ולמה לא נגיד, שיטת כישרונות? למה דווקא שיטת מקצועות שאמורה לחלק בצורה מלאכותית את הסגנון של מתמודד ודי מגבילה אותם בסוף היום?
לא חשבתי על זה...
אולי באמת אלך על זה.
למה בעצם יש מיומנויות ותכונות? למה לא לחבר אותם למשהו אחד? ולמה התכונות עובדות כמו תכונות מו"ד- הרי בניגוד למו"ד אין לך איזו מערכת דרגות ושיפור תכונות או חפצי קסם, אז למה נגיד לבחור לתת כוח 12 ולא נגיד, כוח 1+?
חשבתי על זה, אבל מהירות ונק"פ מורכבים מערך שמבוסס גם על הערך וגם על המתאם. זו הסיבה שצריך גם וגם.
אם הקרב הוא מהיר וקטלני, למה לדמויות יש לפחות 17 נק"פ (אני מניח שכול דמות שחקן תשים 15 בחוסן אם לא יותר), כאשר הנשקים גורמים בממוצע 6.5 נזק במכה, במערכת שאפילו אין בה פגיעה חמורה? בוא נגיד שבכול תור שני הדמויות פוגעות זו בזו, קרב של 5-6 סיבובים לא נשמע לי בדיוק "מהיר וקטלני".
לא לקחת בחשבון את הנשקים החזקים. אם מדובר בחרב, היא קוטלת את כל היריבים (אז זה בהחלט מאיים גם אם זה לא מוריד לך חצי נק"פ) וקלשון בעל הישג ונזק גבוה (שאגב בגרסה המקורית היה עם שלוש התקפות ק8 כל אחת בגלל שלוש שיניים, איחדתי את ההתקפות והורדתי את הנזק בגרסה זו) וקרב שנערך באגרופים הוא קרב שכמעט לא קיים, מי שנלחם בשחקנים אחרים אלו הקריייריסטים שלקחו את קרן השפע ומחזיקים בנשקים העוצמתיים, ולכן הקרבות יהיו בהחלט מהירים, בקלשון הממוצע נזק הוא 9, שתי מכות מורידות שחקן, ובחרב הממוצע נזק הוא 5.5 כך ששלוש ארבע מכות מורידות את כל היריבים, אם זה בא ביחד (מה שדי הגיוני כי הקרייריסטים לרוב צדים בקבוצה) זה בקלות מחסל בסיבוב, מקסימום שניים, את השחקנים היריבים.
האם הדמויות מצופות להיות במפה מסודרת של משבצות, על פי המטר? למה לא להשתמש ב'תיאטרון המחשבה', ומה מוסיפות לך המפות בעצם למשחק? זה לא נראה שהדמויות נועדו לתקשר במיוחד עם הסביבה שלהן...
הדמויות לא מסודרות במפת משבצות, הם פשוט נמצאות במרחק X מטרים מהשחקן וככה הקרב מתנהל (הוא גם ככה מהיר, אז לא מאוד משמעותי). המפות שדיברתי עליהן בתגובות קודמות הם מפות של הזירה, כלומר, מפות שנמצאות אצל השה"ז (שליט הזירה) ואצלו בלבד, והיא עוזרת לו להחליט לאיזה תוואי שטח השחקן מגיע (אתה מתקדם 50 דקות ביער ומגלה שהגעת לאזור סלעי עם סלעים ומערות, אתה רוצה לעצור או להמשיך?") הם לחלוטין לא מפות לפי המטר, אם זה היה מפות לפי המטר המפות היו בגודל של שולחן סלון גדול (הזירה זה כמה עשרות קילומטרים מרובעים).
דעתי הכנה היא פשוטה, זה נראה שהגעת לשיטה הזו עם מעט מידי ידע בנוגע לבניית שיטות, ואתה לוקח הרבה דברים ממבוכים ודרקונים מבלי באמת להכיר אופציות אחרות. לא לחינם קישרתי לעולמות פראיים, גם אם אתה לא מחפש את זה- היא שיטה פשוט שפועלת שונה מאוד ממבוכים ודרקונים. גם שיטות מבוססות מנוע האפוקליפסה (כמו עולם המבוך/ואנור ופלאים), בצורה הסיפורית שהן מתייחסות למשחק, הן מעניינות לקריאה בגישה השונה לחלוטין שלהן. מבוכים ודרקונים לא קרובה לאווירה אותה אתה מתאר, ושימוש בה לדעתי הוא טעות. רשמת בעבר על בעיה עם אנגלית, ובמכוון דיברתי רק על שיטות שקיימות בעברית, אבל יש המון שיטות באנגלית ואפילו כאלו שמכוונות לחוויית משחק דומה לזו שאתה מנסה ליצור. אין מה לעשות, בשביל להבין איך ליצור שיטה צריך לעשות את העבודה הקשה של לקרוא שיטות, כדי לראות איך שיטות שונות עושות דברים שונים.
אני בהחלט מעט ידע בבניית שיטות, אבל בתיקייה אצלי במחשב שנקראת "שיטות משחקי תפקידים" יש יותר מ7 שיטות, ומו"ד 5 היא רק אחת מהן. אגב, גם עולמות פראיים נמצאת שם, ולא התרשמתי שהיא מאוד שונה בקרבות ממו"ד 5. היא פשוט החליפה את הנק"פ בשיטת פציעה קצת שונה, לא ביג דיל ולא משנה מציאות.
הרעיון מגניב, אני לא אגיד שלא, וכמו שהוכח כבר בפורום ניתן לעשות משחק מגניב במיוחד בנושא. אבל כשיטה, היא כרגע חסרה מידי ונראית פשוט כמו עיקום של מו"ד בניסיון ליצור משהו למשחקי הרעב. וכרגע, אני עוד לא רואה את הסיבה לבחור דווקא לשחק בשיטה הזו ולא בכול שיטת אקשן גריטית שקיימת בחוץ, כדוגמת עולמות פראיים ושיטות שגם זמינות באנגלית.
שיפורים שאפשר לעשות לדעתך, מלבד המרת המקצועות לכישרונות (שינוי זה יבוצע בימים הקרובים)?