• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

האם אחרי הקורונה תחזרו לשחק שולחני כרגיל?

לאור החדשות שבדצמבר החיסון מגיע לארצות הברית/אנגליה ולישראל בפברואר/מרץ, זה כנראה אומר שבקיץ הקרוב יש סיכוי טוב שהכל יחזור לשגרה.
במלים אחרות, נוכל לחזור לשחק פנים אל פנים, להריץ בדיחות תוך כדי משחק, לעיין בטלפון בזמן ששחקן אחר מגלגל קוביות, ולגלות שהרכב אצל בן/בת הזוג או שסתם עייפים מדי מכדי לנהוג לסשן.
אז מתוך סקרנות, האם אתם חושבים שתחזרו לשחק כמו הימים לפני הקורונה, או שנראה מעבר ליותר משחקים וירטואליים ופחות משחקים פנים אל פנים?
 
וודאי. לערוך משחק מקוון זה אילוץ, תמיד מבזבזים זמן על בעיות תקשורת כאלו ואחרות, שלא לדבר על כך שרמת הקשב יורדת מהר יותר. מלבד זאת, משחק תפקידים הוא גם מפגש חברתי, אני נהנה לשחק עם הקבוצה שלי ומעדיף לתקשר איתם פנים אל פנים.
 
לגמרי!
לשחק וירטואלית זה סבבה אבל אין תחליף לחווית המשחק סביב השולחן, זה קצת כמו שיציעו לך לראות מחזה תאטרון ביוטיוב - זה אפשרי אבל זה לא באמת זה...
אני מתלבט לגבי קבוצה חדשה שאפתח (בטוח נתחיל און ליין) אם כחלק מהדרישות לבקש שיהיו מוכנים לחזור לשולחן ברגע שהסיוט הזה יהיה מאחורינו.
 
בשבילי, זה לחזור לשולחני ביום שאפשר. בד"כ אני השחקן הכי משוגע מבחינת רולפליי בשולחני וכמחשבון (לספור 10ק6 בחצי דקה זה כישרון שיש אליו דרישות של חוכמה, תבונה וזריזות) ולא הצלחתי לשחק מרחוק אף אחד מהדברים האלה. לא רק זה, מרחוק הרבה שחקנים רימו בקוביות ולכן 95% מהיוזמה הייתה מעל 20. בנוסף, במשחק פיזי אני יכול לקחת את החרב RD&D שלי (תמיד מביא) ולשחק עם חבר איך המפלצת מתה.
אין תחליף לישיבה מסביב לשולחן.
למרות, שאני אחד מהלחוצים קורונה, אז אני פחות אשמח להיפגש פרונטלית עם קבוצות גדולות, אבל ברגע אחרי שיהיה חיסון הרבה מאוד חדרים יהיו מלאים בקוביות, מיניאטורות והרפתקאות
 
מרחוק הרבה שחקנים רימו בקוביות ולכן 95% מהיוזמה הייתה מעל 20.
וואו, למה ששחקנים ירמו בגלגול קוביה... מקווה שכיף לך לשחק עם אותם אנשים...

לגבי שאר הדברים - אני לגמרי איתך.
 
בהחלט אחזור למשחקים פיזיים, סשנים וירטואלים הם פשוט לא אותו הדבר- ובעוד שלמשחקים מבוססי טקסט יש המון יתרונות על פני משחק שולחני (וגם חסרונות, כמובן), מבחינתי לפחות כמות החסרונות גוברת על היתרונות במשחק בשיחה.
עם זאת, אני בהחלט אהיה יותר פתוח לשחק בשיחות וידאו, דבר שנמנעתי ממנו לפני הקורונה והקורונה דרשה ממני להסתגל. עכשיו אני יודע שאני יכול לשחק בשיחה למרות לקות השמיעה שלי, גם אם זה יותר מסובך.
 
שתיים משלוש הקבוצות שאני מריץ כבר עכשיו חזרו לשולחני.
אחת מהן לאחר שהזום 'תרם' לפיצוצים בין השחקניות בקבוצה, וזה היה או להפסיק את פגישות הזום לאלתר או שהקבוצה תתפרק.
קבוצה שלישית תשאר בזום בגלל אילוצים שקשורים לשחקנים / הניידות שלהם.
 
אצלי למעשה קבוצה אחת חזרה לשולחני - זה קבוצה שהקמנו אחרי הסגר הראשון, שכולנו גרים באותה שכונה במרחק אווירי של 500 מטר, אז אין מגבלות ממש של סגר במובן הזה שלא צריך להתנייד ברכב.
הקבוצה השנייה בזום, כלומר, הרצנו סשן בודד ולא נרשמה התלהבות רבתי.
 
וואו, למה ששחקנים ירמו בגלגול קוביה... מקווה שכיף לך לשחק עם אותם אנשים...
לצערי אין לי זמן למפגשים קבועים אז אני יכול לשחק רק בחופשים וכל מה שמצאתי זה קייטנות לילדים קטנים (שעוד לא עברו את מה שאני מכנה "ההתפתחות השחקנית" - מתחילים לא לחשוב יותר מדי על היוזמה, יותר לשחק דמות, לנצח מפלצת בצורה שהיא לא להרביץ לה וכו'), ולכן קשה לשלוט עליהם וכל פעולה היא לפי יוזמה כולל סבבי דיבור והם רוצים להיות ראשונים בסבב. האירוניה היא שאז היה המקרה הראשון שלי כראשון ביוזמה בחיים שלי 🤣🤣
לא כיף לי לשחק איתם, אבל או זה או כלום. אני בעיקר נהנה מההרפתקה וממשחק דמות עם המנחה (תיאור מגניב לפעולה מוזרה) בכל תור שלי.
 
kenruged kenruged מותר לשאול בן כמה אתה? כדי להבין אם יש קשר לאופי הקבוצה, כי זה קצת מקומם לשמוע ש"אין ברירה" אז מתפשרים, התחביב בפיק מטורף יש המון שחקנים וקבוצות כרגע.
אם אתה לוקח ברצינות את התחביב מגיע לך לשחק עם אנשים רציניים (זה לא סותר הרבה כיף וצחוקים כמובן).
 
רוב הקבוצה הביתית שלי גרה באותו בניין. בכל זאת, אני בקבוצת סיכון ואנחנו נשארים בינתיים בזום. אחרי הקורונה? מי יודע מה יהיה. מה שבטוח, הרעיון של משחק אונליין נראה לי כמו משהו פחות פרקטי לפני ששיחקתי כמה עשרות סשנים ככה. אז אני די בטוח שמשחק אונליין יישאר אצלי בתפריט.
 
אצלי בקבוצה הרגילה המשחקים בזום לא תופסים. אפילו שלכאורה אמור להיות יותר קל לתאם מפגש בזום מאשר פיזי, אנחנו לא מצליחים לעשות זאת בשלושת השבועות האחרונים. מאכזב אותי כי זום זה לא כזה נורא למשחק נרטיבי אחרי שמתרגלים.

דווקא במפתיע בקבוצה השכונתית זה יותר קל לתאם מפגש פיזי מאשר זום.
 
מאז ההודעה האחרונה שלי הגענו (הידד! כל הכבוד לישראל!) לסגר שלישי אז החזרה לשגרה מתעכבת.
חשבנו להמיר את הקבוצה השכונתית גם לזום, אבל כרגע אנחנו ניתן עוד צ'אנס לנסות לחזור להיפגש מתישהו
 
חזרה
Top