• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 המרה לזנים של סטארפיינדר

סטארפיינדר, שיטת המד"ב של פאיזו, היא שיטה שאני פחות אוהב מכאנית- אבל מת על הלור שנכתב לה. ספר הבסיס שלה מלא ברעיונות למשחק וקרסי עלילה, וכתוב פשוט מצוין. לכן, במקום להריץ עם השיטה של סטארפיינדר עצמה, החלטתי להריץ בעולם עם שיטה אחרת- SW5E.

ובשביל זה, ביצעתי המרה של כל הזנים של סטארפיינדר לשיטה, שמבוססת מספיק על מהדורה 5 כדי שיהיה אפשר להבין את ההמרה גם בלי לקרוא את השיטה החדשה.
אם המשחק שאני מדבר עליו מעניין אותכם, אז תציצו בעץ שבפורום משחקים מקוונים- אני בדיוק מחפש שחקנים!

בין כה וכה, ניגש להמרה. ההמרה הזו נכתבה כדי להיות קרובה ככל שניתן למקור. ועם זאת, הרבה מהיכולות של הזנים בסטארפיינדר פחות מעניינות, או לא מתאימות לשיטה. אז בכמה מקרים (במיוחד עם הוסק) לקחתי חירות יצירתית.
אבל גם כשהתגמשתי בהמרה, עדיין ניסיתי להתאים למאפיינים הקיימים בסטארפיינדר. הסתכלתי הרבה על מאפייני זן חלופיים או תוספי תכונה חלופיים, ובחרתי את אלה שהכי מרגישים לי נכון והכי מתאימים לתמונה של הזן שיש לי בראש.

אנדרואיד​

האנדרואיד הוא מקרה מעניין. בSW5E יש מספר סוגים של "droids", אבל אף אחד מהם לא היה מה שחיפשתי. בעיקר בגלל שכולם הרגישו מאוד רובוטיים, בעוד האנדרואיד של סטארפיינדר נחשב גם כיצור ביולוגי, ואפילו יש לו נשמה.
אז לקחתי חלקים מהם, אבל גם הכנסתי לו יכולת שמאפשרת לו להתרפא מלחשים כרגיל, ולא רק מלחשים ספציפיים שמתקנים מכונות.

תוספי תכונה: 2+ תבונה, 1+ זריזות או חוסן.
גודל: בינוני
מהירות: 30 רגל (6 משבצות)
ראיית חושך: אתה יכול לראות באור עמום לטווח של 60 רגל ממך כאילו הוא אור בהיר, ובחשיכה כאילו היא אור עמום. אתה לא מסוגל להבדיל בין צבעים בחשיכה, ורואה רק גוונים של אפור.
פנים מונטוניות: אתה מבצע בדיקות תובנה עם חסרון, אבל אחרים מבצעים בדיקות תובנה נגדך עם חסרון גם כן.
יחידת שדרוג: המנוע שלך כולל 2 יחידות קסטומיזציית רובוטים, וניתן לשדרוג אותו לעד 6 יחידות.
מערכות אנדרואידיות: אתה לא צריך לנשום, ולא סובל מההשפעות הסביבתיות הרגילות של להיות בריק. בנוסף, אתה לא צריך יותר מוקד טכנולוגי כדי להטיל כוחות טכנולוגיים.
חולשות אנדרואידים: יש לך רגישות לנזק איוני. בנוסף, יש לך חסרון בהצלות נגד השפעות שגורמות נזק איוני.
אינטגרציית נשמות: מערכת העצבים המתקדמת שלך מושכת ומשלבת נשמות כמו זו של יצורים אורגניים. אתה נחשב כדמוי אנוש ואנדרואיד למטרות השפעות שמתייחסות למוצאו של יצור.

קאזאת'ה​

הקאזאת'ה היו אחת ההמרות הפשוטות יותר. הדבר היחיד ששיניתי הוא להחליף את התוסף לאקרובטיקה ואתלטיקה באחת היכולות החלופיות שלהם. כהיסטוריונים, כבר נתתי להם יכולת שנותנת להם בונוס למיומנות, לא רציתי לחזור על עצמי. בנוסף, אני חושב שהיכולת החדשה הרבה יותר ת'מטית להם, ומעבירה את הרעיון שלהם יותר טוב.

תוספי תכונה: 2+ חוכמה, 1+ כוח או זריזות.
גודל: בינוני.
מהירות: 30 רגל (6 משבצות)
צעד המדבר: אתה לא מחשיב תוואי מדברי כתוואי שטח קשה. בנוסף, אתה מותאם באופן טבעי לאקלים חם, כפי שמפורט בפרק 5 של המדריך למנחה.
היסטוריין: כשאתה מבצע בדיקת תבונה (ידע) שקשורה להיסטוריה ומסורות, אתה נחשב כאילו יש לך התמחות במיומנות הידע.
ארבע-זרועות: אתה יכול להשתמש בחפצים שמוחזקים בשתיים מזרועותיך בכל זמן נתון, ופעם בסיבוב אתה יכול לבחור להחליף את הזרועות בהן אתה משתמש.
מסורות אישיות: פעם במנוחה ארוכה כתגובה, אתה יכול לקבל יתרון בבדיקת תכונה, גלגול התקפה או זריקת הצלה אחת. אתה יכול להשתמש במאפיין הזה לפני או אחרי הגלגול, אבל לפני שהמנחה קובעת אם הוא הצליח או נכשל.

לאשונטה​

בכנות, הלאשונטה היא ההמרה שאני הכי פחות מרוצה ממנה. פשוט כי אני לא מוצא דרך מעניינת לבטא את תת-זן הדאמאיה. בכל מקרה, הקטע שלהן הוא שיש להן שני תתי-זן, אחד חזק וקשוח, השני אינטיליגנטי ורהוט יותר.
(לאשונטות הן לא רק נקבות, אבל בגלל התרבות המטריארכלית שלהן החלטתי לכתוב את הנתונים בלשון נקבה).

תוספי תכונה: 2+ כריזמה.
גודל: בינוני.
מהירות: 30 רגל (6 משבצות)
תלמידה: את מקבלת הכשרה במיומנות אחת לבחירתך.
טלפתיה מוגבלת: את יכולה לתקשר באופן טלפתי עם יצורים במרחק 30 רגל ממך. חייבת להיות לכם שפה משותפת כדי שתוכלו לתקשר כך.
קסם לאשונטי: את מכירה את כוחות-הקסם לפי-רצון Mind Trick ו-Force Push-Pull.
בדרגה 3, את לומדת ויכולה להטיל את כוח-הקסם Sense Emotion פעם במנוחה ארוכה.
בדרגה 5, את לומדת ויכולה להטיל את כוח-הקסם Calm Emotions פעם במנוחה ארוכה.
תכונת הטלת הקסמים שלך היא כריזמה לכוחות הללו.
שתי צורות: בחרי אחת מהצורות הבאות:
קוראשה: את מקבלת תוסף 1+ לכוח. בנוסף, את מקבלת את המאפיין הבא:​
מבנה עוצמתי: סף הסחיבה שלך והמשקל שאת יכולה לדחוף, לגרור או להרים מוכפלים. אם הם כבר היו מוכפלים, הם מוכפלים בשלוש במקום.​
דאמאיה: את מקבלת תוסף 1+ לתבונה. בנוסף, את מקבלת את המאפיין הבא:​
רהוטה: את מקבלת הכשרה במיומנות התרמית או השכנוע.​

שירן​

המרה די ישירה, אין לי המון מה להגיד עליהם. כן התלבטתי אם להחליף את הקהילתיות שלהם ב"הגנת הכוורת"- במקום שהשירן יוכלו לקבל תוסף שאולי יהפוך כשלון להצלחה, שהם יוכלו לתת לבן ברית יתרון בהצלה. בסופו של דבר, החלטתי שזה פחות מעניין מכאנית.

תוספי תכונה: 2+ חוסן, 1+ חוכמה או כריזמה.
מהירות: 30 רגל (6 משבצות)
אל-ראייה: האנטנות הרגישות של השירן נותנות להם את היכולת לחוש ברעידות באוויר. אתה מקבל אל-ראייה לטווח 30 רגל. אם יכולת אחרת אמורה להעניק לך אל-ראייה, אתה מגדיל את טווח אל-הראייה שלך בחצי מהטווח שהיית אמור לקבל מהיכולת האחרת.
טלפתיה מוגבלת: אתה יכול לתקשר באופן טלפתי עם יצורים במרחק 30 רגל ממך. חייבת להיות לכם שפה משותפת כדי שתוכלו לתקשר כך.
קהילתיות: כשאתה מפספס בגלגול התקפה או נכשל בזריקת הצלה או בדיקת תכונה, אתה יכול לקבל תוסף לגלגול ששווה למספר בני הברית שלך שאתה יכול לראות במרחק 30 רגל ממך (עד 5+). לאחר שאתה משתמש במאפיין הזה, אתה לא יכול להשתמש בו שוב עד שלא תסיים מנוחה קצרה או ארוכה.
סקרנות תרבותית: יש לך הכשרה במיומנויות השכנוע והתובנה.

וסק​

הוסק הם הזן ששיניתי הכי הרבה בהמרה, מכמה סיבות. העיקרית היא שאני לא אוהב את רוב היכולות שהם מקבלים בסטארפיינדר- תוסף שריון טבעי ונשקים טבעיים הם שני דברים שפשוט לא יוצרים משחק מהנה לדעתי, אלא רק מסבכים דברים.
במקום שריונות טובים יותר, החלטתי פשוט לתת להם יותר נקודות פגיעה. ובמקום נשקים טבעיים, לקחתי את המאפיין החלופי של זנב אוחז, שפשוט מגניב בהרבה לדעתי.
הוסק גם אמורים להיות אימפרייה צבאית עם נשק היכר, אז החלטתי לתת להם הכשרה בנשק הזה.

תוספי תכונה: 2+ כוח, 1+ חוסן או חוכמה.
גודל: בינוני.
מהירות: 30 רגל (6 משבצות)
חסר מורא: יש לך יתרון בזריקות הצלה נגד המצב מבועת.
זנב אוחז: אתה יכול להשתמש בזנב שלך כדי לתפעל חפצים בנוסף לידיך.
נשקייה וסקאריומית: יש לך הכשרה בדושקו (שמשתמש בנתונים של Vibroaxe). אתה יכול להתעלם מדרישת הזריזות כשאתה מחזיק בדושקו.
עמידות וסקארית: ערך הנק"פ המירבי שלך עולה ב-1, ועולה ב-1 נוסף בכל פעם שאתה עולה דרכה. בנוסף, יש לך יתרון בהצלות חוסן.

יסוקי​

ההמרה האהובה עלי, היא כמעט אחד לאחד, ההבדל היחיד הוא שהוספתי להם כולת ת'מטית שמאפשרת להם ליצור מכשירים קטנים, מה שמאזן את הגודל הקטן שלהם- שמשפיע יותר כאן מבסטארפיינדר.

תוספי תכונה: 2+ זריזות, 1+ תבונה או כריזמה.
גודל: קטן.
מהירות: 25 רגל (5 משבצות)
כיסי לחיים: ליסוקי יש לחיים גמישות בהן הם יכולים לאחסן חפצים קטנים. אתה יכול לאחסן חפצים בכיסי הלחיים שלך כל עוד סך משקלם לא עולה על 2 ליברות (קילוגרם אחד), ויש לך יתרון בבדיקות זריזות (זריזות ידיים) שנעשות על מנת להסתיר אותם.
כפעולה נוספת בתורך, אתה יכול לשפוך את תוכן כיסי הלחיים שלך אל האדמה בשטח שלך.
ראיית חושך: אתה יכול לראות באור עמום לטווח של 60 רגל ממך כאילו הוא אור בהיר, ובחשיכה כאילו היא אור עמום. אתה לא מסוגל להבדיל בין צבעים בחשיכה, ורואה רק גוונים של אפור.
ממציאן: יש לך הכשרה בTinker's implements. אתה יכול להשתמש בהם ולנצל שעה וחומרים בשווי 100 קרדיטים (10 מ"ז) כדי ליצור מכשיר קטן (5 דרג"ש, 1 נק"פ).
אתה יכול כפעולת שימוש בחפץ לגרום למכשיר שלך לעשות את אחד הדברים הבאים:
לגרום לפיצוץ קטן, להשמיע רעש חזק למשך דקה, לפלוט עשן למשך דקה, להדליק אש חשמלית קטנה.
אתה יכול לשמור על עד תוסף ההכשרה שלך מכשירים כאלה פועלים בו זמנית, ומכשיר מפסיק לפעול לאחר 24 שעות שבו הוא נמצא רחוק ממל.
בנוסף, אתה יכול לפרק את המכשירים הללו כדי לקבל חזרה את החומרים איתם יצרת אותו.
שנורר: יש לך הכשרה במיומנויות הטכנלוגיה וההתגנבות.
תעוזה: לקום משרוע דורש ממך רק 5 רגל של תנועה, ואתה יכול לנוע דרך השטח של יצורים הגדולים ממך (השטח הזה עדיין נחשב כתוואי שטח קשה).
תת-גודל: הגודל הקטן שלך מקשה עליך להחזיק נשקים גדולים. אתה לא יכול להשתמש במגנים כבדים או בנשקים קרביים דו-ידניים ללא המאפיין קל. בנוסף, אם לנשק קרבי יש את המאפיין רב-שימושי, אתה חייב להחזיק בו בשתי ידיים.
 
עריכה אחרונה:
חזרה
Top