• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

הצצה לנמל הגדול של היבשת המערבית (וכנראה העיר הגדולה ביותר ששרדה אחרי ההתנפצות)

היבשת המערבית פותחת את שעריה!
(או ליתר דיוק, מושכת את שרשרת הנמל ומתירה לספינות להכנס)
נמל רלסורם: הנמל האנ'מירי הגדול בחופי היבשת המערבית, וכיום ככל הנראה העיר הגדולה ומרכז הסחר העשיר ביותר בעידן שאחרי ההתנפצות - עולה לרשת עם ערך מבוא מורחב ומפורט (שיהיה בתקווה ההתחלה לערכים רבים נוספים בעתיד), ועם ערך נוסף ומפורט על מראה חיצוני, הגיה ושמות מקומיים.

התמונה נוצרה על-ידי במידג'רני.

* * *

לינק ישיר למבוא החדש על נמל רלסורם

לינק ישיר לערך על מראה חיצוני טיפוסי, הגיה ושמות בנמל רלסורם

עולם המערכה מלסטרה
 

קבצים מצורפים

  • relsorm port2.png
    relsorm port2.png
    720.3 KB · צפיות: 6
עדכון מעניין מאוד.
יש אירוניה מסויימת בעובדה שהשמות במל רל'סורם בדרך כלל חסרים את הגרש האנ'מירי המסורתי, אבל שמו של הנמל עצמו דווקא מכיל אותו...
רל'סורם נשמעת כמו עיר מעניינת מאוד עבור קמפיינים עירוניים. מתחרה ראויה לעיר המחוז אנ'מירלור.
במה התבטאה מתירנות אנ'מירית יחסית ברל'סורם? להבנתי, הדבר העיקרי שנאסר על ידי האימפריה היה דתות זרות...
ובכן, נראה שבאבוס בכל זאת לא בחר בנמל רל'סורם לשובו. או שאולי העלם לורי שנמלט מאנ'מירלור עומד להופיע ברל'סורם בשלב כלשהו? אני בהחלט יכול לראות אותו מחפש עיר אחרת שמתאימה לתענוגותיו, ורל'סורם היא בין היחידות עם הפרופיל המתאים.
דרך אגב, האם מתוכננת כתיבה של כוהנת אדומה כמקצוע שחקן? בניגוד לצהובות, שהסיבה שאין להן ייצוג בקרב המקצועות בספר החוקים ברורה, אני לא רואה סיבה שלא יהיה ייצוג לכוהנות האדומות בקרב דמויות שחקן.
 
תודה על התגובה :)

את שם הנמל אפשר להגות עם הגרש האנ'מירי או בלעדיו. המקומיים בד"כ יהגו בלעדיו.
רלסורם היא כנראה העיר הגדולה ביותר ששרדה באיזור הידוע של מערב מלסטרה ונארלירדרי (גדולה מאנ'מירלור בכמה וכמה סדרי גודל) - כך שיש בה בהחלט אפשרויות מעניינות.
מתירנות - גם ברמה האישית (ואפילו המינית בחוגים מסויימים); רדיפה אחרי יופי ותענוגות אצל חוגים רחבים עוד יותר, הרבה פחות קשיחות וסדר מעמדי נוקשה כמו אצל האנ'מירים; יותר מוביליות חברתית, יותר סובלנות לדתות זרות.

באבוס אכן לא בחר בראל'סורם, אבל יש אלה אחרת שקרובה לו שיש לה ובעיקר למאמינים שלה תפקיד בהיסטוריה של האיזור.

כוהנות אדומות אמורות להיפתח ביחד עם נמל ראל'סורם - ביחד עם עוד סוג של כוהנות עתיקות ונדירות יותר (הגם שבשלב זה, יתכן ואני רק אזכיר אותן)
 
תודה על התגובה :)
תודה על הפרסום :)
מתירנות - גם ברמה האישית (ואפילו המינית בחוגים מסויימים)
אני לא בטוח שאני מבין את כוונתך. האידיאל של האימפריה הוא שיא המתירנות המינית (שושלת נשים), באצולה הנמוכה יותר או אצל פשוטי העם לא הייתה מתירנות מינית (על כל פנים לפני הנישואין, במידה ויש)?
רדיפה אחרי יופי ותענוגות אצל חוגים רחבים עוד יותר, הרבה פחות קשיחות וסדר מעמדי נוקשה כמו אצל האנ'מירים; יותר מוביליות חברתית, יותר סובלנות לדתות זרות.
זה באמת נשמע לא מאוד אנ'מירי...
באבוס אכן לא בחר בראל'סורם, אבל יש אלה אחרת שקרובה לו שיש לה ובעיקר למאמינים שלה תפקיד בהיסטוריה של האיזור.
ראיתי את האזכור. מעניין מאוד לשמוע עליה עוד פרטים; אני מניח שזה יגיע עם הערכים הבאים על האזור?
כוהנות אדומות אמורות להיפתח ביחד עם נמל ראל'סורם - ביחד עם עוד סוג של כוהנות עתיקות ונדירות יותר (הגם שבשלב זה, יתכן ואני רק אזכיר אותן)
מחכה לראות את תייצג אותן:)
האם יש תכנון לקמפיין באזור נמל רל'סורם בעתיד הנראה לעין?
 
תודה על הפרסום :)

אני לא בטוח שאני מבין את כוונתך. האידיאל של האימפריה הוא שיא המתירנות המינית (שושלת נשים), באצולה הנמוכה יותר או אצל פשוטי העם לא הייתה מתירנות מינית (על כל פנים לפני הנישואין, במידה ויש)?

זה באמת נשמע לא מאוד אנ'מירי...

ראיתי את האזכור. מעניין מאוד לשמוע עליה עוד פרטים; אני מניח שזה יגיע עם הערכים הבאים על האזור?

מחכה לראות את תייצג אותן:)
האם יש תכנון לקמפיין באזור נמל רל'סורם בעתיד הנראה לעין?

גם המתירנות של כוהנות אנ'מיריות היא הרבה יותר מוצנעת ומאחורי הקלעים. אבל כן, בנמל רלסורם ההדוניזם הרבה יותר נפוץ בשכבות יותר רחבות, אם כי לא בכל חלקי האוכלוסיה (אם כבר, מציבים נגדו ערכים פוריטניים יותר שבאו מחלק מסוים של תרבות אורגי הערפל).
וכן - יותר פרטים על האלה האפלולית הזו, מאמיניה והיצורים שלה, אכן יבואו בעדכונים מאוחרים יותר.

עדיין לא מתוכנן קמפיין בנמל ראלסורם. הוא לא הגיע לשלב שבו אפשר להריץ בו.
 
תוכל בבקשה לשתף מה בדיוק כתבת למידג'רני כדי שתצייר לך את זה?

הנה:
a beautiful medieval port with white city walls and towers, tall marble statues and many ships. distant snow mountains background. virulant rays lighting. hyper realistic and highly detailed style. --ar 3:2 -

אבל זה לא יצא בנסיון הראשון. זה הצריך כמה וכמה משחקים עם ואריאציות ב-Remix mode.
 
אני לא בטוח שאני מבין את כוונתך. האידיאל של האימפריה הוא שיא המתירנות המינית (שושלת נשים), באצולה הנמוכה יותר או אצל פשוטי העם לא הייתה מתירנות מינית (על כל פנים לפני הנישואין, במידה ויש)?
אני ארשה לעצמי לענות איך אני מדמיינת את זה:
זה היה, אבל במסגרת של גינונים אנ'מריים מאופקים ששמרו על העיניינים פחות או יותר דיסקרטיים ומנעו אי נוחות מהצדדים המעורבים וגם כנראה תחת חסות של אמצעי מניעה שהיו נגישים בעיקר למעמדות האצולה הגבוהה והכהונה ואיפשרו את החופש הזה בלא תוצאות מצערות בזמנים לא נוחים
ולמעמדות נמוכים יותר אולי הייתה את האפשרות לנהל קשר דסקרטי מסוג זה בלי/לפני החתונה אבל בלא היכולת להמנע מההשלכות הפוטנציאליות
מה שכנראה עודד יותר שמרנות
 
ערך מבואי די טוב. קצת מפתיע לשמוע שלאנ'מירים הייתה גם אצולה צבאית במובהק במקום הסידור שאצילים מקומיים ישרתו כקצינים בלגיונות שלהם. אלת הצללים שהוזכרה היא בטח גרסה אחרת של באבוס שבאה מממד אחר. ככלות הכול, הרב-יקום רחב ובטח יש בו מיליון גרסאות של באבוס בין היתר. כמובן שהיא המקרה הראשון של אלוהות מרושעת ממין נקבה שנתקלים בו במלסטרה אם לא מתייחסים לרוח הצרעה.

הזכרת בפרק על ההנדסה שלבני רלסורם יש שעוני כיס (שלא קיימים באף מקום אחר ממה שקראתי עד עכשיו.) עד כמה רל'סורם שונה בתרבות הטכנולוגית שלה משאר מלסטרה? לכהונה האדומה עדיין יש הבנה גבוהה יותר של המנגינה הגדולה שיכולה לעזור בייעול זרימת האנרגיות המאגיות של העיר שיכולות לתרום לשגשוגה ברמה הפיסית יותר.

לגבי מתירנות, אני חושב שהכוונה כאן היא שאנשי רלסורם פשוט השליכו לים את קודי הלבוש של האימפריה האנ'מירית כלומר הם לובשים בגדים וגזרות שהיו נחשבים למופקרים ביבשת האם ובקרב אורגי הערפל אבל הם עדיין עשויים לצאת כנגד הרעיון של זוג מתנשק ברחוב. אין שום דבר בתרבות האנ'מירית שיוצא בצורה מפורשת נגד חיי מין פעילים בחדרי חדרים ממה שהבנתי אותם עד עכשיו אלא אם כן זה נעשה במקום שלא מיועד לזה.
 
כמובן שהיא המקרה הראשון של אלוהות מרושעת ממין נקבה שנתקלים בו במלסטרה אם לא מתייחסים לרוח הצרעה.
ההשתקפות הצהובה היא לא מרושעת בעיניך, ודאנגון נאא'מוש איננה אלוהות בעיניך, נכון?
אלו שתי הנחות סבירות למדי, אבל אפשר גם לומר אחרת. צריך לשים לב למשמעות של מה שאתה אומר.
אני ארשה לעצמי לענות איך אני מדמיינת את זה:
זה היה, אבל במסגרת של גינונים אנ'מריים מאופקים ששמרו על העיניינים פחות או יותר דיסקרטיים ומנעו אי נוחות מהצדדים המעורבים וגם כנראה תחת חסות של אמצעי מניעה שהיו נגישים בעיקר למעמדות האצולה הגבוהה והכהונה ואיפשרו את החופש הזה בלא תוצאות מצערות בזמנים לא נוחים
ולמעמדות נמוכים יותר אולי הייתה את האפשרות לנהל קשר דסקרטי מסוג זה בלי/לפני החתונה אבל בלא היכולת להמנע מההשלכות הפוטנציאליות
מה שכנראה עודד יותר שמרנות
אני לא מבין בדיוק למה לפי הציור שלך במעמדות הנמוכים הייתה יותר שמרנות...
אגב הציור אצל הכוהנות הוא יותר פומבי וחסר כל רסן, או לפחות כך אני לומד מהסיפור על הגבר שביקש מכוהנת השחר (אחרי שניצח אותה בהימור) איזשהי כוהנת לאישה במקום לדרוש ממנה (מכוהנת השחר) שתזמן אותו לענג אותה באותו הלילה, להפתעת כולם...
לגבי מתירנות, אני חושב שהכוונה כאן היא שאנשי רלסורם פשוט השליכו לים את קודי הלבוש של האימפריה האנ'מירית כלומר הם לובשים בגדים וגזרות שהיו נחשבים למופקרים ביבשת האם ובקרב אורגי הערפל אבל הם עדיין עשויים לצאת כנגד הרעיון של זוג מתנשק ברחוב. אין שום דבר בתרבות האנ'מירית שיוצא בצורה מפורשת נגד חיי מין פעילים בחדרי חדרים ממה שהבנתי אותם עד עכשיו אלא אם כן זה נעשה במקום שלא מיועד לזה.
דרך מעניינת להבין זאת. בהחלט הסבר שמניח את הדעת.
 
ההשתקפות הצהובה היא לא מרושעת בעיניך, ודאנגון נאא'מוש איננה אלוהות בעיניך, נכון?
ההשתקפות הצהובה היא אלת מלחמה. לגבי דאנג'ון נאאמוש, היא אלה כמו שהבארונים של אינפרניה אלים. אני הבנתי שהיא חסרת צבע רבת עוצמה, ככזו, יותר דומה לשדה רבת עוצמה מאשר לאלה למרות שהקווים די מטושטשים לפעמים אם לשפוט מהמקרה של באבוס שאמור להיות בעצמו שד רב עוצמה.
 
ערך מבואי די טוב. קצת מפתיע לשמוע שלאנ'מירים הייתה גם אצולה צבאית במובהק במקום הסידור שאצילים מקומיים ישרתו כקצינים בלגיונות שלהם. אלת הצללים שהוזכרה היא בטח גרסה אחרת של באבוס שבאה מממד אחר. ככלות הכול, הרב-יקום רחב ובטח יש בו מיליון גרסאות של באבוס בין היתר. כמובן שהיא המקרה הראשון של אלוהות מרושעת ממין נקבה שנתקלים בו במלסטרה אם לא מתייחסים לרוח הצרעה.

הזכרת בפרק על ההנדסה שלבני רלסורם יש שעוני כיס (שלא קיימים באף מקום אחר ממה שקראתי עד עכשיו.) עד כמה רל'סורם שונה בתרבות הטכנולוגית שלה משאר מלסטרה? לכהונה האדומה עדיין יש הבנה גבוהה יותר של המנגינה הגדולה שיכולה לעזור בייעול זרימת האנרגיות המאגיות של העיר שיכולות לתרום לשגשוגה ברמה הפיסית יותר.

לגבי מתירנות, אני חושב שהכוונה כאן היא שאנשי רלסורם פשוט השליכו לים את קודי הלבוש של האימפריה האנ'מירית כלומר הם לובשים בגדים וגזרות שהיו נחשבים למופקרים ביבשת האם ובקרב אורגי הערפל אבל הם עדיין עשויים לצאת כנגד הרעיון של זוג מתנשק ברחוב. אין שום דבר בתרבות האנ'מירית שיוצא בצורה מפורשת נגד חיי מין פעילים בחדרי חדרים ממה שהבנתי אותם עד עכשיו אלא אם כן זה נעשה במקום שלא מיועד לזה.

הייתי נזהר מהנחות וודאיות ("בטח") - הן עלולות להיות לא נכונות.

רל'סורם היא מרכז חשוב בשביל אומני הנדסה. חי בה קוסם שהוא כנראה אחד האומנים האגדיים ביותר בכל מלסטרה של היום, ומשלב קסמים חזקים ביצירות שלו. אבל מלבדו יש לא מעט מכונאים אחרים - במגבלות המערכה והתקופה כמובן.

ושוב - גם לגבי ביגוד וכ"ו, הייתי נזהר מהנחות וודאיות.
 
ההשתקפות הצהובה היא אלת מלחמה. לגבי דאנג'ון נאאמוש, היא אלה כמו שהבארונים של אינפרניה אלים. אני הבנתי שהיא חסרת צבע רבת עוצמה, ככזו, יותר דומה לשדה רבת עוצמה מאשר לאלה למרות שהקווים די מטושטשים לפעמים אם לשפוט מהמקרה של באבוס שאמור להיות בעצמו שד רב עוצמה.
אני (כמו שאתה אולי יודע מהסיפורים של רגולוס) אוחז בדעה שבעולם פוליתאסטי, ההבדל בין שד לאל אינו קיים. זאת פשוט בחירה של האגדות כיצד להגדיר את היצורים עליהן הם מספרות. האם הבארונים של אינפרניה אלים? אולי. הפרעה בן האלמוות מעניק כוחות לכוהנים כמו אל, אז נראה שלפחות מבחינת כותב העולם, התשובה היא חיובית.
אינני טוען שאין מקום למה שאתה אמרת, אבל אני כן טוען שזה נושא לדיון, ולא משהו סגור וברור. העמדה שלי בנושא היא ניטרלית; אני לא חושב שיש לנו מספיק מידע כדי להחליט לכאן או לכאן.
בנוגע להשתקפות הצהובה, זה טיפה יותר מזה. באגדות על הגבירה השלישית של א-רילארן (שכחתי את שמה כרגע) ההשתקפות הצהובה בהחלט אכזרית ומרושעת כלפיה במידת מה, ואלי מלחמה הם תמיד על הגבול של סתם אכזריות לבין רוע של ממש. אם כי במקרה שלה אני נוטה יותר להסכים איתך שהיא לא אלוהות רעה *באמת*.
כהערת צד אגיד שלפי הדת האנ'מירית, ההשתקפות הצהובה איננה אלוהות, אלא רק השתקפות של אלוהות:)
 
חסרות צבע, חזקות ככל שיהיו - הן לא אלים. הן כוהנות רבות עוצמה שהושחתו עד היסוד וקיבלו כוחות מזוויעים שהם לא פעם כמו חיקוי לעגני ומרושע לכוחות הקודמים שלהן. כמו כן - ובניגוד לאלים או שדים בני-אלמוות - כאשר הן נהרגות, הן נהרגות סופית ולא חוזרות יותר (קרי, לא מאבדות את הגוף המוחשי וכוחות, ויכולות להתחדש באיטיות אחרי שעבר מספיק זמן).
 
כאשר הן נהרגות, הן נהרגות סופית ולא חוזרות יותר (קרי, לא מאבדות את הגוף המוחשי וכוחות, ויכולות להתחדש באיטיות אחרי שעבר מספיק זמן).
האם המשמעות של השורה הזו היא שההשתקפות הצהובה (ואולי גם האחרות, מה שלא קרה להן) תחזור למלסטרה בבוא הזמן?
מו כן - ובניגוד לאלים או שדים בני-אלמוות
מה בעצם ההבדל המהותי בין שדים בני אלמוות ובין אלים (במלסטרה)?
זו כמובן לא שאלה שחייבת להיות לה תשובה, או שהקוראים (או הכותב) חייבים לדעת אותה, אבל אם התשובה קיימת - מעניין אותי לשמוע. עד כה לא נתקלתי בשום תשובה מספקת לשאלה הזו, בשום עולם מערכה או ספר פנטזיה שקראתי.
 
לא אמרתי שההשתקפות הצהובה היא אלה.
למעשה, לפי התאולוגיה האנ'מיירי היא השתקפות של היהלום הצהוב שממנו היא מפיקה את כוחה. האמת לא ברורה, אבל די מוסכם שמכל ההשתקפויות, היא זו שנהרגה סופית ולא תחזור יותר. אם כבר, יש מחלוקת בשאלה האם היהלום הצהוב יכול ליצור בבוא הזמן השתקפות חדשה (יש מי שמתעקש שזו תהיה כוהנת השחר) - אבל כרגע המצב לא מאד מעודד.

ההבדל בין שדים לאלים מרושעים סתם הוא די רופף ולא ברור. אולי בהמשך תהיה לי תשובה חלקית בעניין.
 
לא אמרתי שההשתקפות הצהובה היא אלה.
לא, זה אני שאמרתי זאת מוקדם יותר בדיון:)
למעשה, לפי התאולוגיה האנ'מיירי היא השתקפות של היהלום הצהוב שממנו היא מפיקה את כוחה. האמת לא ברורה, אבל די מוסכם שמכל ההשתקפויות, היא זו שנהרגה סופית ולא תחזור יותר. אם כבר, יש מחלוקת בשאלה האם היהלום הצהוב יכול ליצור בבוא הזמן השתקפות חדשה (יש מי שמתעקש שזו תהיה כוהנת השחר) - אבל כרגע המצב לא מאד מעודד.
אוקיי. אני מניח שבכל מקרה, כך או כך זה ייקח כנראה מאות שנים אחרי העידן שבו משוחקות המערכות של מלסטרה.
ההבדל בין שדים לאלים מרושעים סתם הוא די רופף ולא ברור. אולי בהמשך תהיה לי תשובה חלקית בעניין.
זאת גם התשובה שלי, בעולמות שלי (או לחלופין שההגדרה קשורה לאלוהים בצורה המלאה של המילה, שיצר את הכל; אבל זה תשובה שלא מתאימה למלסטרה. עד כמה שאני מבין, במלסטרה אין פוליתאיזם כדת בתוך עולם המערכה, אלא רק אם מסתכלים מבחוץ על זה שכולם נותנים כוחות יש פוליתאיזם, מה שגורם לכך שאף אחד במלסטרה לא מאמין בבורא עליון על כל האלים, כמו בפוליתאיזם קלאסי).
 
אני דוגל בכך ש'נסתרות דרכי האל' (או האלים) ומעדיף להתעסק בעיקר בתאולוגיה ופחות במידע אובייקטיבי על האלים עצמם - כדי להשאיר מקום לספק, מחלוקות והפתעות.
בקלדאריה לפחות (ואולי גם כאן) היתה הבחנה בין אלים ממש, שהם בוראי עולמות, עתיקים בהרבה מהגזעים שקיימים על האדמה וכ"ו, ובעלי כוחות אדירים, לבין בני אלמוות זוטרים יותר - שהם לא מזדקנים, קשה להרוג אותם (הם יכולים לברוא את הגוף שלהם מחדש), ויש להם כוחות אלוהיים מסויימים מסדר נמוך יותר, אבל הם לא אלים אמיתיים אלא בני תמותה לשעבר שהצליחו להשיג סוג של אלמוות.

וכמובן שדתות שונות הן לא מקור אמין להבחין באמת מי זה מי. לפחות לא תמיד.
 
רל'סורם היא מרכז חשוב בשביל אומני הנדסה. חי בה קוסם שהוא כנראה אחד האומנים האגדיים ביותר בכל מלסטרה של היום, ומשלב קסמים חזקים ביצירות שלו. אבל מלבדו יש לא מעט מכונאים אחרים - במגבלות המערכה והתקופה כמובן.

ושוב - גם לגבי ביגוד וכ"ו, הייתי נזהר מהנחות וודאיות.
ישנו הבדל בין ליצר את הידע לבין לתרגם אותו למעשה (ובמובן הזה, יש חפיפה עם הקוסמים אף על פי שהם יכולים לבצע את המחקר לבד). יכול להיות שאני מרחיק לכת בהנחתי שהידע שעליו מסתמכים המהנדסים לצורך היצירות שלהם מגיע מהכהונה האדומה קרי מבוסס על ההבנה שלהן את היקום שנשענת על הזיקה שלהן למנגינה הגדולה. אני חשבתי עליהן בהקשר הזה יותר כעל כאלה שמסוגלות לזהות דפוסים מועילים.

לגבי לבוש, רק העליתי השערה שכמובן מאליו ההחלטה הסופית היא שלך כיוצר העולם.
 
עריכה אחרונה:
עדכון מגניב ומעניין, רלסורם מכניסה למערכה משהו שלגמרי לא היה לנו עד עכשיו- עיר אנמיריית גדולה ששרדה בשלמותה.
עצוב עבור האנמירים שדווקא היא פורקה ככה משלטון מרכזי שהיה נחוץ כל כך לאנמירים בתקופה כזו.

האם יש ישות פוליטית אנמירית שמנסה באופן פעיל לאחד את האנמירים מחדש?
ומה עמדתה של אצולת רלסורם בנושא?
 
חזרה
Top