סליחה שאני מתפרץ לדיון מעמיק ובוער זה, אבל...
מה זה לעזאזל משנה!?
מהדורה 4 נועדה להיות, תקנו אותי אם אני טועה, סימולטור טקטי מגוון ומאוזן של קרב בעולם פנטזיה עם קסם. היא לא נועדה להיות ריאליסטית, או להעביר עלילה מתוחכמת ומסובכת שמועברת על רצף של כמה שנים אין-גיים עם חמישים דב"שים ראשיים והרבה יותר משניים. אפשר לנסות בהם את זה, אבל בתכל'ס, באנו למהדורה הזו בשביל 'איך אני מכניע את האויב שמולי במקסימום יעילות בעזרת שימוש במינימום משאבים', לא בשביל הגיון. וגם אם ננסה להכניס הגיון, הד"שים הם, מתוקף תפקידם כד"שים, גיבורים מעל לממוצע. הם טובים יותר מאדם פשוט ואולי גם מגיבורים אחרים, והם יכולים לעשות דברים שאנחנו לא יכולים לעשות. הם גיבורים. אתם מתלוננים ששמשון יכול להרוג אלף פלישתים בעזרת לחי חמור בזמן שהוא קשור ושבוי בידם? או שמשה חוצה את ים סוף? נראה לי שלא. מה בדיוק ההבדל בין בין הגיבורים האלה לגיבורי מו"ד 4?
כן, מהדורה 4 לא ריאליסטית. כן, היא מודה בזה. לא, זה לא חיסרון-כי היא לא רוצה להיות ריאליסטית.