• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

דמעות של אלים (מו"ד 4) [5/5] - עץ משחק

נושא
דמויות
"אמרת כי חץ אחד יכול להפיל אלף, וכעת אתה מדבר איתי על החשיבות של אנשים אחרים- על אף הכוח הרב שיש בידך. ואם אלף נופלים בידי אחד, האם אתה מאמין שאין בכך סימן ממעל? שכוחו של האחד אינו קשור ישירות בעולם?"

"האלפים חושבים כי הם מעל לכול, זוהי מפלתם ואתה צודק. אבל התמונה הגדולה של עולמנו חשובה גם היא. האלים ורצונותיהם, להתעלם מאלו יהיה להתעלם מהציר עליו גלגל העולם מסתובב" אומר האח סיאון ברוגע מפתיע.
 
IN
"אין חולשה בלהתפלל ולדעת כי אתה קטן עשרות מונים מהם, ויז'ינר. הם לא רק עוצמתיים ממנו, אלא גם רחבים ממנו. הם כה עוצמתיים, ובכל זאת הם מסתכלים על יצורים קטנים כמותנו ודואגים למתרחש בקרבנו. בפעם הבאה שתרגיש את קצה כוחך כאדם, תחשוב אם אתה רוצה להפנות מבטך מעלה, ולבקש בקשה מאלו שרמים מעלינו" אומר לו האח סיאון. לאחר מכן, הוא פשוט ממשיך בישיבת השמירה, מרגיש איזושהי נוחות. כאילו הדברים שהוא אמר לויז'ינר הם דברי אישוש דתי שעוזרים לו להרגיש טוב יותר ברגעים הנוכחיים.
 
ויז'ינר נותן למילים לאפוף אותו. הוא נושם לאט, בשטחיות, נמנע מלהרגיש את הגירוד הצורב בגרונו.
קצה הכוח כאדם...אני יכול לספר לפרחח הזה דברים על קצה הכוח. מה קורה כשהקהילה לא מספיקה, כשהאנשים לא מספיקים, כשתולים אותך כדי שהשאר ינצלו. גם האלים יתלו אותך - אבל אתה לא מציל אותם, אתה רק עושה להם את העבודה.
ויז'ינר שוקע גם כן בשתיקה נינוחה, אבן המשחזת שלו מתיזה ניצוצות שעפים מעלה מעלה, ולעיניו הקשישות של ויז'ינר נוחתים וננצעים בין הכוכבים.
אלים, אם אתם איתנו, שלוחה לכם ברכתי. אם לא, סורו מדרכי. לא קיסר ולא אל יעמדו בדרכה של מלטרה אל החירות.
 
"אתם נותנים יותר מידי משקל לדברים האלה." אומר קארים, שלא יכול היה שלא להצטרף לשיחה. הוא נעמד לא רחוק מאחרים, עדיין מתנשף ועדיין פצוע. "העולם הזה מנוהל על ידי בני תמותה, לא אלים." הוא מתיישב ונאנח, הוא יצטרך זמן להחלים מהפציעות. "בסופו של דבר, האלים לא עוזרים למי שלא עוזר לעצמו."
 
"מפתיע שאתה אומר את זה." ויז'ינר מפנה מבט לקארים "ציניקנים לא נוטים להתחיל מהפכות, אם הם נמצאים בראש שרשרת המזון." השאלה תלויה באוויר בנימת סקרנות עצלה, אבל עיניו הקרות של ויז'ינר כמו קודחות לתוך קארים - הוא בקושי דיבר עם האיש, וברור שהוא עדיין לא הצליח לקרוא אותו - וזה מוציא ואתו אט אט מדעתו.
 
"לא התחלתי מהפכה." אומר קארים, "אם כי אולי זה היה יכול להיות רעיון יותר חכם מלערוק מהצבא סתם ככה." הוא פותח את המימיה שלו ושותה ממנה, לשמור אותה לשלב הזה היה רעיון חכם. הוא מפנה אותה לאחרים בהצעה, לא בדיוק מסביר מה יש בה. "אני לא אגיד שלא היה נחמד ונוח להיות בראש שרשרת המזון, אבל היי, לפי ההיגיון שלכם הייתי שם כי האלים רצו שאוולד שם."
 
"אני לא יודע," אומר סומניוס. "האלים איתי. כשאני אוכל, וכשאני ישן, וכשאני הולך, וכשאני נלחם... והם רוצים דברים מאיתנו ומתכננים תכניות ושולחים אותנו לבצע אותן, וגם עוזרים לנו. אתם לא יכולים לבוא ולהגיד להם להיות איתכם בשדות ובמלחמות כשהם פשוט לא שם, הם עוזרים במה שהם יכולים, ואנחנו נותנים להם את חלקנו."
 
ויז'ינר מצחקק-משתעל כשהוא שומע את המצטרף החדש 'רק הצבוע יהיה מוכן למחר, אני מבין.'' הוא מפנה את מבטו לסומניוס 'זה תירוץ. תמיד אפשר לתת עוד - ואם לא נתת, אל תחליט על מי שכן.''

הוא חוזר במבט לקארים, נימות של רחמים והערכה מסתננות לקולו ''טוב שלמדת את האמת, אם כן. אבל...מה ניער אותך? קיני ציפור נשארים בצמרת, עד בוא הסופה.'' הוא שותק לרגע, ונשען קדימה ''מה הייתה הסופה שלך, קארים?"
 
"אני כבר אנוח בקבר." אומר קארים. בתגובה להערה של ויזנ'ר. האמת היא שמשעמם לו, הוא תמיד יוכל לנוח אחר כך, זה לא שהם ממהרים לאנשהו וכנראה שהאויב גם ככה יגיע אליהם.
"אבל זה לא משהו מעניין במיוחד." אומר קארים. חוזר על הסיפור בפעם המי יודע כמה. לפחות הפעם הוא לא שיכור. "הייתי אמור להפוך את תושבי האיים למטרד החדש שלך ושל המולדת שלך" הוא מתחיל להסביר. "מלחמת פרוקסי קלאסית, במקום אלפים שמפרים את ההסכמים ומתים על האדמה "שחוכת האל" הזו" הוא מדגיש את המילים האחרונות במבטא אלפי, מנסה להעניק מימד של סאטריה למשפט. "ימותו ברברים טיפשים שחושבים שנוצץ זה טוב ולמות בקרב זה הכי חשוב...." הוא ממשיך במהירות. "אז עברתי לאיים, לימדתי אותם אלפית ואיך להתנהל בקרב, הייתי המפקד שלהם והם די אהבו את זה, אתה תופתע כמה קל לקנות את האמון שלהם, תשתה איתם לילה שלם מבלי לאבד את ההכרה או תרביץ מכות לאחד הבחורים ואתה פתאום מקבל שם של גיבור עם מקומי..." הוא מגרד בראשו. "אני לא זוכר אם הם כינו אותי באלדור או ח'ו-קואהן. אבל הפכתי להיות די חשוב להם. ואיכשהו הם הפכו להיות חשובים לי. אז בערך עשר דקות לפני שמלחמת הפרוקסי התחילה, קראו לי לחזור לטילינג, לקחת איתי את כל האספקה ולהגיד לתושבי האיים שאני חוזר עם תגבורת. תגוברת שכמובן לא תגיע מעולם ובזמן שהם מתעסקים איתכם, אנחנו נכבוש להם את הבית."

הוא קם ומתמתח, "לא יודע למה, לא אהבתי את זה. בדיעבד הייתי אולי צריך להסכים וזהו. היה חוסך לי הרבה בלאגן עם אבא שלי ושאר המשפחה... סיפרתי לכם שהוא הורה לשומרים שלו להוציא אותי להורג?" הוא שואל, נואל היה שם, אבל האחרים לא בדיוק נחכו באירוע. "האמת שציפתי שנגיע לזה, לא חשבתי ש... לא חשבתי שזה יהיה מהיר כל כך." הוא מפנה לאחרים את הגב, קצת מסתתר בתוך עצמו. "מדהים לחשוב מה אנשים מסוגלים לעשות בשם האימפריה. האמת שכשאני חושב על זה... אני הרבה יותר רוצה לראות את טילינג בוערת אחרי המפגש עם אבא שלי."
 
מבלי שקארים רואה, ויז'ינר מחייך.
כן, חשפת את השקרים, יפה.
''אני משתתף בכאבך. האנשים הגבוהים למעלה שוכחים את אחוות האנשים שלמטה. זה שגילית את זה בעצמך...זה ראוי להערכה.''

הוא מקפיץ את אבן המשחזת שלו מיד ליד, חוכך בדעתו, מתלבט...ומשליך אותה לעבר קארים, כך שהיא נוחתת לצידו ומעט מאחוריו. באור הכוכבים העמום, נחשפות מילים חקוקות באבן, כמעט מחוקות לחלוטין במעבר השנים.
יה בלאגו לודרי

''היא שלך, קארים, אם תרצה בה. אני נשאתי את רוח האזרחים במשך כמעט חמישים שנה. זה...טוב, משמח, לדעת שכל אחד - גם אלף - יכול לחוש את הרוח הזו. אם תבחר להשחיז את להבך בכוח העם, להכות בו את אויבי האנשים- יהיה לי לכבוד, וכך יהיה לכל אזרח אחר במלטרה.''
 
"לא תחליט עלי?" זה נשמע כמו מה שהיית עושה גם אם הייתי נותן לאלים פחות ממך," עונה סומניוס, "אני לא אומר לך מה לעשות עם האלים, אבל אני עושה את מה שהם אומרים לי", הוא משתתק, מקשיב למונולג של קארים בישיבה.


לאחר שקארים מסיים לדבר, סומניוס נאלם לזמן מה לפני ששואל: "אז זה מה שעשית שם באיים, אבל אז פשוט נטשת אותם למוות וערקת? זה כל מה שעשית? "
 
קארים מרים את האבן, בשתיקה הוא מנסה לחשוב לעצמו לרגע.
הוא תמיד היה עצמו לבדו במאבק, גם הרונות של האיים, גם הכוח שלמד לנצל באימפריה, זה תמיד היה הוא לבדו במערכה.

אלים, רוחות, נשמות, גיבורים... אולי הוא צריך לשקול מקורות כוח נוספים....


הוא נושם עמוק, "לא." עונה לסומניוס. "עצרתי את ההתקפות שלהם לפני שהם קרו, ומאז תושבי האיים במאבק גלוי עם האלפים, לא שטיליניג מוכנה להודות בזה." הוא מציין. "אבל המלחמה פה היא לא המלחמה שלהם. הגעתי לכן כדי להכניע את האימפריה, תושבי האיים לא צריכים עוד סיבות לגרום לאליפם לשנוא אותם. אבל אם הם יצטרכו אותי..." הוא מסתכל לאופק, כמעט מחכה לסימן שלא מגיע. "אני אעשה את דרכי חזרה לעם שלי."
 
"לא יודע אם זה הכיוון, קארים. קרב פה, ניצחון שם, רק יאטו את האויב. צריך לכרות את ראש הנחש. רק כשהקיסר יפול, יהיה שינוי. כמו שאמרתי מוקדם יותר היום - אנחנו יכולים להיות הסכין המורעל של המרד" הוא מעביר אצבע על קצה הכידון שלו, ששויף עד שהוא מקיז טיפת דם בנגיעה קלה "רק צריך למצוא את הפתח בשריון, ולהכות".
 
"אבא שלך?" שואל סומניוס בספקנות. "הוא בסך הכל גנרל אחד מתוך כמה, אפשר להחליף אותו בקלות. חוץ מזה, אם זו היתה משימה כל כך קלה וכל כך מכריעה, היינו מקבלים אותה, לא? ועם כוח הרבה יותר מרשים."
 
"הוא המפקד של צבא טילינג." מתקן קארים, "והוא נחוץ לכולנו חי במקום מת." הוא עונה. "כרגע כל שנייה שאני נושם היא מבוכה לאבא שלי, וגנרל שעסוק בלשמור על הכבוד שלו, הוא גנרל שעושה טעויות. בעיקר אם הוא פועל בצורה לא רצינואלית מול היריב שלו"
 
IN
"אל תצפה כי התירוץ הזה יגן עליו, או הקשר המשפחתי שלכם- כפי שהקשר הזה לא הגן עליך. המחומש ציווה את מותו, וכאשר הרגע יגיע גם הוא ייתן את החשבון על מעשיו לאלים. קלסינדה לא שלחה אותי להסתמך על טעויות עתידיות, או להאמין כי הכופרים יפילו את עצמם. גם המחתרת הזו, אינה יכולה להסתמך כי הצבא האלפי ימוטט את עצמו מטעויות. נשלחנו לשפוך דם למען המטרה" הוא מחווה קלות על כל הקבוצה "כל אחד מאיתנו צויד לא במיומנויות אסטרטגיות או דיפלומטיות, אלא ביכולת לשבור דרך שריונות ולרסק דרך עצמות. זוהי הסיבה שנבחרנו."
 
"כבר הרמתי נשק על אבא שלי." עונה קארים, בצער קל. "למעשה גם פצעתי אותו.... אני, אני לא חושב שאני בהכרח מסוגל לעשות את זה עוד פעם, היה בי קצת יותר מידי רוח לחימה בגלל שהוא בדיוק ציווה על ההוצאה להורג שלי." הוא מתרץ. "האלים יכולים להחליט מה שהם רוצים, בסופו של דבר בני התמותה הם אלה שישנו את החיים שלנו, לטוב. או לרע."
 
חזרה
Top