• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

השלל ממימון ההמון של שאדודארק הגיע! - Unboxing Shadowdark RPG Kickstarter loot

אז כעבור כמעט שנה, השלל ממימון ההמון של Shadowdark הגיע!
אז מה אנחנו רואים כאן?

הספר הירוק מימין למטה הוא הגרסה של הכריכה המיוחדת של ספר הבסיס (חוץ מהשוני בצבעים ובתמונה הוא גם עשוי מחומר איכותי הרבה יותר), בספר הזה יש את כל מה שמנחה ושחקן צריכים בשביל לשחק.
לידו ישנם כרטיסי הרפתקה וכרטיסי דפי דמות מוכנים ולידם כרטיסים עם חלק מהמפלצות לגישה נוחה יותר.
למעלה ישנם שלושה Zines של Cursed Scrolls שמכילים סוגי דמויות חדשים, גזעים, לחשים והרפתקאות.
לבסוף משמאל למעלה, מסך המנחה של Shadowdark.

אני כאמור הרצתי מיני קמפיין בשיטה, תרחישים של השיטה להכרות ובכנסים ובימים אלו אני עצמי משחק בשיטה.

למי שלא מכיר במשפט - שיטת OSR קלה, פשוטה, עוצמתית ומהירה, עם "מנוע" חדש.

1705489801459.png 1705489817176.png
 
עריכה אחרונה:
עיצוב מגניב! באופן אישי לא התלהבתי מהדוגמית החינמית (המאוד מקיפה) שפורסמה בזמנו, אבל אשמח לדעת איך עיצוב לוח המנחה, ההרפתקאות ותוכן ההרחבה.
אני מאד אוהב את העיצוב ובכלל את השיטה, למרות שצריך להזהר לא ליפול איתה אך ורק לזחילת מבוכים (היא מאד מעוונת לכך בין אם במודע ובין אם לא).
מסך המנחה נראה טוב מבחוץ, אבל התוכן בו לא שימושי בעליל... (שמות, יצירת NPC, סוגי אוצרות ומוראל) וזה משהו שראינו כקהילה עוד מזמן...
תוכן ההרחבה ברובו מגניב, אבל גם מאד נישתי לתוכן ההרפתקה: למשל במגזין השני יש הרפתקה מדברית ויש שם קלאס שהוא מעין סוג של נינג'ה תמטי לאיזור.
הרפתקה אחרת לדוגמה, היא באופי נורדי ובהתאם גם סוגי הדמות שנוסופו.
יחד עם זאת יש כמה סוגי דמויות וגזעים שטובים גם למשחק "גנרי".
לא צללתי עמוק אל ההרפתקאות, אבל רובן מיוצגות כ"ארגז חול" של איזור גיאוגרפי מסויים עם המון נקודות עניין, אבל חשוב לציין שרוב נקודות העניין לא מפורטות מספיק (בכוונה) כלומר יש עבורן תאור כללי ובאחריות המנחה לפתח אותו - אז זה משהו שיהיו שיאהבו, אבל יהיו גם הרבה אחרים שלא.
 
נראה מגניב,
מהתיאור שלך נשמע... פחות מגניב.
מודה שמסך למנחה שהיוצרים לא מצאו משהו מעניין לשים בצד הפנימי ורק דחפו לתוכו תוכן כדי "שיהיה" זה Turn-off מבחינתי. מסך למנחה אמור להיות שימושי ולא רק קישוט לשולחן.
דרך-אגב, אמרו משהו מה מתכננים הלאה עם השיטה?
 
תודה, הכל מגניב פרט למסך באמת, שלא שימושי מבחינת התוכן, הקהילה התלוננה אבל נדמה לי שזה כבר היה מאוחר מדי או שאולי היו אנשים שכן חשבו שזה שימושי 🤷‍♂️
אני בכל אופן מעדיף לערוך את המסך לפי הצרכים שלי שיכולים להשתנות בין סשנים וכמובן בין קמפיינים.
מה שטוב שהכל קומפקטי - הספר, המסך, המגזינים, הכרטיסיות... וזה נחמד במיוחד אם משנעים את החומר לבתים אחרים ו/או לכנסים.

לגבי עתיד השיטה - כרגע קלסי עובדת (מתקדמת מאד ממה שהבנתי) על מערכת משחק סולו (כלומר שחקן אחד ללא מנחה) מיוחדת לShadowdark.
יש בשוק הרבה מערכות ניבוי וטבלאות כדי לייצר אפשרות של משחק סולו, אבל היה חשוב לה ליצור משהו ייחודי לשיטה אחרי שהתנסתה בהן.
חוץ מזה הקהילה רעבה מאד לעוד Cursed Scrolls (המגזינים עם ההרחבות) ויש גם המון תוכן צד ג' שנוצר על ידי אנשים מהקהילה (קמפיינים, ספרי מפלצות וספרי הרחבה).
 
עריכה אחרונה:
לא צללתי עמוק אל ההרפתקאות, אבל רובן מיוצגות כ"ארגז חול" של איזור גיאוגרפי מסויים עם המון נקודות עניין, אבל חשוב לציין שרוב נקודות העניין לא מפורטות מספיק (בכוונה) כלומר יש עבורן תאור כללי ובאחריות המנחה לפתח אותו - אז זה משהו שיהיו שיאהבו, אבל יהיו גם הרבה אחרים שלא.
במגזין, זה מה שהייתי מצפה - הרפתקה מקיפה אבל כללית, כי חשוב לעבור על כל נקודות העניין והדמויות החשובות, אבל יש הגבלה של עמודים. ככה האמת אני מעדיף שהרפתקאות מוכנות יהיו בנויות - סקירה מקיפה, אבל שמשאירה לי מקום לקבוע מה בדיוק *אני* רוצה בהרפתקה שלי.
 
חזרה
Top