• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

המדריך של גאלאן לשחקני מאפיה מתחילים

ניקח כת של ארבעה אנשים- מנהיג כת ושלושה אחרים. ברגע שיש לך הרג של המנהיג (שכמובן חייבים בשבילו פלאף וכל זה), הרגת ארבעה במכה אחת. זה שקול ערך ליומיים של מאפיה. זה רעיון אפשרי, אבל אני לא מת עליו.

מקצועות אחרים, כמו שכנים (יכולים לדבר זה עם זה בלילה, לטובת העיירה) זה גם בעייתי וחבר'ה של צד שלישי שמשנה להם שהם חיים בסוף, כי בזמן שזה באמת מעניין, זה עשוי לגרור בעיות. שימוש יתר במקצועות גם יוצר תסכול לעתים כלפי אנשים שלא קיבלו תפקיד והם "רק" אזרחים. המאפיה שיש בפורום היא טובה אם אתה מחפש משהו לפחות מעשרים איש.
 
אז איך הוא מגייס אנשים? כל לילה הראש כת אומר למנחה של של מישהו, ואז הוא גם חבר בכת? כי אם כן, אתה יכול בתיאוריה לקטול מאפיונרים ככה (אבל זה לא דבר שצריך לבנות עליו- על כל מאפיונר שמת ככה, שלושה אנשי עיירה מתים בממוצע).
 
אפשר לאזן משחקים עם תפקידים מיוחדים, אבל זה הרבה יותר קשה. דברים כמו ׳רוצח סדרתי׳ (נלחם גם במאפיה וגם בעיירה, הורג מישהו כל לילה) או כת כמו שהצגת. יש כבר סט-אפים מוכנים מראש שאמורים להיות די מאוזנים.

בפורום מאז שפסקי ואודין החזירו את המאפיה ואנילה (אין הודעות פרטיות, יש רק שלושה תפקידים מיוחדים לכל היותר, אתה תמיד מנצח אם הצד שלך מנצח), אנחנו משחקים רק בזה. מדובר במאפיה פשוטה יותר, אבל לומדים ממנה לשחק טוב יותר - אנשים פשוט לא יכולים להסתמך על התפקיד שלהם שיציל אותם. פעם שיחקו מאפיה ׳רגילה׳ עם המון תפקידים, לפעמים זה עבד טוב ולפעמים לא. אני חושב שהמחסום העיקרי שלנו למאפיה עם הרבה תפקידים היא שיש הרבההה יותר מידי לורקרים (תקוללו זרג!) בשביל שאפשר יהיה לשחק את זה בצורה מתפקדת.
 
הכל כאן...
-מה זה לאמאסו, ולמה KR כל כך אוהב אותו?
טוב, לצערי אני יכול לענות רק על החלק הראשון של השאלה. לאמאסו זה מונח לא רשמי בעליל שKR יצר, והוא לקוח מהספר לשחקן של מו"ד 3- בלי לעבור על כל ההיסטוריה מאחוריו, המשמעות של לאמאסו היא מישהו שטוען שצריך להאמין לו בגלל שהוא אזרח. במילים אחרות, לרמוז שאתה אזרח כדי לגרום לאנשים להקשיב לך. למרות שהרבה פעמים השתמשו בזה לא נכון, העקרון מאחורי לאמאסו נכון- שכנע אנשים עם הטיעונים שלך, אל תגיד שאתה רופא ולכן צריך להקשיב לך.

-מה זה wifom, ולמה כדאי לי להמנע ממנו?
לינק לסצנה מ'הנסיכה הקסומה' שבעקבותה נטבע המונח הזה. מכיל ספויילרים לבערך אמצע-תחילת הסרט, אבל אם עדיין לא ראיתם את הסרט המדהים הזה אתם לא אמורים לקרוא את המדריך הזה אלא ללכת לראות. עכשיו.
wifom זה ראשי תיבות של wine in front of me, או בעברית 'היין שמולי'. המשמעות היא לעשות מה שואזיני עשה- לעשות לופים של "הוא ידע שנחשוב ככה, אז הוא עשה ההפך". כמו שקל לראות, בלתי אפשרי לצאת מהעסק הזה עם התשובה שרציתם- אפשר להמשיך להגיד את זה בלי סוף למשך הרבה מאוד זמן (ואזיני דווקא פיצח את החידה, ומת מסיבה אחרת- אבל אני לא צריך להגיד לכם את זה כי אם אתם קוראים את הפסקה הזאת כבר הלכתם לראות את הסרט). אם אתם נתקלים בwifom, אל תמשיכו- אתם לא תצליחו להבין מה המאפיונרים חושבים בצורה הזאת. אף פעם.
 
יש! מוקדש לי סעיף! :mrgreen: אני חושב שכדאי לציין טעות שפעם אפשרה למאפיונרים לגלות את השוטר, שהוא כתב "בואו נמליץ לשוטר את מי לחקור. אני חושב שכדאי את X." זה מאוד עזר למפיונרים במאפיה בליפדלופ של KR.
 
חזרה
Top