רואים כבר את הסוף. נותרו לנו עוד שלושה סוגים. והיום, נכסה את סוג רוח. כמו רוח רפאים, לא כמו רוח באוויר. סוג רוח הוא באמת אחד הסוגים הכי מעניינים, הסוג שמתעסק באל מתים, בצללים ובעל טבעי, עם מלא השפעות משונות ודברים מגניבים שהוא עושה. בואו נסתכל על כמה מהם.
התגנבות צללים
דרג: 3
מסורת: תאובה
זמן הטלה: פעולה רגילה
טווח: 120 רגל
רכיבים: ת, ק
משך: סיבוב אחד
מקצועות: אשף, מכשף, סייר
אתה יכול להטיל לחש זה רק כאשר אתה באזור של אור עמום או חשכה מוחלטת. אתה מתמזג עם הצללים, מחכה להזדמנות שלך, ותוקף דרך הצללים. אתה עובר למישור הצללים עד סוף תורך הבא. כאשר אתה חוזר אל המישור בו היית, אתה מופיע בנקודה בטווח 120 רגל מהנקודה בה נעלמת, שחייבת להיות באזור של אור עמום או חשכה מוחלטת. אם אין אזור כזה כאשר אתה מנסה לחזור, אתה חוזר בנקודה שבה נעלמת וחוטף 3ק6 נזק כוח.
מייד לאחר שאתה חוזר ממישור הצללים, אם אתה באזור של אור עמום או חשכה, אתה יכול לבצע התקפת לחש בקפא"פ כנגד יצור בהישג שלך. בפגיעה, היצור חוטף 8ק8 נזק תאובה.
כאשר אתה במישור הצללים, אתה יכול לראות ולשמוע את המישור בו נעלמת בנקודות בהן יש אור עמום או חשכה. אתה רואה הכל בגוונים של שחור, ולא יכול לראות מעבר ל-120 רגל מהמקום שנעלמת בו. אתה יכול להשפיע או להיות מושפע רק בידי יצורים אחרים ממישור הצללים, אתה לא יכול להטיל לחשים או להשתמש בחפצי קסם, ויצורים שלא נמצאים שם לא יכולים לראות אותך או לתקשר איתך, אלא אם יש להם היכולת לעשות כן.
בדרגות גבוהות יותר: הנזק גדל ב-2ק8 על כל דרג לחש מעל ל-3.
מארת רפאים
דרג: 6
מסורת: תאובה
זמן הטלה: פעולה רגילה
טווח: 30 רגל
רכיבים: ת, ק, ח (בובת קש שהלחש מכלה ומסמר כסף בשווי 6,000 מטבעות זהב)
משך: עד להסרה (ראה מטה)
מקצועות: מכשף
אתה משפד לעצמך את בובת הקש באמצעות המסמר, ומאבד כמות נקודות פגיעה ששווה לחצי ממקסימום נקודות הפגיעה שלך כדי להטיל קללה על יצור בטווח שאתה יכול לראות.
בסוף כל תור של היצור כל עוד הקללה נמשכת, היצור חייב להצליח בהצלת כריזמה או לחטוף 3ק10 נזק תאובה. יצור שנכשל בהצלה חוטף חצי נזק.
הקללה ממשיכה עד שהיצור מת, אך יכולה להיות מוסרת באמצעות לחש הסרת קללה, שבירת מקסם או אמצעי דומה. לחלופין, הקללה מסתיימת כאשר המסמר נשלף מגופך. יצור יכול לוותר על התקפה בתורו כדי לנסות להצליח בבדיקת אתלטיקה כנגד בדיקת אתלטיקה או אקרובטיקה שלך. הוא מקבל חיסרון לבדיקה זו. אם הוא מנצח, הוא שולף את המסמר מגופך והקללה מסתיימת.
שלשלאות צל
דרג: 2
מסורת: אשלייה
זמן הטלה: פעולה רגילה
טווח: 90 רגל
רכיבים: ת, ק
משך: דקה (ריכוז)
מקצועות: אשף, כוהן, מכשף
אתה מתעתד לכבול את הצל של מטרה למקום בקליע אשלייתי דמוי חץ. בצע התקפת לחש בקפא"פ. ההתקפה מקבלת חיסרון אם אתה באזור של אור עמום, ונכשלת אוטומטית אם אתה באזור של חשכה מוחלטת. בפגיעה, המטרה חוטפת 4ק4 נזק על חושי והמהירות שלה יורדת ל-0 עד סוף הלחש.
בסוף כל תור של המטרה, היא יכולה לנסות להציל הצלת כריזמה, מסיימת את הלחש בהצלה מוצלחת. היא מקבלת יתרון להצלה באזור של אור עמום. הלחש מסתיים אוטומטית ללא צורך בהצלה אם המטרה נמצאת בחשכה מוחלטת.
בדרגות גבוהות יותר: הנזק גדל ב-2ק4 על כל דרג לחש מעל ל-2.