• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

הביצה הצפונית ואנשיה

הממ... קודם, בעולם בו יש הרבה גזעים, לא מן הנמנע ש״גזעי האדם״ יהיו יותר מצבע עור. חוץ מזה, בעולם שלי כל גזע התפתח מ״זוג״ אחד (ע״ע אדם וחווה). לא מאוד הגיוני שאותו הזוג יוליד שחורי עור בעלי שיער מקורזל ותווי פנים אפריקאיים לצד לבנים בעלי שיער מתולתל לכל היותר ותווי פנים אירופאים.
 
הח׳אן הטטרי אמר/ה:
[post]689670[/post] זה ממש לא הנושא בעץ הזה... וכמובן שיש הבדלים-עמידות לשמש, לדוגמה.
זה לא ממש הבדל, במיוחד בגלל שאם לבן יהיה "שחור" (בגלל בעיה בגנים למשל) הוא יקבל את העמידות לשמש בעוד שאלף רגיל שנראה בדיוק כמו אלף אפל עדיין יהיה בעל נתונים של אלף ולא אלף אפל.
הבדל בתתי גזע בדרך כלל מתבטא ביותר מצבע שונה, במיוחד אם אין להם אבות קדמונים משותפים (בכללי הם בכלל לא אותו גזע נאבל באו נתעלם מזה לשנייה), יש להם נתונים פיזיים קצת שונים, בעוד בין בני אדם אין ממש הבדל.
אם הבעיה זה שהם הגיעו מאדם וחווה למה שלא תיקח חלק מהפרושים של הפרשנים לעובדה הזות? אני זוכר שפעם קראתי פרוש שאומר שאדם וחווה הצליחו להביא לעולם את כל סוגי בני האדם היא בגלל שהוא היה "אדם מושלם" שכלל בתוכו את כל סוגי בני האדם.
 
זה נשמע לי בעיקר מטריד, ולא הגיוני מאוד... לא, אני אשאר עם הגזעים הנפרדים אצלי. בגלל שאין לי הרבה ניסיון במ״ת מעבר לחופשיטה, אני חושב פלאפית ולא מכאנית.
 
אני אשמח לדעת פרטים "מעניינים" על הביצה...
אז יש ביצה עם כמה שבטים וחיות קדמוניות, זה מגניב, אבל מה בעצם יגרום לי להעדיף לשחק כאן מאשר בביצה ההיא שבה יש מכשפות ואת האזור עם הדרקונים וההידרות והחולות הטובעניים?

אין כאן כוונה לפגוע, אני פשוט מציין עובדה - אותי באופן אישי פשוט יותר מעניין מאשר ביצה עם כמה שבטים ופוליטיקה (שגם היא לא ממש קיימת ממה שראיתי) ביצה עם מפלצות מחרידות שבאות מהסיוטים של השוכנים בביצה והמכשפות.
 
Hell lord אמר/ה:
[post]689682[/post] אני אשמח לדעת פרטים "מעניינים" על הביצה...
כמו מה?
הביצה (והעולם כולו) לא בנויים למשחק של מאבק של בני אדם במפלצות מהסיוטים, אלא של בני אדם בבני אדם אחרים ובגזעים אחרים, פוליטיקה, מרגלים, קרבות וגיבורים לא אפיים, אלא ערמומיים.

תן לי להבין את הפואנטה מההודעה שלך-״אל תעלב, אבל אישית לא מעניין אותי לשחק בביצה עם שבטים, חיות קדמוניות ופוליטיקה״. אני מכבד את זה ואין לי בעיה עם זה, אבל... טוב, למה לכתוב את זה מלכתחילה?
 
כי אני פשוט לא מסוגל להבין את ה... "פואנטה" של הביצה.

אני מנסה להבין את הייחוד של הביצה, כן היא מגניבה, אבל מה יגרום לי להעדיף אותה על פני כל ביצה מגניבה אחרת? כי כל מה שראיתי בינתיים זה ביצה עם כמה שבטים שמגדלים חיות קדמוניות
 
tkhag1 אמר/ה:
זה לא אזור למנצ'קין
מה זה אמור להביע?

הכוונה שלי היא שאני לא באמת מסוגל להבין מה יגרום לי לשחק דווקא בביצה הזאת, כי אני לא רואה בה מספיק דברים "מיוחדים" או ביצועים מעניינים מספיק של דברים לא מיוחדים.

שוב חוזר, כי זה יכול להתפרש אחרת, אין כאן כל כוונה לפגוע, אני מנסה לעזור, כי אם אני לא הצלחתי להבין את זה, סביר להניח שאני לא היחיד...
 
כתבתי תיאור שלם של המלחמה, של הצדדים בה ושל כמה דב״שים חשובים (בהמשך יהיו עוד). אני מנסה להבין איפה נעוצה הבעיה במה שכתבתי, שבגללה כל מה שכתבתי הוא
Hell lord אמר/ה:
[post]689688[/post] ביצה עם כמה שבטים שמגדלים חיות קדמוניות
מה ההגדרה שלך למיוחד? במה ביצה עם מכשפות והידרות ומפלצות מהסיוטים ״מיוחדת״ יותר מביצה עם שבטים ומלחמות ופוליטיקה וחיות פרהיסטוריות?
 
שמע, כל אחד יכול לזרוק דרקון והידרה לביצה ולהגיד שהיא "מיוחדת" אבל האמת היא שזה הופך לסתם עוד ביצה משעממת וקלסית של ממ"ד, אין שום דבר מיוחד בעוד דרקון זה כבר לעוס מכול צד. לאומת זו מערכת שבטית מורכבת אם דבשים שהאישיות שלהם היא מעבר ל"תנו לי את הזהב שלכם או שאני אוכל אותכם" היא שינוי מרענן והרבה יותר מקורי.
 
אני אסביר את ההבדל.
בביצה עם דרקונים ומפלצות יש הבטחות לאוצר, לחשיפת כשפים עתיקים ומוזרים ומאוד ברור לדמויות למה הן נכנסות ומה הן יכולות לעשות.

לדמויות בביצה שלך... הן מגיעות לביצה עם פוליטיקה בין השבטים שאין שום דבר שהן באמת מסוגלות להכנס לתוכו, כי הפוליטיקה נראית לי מובנית וברורה מאוד, כמו גם שחוץ מhack 'n slash בשבטים יריבים לאחד שעבורו הן עובדות אני לא ממש רואה מה הן יכולות לעשות.

ומה ימשוך אותן לביצה הזאת מלכתחילה?
 
Hell lord אמר/ה:
[post]689693[/post] ומה ימשוך אותן לביצה הזאת מלכתחילה?
אני מתאר לעצמי שאנשים מבחוץ לא ממש יבואו לביצה-אלא אם החבורה רוצה לשחק מגלי ארצות וכיוצא באלה. כנראה שהם יהיו בני הביצה עצמה.

מה הדמויות יכולות לעשות? אין לי מושג מה זה ״האק אנד סלאש״... הן יכולות להיות מרגלים שמנסים להשיג מידע על האויב בשביל השבט שלהם; שליחים שמנסים להביא לשלום בין השבטים, או לנסות ולשכנע את הצד השלישי (קונפדרציית קלינגה) להצטרף לטובתן; מפקדים שמנסים לכבוש את שבטי האויב; מגלי ארצות, שבאו לביצה וגילו מלחמה עזה; ועוד הרבה דברים. זה שאין כאן אוצרות ומפלצות לא אומר שאין כאן מה לעשות. יכול להיות שפוליטיקה לא קורצת לך-זה לא אומר שבביצה אין מה לעשות...

אני מדגיש: הפרויקט הזה עוד לא גמור. בהמשך יוספו עוד דב״שים, כוהני דת, וכו׳. כשאגמור אני רוצה להוסיף ״זרעי הרפתקה״-ואני מקווה שיש הרבה כאלה.
 
אני חושב שהשאלה של הל היא בסופו של דבר "מה מייחד את הביצה הזו? מה יגרום למנחה לרצות לשלב דווקא אותה בהרפתקה?" אני לא בטוח שבמקרה הזה השאלה הזו נכונה, כיוון שהסיבה שהביצה הזו נכתבה היא לא על מנת שאחרים ישחקו בה, אלא פשוט כחלק מעולם מערכה פרטי של הח'אן.

בכל מקרה, אני קורא את זה ומה שאני רואה מרגיש כאילו הוא נלקח מאינציקלופדיה כלשהי. תיאור יחסית יבש ומשעמם, שמפרט על דברים לא מעניינים במיוחד (הלבוש, הפרנסה..). מפתיע אותי שהלוחמים הם לא מעמד בחברה לוחמנית כל כך, אחרי הכל, לא ייתכן שכולם ילחמו. אם כולם נלחמים, מי דואג לשדות? מי דואג לסחר?

כמו הל, גם אני לא רואה מה הדמויות אמורות לעשות כאן. אתה אומר שזה פוליטיקה ותככים, אבל אני בקושי רואה כאן תככים. אני לא רואה כאן שום מערכות יחסים מעניינות בין השבטים ובין ראשי השבטים השונים.

כמו כן, שים לב שאיזור מערכה טוב הוא איזור מערכה שמתאים לכל סוגי המשחק. איזור מערכה שמתאים לסגנון משחק מסוים הוא גם סבבה, אבל כאן אני באמת לא רואה אפילו את זה. זה מרגיש כאילו הביצה הזו קיימת, וזהו.
 
תודה רבה על הביקורת הארסי... בונה!

כמו שאמרתי, זה עדיין לא גמור. אני מתכנן להוסיף לזה עוד דב״שים וזרעי הרפתקה (וכבר עכשיו יש כמה). זה לא אמור להישאר ככה, הסירו דאגה מלבכם.
Nextorl אמר/ה:
[post]689697[/post] כמו הל, גם אני לא רואה מה הדמויות אמורות לעשות כאן. אתה אומר שזה פוליטיקה ותככים, אבל אני בקושי רואה כאן תככים. אני לא רואה כאן שום מערכות יחסים מעניינות בין השבטים ובין ראשי השבטים השונים.
נתתי כבר אפשרויות לתככים (המלכה קוג׳ולה והבן שלה, ואסודאווה וואשישקה), אבל באמת עוד לא טיפלתי ביחסים בין השבטים וכו׳. כמו שאמרתי, הפרויקט הזה עוד לא קרוב ללהיות גמור, ואני עוד אשנה בהמשך.
Nextorl אמר/ה:
[post]689697[/post] כמו כן, שים לב שאיזור מערכה טוב הוא איזור מערכה שמתאים לכל סוגי המשחק. איזור מערכה שמתאים לסגנון משחק מסוים הוא גם סבבה, אבל כאן אני באמת לא רואה אפילו את זה. זה מרגיש כאילו הביצה הזו קיימת, וזהו.
שוב, נתתי כמה זרעי הרפתקה. ושוב, זה עוד לא קרוב ללהיות גמור.
Nextorl אמר/ה:
[post]689697[/post] מפתיע אותי שהלוחמים הם לא מעמד בחברה לוחמנית כל כך, אחרי הכל, לא ייתכן שכולם ילחמו. אם כולם נלחמים, מי דואג לשדות? מי דואג לסחר?
היות והחברה לוחמנית, כולם לוחמים. ראש השבט מגייס את כל הגברים הכשירים לתקופה מסוימת, ואז מפזר אותם-לכן כמעט ואין מצורים מאורגנים וארוכים. רק שומרי הצ׳יף (חלק מהמעמד העליון) הם סדירים. ואין שדות, ובקושי יש סחר-גם נערים מתחת לגיל הבגרות (וגם נשים, אם כי הן לרוב מטפלות בילדים ובבית) מסוגלים לדוג ולרעות מריותריום.
 
הביקורות שלי תמיד שליליות, כיוון שאני מתמקד בדברים הבעייתיים והגרועים. אל תקח ללב, זה ככה גם כשאני מדבר על דברים שאני אוהב (לדוגמה, רק תסתכל בתגובות שלי בפורום מד"ב ופנטזיה בעצים על היקום הקולנועי של מארוול).
בכל מקרה, להבא אם זה לא גמור, אני ממליץ לרשום בבירור בהודעה הראשונה. אי אפשר לתת ביקורת רצינית למוצר לא גמור.
כשאתה אומר "פרויקט", אתה מתכוון לביצה הזו בלבד? או לעולם המערכה כולו?
 
לא לקחתי ללב, פשוט היה קצת מבאס שלא מתייחסים לדברים לשימור (זה נותן הרגשה כאילו אין כאלה).
Nextorl אמר/ה:
[post]689709[/post] כשאתה אומר "פרויקט", אתה מתכוון לביצה הזו בלבד? או לעולם המערכה כולו?
לביצה הזו, כרגע. כבר התחלתי אותה, אז אני אגנור אותה לפני שאמשיך לבנות את עולם המערכה.
 
נקסטורל ניסח בצורה טובה יותר (או ליתר דיוק - אפשרית לקריאה) את מה שאני ניסיתי לומר.

וכמו שרשמתי כמה פעמים, אני לא מנסה להעליב או לתקוף, אני מנסה לעזור, ואין לי יכולת כתיבה מרשימה מספיק כדי להיות מסוגל לכתוב את התגובות שלי לא כתקיפה
 
חזרה
Top