• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 4 חפ"שים במו"ד 4

fergi123

פונדקאי ותיק
בכל פעם שאני משתמש בארבע חפ"שים כמפלצת רגילה, זה מרגיש כאילו הם לא באמת ממלאים את התפקיד, השחקנים (אפילו בלי רכז) עוברים אותם בשניות, תוך כדי שהם עושים את הנזק שלהם פעם או פעמיים. זה בכלל לא מצליח להוות תחליף למפלצת. עוד מישהו נתקל בבעיה? מה אני אמור לעשות עם זה בדיוק (שהוא לא "וותר עליהם")?
 
רוב החפ"שים של מגדיר המפלצות הראשון מעפנים (באופן כללי במגדיר המפלצות הראשון יש בעיה עם רוב "מפלצות הקצה" - חפ"שים ובכירות).
במגדירי המפלצות האחרים החפ"שים חזקים יותר ויש להם תפקידים כמו למפלצות רגילות.

אתה יכול לקרוא על זה בהרחבה (ולקבל טיפים לחפ"שים) כאן: http://www.pundak.co.il/library/dnd/302-writing-monsters-dnd4-part4
 
כל החפש"ים מתים מהתקפה אחת או שכל דמות הורגת ח"פש בתורה?

בנוסף למה שהנרוביאן ציין, תנסה להשתמש בהם לטקטיקות- הם הרבה, זה אומר שהם רוצים לנסות להקיף את הדמויות ולהכריע אותן. לאגף, לתקוף מכל הכיוונים וכו'. יש להם שימוש טקטי- בין אם לדחוף את הדמויות אחורה קרוב יותר לבור החומצה או לקפוץ כולם על דמות אחת ולנסות להפיל אותה שרועה על הקרקע, שם הם גורמים יותר נזק.
אם הם מתים כולם למכה שגורמת נזק על אזור מסוים, תפריד אותם. תפצל אותם כך שצריך לבזבז עליהם הרבה זמן.

ואת הזמן הזה המפלצות האמיתיות צריכות לנצל- להפגיז אותם מטווח רחוק, להטיל לחשים אזוריים על הדמויות המכותרות, אולי אפילו לנצל יכולת מיוחדת שגורמת לחפ"ש להתפוצץ ולגרום המון נזק לדמויות. חפש"ים הם בשר תותחים. שהמפלצות האחרות ינצלו אותו בחוכמה.

לבסוף, אם כל זה עדיין לא מרגיש מספיק, אתה יכול להפוך אותם למעצבנים יותר- יש חפש"ים (נגיד גועלים) שמתפוצצים כשהם מתים. אבל מה אם הבוס הראשי שהם בשר התותחים שלו הוא גם נקרומנסר? הוא יכול להחיות אותם שוב ושוב, כך שהדמויות צריכות לפלס את דרכן אליו בין יצורים שקמים שוב ושוב לתחייה (ואם אתה ממש סדיסט הם יכולים להתפוצץ ואז אחרי שמחיים אותם והם מתים שוב להתפוצץ שוב). אם הן לא יחסלו את הנקרומנסר, הוא ימשיך לייצר להם עוד ועוד יריבים. וזו רק דוגמא.

אני חושב שאחרי שתנסה את כל אלה, כנראה בסוף תצליח למצוא את הדרך החביבה עליך לגרום לחפש"ים להיות בעלי משמעות. ואף שחקן לא יזלזל בחפש"ים אחרי שהם קמו לתחייה מחדש שמונה פעמים עד שחוסל הנקרומנסר, וכל פעם שאחד מת הם חיזקו את האחרים :)
 
אני משתמש בחפ"שים להתקלויות קצרות בהם לא צריך לגרום נזק גדול לדמויות.
באופן אישי יש לי בקבוצה רק גמד כושף, ננסית שאמאנית, בן פרא דרואיד, ואלדרין נזיר.
ככה שאין לי צורך לדאוג.
 
חפ"שים לא צריכים להשתתף בכל קרב.
בתקופה שבה שיחקתי במהדורה ארבע מיעטתי להשתמש בהם - כי הם לא עבדו היטב. רק במצבים בהם רציתי קרבות רבי משתתפים או להטעות את השחקנים שילבתי אותם.
מעצםצהגדרתם הם לא מהווים איום על הדמויות.
 
חזרה
Top