• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

חפצ''קים לשיטה נורדית

אני כותב שיטה למיתולוגיה הנורדית, שסובבת סביב רונות בעיקר. ואני מחפש כל מיני חפצי קסם מגניבים. אז אם יש לכם רעיונות - שתפו אותי בבקשה!
מה כבר יש לי:
חרב תמורה - חרב שעליה חרוטה הרונה גייבו - רונת המתנה והנדיבות, אך גם התמורה. אם תותקף, החרב תשיב מלחמה.
מטה עוצמה פראית - מטה, אשר 3/יום מסוגל לגרום לקסם אקראי.
שוט פיצוצים - שוט שעליו חרוטה ת'וריסאז, רונת הפיצוץ, שגורם לפיצוצים קטנים כשהוא פוגע.
תודה למי שישתף אותי ברעיונות!
 
נשמע ממש מגניב!

לויקינגים לא היו המון חפצ"קים, ואלו שהיו - השתייכו לרוב לאלים.
הייתי הולך יותר על סגנון של חפצים מחוזקים - גרזן שעושה יותר נזק, כפפות שנותנות כוח ענקים, גלימת עורבים שנותנת תעופה, שיקויים... דברים מהסוג הזה.
 
במשחק אפשר להטיל קסם (רונה) אל תוך קמע וכך ליצור קמע קסום. חפצ''ק הוא מין קמע שהושתל בתוך חפץ. מג'ולניר יהיה ''קמע ת'וריסאז שהכניסו לפטיש''.
ויש יחסית הרבה חורטי-רונות במשחק. זה פנטזיה...
ויש גם חפצי ''אומנות'' שנעשו בידי האומנים הטובים ביותר ומעניקים תוסף +1 עד +5 לכל הגלגלים הנעשים באמצעות החפץ. אז מה שתיארת, חפצים מחוזקים, כבר יש במידה זו או אחרת.
 
אתה ממש אוהב שיטות חדשות. אני מבין את זה, אבל ספציפית מערכה נורדית נשמעת כמו משהו שממש קל להריץ פשוט במו"ד 5 או פאת'פיינדר.
ובנוגע לחפצי קסם, שוב. פנטזיה נורדית לא מאוד שונה מהרבה פנטזיות אירופאיות אחרות. החפצים שכתבת הם חפצים עם השפעות גנריות ולפייבור מעליהם. אתה יכול לחפור דרך הפורום, למצוא כל חפץ קסם שמישהו יצר ולהתאים אותו לפלייבור של העולם שלך.
 
לא, הפעם זה שונה. אני ממש יוצר שיטת קסם חדשה, שמו''ד 5 לא הכי מתאימה לה.
יש רונות. לכל רונה יש מספר קסמים. אתה בוחר לדעת רונה - קבוצת קסמים - לא קסם בודד. לדוגמה, אני יודע לחרוט ת'וריסאז, טיוואז, ואהיוואז. יהיו לי המון קסמים - אבל עדיין אוכל לחרוט רק כמות קטנה בכל יום.
ויש מעט קסמים, כדי לא להעמיס על הקבוצות. אף אחד לא יתחיל לעבור על כל הלחשים במו''ד 5 ולצוות כל לחש לרונה/כמה רונות (כן, יש קסמים שמופיעים בכמה רונות שונות).
וגם, זו שיטה מבוססת כישרונות.
וגם, זה ספר של ממש, לא כמו דיינומאניה שהיא משחק ממש מופשט.

לגבי רעיונות - זה נכון, אבל אני רוצה גם דברים שיושפעו קצת יותר מהמיתולוגיה. הינה שני חפצ''קים כאלה שהרגע קפצו לי לראש:
חרב לב דרקון - האוחז בחרב יכול לדבר עם חיות, אבל חוטף איזו קללה מינורית. רק במיתולוגיה הנורדית אכילת לב דרקון היא ברכה+קללה.
כתר אלפסייד - מעניק אלפסייד לכל מי שחושב אותו, גם גמדים ובני אנוש. אלפסייד מלא קיים רק במיתולוגיה הנורדית, קסם אלפים מו''די רגיל לא מתקרב.
 
כלי נגינה (לאוטה או משהו דומה) מכושף עליו מוטבעים לכאורה רק סימנים של גזע ועלים תמימים למראה.
לנבל הזה יש כמה כוחות שימושיים כאשר מנגנים עליו, למשל - כוח מרפא או סוג של לחש הגנה (או להיפך, לחש שמעצים את הגיבורים)
אבל בפועל בין העלים המגולפים יש עליו רונות ששייכות להל ולעולם המתים. ככל שמשתמשים בנבל יותר, כך מעוררים את תשומת הלב של רוחות המתים ומתקרבים למעשה לעולם שלהם, עד שבסופו של דבר הוא יכול לזמן צללים חשוכים מהעולם שמתחת שימשכו לדמויות, או אפילו יכולים להפוך את הדמות שמנגנת - שלא מרצונה - ל"מיכל, דרכו יכולים הרצון וכוחות הכשפים של הל להתפרץ החוצה.
 
חזרה
Top