא יפריע למהלך הסיפור. מימוש אובססיות בהצלחה יגרוף לכם 1, 2 או 3 כ"ר תלוי בדרגת האובססיה.
בדיקות הצלחה ושחיתויות אחרות
לפעמים פעולות שתבקשו מג'ון לבצע ידרשו בדיקת הצלחה. ג'ון הוא לא אדם מוכשר במיוחד בלשון המעטה, והוא מתקשה בפעולות שאני ואתם רואים בהם מובנים מאליהם. לכן בכל פעם שג'ון מתבקש לבצע משהו שהוא עלול להיכשל בו, השה"ם מגלגל ק6 ע"מ לבדוק האם ג'ון מצליח לבצע את הפעולה.
אם לקול יש מיומנות שקשורה לפעולה (כמו למשל "קרב קאפ"פ" כג'ון מנסה להרביץ למישהו), פעולה נחשבת הצלחה אם הקובייה נופלת על 3 או יותר. אם אין לקול הפעיל מיומנות הקשורה לפעולה, פעולה נחשבת כהצלחה אם הקובייה נופלת על 6.
הקול יכול לבזבז כ"ר לפני הטלת הקובייה כדי להוסיף כ"ר לגלגול שלו. למשל, אם אין לקול הפעיל מיומנות לאתגר מסוים (הצלחה = 6), הוא יכול לבזבז כ"ר אחד כדי שהגלגול יחשב ק6 + 1, 2 כ"ר כדי שהגלגול ייחשב ק6 + 2, וכדומה.
כן, אפשר לגרום להצלחה אוטומטית אם משקיעים מספיר כ"ר.
ומה אם אני הקול הלא פעיל?
אפשר לשוחח עם הקול הפעיל, או עם קולות אחרים, בנוגע לסיטאוציה, ואפילו לגרום להחלטות משותפות אם הקול הפעיל רוצה בכך. אסור לבקש מהקול הפעיל למלא את האובססיה שלכם אם אתם לא קול פעיל.
עד מתי אני מייעץ לג'ון אם אני הקול הפעיל?
לקול הפעיל אין הרבה זמן לשלוט על ג'ון. הקול הפעיל מתחלף לבא בתור לפי רשימת היוזמה אם:
- ג'ון נפגע פיזית, לא משנה איך (מסטירה עד כדור בברך).
- הקול הפעיל נכשל בגלגול הצלחה.
- הקול הפעיל מימש אובססיה.
- שום דבר מעניין לא קורה במשך 10 דקות משחק.
- השה"ם חושב שהקול הפעיל משתלט על ג'ון ליותר מדי זמן.
אחרי שכל הקולות משחקים, מתבצע סבב נוסף של השמת כ"ר והטלת ק20 כדי לקבוע סדר פעולה חדש ואז כולם מקבלים 1 כ"ר.
המשחק מסתיים כאשר ג'ון מת או כשה-שה"ם חושב שהמשחק כבר לא מצחיק ו/או מהנה.
קולות שיש להם 2 מיומנויות מתחילות עם 10 כ"ר (כוח רצון), וקולות שיש להם 3 מתחילות עם 7 כ"ר.
השה"ם יגלגל ק20 בעבור כל אחד מהשחקנים כדי ליצור את סדר הקולות השולטים, בדומה ליוזמה במו"ד. לפני הגלגול, השחקנים יכולים לבזבז כ"ר (כוח רצון) כדי לשפר את הגלגול שלהם בכ"ר שהם השקיעו. לדוגמא אם קול השקיע 2 כ"ר, הגלגול שלו יהיה ק20 + 2.
אחרי שהסדר הוחלט, הקול עם המספר הגבוה ביותר נחשב ל"קול הפעיל", ומתחיל לייעץ לג'ון כרצונו.
מה עושים כשאני הקול הפעיל?
מייעצים לג'ון מה לעשות. ג'ון מאמין שכאשר יבצע את כל אשר יוטל אליו, הקולות יניחו לו. לכן אפשר להגיד לג'ון לעשות שטויות (או מעשים מזוויעים...) והוא ברוב המקרים יבצע אותם. במקרים קיצוניים הוא עלול לבקש מהקול סיבה או טיעון למטרות הקול, ואז הקול צריך לענות לג'ון, אבל ג'ון משתכנע בקלות רבה.
אפשר גם לממש אובססיות בתורכם, אבל כדאי שזה לא יפריע למהלך הסיפור. מימוש אובססיות בהצלחה יגרוף לכם 1, 2 או 3 כ"ר תלוי בדרגת האובססיה.
בדיקות הצלחה ושחיתויות אחרות
לפעמים פעולות שתבקשו מג'ון לבצע ידרשו בדיקת הצלחה. ג'ון הוא לא אדם מוכשר במיוחד בלשון המעטה, והוא מתקשה בפעולות שאני ואתם רואים בהם מובנים מאליהם. לכן בכל פעם שג'ון מתבקש לבצע משהו שהוא עלול להיכשל בו, השה"ם מגלגל ק6 ע"מ לבדוק האם ג'ון מצליח לבצע את הפעולה.
אם לקול יש מיומנות שקשורה לפעולה (כמו למשל "קרב קאפ"פ" כג'ון מנסה להרביץ למישהו), פעולה נחשבת הצלחה אם הקובייה נופלת על 3 או יותר. אם אין לקול הפעיל מיומנות הקשורה לפעולה, פעולה נחשבת כהצלחה אם הקובייה נופלת על 6.
הקול יכול לבזבז כ"ר לפני הטלת הקובייה כדי להוסיף כ"ר לגלגול שלו. למשל, אם אין לקול הפעיל מיומנות לאתגר מסוים (הצלחה = 6), הוא יכול לבזבז כ"ר אחד כדי שהגלגול יחשב ק6 + 1, 2 כ"ר כדי שהגלגול ייחשב ק6 + 2, וכדומה.
כן, אפשר לגרום להצלחה אוטומטית אם משקיעים מספיר כ"ר.
ומה אם אני הקול הלא פעיל?
אפשר לשוחח עם הקול הפעיל, או עם קולות אחרים, בנוגע לסיטאוציה, ואפילו לגרום להחלטות משותפות אם הקול הפעיל רוצה בכך. אסור לבקש מהקול הפעיל למלא את האובססיה שלכם אם אתם לא קול פעיל.
עד מתי אני מייעץ לג'ון אם אני הקול הפעיל?
לקול הפעיל אין הרבה זמן לשלוט על ג'ון. הקול הפעיל מתחלף לבא בתור לפי רשימת היוזמה אם:
- ג'ון נפגע פיזית, לא משנה איך (מסטירה עד כדור בברך).
- הקול הפעיל נכשל בגלגול הצלחה.
- הקול הפעיל מימש אובססיה.
- שום דבר מעניין לא קורה במשך 10 דקות משחק.
- השה"ם חושב שהקול הפעיל משתלט על ג'ון ליותר מדי זמן.
אחרי שכל הקולות משחקים, מתבצע סבב נוסף של השמת כ"ר והטלת ק20 כדי לקבוע סדר פעולה חדש ואז כולם מקבלים 1 כ"ר.
המשחק מסתיים כאשר ג'ון מת או כשה-שה"ם חושב שהמשחק כבר לא מצחיק ו/או מהנה.
אחרי שהבהרנו את זה, מתחילים בסיטואציה:
ג'ון מתעורר משנתו. בעודו מתעשט הוא רואה מולו כיסא מכוסה בעור לבן. מתחת לכיסא ישנו כיס עם מגזיני טיסה ומבצעי דיוטי פרי. הוא תקוע במעין צינור מתחת שלשמאלו שורות נוסעים. די ברור לג'ון שהוא על טיסה.
בזמן שג'ון מנסה להזכר מתי הוא עלה לטיסה, ובכלל - לאן הוא נוסע, הוא מבחין באדם מבוגר, עם זקן קצר, בערך לשנות ה-40 לחייו, שמן במקצת, לבוש בטוקסידו יקר ומתחת לכיסאו מזוודה, ממשיך בשינתו. החלון מאחורי אותו אדם מבוגר עדיין פתוח, ודרכו ג'ון יכול לראות שמיים כחולים אך מעוננים.
ג'ון מחטט בכיסו ומוצא את הארנק שלו. בתוכו יש 100 דולר (שטר אחד), כרטיס אשראי של "אמריקן אקספרס", ותעודת זהות. בכיס האחר הוא מוצא את הטלפון הנייד שלו, אייפון 4, עם 90 אחוז סוללה.
לשמאלו של ג'ון שורות של אנשים, שמתרווחים בכיסאותיהם, כשכל אחד עסוק בענייניו: הנה אחד שמשחק בסמארטפון; הנה אחד שמתעסק עם המחשב הנייד שלו; הנה כמה שמנסים לישון, ועוד ועוד אנשים המשתרעים בצינור עצום.
כחמש דקות לאחר שג'ון מתעורר, הוא עדיין לא מבין למה הוא במטוס, ולאן הוא טס. הוא מבחין בדיילת צעירה, בלונדינית, שעוברת עם עגלת משקאות קלים וכוסות חד פעמיים בין כל היושבים, ושואלת אותם מה ירצו לשתות. הנה היא מגישה לזוג צעיר שתי כוסות קולה, ועכשיו היא מתקרבת לג'ון...
כמה כ"ר כל אחד מהמר לסדר היוזמה? להזכירכם זהו מצב הכ"ר כרגע:
המימנך - 10 כ"ר
סא"ל 64 - 7 כ"ר
השורד - 10 כ"ר
חתול הצ'שייר - 10 כ"ר
הכוכב - 7 כ"ר