• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מה' ישנות / OSR [חרבות וכשפים וחשכת הצללים] הביצה השחורה - שחקנים אפשריים שלי לא להיכנס!

התבקשתי בידי חבריי להריץ להם קמפיין ב"חשכת הצללים" (Shadowdark). הצעתי שאריץ את המגה-מבוך Stonehell - "גיהנום האבנים" - שלטעמי מאוד מתאים לשיטה, שהיא ממוקדת בהרפתקאות זחילת מבוכים על גבול האימה. כמובן שמבוך לא בא בוואקום, והוא זקוק לעולם "חי" מסביבו. לכן, לאחר בדיקת מספר אפשרויות, התגלגלתי לאזור המערכה Blackmarsh - "הביצה השחורה" - מאת רוברט קונלי. מדובר בארגז חול יחסית מינימליסטי (במקור) אבל לטעמי עם הרבה עומק שמסתתר מתחת לפני השטח הפשוטים-לכאורה, כולל היסטוריה ופוליטיקה מעניינות.

מדובר באזור מערכה בסגנון יחסית "קלאסי" של מו"ד ודומיו, אך עם נטייה מסוימת לכיוון האפל יותר. הוא מתקיים בשוליים של השוליים של הציבילזציה - בארצות-ספר נידחות, שבהן יש מעט ישובים אנושיים והמון מה לחקור. אך גם ציביליזציה מועטה זו לוקה בפוליטיקה מלוכלכת ובמתחים אתניים, ויש לה עבר אפל שכלל ניסיון בניית מעצמה מקומית בידי מכשף מטורף.

מכאן לכאן, כחלק מהכנת המשחק (שיתחיל לאחר פסח), התגלגלתי לתרגם - בברכת היוצר המקורי - את כל המודולה של הביצה השחורה לעברית, והיא בתהליכי הפקה לחרבות וכשפים הישראלי!

צירפתי מפה בעברית של האזור. לצערי, עקב מגבלות הפורום היא ברזולוציה דיי נמוכה. ניתן למצוא גרסה ברזולוציה מלאה שלה כאן. המפה נוצרה בתוכנת Worldoghrapher.

בשרשור הזה אפתח את הגרסה שלי לאזור המערכה הזה, שלא ב-100% תואמת את העולם המקורי (מאחר והוספתי לו כל מיני דברים, כולל אלים משלי, ומבוכים נוספים, וכן כמה שינויים בהיסטוריה ובפוליטיקה).

שחקנים אפשריים שלי (החבר'ה מיבנה, רחובות, ותל-אביב, אתם יודעים מי אתם) - מומלץ לכם לא לקרוא את השרשור הזה כי הוא יהיה מלא בספויילרים למערכה.

 

קבצים מצורפים

  • Blackmarsh Players Map Hebrew - Pundak.jpg
    Blackmarsh Players Map Hebrew - Pundak.jpg
    465.5 KB · צפיות: 4
אלפיים שנות היסטוריה בשש פסקאות
לפני יותר מאלפיים שנה, בני-האנוש היו ברובם פרימיטיבים, והכוחות הבולטים בעולם היו אלפים, גמדים, ודרקונים. עם זאת, באזור הביצה השחורה התיישבו בזמנו בעיקר בני-אנוש, והקימו מספר ממלכות קטנות בארצות אלו, שהשתמשו בעיקר בברונזה ובאבן לצרכיהן המעשיים. עולם זה נגדע באחת כאשר הר נפל מהשמיים לפני אלפיים שנה (שנת 1 לנפילת ההר לפי הספירה המקובלת כיום), ריסק את האדמה במרכזו של האזור, ויצר מפרץ חדש - מפרץ העשן - במקום בו נפל. מרבית בני האנוש באזור נהרגו בפגיעה; הטבע הושחת; והאדמה נסדקה, מה שיצר ריבוי נקיקים שהתמלאו במים, ובהמשך ביצות. מן הצד השני, הפגיעה פיזרה בביצה השחורה "ויז" - התגלמות פיזית של קסם טהור בצורות ושנות משונות - ועיוותה יצורים רבים למפלצות איומות ונוראות.

בשלהי המאה הראשונה לנפילת ההר, האלפים הגיעו לאזור המוכה וריפאו את הטבע שלו בקסמיהם. האדמה נותרה מבוקעת, הביצות נותרו על כנן, והמפרץ המשיך לפלוט עשן עוד מאות שנים - אך בעלי החיים והצמחים חזרו. אותם אלפים התיישבו ביער האפור שצמח במהירות (במונחים אלפיים) בין החורבות, ומאז הם חיים שם מזה מספר דורות (של אלפים). עד מהרה, הגיעו בני-אנוש לאזור מחדש, הפעם עם ידע משופר בעיבוד ברזל, והתיישבו בהדרגה לאורך חופי מפרץ העשן. ההתיישבות הייתה דלילה, עם זאת, כי האדמה ברובה אינה מצטיינת בקלות העיבוד שלה. הגיעו גם בני-מחצית שכמנהגם האגררי התיישבו באחד משני האזורים הפוריים ביותר בסביבת הביצה השחורה, והוא מדרום לנהר מי הולמס.

במאה ה-10 לנפילת ההר, הקיסרות הבוהקת הגיעה מדרום, כבשה בקלות את הממלכות האנושיות המינוריות של האזור, והקימה את מעוזה בטירת הביצה השחורה - ישירות על חוף מפרץ העשן הגובל בביצות השחורות עצמן. עם הקיסרות הגיעו סחר ושגשוג, וצמיחת האזור הדרום-מערבי של אזור הביצה השחורה. אך לכל דבר יש סוף, ובשנת 1117 לנפילת ההר, הקיסרות הבוהקת הובסה באופן משפיל במיוחד בקרב עצום מול נחילי ברברים. היא קרסה למלחמת אזרחים והתפרקה למספר גדול של ממלכות קטנות ומסוכסכות. הכוחות הקיסריים שנותרו נסוגו מאזור הביצה השחורה והותירו את הישובים, ובכללם טירת הביצה השחורה, כשאינם מוגנים היטב. במקום המושל הקיסרי, מועצה של מכשפים קמה ונטלה פיקוד על טירת הביצה השחורה ועל האזור שמסביבה.

בשנת 1662 לנפילת ההר, ברברים מהצפון - האוסטרוברדים - פלשו לצפון הביצה השחורה והקימו שם את מאחזיהם, ובראשם נמל-ירח. בזמנו הם היו פרימיטיביים יחסית ומאורגנים במסגרת שבטית; רק לאחרונה (סביבות שנת 1880 לנפילת ההר) הם נעשו ממלכה של ממש, והשילו מעליהם את דרכיהם הברבריות. בשנת 1881 לנפילת ההר, הממלכה המהוללת כבשה את ממלכת ואסה - ממלכה ידועה של יורדי-ים ושודדי-ים שמדרום לאזור הביצה השחורה, ורבים מהאצילים הוואסניים ברחו צפונה ויישבו את מזרח הביצה השחורה, סביב טירת טלדן, שם עסקו בדיג, חקלאות, ופשיטות על הישובים השונים בביצה ובראשם על כפרי וערי האוסטרוברדים.

בשנת 1919 לנפילת ההר, מכשף בשם אקאתיל "הנודר" השתלט בדרכים מפוקפקות ואלימות על מועצת הקוסמים של טירת הביצה השחורה, והשליט עליה ועל האזור שסביבה משטר עריצות אכזרי. הוא זמם להקים מעצמה קיסרית משלו, וניסה לכבוש כמה שיותר מאזור הביצה השחורה ואף לשלוח את צבאו - המחוזק באלמתים ומפלצות - כדי לנגוס בשטח הממלכה המהוללת שמדרום. לאקאתיל היו מתנגדים רבים, והוא מילא את בתי הסוהר שלו עד אפס מקום, כאשר עלה בו רעיון לבצע ניסוי חברתי מזוויע. הוא שלח את האסירים לעמק הררי בדרום הביצות השחורות, ושם כפה עליהם לחפור לעומק ולבנות כלא עצום מעשה ידם. הסוהרים עסקו בעיקר בלמנוע בריחה מהכלא - שכונה גיהנום של אבנים - וסיפקו מעט מזון לאסירים; בינתיים, אקאתיל צפה בעניין רב בכלים קסומים ובאמצעות מפלצות ששלח במתרחש במבוך העצום שהאסירים חפרו. התזה שלו הייתה שהאדם הוא חיה שפלה, ושאם מסירים את מעטה הציביליזציה הדק שעל פני השטח לש היצור האנושי - הוא יתנהג כחיה פרועה. ואכן, זה בדיוק מה שקרה במבוך: האסירים התחילו להקים כנופיות, ואף לעסוק בקניבליזם ודברים גרועים מכך, בתחילה כדי לשרוד ובהמשך מתוך תאוות כוח ושררה זה על זה.

בשנת 1934 לנפילת ההר, אקאתיל ניסה לפלוש ליער האפור ולבזוז את כפרי האלפים רוויי הו"ויז" שהיו שם. שם הוא נחל את מפלתו, וצבאו המוכה נסוג במהירות ובחוסר סדר חזרה לטירת הביצה השחורה, כשהאלפים ובעלי בריתם דולקים אחריו. הכוח האלפי, בסיוע מתנדבים גמדים ושכירי-חרב לטאישים, הטיל מצור על טירת הביצה השחורה ועד מהרה הבקיע אותה וקטל את אקאתיל. גופתו נעלמה מן המקום. גיהנום האבנים שוחרר, אך רוב תושביו - האסירים לשעבר - כבר הידרדרו לפראות כזו שכמעט ולא היה את מי להציל, והמשחררים הותירו אותם מאחור ועזבו את המקום עד מהרה, כשהמבוך נותר כפצע פתוח ומעלה מוגלה באזור. בשנת 1942 לנפילת ההר, אקאתיל הופיע שוב, הפעם בתור ערפד, במבוכים שמתחת למגדלור הישן שממערב לטירת הביצה השחורה. גם שם הוא הובס, הפעם בידי הרפתקנים. הטירה עצמה נותרה עד היום תחת שלטונו של מושל אלפי ששולט בה מטעם היער האפור, מה שמעורר חוסר שביעות רצון בקרב האצולה האנושית המקומית.​
 
חזרה
Top