• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

חדשות הכרוז המהדורה השנייה של העידן ה13, עכשיו בקיקסטארטר


לאחר שהיא כבר תקופה בבטא, המהדורה השנייה הגיעה לקיקסטאטר- וכל מי שיתמוך (לא במדרגה של הדולר בלבד) יקבל מסמך חלקי עם החוקים.
מעט יקר, אבל לא נוראי. הבעיה שלי היא שלא רשום בשום מקום כמה המשלוח יעלה, אפילו לא אומדן. מאוד חבל, ואשלח להם הודעה בנושא.

אישית, כל השינויים שהם מדברים עליהם נשמעים לי נהדרים, במיוחד השינוי של מכאניקת האייקונים. אצטרך לעבור על הפלייטסט באופן יותר מדוקדק בשביל לראות מה בדיוק עושים, אבל נשמע טוב.

מה שכן, וואו, הקוביות מכוערות. מקווה שישנו את העיצוב שלהן.
 
40 דולר בשביל שני הPDFים (השני הכרחי, אני חושב, בשביל המפלצות? או שאפשר יהיה להסתדר בלעדיו לדעתך?) זה קצת יקר לטעמי.

רפרפתי על הpreview של החוקים. הרעיון של "לשיתוק יש 50% סיכוי להסתיים כל סיבוב" נשמע לי אחלה, ומזכיר לי מאוד את גישת הjust in time של ארנולד קמפ. לא הצלחתי להבין מה השינוי במכניקת אייקונים. הם אמרו שאפשרי יהיה להשתמש בה בקרב (ושזה כנראה לא רעיון טוב), אבל היה איפשהו תיאור יותר קונקרטי שפספסתי?
 
40 פאונד, שזה קצת יותר מ40 דולר. בהחלט מסכים שזה קצת יקר. נראה שאפשר יהיה להסתדר בלי הספר השני, מדובר בספר למנחה עם מפלצות ואוצר (וחשוב לציין שיש תאימות לאחור, כך שאפשר להשתמש במפלצות מהמהדורה הקודמת, שיצאה תחת רשיון הOGL והSRD שלה חינמי)

במקור, שיטת האייקונים היא שכל סשן מגלגלים מספר ק6 בהתאם לנקודות שהשקעת במערכות היחסים עם האיייקונים, ואז על כל תוצאה של 5 או 6 בקוביה המנחה צריך לשלב משהו מהאייקון לסשן הקרוב. הקלאסי ביותר משום מה הוא "חפצ"ק זמני" למשך הסשן.
לא שיטה טובה.
היה שינוי שלה בהמשך באחד מספרי ההרחבה, אבל לא ממש התעמקתי.
בקיק מציינים את הדבר הבא:
(ROB SAYS: Honestly, the icon rules as presented in 1E were indecipherable and harder to use than they should be. In 2E we've streamlined and clarified how those connections work narratively and mechanically, changed them so you roll for a "twist" after using the connection, and provided different techniques for using them: interacting with icon-aligned NPCs, flashbacks, channeling raw iconic power, getting help from icon-associated spirits, and so on.)
אז, שינוי של מתי משתמשים במערכות היחסים עם האייקונים, באופן שמקל על המנחה שלא צריך להכניס משום מקום משהו של האייקון כי לשחקן יצא 5 או 6 בקוביה בתחילת הסשן (ואציין שזה לא בעיה כשלשחקן אחד יוצא את זה, אבל כשל4 שחקנים יש כמה מערכות יחסים, וכל מערכת יחסים היא עם סיכוי על שליש להופיע, והמנחה לא באמת יכול להתכונן מראש...), ועיגון שלהן יותר בחוקים. אני מחבב את הרעיון של פלאשבקים ושל תיעול כוח.
 
עריכה אחרונה:
רפרפתי על הpreview של החוקים. הרעיון של "לשיתוק יש 50% סיכוי להסתיים כל סיבוב" נשמע לי אחלה, ומזכיר לי מאוד את גישת הjust in time של ארנולד קמפ.
אבל זה לא מה שהיה כבר גם במו"ד 4, שעליה מבוסס העידן ה-13? מצבים מתמשכים במו"ד 4 היו כמעט תמיד מאפשרים זריקת הצלה, שזה סיכוי קבוע של 55%.
 
נשמע כמו אחלה זמן להכיר את השיטה - תמיד סיקרנה אותי כי אני אוהב את ארבע.
אבל המחיר…. 120 דולר לשני ספרים לא גדולים ועוד בתוספת משלוח מזכיר לי למה לרוב אני לא תומך בקיקסטרטרים של משחקי תפקידים בחו״ל
 
נשמע כמו אחלה זמן להכיר את השיטה - תמיד סיקרנה אותי כי אני אוהב את ארבע.
יש הרבה באנדלים למהדורה הראשונה, יותר משתלם ואין לי שום עניין לתמוך בג'יי וסיילנט רוב.

מכניקת האייקונים שהייתה אמורה להיות מוקד השיטה (פרק ראשון ביצירת דמות!) הייתה גרועה ולא מובנת, ונראה שהיא ממשיכה להיות חסרת משמעות. מה שכן, הקונספט של האייקונים הופכים את ספרי המפלצות של העידן ה-13 לטובים ביותר. באמת - המפלצות של העידן ה-13 נהדרות, מכניקה דומה ומשופרת משל מו"ד4 ומיתולוגיה מקורית ומשתמעת לכמה פנים בזכות האייקונים - המפלצות מעניינות גם פלאפית וגם קראנצ'ית.
השינויים למקצועות נראים במקום, ריבוי הבחירות גם בתוך תת-גזע גם הוא מעניין, חבל שהם וויתרו על התוסף לתכונות כי הם דווקא מימשו את זה בצורה נחמדה במהדורה 1.
 
חזרה
Top