• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 השפעות הזקנה ב5E?

התשובה הטובה ביותר
אין נתוני זקנה במו"ד מאז 3.5, בעיקר כי שחקנים היו מנצלים את זה בשביל לשחק אשפים מבוגרים עם תוספי תכונה מנטלים על חשבון פיזים.

אם אתה ממש רוצה, אתה יכול לייבא משם את החוקים ולהגיד שכאשר אתה עובר מדרגת גיל אחת לשנייה אתה מאבד נקודה אחת מהתכונות הפיזיות ומקבל נקודה אחת בכל התכונות המנטליות, אישית אני חושב שזה אף פעם לא היה הגיוני ש"רק בגלל שאתה מבוגר יותר" אתה פתאום חכם יותר, קל וחומר אם מישהו מזקן אותך באופן מואץ.
עד כמה שאני קראתי חוקים (כלומר, בתרגום העברי) אין שום חוקים לזה.
הייתי ממליץ לתת תבונה ו/או חוכמה גבוה, על חשבון הכוח והחוסן (ואולי גם הזריזות). בערך של 2:1 לטובת השכל (כלומר, -1 לכוח ייתן +2 לתבונה / חוכמה).
 
אין נתוני זקנה במו"ד מאז 3.5, בעיקר כי שחקנים היו מנצלים את זה בשביל לשחק אשפים מבוגרים עם תוספי תכונה מנטלים על חשבון פיזים.

אם אתה ממש רוצה, אתה יכול לייבא משם את החוקים ולהגיד שכאשר אתה עובר מדרגת גיל אחת לשנייה אתה מאבד נקודה אחת מהתכונות הפיזיות ומקבל נקודה אחת בכל התכונות המנטליות, אישית אני חושב שזה אף פעם לא היה הגיוני ש"רק בגלל שאתה מבוגר יותר" אתה פתאום חכם יותר, קל וחומר אם מישהו מזקן אותך באופן מואץ.
 
התשובה הטובה ביותר
נדמה לי שבAD&D זה באמת פעל איך שתארתם, מניח שזה קשור לזה שעם הגיל יש יותר ניסיון (מצד שני חדות או גמישות מחשבה עלולות להפגע) ובטח שפיזית הגיוני שתהיה ירידה בתכונות הפיזיות.
הצורך הראשי שלי הוא להניח על השולחן סכנה של הזקנה קסומה שבשלב מסויים גם עלולה להרוג (ברמה כזו שהחייאה כבר לא ממש תעזור).
 
אני סתם נגד הדברים האלה, כאילו התקפות שמזקינות שחקנים הן בדרך כלל לא הוגנות, כי אם שחקן מסויים היה "חסר מזל" דיו כדי לשחק בן אנוש, הוא יסבול בעוד השחקן האלף פשוט יהנהן בשקט וימשיך.

מזכיר לי משחק שהיה לי ב3.5 שבו אחד השחקנים היה מגזע שתוחלת החיים שלו היא 12 שנה, והוא מת במסגרת time skip שהשה"מ עשה באמצע המשחק.
 
אני סתם נגד הדברים האלה, כאילו התקפות שמזקינות שחקנים הן בדרך כלל לא הוגנות, כי אם שחקן מסויים היה "חסר מזל" דיו כדי לשחק בן אנוש, הוא יסבול בעוד השחקן האלף פשוט יהנהן בשקט וימשיך.
אז אולי על מנת לשמור על ההוגנות אני יכול לדוגמא להחליט על "להזקין" נניח 20%-30% מתוחלת חיים ממוצעת של הגזע שכרגע קורבן ההתקפה.
למרות שעם אלפים זה קצת מורכב באמת...
 
פשוט תגדיר את זה בתור דרגת תשישות שהדמות מקבלת וזקוקה לאיזה ריפוי קסום כדי להעלים. פלאפית זה "אתה מזדקן" מכאנית זה השפעות שמראות איך הגוף שלך מאבד כוח ונעשה יותר איטי וחלש עד שהוא קמל ומת.
 
פשוט תגדיר את זה בתור דרגת תשישות שהדמות מקבלת וזקוקה לאיזה ריפוי קסום כדי להעלים. פלאפית זה "אתה מזדקן" מכאנית זה השפעות שמראות איך הגוף שלך מאבד כוח ונעשה יותר איטי וחלש עד שהוא קמל ומת.
האמת שזה אחלה רעיון ויכול להפוך את הקרב ליותר מעניין.
אני חושב לשלב את זה עם התקפה פנים אל פנים.
 
חזרה
Top