• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מה' ישנות / OSR דרמה בין הכותב למאייר של ATTI

סביר להניח שאף אחד בפורום לא מכיר\מתעניין, אבל הצטערתי לשמוע על זה.

A Thousand Thousand Islands היה פרויקט מגניב ביותר, של אזורי מערכה דרום-מזרח אסייתים (אגנוסטיים לשיטה, אבל עם קריצות לOSR) - וכנראה פרויקט משחקי התפקידים הגדול ביותר שיצא במלזיה (עד וכולל אזהרה באתר שלהם, שלעיתים בנקים לא מאשרים תשלום עבור החוברות כי הם מניחים שכל העברה למלזיה היא scam כזה או אחר). ממש לאחרונה הם הוציאו ספר דרך קיקסטרטר, Reach of the Roach God, שנכתב בסגנון דומה מאוד לחוברות הקודמות אבל בהיקף הרבה יותר רחב. אומנם עוד לא סיימתי לקרוא אותו - מודה ומתוודה, הת'מה של מקקים לאורך הספר גורמת לי לקרוא אותו במנות קטנות - אבל בינתיים הוא נראה לי מצוין.

אחד המאפיינים האהובים עליי אצלם היה הכמות הפסיכית של האומנות בחוברות - בחוברת של 44 עמודים, למשל, ספרתי 38 ציורים שונים! סדר גודל של בערך מחצית מהחוברות (והספר) מוקדש לציורים, והם מעבירים נהדר את האווירה בעיניי.

לפני כמה שעות, הכותב זדק סיו פרסם ציוץ שהיה סכסוך בינו לבין מונקאו, המאייר, לגבי הבעלות על הפרויקט. על פי זדק, בעקבות ההצלחה של הקיקסטרטר וההוצאה של הספר, הוא רצה להיות בעלים שותף של מונקאו, וסורב. הוא הודיע בדרמטיות שהוא לא ירוויח יותר מהמכירה של הספרים והחוברות, מצידו לא מאשר הוצאה מחודשת שלהם, ונשמע כועס באופן כללי.

לפני כחצי שעה מונקאו פרסם הודעה לתומכים בקיקסטרטר שבה הוא הציג את הצד שלו. הוא טוען שהצורה שזדק מציג את הדברים לא הוגנת ורומזת שהוא רימה אותו, למרות ששניהם הסכימו על התנאים (לטענתו) לאורך כל הדרך. הוא אומר שהוא השקיע את ההון שאיתו הוא שילם משכורות לשניהם, וטיפל לבד בכל הצדדים העסקיים. מהדברים שלו נראה שעיקר החשש שלו זה שהוא רוצה להשתמש בשם A Thousand Thousand Islands עבור משחקים נוספים (הוא ציין במעורפל "משחק מחשב") ולא רק משחקי תפקידים, והוא לא רצה לוותר על הבעלות על הפרויקט. בכל מקרה הוא טוען שהוא לא הפסיק לשלם תמלוגים לזדק, ונשמע פגוע וכועס באופן כללי.

זאת ממש לא הפעם הראשונה שדרמה כזו מתפרצת בין יוצרי משחקים, ועדיין זה מאוד חבל לי. נהנתי ממה שהם כתבו וקיוויתי לראות מה יהיה הספר הבא שלהם, שלפחות נכון לעכשיו נראה שירד לחלוטין מהפרק.


עריכה: כמה ציורים נבחרים מהחוברות, כדי להעביר את הנקודה:
1689019614210.png

1689019657983.png

1689019700712.png

1689019738620.png
 
אין מה לעשות, צריך לחתום על חוזה ברור בהתחלה, כשהכל חברותי ואופטימי, ולא בסוף.
היה להם חוזה וזדק רצה לשנות אותו. זה הסיפור.

חוזה זה נחמד וחשוב. זה לא מונע מבני אדם להיות בני אדם.
 
רציתי לרשום מה ש כ כליל החורש נאורי אבל מעבר לכך הרבה פעמים האנשים ש״עוסקים״ בתחום הם לא באמת בעלי ניסיון או ידע עסקי כלשהו, שזה מגדיל את הסיכוי להגיע למחוזות כאלו.
למרות שסכסוכים עסקיים קיימים בכל מקום.
 
היה להם חוזה וזדק רצה לשנות אותו. זה הסיפור.

חוזה זה נחמד וחשוב. זה לא מונע מבני אדם להיות בני אדם.
איפה מי מהם כתב שהיה חוזה חתום?

מונקאו מדבר על דברים שהוא הסכים עליהם ב-2022 (הרבה אחרי תחילת הפרוייקט!), ועל כך שמה שיצא משם זו טיוטה שהוא רצה להמשיך לנהל עליה מו"מ. זדק טוען שהוא רצה הכרה רשמית במעמד שהוא חושב שמגיע לו ושהוא סורב.
 
עריכה אחרונה:
איפה מי מהם כתב שהיה חוזה חתום?

מונקאו מדבר על דברים שהוא הסכים עליהם ב-2022 (הרבה אחרי תחילת הפרוייקט!), ועל כך שמה שיצא משם זו טיוטה שהוא רצה להמשיך לנהל עליה מו"מ. זדק טוען שהוא רצה הכרה רשמית במעמד שהוא חושב שמגיע לו ושהוא סורב.
מודה ועוזב ירוחם.

אני עומד מאחורי האמירה שחוזה חתום שלא היה מכיר בתרומה של זדק לא היה פותר את הבעיה.
 
חזרה
Top