• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 דרקונים ונתונים [דו"נ 96] מעגל הנחיל

הרעיון המקורי שלי היה למעגל דרואידים המבוסס על ה-Dopplerat מספר הצד השלישי Tome of Beasts, אבל הבנתי שבעצם מה שיוצא הוא דרואיד נחיל, אז החלטתי ללכת עם זה עד הסוף. הבעיה היחידה היא שבמה' 5 אין הרבה נחילים, אבל אני מקווה שהצלחתי ליצור משהו טוב. אשמח להערות על האיזון- אני חושב שבסך הכל מדובר בדבר מאוזן, אבל לא בטוח לחלוטין.

מעגל הנחיל
דרואידים ממעגל הנחיל מבינים את הכוח שיש במספרים. רק חיות מעטות מסוגלות לשרוד לבדן, זהו כוחה של עבודת צוות ששומר על השאר בחיים. בין אם הן צדות בלהקות, ישנות יחדיו בשביל חום הגוף, או משתמשות בקבוצות כדי לצמצם את הסיכוי שהטורף יבחר דווקא אותן.

בניגוד לדרואידים רבים אחרים שלא רואים בעין יפה את התרבות הערים שבעולם, שנוטות לדחוק לצד את איזורי הפרא, דרואידי מעגל הנחיל מכבדים זאת- ועל כן, הם ידועים גם לעתים בתור דרואידים עירונים.


לחשון נוסף: כשאתה בוחר את המעגל הזה בדרגה 2, אתה גם לומד את הלחשון שריצה (Infestation, XGE 158).

צורת נחיל: החל מדרגה 2, כאשר אתה משתמש בצורת הפרא שלך, אתה מסוגל לחלק את התודעה שלך בין מספר חיות. אתה מסוגל להפוך ל2 חיות מדירוג האתגר המקסימלי אליו אתה יכול להשתנות או עד 4 חיות שסך דירוגי האתגר שלהן שווה לדירוג האתגר המקסימלי אליו אתה יכול להשתנות. החיות מופיעות באותה משבצת או במשבצות סמוכות, פועלות באותה היוזמה, ואתה חוזר לצורתך הרגילה רק לאחר שהחיה האחרונה מתה, כשהנזק הנותר מההתקפה עובר אליך כרגיל.
במידה ואתה משנה צורה חזרה בתורך, אתה מסוגל לבחור בשטח של איזו חיה אתה מופיע.
כאשר אתה משתמש ביכולת זו, אתה מקבל עמידות לנזק חודר, חותך או מוחץ.

בנוסף, החל מדרגה 4 אתה מסוגל לשנות צורה גם לנחילי חיות. כאשר אתה משנה צורה לנחיל חיות, אתה מסוגל להשיב נקודות פגיעה ולקבל נקודות פגיעה זמניות כרגיל.

כוח במספרים: החל מדרגה 6, ההתקפות שאתה מבצע בצורת החיה שלך נחשבות קסומות למטרות עמידות או חסינות לנזק לא-קסום.

מוח כוורת: החל מדרגה 10, כאשר אתה נמצא בצורת הנחיל שלך אתה מקבל חסינות למצבים הבאים: מוקסם, מבוהל, אחוז, המום, מאובן, שרוע, מרוסן, משותק.

התפזרות: החל מדרגה 14 כאשר התקפה אמורה להוריד אותך ל-0 נק"פ או פחות, אתה מסוגל כתגובה להשתמש בצורת הנחיל שלך גם אם ניצלת כבר את השימוש בה. אם אתה עושה זאת, ההתקפה פוגעת באחת החיות אליהן שינית צורה לבחירתך.
 
אני מת על הרעיון, הבעייה היחידה שאני פשוט לא מצליח כבר כמעט שבוע להחליט אם זה חזק מידי או חלש מידי.
מצד אחד, אתה יכול להפוך לצבא קטן של חיות, הדבר הבסיסי ביותר שבדרגה 8 אתה יכול להפוך ל4 עורבים שאם אני מבין נכון חולקים אחד עם השני תודעה, רואים ושומעים את אותם הדברים ומאותו רגע הקבוצה די יכולה לישון בשקט כש1/4 מהדרואיד שלהם נשאר ער לשמור כל לילה בעוד האחרים יושנים. בזמן קרב אתה מסוגל להפוך לזוג זאבים כבר מדרגה 4, זה אומר שאתה תוקף עם יתרון (כי טקטיקת להקה) ועושה נזק לא רע, בעיקר כי ד"א זה בדיחה רעה בשיטה הזו וכנראה שעם מספיק תכנון 4 חיות ד"א 1 מסוגלת לחסל קבוצה.

מצד שני, אתה די מוגבל לחיות גרועות ואין לך כמעט יכולת להיות עם החיות החזקות של נגיד מעגל הירח, השאלה היחידה שעולה היא האם יחד עם שלל הכוחות שאתה מקבל פה, להשתנות למס' חיות חלשות "יחסית" הופך אותך לחלש יותר.

אני חושב שמהרגע שאתה מקבל התנגדות לנזק יחסית שכיח (בדרגה 2 אתה תחטוף רק חצי נזק מכל התקפה בערך, כל עוד הקבוצה שלך זוכרת לחסל את המטיל לחשים שעלול להציק לך, בדרגה 10 אתה מקבל גם התנגדות לכמעט כל דיבאף אפשרי... צורת פרא היא כבר עכשיו "הכפלה" (בערך) של הנק"פ, עכשיו אתה מכפיל את זה עוד פעם או אפילו עוד 4 פעמים.

הסיבה העיקרית שאני חושב שהנתיב הזה חזק מידי היא פשוט שהוא מסוגל לעשות כל מה שמעגל הירח מסוגל לעשות, רק יותר טוב. נכון אתה לא מקבל את החיוית השוות באמת, אבבל מה שאתה יכול לעשות עם החיות החלשות הוא כמעט פסיכי, אני רק חושב על משימת הסתננות שבמסרגתה אתה הופך ל2 חתולים, אחד נשאר במחנה והשני הולך לרחרח, וברגע שסיימת אתה חוזר לצורה הרגילה שלך עם החתול שנשאר במחנה, או הדוגמה עם העורבים קודם.

העניין עם הנתיב הזה הוא ככה. אני חושב שהוא מאוד חזק בדרגות הנמוכות בזכות צורת הנחיל וכו', ואז הוא הופך לחלש בדרגות גבוהות, אבל עדיין סופר יעיל. אני חושב שבדרגות האלה הדרואיד יתבסס בקרב על הלחשים שלו בעיקר, וישתמש בצורת הנחיל בשביל כל פעולה אחרת כמעט, בין אם זה להתגנב, לשמור, לצפות או כל דבר אחר שדמות צריכה לעשות מחוץ לקרב.

בקיצור, אני פשוט לא מצליח להחליט, יש דברים ממש חזקים פה שמפסיקים להיות חזקים ואז חוזרים להיות חזקים. אני לא הייתי מאשר דבר כזה לשחקן שלי, אבל חושב שיש כאלה שכן.
 
תודה על התגובה.
נקודות טובות, אבל קלות לפתרון. מה שאתה בעצם אומר הוא שצריך להגביל את המרחק שהחיות הללו יכולות להתרחק אחת מהשנייה, ושצריך למנוע מדרואיד שמשתמש בצורת נחיל לקבל את היתרונות ממנוחה קצרה או ארוכה במידה ורק חלק מהחיות שאליהן הוא הפך נחות.
 
חזרה
Top