במהדורה 4, ישנן 3 עוצמות מפלצות מוכרות: רגיל, עילית (X2) ובכיר (X5). בנוסף קיים החפ"ש, ששווה רבע ממפלצת רגילה.
באופן קצת מוזר, החפ"ש מוגדר כתפקיד וגם כעוצמה (חפ"ש דרגה X, ולא חפ"ש בריון דרגה X). כפועל יוצא, כל החפ"שים מתנהגים באותה צורה כמעט. ואני שואל: למה לא להוריד את הנק"פ של מפלצת ארטילריה ולהפוך אותה לחפ"ש?
במילים אחרות, חפ"ש זה לא תפקיד. תפקיד מגדיר את התנהגות המפלצת; חפ"ש הוא נתון שאומר שהמפלצת הזו חלשה ממפלצת רגילה. הנתון הזה לא מכריח את המפלצת להתנהג בצורה מסוימת, ולכן הוא לא אמור להיות תפקיד.
למרות זאת, כל החפ"שים מתנהגים כבריונים, פחות או יותר, כך שההגדרה חפ"ש הפכה להיות כוללת אוטומטית "בריון חפ"ש".
אשמח לשמוע את דעתכם מדוע זה מוגדר ככה, והאם ליצור חפ"ש ארטילריה יעבוד או שלא (עם נימוקים, כמובן).
באופן קצת מוזר, החפ"ש מוגדר כתפקיד וגם כעוצמה (חפ"ש דרגה X, ולא חפ"ש בריון דרגה X). כפועל יוצא, כל החפ"שים מתנהגים באותה צורה כמעט. ואני שואל: למה לא להוריד את הנק"פ של מפלצת ארטילריה ולהפוך אותה לחפ"ש?
במילים אחרות, חפ"ש זה לא תפקיד. תפקיד מגדיר את התנהגות המפלצת; חפ"ש הוא נתון שאומר שהמפלצת הזו חלשה ממפלצת רגילה. הנתון הזה לא מכריח את המפלצת להתנהג בצורה מסוימת, ולכן הוא לא אמור להיות תפקיד.
למרות זאת, כל החפ"שים מתנהגים כבריונים, פחות או יותר, כך שההגדרה חפ"ש הפכה להיות כוללת אוטומטית "בריון חפ"ש".
אשמח לשמוע את דעתכם מדוע זה מוגדר ככה, והאם ליצור חפ"ש ארטילריה יעבוד או שלא (עם נימוקים, כמובן).