• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

דרושה דמות מנצ'קינית, תחת קווים מנחים

ב"ה
favored soul מסתמך גם על כריזמה גבוהה, אין שום סיבה שמישהו ירצה כזה אם הוא רוצה להיות גם נזיר.


בן-אנוש (עוד כישרון זה טוב) נזיר 6\כוהן 1\אגרוף אמונה 5
אל - פרלנגאהן (אל הדרכים והמסעות מספר החוקים לשחקן)
תחומי השפעה - מזל (גלגול מחדש של תוצאה שלא אהבת פעם ביום), מהירות (3+ מ' למהירות, מהמדריך השלם לקדושה).
נטייה - ניטרלי סדר.
כוח-20(16 בסיסי וחגורת כוח 4+) זריזות-16 (14 בסיסי וכפפות זריזות 2+)
חוסן-14 (12 בסיסי ומגפי חוסן 2+) חוכמה-25 (21 בסיסי ותליון חוכמה 4+)
תבונה-10 כריזמה-10
כשרונות: יוזמה משופרת(improved initiative), אגרוף הלם (stunning fist), הדיפת חצים (deflect arrows), פריקה משופרת (improved disarm), התקפת עוצמה (power attack), בעיטה מעופפת (flying kick), בעיטה מסובבת (roundabout kick), עמידות משופרת (improved toughness), מטיל לחשים מנוסה (practiced spellcaster).
כל הכשרונות מספר החוקים לשחקן (players' handbook) ומהמדריך השלם ללוחמה (complete warrior) חוץ מהאחרון שהוא מהמדריך השלם לקדושה (complete divine).
ציוד: חגורת כוח 4+, תליון חוכמה 4+, כפפות זריזות 2+, מגפי חוסן 2+ (במקור זה תליון בריאות אבל השה"מ שלך בטוח יאשר מגפי בריאות שעושים את אותו הדבר), צמידי שריון 4+ (bracers of armor), כובע אגרופים אדירים 1+ (במקור amulet of mighty fists +1, אבלל נקווה שהשה"מ שלך יאשר להחליף לכובע), טבעת הגנה 2+, אדרת התנגדות 3+, טבעת שריון טבעי 2+ (במקור amulet of natural armor אבל אין מקום למספיק חפצי צוואר), 7000 gp שנשארו.
דרג"ש - 31 (ARMOR CLASS)
הצלות (SAVES) : קשיחות-16 תגובה-15 רצון-18

מקווה שזה מספיק טוב :) .
 
סופר סורסרר, מצטער לאכזב אבל אתה מסתמך יותר מדי על חפצ"קים שלא נמצאים במקום המקורי שלהם. מגפי חוסן זה עוד בסדר, אבל כובע אגרופים אדירים?
:|
יש סיבה שהחפצים האלה תופסים את המקום שהם תופסים ולא מקום אחר, ולשים אותם במקום אחר ישבור את האיזון ואת ההיגיון ביחד. למידע נוסף תסתכל על הפס צד בסוף הפרק על חפצ"קים במש"מ.
 
כמו כן הדמות לא עומדת בדרישות למקצוע היוקרה אגרוף האמונה. זה קצת בעיה, אני חושב.

הדמות שלי בקרוב!

נ"ב - לפיתרון עניין החפצקים שלא במקום, אתה יכול פשוט להשתמש בחוק שחפצ"ק שלא במקומו עולה 50% יותר. כמובן שזה כנראה יגביל את כמות החפצקים שהוא יכול לרכוש, כיוון שרוב החפצקים העיקריים שם יעלו 50% יותר...
 
ב"ה
אני מסכים לגמרי שזה שחצי מהחפצים הקסומים שנזיר צריך הם על הצוואר זה בעייתי, אבל תמיד צריך לנסות.
בעוד שאני בכלל לא בטוח שהייתי מסכים בעצמי כשה"מ תמיד יכול להיות שהשה"מ שלו יסכים. תמיד כדאי לנסות.
בהתחשב בעובדה שמצפים מאיתנו לחלק 40 נקודות לתכונות זה אומר שהדמויות אמורות להיות מנצ'קיניות אז יש סיכוי סביר מאוד שהשה"מ יאשר.

לגבי לחשים כדאי לזכור:
נשק קסום דגול עובד גם על אגרופים של נזיר.
חסד שמיימי (divine favor) בדרגת מטיל 9 נותן 3+ להתקפה ונזק.
בתור נייטרלי סדר עם אל נייטרלי אתה יכול להחיות שלדים וזומבים שיעזרו לך.


בשביל לענות על דרישות קדם:
אז אפשר להחליף את: בעיטה מסובבת, בעיטה מעופפת והתקפת עוצמה
בכשרונות:
הטלה קרבית (combat casting), תגובות קרב (combat reflexes) וחניך השמש (sun school)
 
בשביל לבנות נזיר אגרוף האמונה מנצקיני.
בן אדם נזיר 7/ כהן 1/ אגרוף אמונה 4
צריך לתת את 18נקודות בתכונות ב WIS וגם את הנקודות הנוספות שמקבלים בדרגות הבאים. וזאת מכיוון והתכונה הזו נתנת בונוסים להגנה, לאגרוף מהמם, ולמכת האש הקדושה.
כל היכולות להשקיע ביכולות של אגרופים מהממים ולחימה על WIZ במקום STR.
חפצים קסומים כמו גלימה +6 לחוכמה, חגורת הנזיר, וענק אגרוף העוצמה (DMG) הם עיקר ההשקעה הכספית.
על בסיס הדברים האלה בבילד הזה בלבד יש AC משהו כמו 26, ו31 ל DC נגד אגרוף מהמם שלו.
הכהן צריך לקחת את תחומי השליטה כוח, הרס או מלחמה ולוותר על היכולת של הטלת קסמי ריפוי באופן ספונטני ובמקום זה לקחת הטלה ספונטנית של קסמים מתחומי השליטה.
ויצא נזיר מהמם.
 
פארסק, יש לך כמה וכמה טעויות.

והדמות שלי+הצעה לטקטיקה קרבית:

בן-אנוש נזיר 4/כוהן 2/אגרוף האמונה 6; ד"א 12; דמוי אדם בינוני; ק"פ 12ק8 +24; נק"פ (ממוצע) 78; יוזמה 5+; מהירות 18 מ'; דרג"ש 31, מגע 27, נטוע במקומו 26; תה"ב 10+; היאבקות 12+; התקפה מכה ללא-נשק 15+ (1ק10 +2); התקפה מלאה 15+/10+ (1ק10 +2) או 13+/13+/8+ (1ק10 +2) עם שימוש בסערת חבטות; ה"מ מיוחדות סערת חבטות, מכת צ'י, גירוש אלמתים (3/יום), להבות קדושות; ת"מ רתיעה, מחשבה דמומה, נפילה איטית 6 מ', חוש סומא 3 מ'; נטייה ניטראלי-רוע; אלוהות דיאירינקה (מהמדריך השלם לקדושה); קשיחות 14+, תגובה 14+, רצון 17+ ; כוח 15, זריזות 20, חוסן 14, תבונה 10, חוכמה 26 , כריזמה 10.
מיומנויות וכשרונות: ידע (דת) 16+, לוליינות 19+, ריכוז 17+, הליכה שקטה 12+, האזנה 12+, הסתתרות 8+, תורת הלחשים 9+, איזון 11+, אומנות הבריחה 11+, מכה משופרת ללא-נשק (נ), תגובות קרב (נ), הטלה קרבית (נ), אגרוף הלם (נ) (10/יום, פעמיים בסיבוב, ד"ק 24), לחימה מסוגננת, הלם נוסף, הלימה מהירה, Fiery fist (מהסל"ש 2), הקפאת דם.
להבות קדושות: פעם ביום יכול להוסיף 14 נקודות נזק למכה ללא-נשק למשך דקה.
לחשי כוהן מוכנים מומלצים: (6/6/5/4/3; ד"ק להצלה 18+דרג לחש): 0 – ריפוי פצעים משניים, מעלה, התנגדותX2, הנחיה, גילוי קסם; 1 – ברכה, ריפוי פצעים קלים, הגנה מפני טוב, חסד שמימי, זימון מפלצת 1, פקודה, שינה*; 2 – אחיזת אדם, ריפוי פצעים בינוניים, דממה, נשק רוחני, סיוע, שיקום פחות, העלמות מעין*; 3 – אור צורב, ריפוי פצעים חמורים, הפגת קסם, הנפשת מתים, קללה, שינה עמוקה*; 4 – כוח שמיימיX2, חופש תנועה, מרצח הזוי*
*לחשי תחום השפעה: חלום (חסינות לפחד) ותעתוע (תרמית, תחפושת והסתתרות מיומנויות מקצוע). דרגת מטיל 7. הוא יכול להטיל באופן ספונטני לחשי גרימה.
ציוד: צמידי שריון +4 , טבעת הגנה 2+, כפפות זריזות 4+, קמע חוכמה 6+, שיקוי עור קליפה 5+ X 2, ניב קסום דגול 5+ X3, נותרו 600 מ"ז (רצוי לקניית שיקויי ריפוי. אם השה"מ מרשה להוסיף עוד 150 מ"ז, אז אפשר לקנות שרביט ריפוי פצעים קלים ב750 מ"ז)

טקטיקה מומלצת: לפני הקרב הטלת כוח שמיימי, סיוע, חופש תנועה. שימוש בהעלמות מעין כדי להתגנב, ואז שינה עמוקה כדי להפיל כמה שיותר אויבים. נסיגה, הטלת לחש שינה כדי להפיל את הנותרים. אם עוד נשארו, מרצח הזוי על אחד ובתור הבא סגירת מרחק להתקפת קפא"פ ושימוש בהקפאת דם ואגרופי הלם כדי להמם ולשתק את הנותרים. אם לא עוזר, שימוש בלהבות קדושות ו Fiery fist לגרימת נזק מקסימאלי. לאחר שהאויבים הערים טופלו, מכת מוות על כל הישנים והמשותקים.
 
@פלאפי
אני אשמח אם תיתן את השמות באנגלית עבור ה-Feats, ואם הן לקוחות מספר שהוא לא הסל"ש 1, שתציין מאיזה ספר

בנוסף, במסגרת החפצים
האם באמת כדי לדעתך חפץ שנותן +6 לחוכמה ולא +4 ?
ה-20000 פ"ז הבדל מהווים משהו כמו 22% מסך הכסף של הדמות ברמה הזו, ואני לא בטוח כמה +1 ל-Wis Modifier שווה את זה כאן
(שוב, כפונקציה של הכסף הזמין לדמות ברמה כזו)
 
זה תלוי מה אתה יכול לקנות במקום זה. החוכמה משפיעה על הדרג"ש שלו, על זריקות רצון, על ד"ק לאגרוף הלם, על מיומנויות ועל לחשים. אם אתה יכול למצוא שימוש ל20 אלף האלה שיהיה יותר יעיל (ויעילות זה לא בהכרח להוסיף הרבה 1+ בכל מיני מקומות, או לקחת חפצק שיוסיף במקום שלא קשור לרעיון המרכזי של הדמות), אני אשמח לשמוע.

קוד:
feats - Improved Unarmed Strike, Combat reflexes, Combat Casting, stunning fist, Weapon Finesse, Extra Stunning (Complete Warrior) , Rapid Stunning (Complete Warrior), Fiery fist (PHB2), Freezing the Lifeblood (Complete Warrior)
לפי הסדר.
 
Ashardalon אמר/ה:
"אגרוף בוער" לא הופך את הדמות לקצת יותר מדי קטלנית?
איפה בדיוק זה בעיה ?

@פלאפי
האמת, שמה שבעיקר חשבתי עליו זה פשוט חפץ +4 כוח, שיוסיף +2 לנזק לכל ההתקפות
כמו כן, מאחר ואין לי ספר מול העיניים, אבל הצלחתי למצוא באתר של Wizards ש-Fiery Fists מוסיף 1ק6 נזק בתמורה לבזבוז של Stunning, אני רק תוהה לכמה זמן זה נמשך, התקפה, סיבוב, דקה ?
 
molejo אמר/ה:
Ashardalon אמר/ה:
"אגרוף בוער" לא הופך את הדמות לקצת יותר מדי קטלנית?
איפה בדיוק זה בעיה ?

@פלאפי
האמת, שמה שבעיקר חשבתי עליו זה פשוט חפץ +4 כוח, שיוסיף +2 לנזק לכל ההתקפות
כמו כן, מאחר ואין לי ספר מול העיניים, אבל הצלחתי למצוא באתר של Wizards ש-Fiery Fists מוסיף 1ק6 נזק בתמורה לבזבוז של Stunning, אני רק תוהה לכמה זמן זה נמשך, התקפה, סיבוב, דקה ?
הענין הוא שאם הוא רוצה עוד נזק להתקפות, זה ממש לא בעיה בשבילו להשיג עוד (אגרופים בוערים, להבות קדושות, כוח שמיימי, שיקוי ניב קסום). אבל קמע חוכמה 6+ זה הדבר היחיד שיכול להעניק לו חוכמה גבוהה כל כך.
 
ב"ה
פלאפי - רוב היכולות של הדמות שלך זמינות אחת ליום, לדעתי הimproved disarm הרבה יותר חשוב לדמות כזו. דמות מרושעת גם לא בהכרח תתאים לכל הרפתקה אז זה עוד משהו שצריך לבדוק. מה גם שהקפאת דם (freezing the lifeblood) עובד רק על דמויי אנוש (humanoids) ולהרפתקה בדרגה 12 בדרך כלל רוב האויבים הם לא כאלה אז זה לא יעזור הרבה.

molejo - כדאי גם שתבדוק מי עוד איתך בחבורה, אם זו חבורה של לוחם ברברי וסייר אז כנראה שהדמות של פלאפי עדיפה (כי הוא יותר divine spellcaster) יש לו גישה ללחשים מדרגה 4 והוא מסתמך עליהם יותר. אם יש בחבורה נבחר ושני פסיונים (psion) אז כנראה עדיף לך את ההצעה שלי (כי הוא יותר frontliner) יש לו יותר דרג"ש מהירות נזק ונק"פ וגם יותר מהלכים קרביים (improved disarm ו sun school).

חוכמה זה חשוב וגם לדמות שאני בניתי יש הרבה ממנה, ויש לך את היכולת להשתמש באגרוף הלם בצורה יעילה.

גם לדמות שלי יש המשך הרבה יותר יעיל כי divine power יהיה הרבה יותר חזק במקרה שלו (גם ההתקפה וגם הנזק מבוססים על כוח).

דבר על שתי האופציות עם השה"מ שלך ותחליטו מה יותר חשוב.
 
לדמות שלך אין יותר דרג"ש ואין יותר נזק ואין יותר מהירות מהדמות שלי, וגם המהלכים הקרביים שלה לא עדיפים יותר, אלא פשוט שונים. הדמות שלי מכוונת-טקטיקה, וזה מה שעושה אותה עילאית בשדה הקרב. אז נכון, יש לה כשרון אחד שיעיל יותר נגד דמויי אנוש, אבל אפשר בקלות להחליף אותו בכל כשרון אחר שמבוסס אגרוף הלם.
יש לציין שלחימה מסוגננת לא מכריח אותך להשתמש בזריזות להתקפה. אם יש לך יותר כוח מזריזות, אז אתה יכול להשתמש בכוח להתקפה. זה מה שהופך את הדמות שלי ליעילה התקפתית גם עם כוח שמיימי וגם בלי.
לגבי נטייה, אף אחד לא הגביל אותי מבחינת נטייה, אז הנחתי שכל הנטיות זה בסדר.

בכללי הדמות שלי היא די party killer, והיא טובה מאוד בתור דב"ש שנלחמת נגד החבורה להבדיל מכדמות. אבל אם משנים קצת את הבחירת לחשים, אז היא יעילה באותה מידה כדמות.
 
לכל הרוחות עם ההודעות הנמחקות ><.
1-יש את ואריאנט הכוהן Cloistered Cleric (מSRD), שנותן, בין השאר, יותר מיומנויות (כולל ידע טרובדורי) ותחום השפעה ידע, במחיר של תה"ב גרוע ושליטה בשריונות קלים בלבד, ואולי (מקורות לא תואמים) ק"פ 6. תשקלו אותו-לבילדים שלכם אין צורך בשריון, ואין לכם מספיק דרגות כוהן בשביל שיהיה שינוי.
2-כישרון מTOB, אחד suprior unarmed strike אאז"ן, שמעלה את דרגת הנזיר בשביל נזק ללא נשק ב5. שקלו אותו.
3-יש ואריאנט נזיר, שמאפשר לקחת כישרונות בונוס של לוחם במקום כישרונות בונוס של נזיר. הוא, פחות או יותר, חובה. (במשפט-כישרונות לוחם אפיים).
 
ב"ה
פלאפי אמר/ה:
לדמות שלך אין יותר דרג"ש ואין יותר נזק ואין יותר מהירות מהדמות שלי, וגם המהלכים הקרביים שלה לא עדיפים יותר, אלא פשוט שונים. הדמות שלי מכוונת-טקטיקה, וזה מה שעושה אותה עילאית בשדה הקרב. אז נכון, יש לה כשרון אחד שיעיל יותר נגד דמויי אנוש, אבל אפשר בקלות להחליף אותו בכל כשרון אחר שמבוסס אגרוף הלם.
יש לציין שלחימה מסוגננת לא מכריח אותך להשתמש בזריזות להתקפה. אם יש לך יותר כוח מזריזות, אז אתה יכול להשתמש בכוח להתקפה. זה מה שהופך את הדמות שלי ליעילה התקפתית גם עם כוח שמיימי וגם בלי.
לגבי נטייה, אף אחד לא הגביל אותי מבחינת נטייה, אז הנחתי שכל הנטיות זה בסדר.

בכללי הדמות שלי היא די party killer, והיא טובה מאוד בתור דב"ש שנלחמת נגד החבורה להבדיל מכדמות. אבל אם משנים קצת את הבחירת לחשים, אז היא יעילה באותה מידה כדמות.
כמה דברים:
1) לדמות שלך מהירות 18מ' (9 +3 נזיר +6 אגרוף אמונה) לשלי 21מ' (9 +6נזיר +3 אגרוף אמונה +3 תחום השפעה מהירות)
2) כבר חישבת דרג"ש ויצא לך כמה נקודות פחות אם אני זוכר נכון.
3) הדמות שלך יכולה להשיג נזק גדול יותר לזמן מוגבל פעם ביום וגם זה רק אחרי כמה סיבובים שהיא צריכה להשקיע בשביל להשתמש בלחשים.
4) עדיין התוסף כוח שלך לא יהיה יותר גדול מתוסף הזריזות.
5) אם כל מה שאתה מסתמך עליו זה אגרופי הלם אז הם הולכים להיגמר מאוד מהר והדמות תהיחה דיי עלובה בקרב השלישי שהיא עושה כל יום.
6) PARTY KILLER? של איזו חבורה בדיוק? אולי אם תיקח NPC מהמדריך לשה"מ (שמחלקים רק 25 בין התכונות) ותיקח את ההכי חלשים מביניהם תצליח אולי להפסיד, הוא לא מנצח שום חבורה נורמאלית בדרגה 12 של לפחות 3 דמויות. זה גם אחלה PARTY KILLER לחבורות בדרגה 4 אבל זה לא ממש נותן את התואר PARTY KILLER. אתה מגזים לגמרי. עד שהוא יטיל כוח שמיימי וחסד שמיימי החבורה כבר תספיק להוריד את רוב הנק"פ שלו.
7) הכוח של תחום השפעה חלום הוא נחמד מאוד, אבל אין סיבה שמישהו ייקח את תחום ההשפעה תעתוע בשביל 2 דרגות כוהן אם הוא יכול לקחת משהו כללי יותר כמו מהירות או מזל שההשפעה שלהם חזקה בלי קשר לדרגת כוהן שלך. בשביל היעלמות מעיין פעם ביום אפשר לבקש מהקוסם של החבורה.
8) הבן-אדם מנסה לבנות דמות להרפתקה לא לדמות לדו-קרב. לדמות שבנית היכולת אגרוף הלם עלולה להיגמר מהר וכנ"ל הלחשים אז כמו שאמרתי למעלה בקרב השלישי והרביעי שהחבורה עושה באותו היום יהיה לדמות שלך ממש קשה. דירוג הקושי של אגרוף ההלם של הדמות שאני הצעתי הוא בסך הכל 1 פחות והדמות שאני הצעתי יכולה להשתמש מצויין באגרוף ההלם שלה.
9) בשביל דמות עם דרגת מטיל (caster level) של 7 יש סיכוי להיכשל בניסיון להטיל את הלחשים מהמגילות. ניב קסום גם בכלל לא נמצא ברשימה של לחשי כוהן כך שהמגילה בכלל לא קשורה. שוב פעם, גם שימוש במגילה לוקח את התור שלך ולא תרצה לעשות את זה לעיתים קרובות.

בגדול בחבורה שכמעט כולה פסיונים ומטילי לחשים צריך מישהו שיכול לשרוד קרב אחרי קרב ושעדיין יישאר לו כוח להילחם כמו שצריך. לכן במיוחד בחבורה כזו צריך דמות עם כוחות שהם לא חד פעמיים. אם כמעט כל שאר החבורה לוחמים צריך מישהו שיוכל להיות ממש חזק בקרבות הקשים ואז עדיף לך את הבחירה של פלאפי. שתי הדמויות טובות השאלה היא בשביל מה הן טובות, קרבות חד פעמיים או הרפתקאות ארוכות.


קופיל -
אז תהפוך את שלי לCloistered Cleric.
באמת לא בדקתי את tome of blood, פושע שכמוני. כמעט כל הדברים המנצ'קיניים שם.
אני חושב שרק בגלל ההערות האלה אתה ניצחת ומגיע לך את הנק"נ פורום.
 
חזרה
Top