• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

הנער המפוסל הזה זז! וזה יכול להיות הדבר האחרון שתראו (יצור חדש וקטלני באוגדן המפלצות)

הנער המפוסל הזה זז! והוא יכול להיות הדבר האחרון שתראו...
העדכון החדש במלסטרה מכיל תיאור מפורט (כולל נתונים) של אחד היצורים האיקוניים שקשור למאמיני אל העונג באבוס, על שלל היכולות מעוררות הפלצות (וגם סיכוי לאוצר יקר-ערך, למי ששרד)

לינק ישיר לערך על עלם החרס: https://members.pundak.co.il/world/keldaria3/melestra/monsters/clay_guardian.html

עולם המערכה מלסטרה: עולם המערכה מלסטרה
 
בלי שמץ של ספק, מפלצת לא נעימה להיתקל בה אף על פי שהמפלצות הקודמות היו מפחידות יותר, לדעתי.

מוטיב 'האור הכוזב' של עלם החרס נראה מעט מוזר לאור טבעו של באבוס כאדון העינוגים. הייתי מצפה ממנו לעורר בדמות את הצד רודף התענוגות שלה באופן כזה שהיא תבין שהיא חיה עד כה במוסר שמנע ממנה ליהנות באמת ובתמים מהחיים. אני מצפה לדבר כזה מסדנת היוצר של טוטנהאגן, לא באבוס. אומנם לדמויות הרדיקלים אצלך יש היגיון מעוות שהולם את מוטיב 'האור הכוזב' אבל אין סיבה שמישהו, ששקוע עמוק בתוך אמונת באבוס, יצטרך הנמקה כזאת.

כיצד בדיוק עובדים קסמי צל? האם מדובר במסורת הרמטית שמבוססת על היסוד הזה או במשהו אחר לחלוטין? האם יש להם גם שמות נוספים?
 
תודה על התגובה.

לגבי 'האור הכוזב' כפי שאתה מכנה אותו - To each their own.
לשיטתי, דווקא הטבע של באבוס מגולם יפה בכמה מהיכולות של היצור - גם בפירוט הסיפורי יותר של איך שנראה ה'שעבוד' ואיך הדמות מרגישה אותו (שונה לגמרי מהשלשלאות הנאצלות והקדרות החצי צבאית של טוטנהאגן), גם במוטיב הנשיקה הקטלנית, ועוד - אבל יש גבול למה אפשר לעשות עם יצור שהוא במהות קונסטרוקט במסגרת התקלות קרבית.
רמזתי אמנם לעוד שימושים שלו אצל הכוהנים/מאמינים - אבל מאחר ואני לא מעוניין לעבור מידה מסויימת של קרינג'יות, בחרתי לא לפרט.

קסמי צל זו אסכולה נפרדת מהקסם ההרמטי - הם בשימש אצל מטילי לחשים מרושעים, ועובדים על פחד, יאוש, סיוטים, וכוחות מהחלקים האפלים יותר של הקיום.
 
אם זה לא קסם הרמטי, כיצד מנחה שמנחה במלסטרה אמור להבין כיצד עובד קסם צל גם אם זה לא פתוח לדמויות שחקן?

לגבי עלם חרס, היה לי הרושם שהוא סוג של מלכודת חיה מהתיאור שלו אם להיות כן. עכשיו, כשאני חושב על זה, אני יכול להבין איזה שימושים אחרים יכולים להיות לו.
 
נשמע בהחלט כמו מפלצת מפחידה וכזאת שאפשר לשלב בקלות במשהו בסגנון המלאכים הבוכים מדוקטור הו שזזים כשאתה לא מסתכל עליהם כדי ליצור אווירה אפילו יותר מאיימת.
מה ההשפעה של שאיבת נקודות כוח הרצון? נשמע לי די מסובך לחשב מחדש את כל הדברים שמסתמכים על זה וגם לא ברור מתי הנקודות חוזרות אם בכלל? חוץ מזה כבר יש השפעה של שאיבת תכונה ונשמע לי מוזר להשתמש במכאניקה אחרת פתאום.

האמת שמפתיע אותי הדיבור על בעלי מלאכה ברמה גבוהה ששירתו את באבוס, היה לי את הרושם שהעיסוק בדברים חומריים לא השאיר הרבה מקום לדברים כאלו. באופן כללי, מה היה המקום של האומנות בדת שלו?
 
בדת של באבוס היה לא מעט מקום לאומנות חולנית, ולאנשים שהגדירו את עצמם כאומנים ששורים עם אל העונג, ולכן הם נעלים ומותר להם בין היתר להמית עבדים (או סתם אנשים) ביסורים בשביל 'האומנות' שלהם.
ההשפעה של שאיבת כוח רצון היא בעיקר קושי הולך וגובר בגלגולי הצלה של כוח רצון.
מעבר לזה, יש את היכולות המיוחדות של היצור (שהן חיצוניות למנגנון של 'שאיבת תכונה' בפני עצמה, כפי שזה מופיע בחוברת), שעושות שימוש באנרגיה המאגית של כוח הרצון הגנוב. אלו שני דברים נפרדים מבחינה מיכנית.
 
עושה רושם מהעדכון הזה ומהתגובה ללארקין שמאמיני באבוס מאוד דומים לרדיקלים מקלדאריה
גם באופן שבו מי שנמצא תחת השיעבוד של נער החרס מגיב וגם בתת התרבות של אומנות מחרידה ואכזרית...
 
חזרה
Top